Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

koledzy mam pytanie odnosnie wymiany oleju:

moje auto zalane jest Mobilem 5w50 E39 523i 235tys km

czy mozna zamienic olej Mobil 1 5w50 na Castrol Magnatec 5w40???

 

prosze o opinie dziekuje i pozdrawiam

Opublikowano
Z tego co sie orientuje to mozesz.Oba to syntetyki,a roznica pomiedzy 50 a 40 to jst temperatura pracy w jakich moga pracowac,im nizsza lliczba tym wiekszy zakres temperatur.Czyli w twoim przypadku na twoją korzyść :) Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę :)
Opublikowano

Druga liczba oznacza lepkośc oleju w wysokich temperaturach.

Im większa tym olej nie traci swych własnosci w wyższych temperaturach.

 

Mroczeku czemu wymieniasz olej :?: Cos nie tak z tym Mobilem :?:

Oczywiście możesz zmienic, ale jeśli ten Mobil jest ok to po co kombinowac :?:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W instrukcji str.172 stoi:

cały sezon: 0W-X lub 5W-X gdzie X to 30, 40, 50

na lato może być: 10W-X

Czyli minimum na cały sezon 5W-30.

Jak wlejesz lepszy to nie zaszkodzi, ale:

- pierwsza cyferka odpowiada za gęstość w niskich temperaturach - im mniejsza tym olej rzadszy, zimny silnik łatwiej zapala i szybciej się nasmaruje.

- druga odpowiada za gęstość w wysokich temperaturach - im wyższa tym lepiej, bo lepsze smarowanie gorącego silnika i mniejsze zużycie części, ale większe opory tzn. mniejsza moc i większe zużycie paliwa.

Reasumując:

- jak silnik nówka to najlepszy 0W-30.

- jak zaczyna brać olej i nie wynika to z nieszczelności lub innych awarii (np. zaworu odmy, lania oleju ponad stan max. itp.) to lać gęstszy np. 0W-40, a potem 0W-50 potem 5W-50, 10W-60 itd.

Jeśli oleju nie bierze, to przy tym przebiegu 0W-40 wydaje się idealny - ale to nie znaczy, że inne wymienione na wstępie są złe i zaszkodzą silnikowi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10W-60 jest olejem stosowanym przeważnie w sporcie więc nie widzę potrzeby przechodzenia na taki w późniejszej eksploatacji.....

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
10W-60 jest olejem stosowanym przeważnie w sporcie więc nie widzę potrzeby przechodzenia na taki w późniejszej eksploatacji.....

:nienie: Źle mnie zrozumiałeś.

:arrow: Do twojego silnika z tym przebiegiem lał bym 0W-40 (na pewno jest lepszy od 5W-40 - zimny silnik smaruje lepiej, a gorący tak samo).

:!: 10W-60 podałem jako przykład oleju gęstszego i pisałem że gęstsze oleje stosuje się raczej przy bardzo dużych przebiegach i w uzasadnionych przypadkach (również 5W-50).

:idea: Zbyt gęsty olej w zdrowym silniku gorzej smaruje, bo trudniej dociera do dobrze spasowanych łożysk ślizgowych: panewki sworznie itp. oraz niepotrzebnie obciąża silnik co zwiększa jego zużycie i obniża osiągi.

:nienie: Co do marki oleju to z reguły nie zaleca się zmiany. I MOBIL i CASTROL to raczej dobre marki i nie masz żadnej pewności, ze zmiana jednej na drugą coś poprawi, a zaszkodzić może. Skoro może zaszkodzić (ale nie koniecznie), to po co ryzykować.

:!: Ważne również jest, żeby olej spełniał normy wymienione w instrukcji obsługi samochodu: ACEA A3 i B3. Na stronie

http://www.mobil.pl/Poland-Polish/LCW/Audiences/Oil_Selection.asp

MOBIL poleca w normie ACEA A3/B3... olej Mobil 1 0W-40 Protection Formula. I właśnie ten bym lał.

CASTROL zaleca Edge Sport 0W-40, ale jak pisałem wyżej nie polecam zmiany marki.

Zwróć uwagę, że obie marki zalecają 0W-40.

:mad2: Żaden z nas na tym forum nie jest mądrzejszy od inżynierów z BMW, MOBIL czy CASTROL - więc lepiej czytać instrukcję, stosować zalecane oleje i nie zmieniać marki oleju jeśli nie jest to konieczne.

:D Ja do dziś leje to co w fabryce zalali czyli CASTROL SLX 0W-30. Zrobiłem 203tys.km, silnik pracuje cichutko, oleju nie dolewam od wymiany do wymiany bo "nie bierze" i za jakieś 50tys.km może zmienię na Edge Sport 0W-40.

:cool2: I wszystkim Wam życzę, żeby silniczki chodziły ja zegarki szwajcarskie i nie wymagały lania gęstszego oleju.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podepnę się pod temat jako ,ze olejowy.

Kupiłem niedawno E46 1.9 '99 156kkm (jesli oryginał). I zastanawiam się jaki olej mu zalać :?: :?: :?: Pod maską była kartka od motul 5W-30 Ale kto wie czy prawdziwa i czy chandlarz nieprzyczepił co by ładniej wyglądało.

Niechodzi mi o kasę chcę poprostu zalać coś dobrego przy okazji niewyżadzić jakichs szkód. Myślałem o Castrolu edge.

Byłem wczoraj w jednej stacji wymiany oleju i tam panowie polecali mi Castrol edge sport 0W-40 Jako, że 30 była by zarzadka a 40 gęstszy i lepszy do starszego auta. A to ,że od 0W to niby niestanowi problemu, poprostu bedzie zimą lepiej palił. Bo jak powiedzieli : pierwsza cyfra to lepkość a dróga to gęstość :!: Ale ciekawość zawiodła mnie do drugiej stacji wymiany oleju i tam panowie polecali mi przynajmniej 5w-X (5W-30)

Lub 5W-40 magnatec. Jako,że 0W byłby zarzadki do mojego auta. Bo jak stwierdzili pierwsza cyfra to gęstość a druga to lepkość :shock: Czyli

odwrotnie do tych pierwszych :jawdrop: To ci fachowcy kazdy swoje a ja niewiem co mam począć :cry2: Może coś mi doradzicie lub poprzecie którąć teorię :modlitwa:

Opublikowano

Byłem już na tej stronie tylko ,że tam chyba są podane parametry olejów do aut jak one były nowe. A auto po x latach różnego urzytkowania i x przebiegu wymagają chyba bardziej indywidualnego traktowania ?

Polecają tam 0W-40 ale jesli miałem 5W-30 to czy mogę zejść na oW???

Może ktoś się wypowie na temat MAgnateca 5W-40 Mozna to lać???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.