Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panów!

 

Ostatnimi czasy zauważyłem u siebie dosyć donośne klekotanie w przednim zawieszeniu przy jeździe po nierównościach i wybojach. Jestem po wymianie amorów, wiec odboje odpadają jako przyczyna.

Byłem na "trzepakach"... Żaden drążek..żadna koncówka nie ma luzów. Słychać tylko lekkie pukanie w maglownicy przy energicznym ruszaniu kierownicą w prawo i w lewo... Nie sądzę zeby to ona wydawała takie klekotanie podczas jazdy.

 

Czy ma ktoś jakis pomysł gdzie jeszcze i co sprawdzic by zlokalizować to klekotanie?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam.

Sprawdź czy przy lekkim chamowaniu stuka mocniej (jeżeli tak, to może być któryś z wachaczy).

U mnie też stuka i okazało sie że wachacze są do wymiany.

Pozdro

003.jpg
Opublikowano
Jesli chodzi o takie stuki jakby klekotanie metaliczne lekko gluche jakby o banke metalowa uderzał, to u mie coś takiego rowniez wystepuje, tylko przy nierownosciach tzn kocie łby albo progi itp. Jestem przed wymiana amorów, zamowilem nowe z odbojami itp, ktos zasugerowal mi ze te stuki dzine powoduje zuzyta poduszka amortyzatora u mnie tylko z lewej strony, wobec tego zamowilem na przod poduszki amortyzatora, musialbym zdjac amorki i od nowa zalozy ale z nowymi poduszkami, jak zaloze wszystko nowe to powiem jakie wrazenie czy to aby napewno to.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Panów!

 

Ostatnimi czasy zauważyłem u siebie dosyć donośne klekotanie w przednim zawieszeniu przy jeździe po nierównościach i wybojach. Jestem po wymianie amorów, wiec odboje odpadają jako przyczyna.

Byłem na "trzepakach"... Żaden drążek..żadna koncówka nie ma luzów. Słychać tylko lekkie pukanie w maglownicy przy energicznym ruszaniu kierownicą w prawo i w lewo... Nie sądzę zeby to ona wydawała takie klekotanie podczas jazdy.

 

Czy ma ktoś jakis pomysł gdzie jeszcze i co sprawdzic by zlokalizować to klekotanie?

 

Ja tez miałem stukanie,drążki i wahacze ok,ale przy wymianie amortyzatorów w zeszłym tygodniu okazało sie że posypały sie łożyska w mocowaniu amortyzatora - wymieniłem i cisza .

Opublikowano
łożyska mogą być przyczyną. Oczywiście te w górnych mocowaniach amortyzatorów. Przedewszytkim łączniki stabilizatora dobrze sprawdz. Moze być minimalnie wybity i dawać takie efekty. Kolejna sprawa to tuleje górnych wachaczy. Szarpaki nie pokaża lekkiego ich zużycia a jeśli guma jest zerwana lub poprostu wybita to na wybojach koło wpada w wibracje (podrywa je) przód tył i przenosi sie właśnie na magiel. Ja tak miałem. Plus do tego szarpało mi kierownicą podczas hamowania. Sprawdz też końcówki kierownicze oraz drążki kierownicze. Często wybijają się na tzw jabłkach tuż przy listwie maglownicy.
Opublikowano

jeżeli słychać przy skrętach to na 99% łożyska amorów

a kto podpowie- na lekkich nierównościach podczas jazdy słychać metaliczne odgłosy ..coć jakby blaszki stukały?

zabieram się do wymiany przednich amortyz. i odbojów...czy coś jeszcze profilaktycznie wymienić? dzięki za odp. pozdrawiam

Opublikowano

mój ulubiony mechanik akurat co do stuków miał 100% rację

jak stuka to prawie zawsze sworznie w wahaczach i nie wykryją tego szarpaki na stacjach diagnostycznych

  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam Panów!

 

Ostatnimi czasy zauważyłem u siebie dosyć donośne klekotanie w przednim zawieszeniu przy jeździe po nierównościach i wybojach. Jestem po wymianie amorów, wiec odboje odpadają jako przyczyna.

Byłem na "trzepakach"... Żaden drążek..żadna koncówka nie ma luzów. Słychać tylko lekkie pukanie w maglownicy przy energicznym ruszaniu kierownicą w prawo i w lewo... Nie sądzę zeby to ona wydawała takie klekotanie podczas jazdy.

 

Czy ma ktoś jakis pomysł gdzie jeszcze i co sprawdzic by zlokalizować to klekotanie?

 

Ja tez miałem stukanie,drążki i wahacze ok,ale przy wymianie amortyzatorów w zeszłym tygodniu okazało sie że posypały sie łożyska w mocowaniu amortyzatora - wymieniłem i cisza .

 

Wymieniłeś same łożyska?

Opublikowano
jeżeli słychać przy skrętach to na 99% łożyska amorów

a kto podpowie- na lekkich nierównościach podczas jazdy słychać metaliczne odgłosy ..coć jakby blaszki stukały?

zabieram się do wymiany przednich amortyz. i odbojów...czy coś jeszcze profilaktycznie wymienić? dzięki za odp. pozdrawiam

 

No własnie o takie stuki, niby jakby blaszki stukały mi chodzi, wymienię amortyzatory i jak się domyslam, przyczyne tego metalicznego klekotania tj. poduszki amorków. Sądze za kilka dni dopiero to zrobię, wtedy dam znać czy ustało a jak nie bede szukał dalej :(

Opublikowano

keidys w swojej e39 walczyłem własnie metalicznym dzwiękiem w kołach, jakby blaszka dzwoniła,

okazało się ze osłony tarczy hamulcowej przeżarło w miejscu śruby,

radze obejrzeć to jeżeli ktoś ma po wpadnieciu w dziure brzęk blaszki jakby z koła.

Opublikowano
U mnie blacha osłaniająca tarcze cała. Przynajmniej na taką wygląda, bo jak ją chciec ruszyc trzyma się sztywno, więc nie przypuszczam, zeby ruszła się podczas wpadniecie w dziure. Stawiam na te łozyskla amortyzatora/poduszki amortyzatora. Wymienie i zobaczymy, narazie czasu brak :( amorki i poduszki kupione czekaja spokojnie na swoją kolej
Opublikowano

Koledzy ja też mam stuki w przednim zawieszeniu. Jeden z mechaników u których byłem mówił o prawym górnym wahaczu. Drugi powiedział że są lekkie luzy na przekładni i że drążki kierownicze do wymiany. Jak widzicie każdy mówi co innego.

Może ktoś jest z Poznania i jest w stanie polecić dobrego fachowca (dobry fachowiec= wymienia tylko to co trzeba i nie pojawiają się mu dolary w oczach jak widzi BMW) od zawieszeń w BMW, bo nie chce wymieniać wszystkiego po kolei żeby dojść co to jest. Dodam tylko, że czasami przy skręcaniu na parkingu słychać lekkie skrzypienie, a stuki występują przeważnie na bruku lub nierównej (z wieloma dziurami) nawierzchni.

Pozdrawiam

  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam,mam takie pytanko i prośba o pomoc w diagnozie.Chodzi o bmw e39 530d 2001r

Przy jeździe na delikatnych nierównościach slysze lekkie stukanie dochodzące od przodu(przynajmniej tak mi sie wydaje).

Mechanik stwierzil na poczatku ze to końcówki drążków i wymienil,ustawił zbierznośc i problem nie ustal.

Nastepnie stwierdził ze to drążki kierownicze,również wymienił i to tez nie pomogło.

Nastepnie stwierdził ze moga to byc amortyzatory...ale nie dałem mu wymienić bo z tego co widzę to zgaduje co może być przyczyna i najchetnij to wymienial by wszystko po kolei nawet to co jest dobre i to moim kosztem.Pojechalem na stacje diagnostyczna i w zawieszeniu 0 luzów, n a trzepakach amorki super...diagności jeździli autem i slyszą stukanie ale nie umieja tego zdiagnozować... więc jaka może być przyczyna? Miał ktos taki przypadek?

(czy to łożysko amortyzatora)?

 

 

Odrazu drugie pytanko odnośnie bmw e39 520d 2001.

Cieżko odpalala i mechanik stwierdzil pompe.... pompa zostala zregenerowana, dalej nic, stwierdzil ze sterownik,wymienil i dalej nic,nastepnie rozrusznik i przestawil zaplon. Auto po nocy jak jest zimne musi pokrecic ok 2 sek zeby odpalilo, a jak sie rozgrzeje to dopiero odpali po 5 sekundach.te naprawy wykosztowaly mnie ok 3 tys zl a auto nie jest naprawione i stwierdzil ze on nie wie i juz nie bedzie mi go robil. Jaka w tym przypadku moze byc przyczyna?

(czy to czujnik położenia wału?)

 

Z góry dzięki za pomoc ;))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.