Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, koledzy może ktoś miał do czynienia z wymianą amortyzatorów

w E60 z Dynamic Drive.

Problem w tym, że producent tej części do BMW "Sachs" w swoich ozn.

nie wyróżnia zawieszenia z D.D.

Oczywiście org. pod logo BMW /2X droższe/ są dedykowane i wyróżnia je

numer części, zewnętrznie nie do odróżnienia.

A zatem jest jakaś istotna różnica ?

Opublikowano

Teoretycznie moze/powinna byc roznica. Chocby dlatego, ze przy DD nie jest potrzebna zbyt duza sila tlumienia. Moim skromnym zdaniem moglaby nawet przeszkadzac w pracy DD.

Wiem , ze mozna zamowic auto z DD i sportowym zawieszeniem, co mogloby znaczyc, ze takiej roznicy nie ma.

 

Trzeba miec chyba kogos zaufanego w BMW zeby sie prawdy dowiedziec.

Mnie sie wydaje, ze auto z DD troszke chetniej sie buja na nierownosciach - oczywiscie nie na boki tylko w pionie - chyba, ze moje amorki tez trzeba wymienic.

Pozdrawiam

Opublikowano

Wydaje mi sie ze nie ma to znaczenia.

 

 

W ETK starym jak sprawdzasz modele amortyzatorow to masz do wyboru:

 

Normalne sportowe i M sportowe nie ma tu zapytania czy jest DD czy go nie ma.

 

Dopiero w tym nowszym ETK przy amortyzatorach sa zapytania o to czy auto posiada DD czy nie posiada DD.

 

Ale jak wezmiesz Sachs model sportowy to na pewno bedzie wszystko ok.

 

Bo tak naprawde DD sprawdza sie najwiecej w zakretach na rownej drodze takze amortyzatory tu chyba wiele nie maja znaczenia

 

Najwieksze znaczenie przy amortyzatorach to jest to czy sa one normalne czy sportowe. Sportowe a normalne maja inne skoki i to juz jest odczuwalne podczas jazdy

Raz BMW / / / Zawsze BMW http://img528.imageshack.us/img528/4160/motorsporticon0ms.gif
Opublikowano

Dzięki za wszystkie podpowiedzi, ale dlaczego amorki do Dynamic Drive

kosztują w Niemczech 270 euro, gdy normalne 170 ?

Gdybym założył sportowe to byłby to chyba zły wybór, bo z tyłu siedzą zwykłe ?

Dylematy oszczędnego, pozostaje chybą orginały BMW za 200% cenę Sachsa. :duh:

Opublikowano
Witam, koledzy może ktoś miał do czynienia z wymianą amortyzatorów

w E60 z Dynamic Drive.

Problem w tym, że producent tej części do BMW "Sachs" w swoich ozn.

nie wyróżnia zawieszenia z D.D.

Oczywiście org. pod logo BMW /2X droższe/ są dedykowane i wyróżnia je

numer części, zewnętrznie nie do odróżnienia.

A zatem jest jakaś istotna różnica ?

 

Cześć,

 

lesart, amortyzatory nie mają nic wspólnego z Dynamic Drive. Dynamic Drive to system który polega na zmianie sztywności stabilizatora (poprzez tzw. aktuatory) w zależności o kilku czynników a nie na zmianie sztywności amortyzatorów. Więc nie ma amortyzatorów do DD, sa tylko amortyzatory "normalne" i "sportowe" (twardsze).

 

Pozdrawiam,

 

Witek

Opublikowano
Witam prosze was o pomoc bo juz pol roku szukam amortyzatora do e60 z dynamk drive Czym roznia sie one od zwykłych amorków czy tylko parametrami czy tez i mocowaniami . Czy jak kupie Sachs zamieniki od zwyklej wersji to nie bedzie wariowal komputer i czy da rade je zalozyc Prosze o odp.
Opublikowano

Byłem wczoraj w serwisie i otrzymałem taką odpowiedź: "amortyzatory dedykowane do DD różnią się od zwykłych tym, że mają inną charakterystykę dobraną spec. do współpracy z DD".

Sam wygląd i mocowania nie różnią się od amortyzatora zwykłego.

Jeżeli zatem chcesz założyć zwykły to jest to możliwe.

 

Pozdrawiam :hand:

Opublikowano
Jeśli funckja regulacji przechyłu jest realizowana nie w amorku, jak było kiedyś w BMW w niektórych wypasionych modelach, tylko gdzie indziej, to nie ma przeszkody założyć normalne zamienniki.
Opublikowano
Dziekuje za odp ide do sklepu zamowie nowe amorki Sachs bo juz mam dosc proszenia handlazy zebvy laskawie odebral telefon na o sprawdzeniu numeru amora nie mowie a ceny maja niczym nowe ostanio 700 zł chcial ( za sztuke bez spreżyny)ech THX jeszcze raz :D
  • Moderatorzy
Opublikowano

Chcesz do zawieszenia sportowego dać zwykły amortyzator? Przecież b. szybko się zużyje.

Cena za amortyzator z dd jest ok 1000zł, to chyba nie ma sensu oszczedzać paru złotych na jakimś żeźbieniu. Zakładać inny nie dedykowany amortyzator w nadziei, że będzie dobrze.

Opublikowano
Witam ponowanie w podsumowaniu jestem po wymianie amortyzatora w mojej BMW (dodam posiadam DYNAMIC DRIVE i sportowe zawieszenie ) Tak jak wczesniej wspominalem mocowanie i wyglad amortzatora niczym sie nie rozni od sportowych wersji i z DD jedyna roznica jest w parametrach DD a sportowa wersja ma tylko inna krotsza twardsza spreżyne ( jak sie nie myle szara kropka z dwiema czerwonymi) Tak wiec moze komus ulatwie szukanie tego amortyzatora nie sugerujacie sie numerami bo sa przerozne a sprawdzic amor mozecie na www.bmwfans.info

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.