Skocz do zawartości

530dA 170tyś km, 04.2003r skrzynia automatyczna GM padła


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Olej bym wymienił zdecydowanie.

 

a z jakim kosztem trzeba sie liczyc przy takiej wymianie? Bo moje auto 200tkm przeleciane ma, ta sama skrzynia, a tez olej nigdy nie wymieniany (skrzynia na razie pracuje idealnie, ale nie chce kusic losu)

 

Olej Texaco ETL7045E w cenie 22zł/L przy zwykłej wymianie trzeba ok. 6L filtr oryginał jak pamiętam ok. 150zł.

Opublikowano
Olej bym wymienił zdecydowanie.

 

a z jakim kosztem trzeba sie liczyc przy takiej wymianie? Bo moje auto 200tkm przeleciane ma, ta sama skrzynia, a tez olej nigdy nie wymieniany (skrzynia na razie pracuje idealnie, ale nie chce kusic losu)

 

Olej Texaco ETL7045E w cenie 22zł/L przy zwykłej wymianie trzeba ok. 6L filtr oryginał jak pamiętam ok. 150zł.

 

Tj cena servisowa czy kupiłeś gdziej taniej ten olej??

KUPIĘ przednie krótkie nadkole do E39 Mpakiet.Dziękuje za każde info
  • Moderatorzy
Opublikowano
Olej bym wymienił zdecydowanie.

 

a z jakim kosztem trzeba sie liczyc przy takiej wymianie? Bo moje auto 200tkm przeleciane ma, ta sama skrzynia, a tez olej nigdy nie wymieniany (skrzynia na razie pracuje idealnie, ale nie chce kusic losu)

 

Olej Texaco ETL7045E w cenie 22zł/L przy zwykłej wymianie trzeba ok. 6L filtr oryginał jak pamiętam ok. 150zł.

 

Tj cena servisowa czy kupiłeś gdziej taniej ten olej??

 

Tyle kosztuje w hurtowni Texaco w Gdańsku.Ponoć mozna dostać taniej.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Może ktos zajrzy jeszcze do tego tematu.

Koledzy podpowiedzcie, niedawno kupilem e46 2001r 330d z automatem tiptronic. Jak dla laika w tych sprawach (moj pierwszy automat) to wszystko działa ok (czytam wasze posty). Jednak wczoraj zapaliła mi się na wyswietlaczu pomaranczowa kontrolka (zebate kolo z wykszyknikiem w srodku) ktora znajduje na tym wyswietlaczy gdzie widac na ktorym biegu sie jedzie. Samochod stracil moc. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko bylo ok. Po chwili jazdy (na automacie jak i tiptroiku) znowu sie zapalila. Dzisiaj troche jezdzilem i bylo wszystko ok. Czy komus z was cos takiego sie zdarzylo? Podpowiedzcie mi. Pozdrawiam.

Opublikowano
Ta kontrolka to tryb awaryjny. Jednym z powodów zapalania sie trybu awaryjnego jest zbyt mało oleju w skrzyni. Ale niestety może to być inna awaria. Moja rada - jutro do serwisu od automatów, sprawdź poziom oleju. Jeśli to to wymiana ( wraz z filtrem) iśmigać dalej. Jesli nie - to sie okaże.
Opublikowano
dzięki za podpowiedz. CZytalem wiele postow na ten temat. Dzis kilka rzeczy sprawdzilem dokladnie i tak: nie mam zadnych szarpniec przy zmianie biegow, skrzynia jest cicha, nic nie slychac, dobrze sie zbiera. Oczywiscie do czasu, az nie zapali sie ta kontrolka. Juz jestem umowiony na piatek na wymiane oleju. Mam nadzieje ze to bedzie tylko niedobur oleju. Zobaczymy co bedzie??!! Oczywiscie napisze co i jak.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

może ktoś jeszcze czyta te posty.

Dodam, co ostatnio zaobserwowałem. Gdy jadę na D lub systemie ręcznej zmiany po jakimś (zazwyczaj krótki okres czasu) zapala mi się tryb awaryjny. Wtedy traci moc, nie chce jechać. Jak zgaszą samochód i odczekam kilka chwil, zapalam i jest OK. Jadnak, jak jadę na S to wszystko jest wporzadku. Tryb awaryjny nie zapala się wogule. A nie, przepraszam. Ostatnio jechałem 180 i się zapalił. Ale jak je żdzę jak biały człowiek to na S jest cały czas OK. Jak ktoś ma jakieś doświadczenia w tej sprawie to proszę się nimi podzielić. Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
stawiam na padajacy konwerter

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
może ktoś jeszcze czyta te posty.

Dodam, co ostatnio zaobserwowałem. Gdy jadę na D lub systemie ręcznej zmiany po jakimś (zazwyczaj krótki okres czasu) zapala mi się tryb awaryjny. Wtedy traci moc, nie chce jechać. Jak zgaszą samochód i odczekam kilka chwil, zapalam i jest OK. Jadnak, jak jadę na S to wszystko jest wporzadku. Tryb awaryjny nie zapala się wogule. A nie, przepraszam. Ostatnio jechałem 180 i się zapalił. Ale jak je żdzę jak biały człowiek to na S jest cały czas OK. Jak ktoś ma jakieś doświadczenia w tej sprawie to proszę się nimi podzielić. Pozdrawiam.

Jako pierwsze sprawdzić Olej ASB jaki kolor i konsystencja i myślę ze diagnoza będzie natychmiastowa

  • 1 rok później...
Opublikowano
no, już jakiś czas temu doszedłem do sedna problemu zapalania się tej kontrolki trybu awaryjnego ale jakoś nie miałem czasu napisać. mianowicie skończyły się hehe tarczki na 5 biegu. Zostały wymienione i problem się skończył. Dlatego jeździł normalnie na SD do na tym trybie 5 bieg załącza się dopiero przy dużej prędkości na na D dość szybko. Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi:)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie.

W mojej instrukcji jest napisane, że oleju w ASB nie wymienia się. Mam e39 530dA z 2002r. od 1,5 roku. Zrobiłem nią 60 tys.km. Powiniwnienem jednak wymienić olej?

Opublikowano
a co wolisz wymieniać ? olej z filtrem czy skrzynię, bo napewno taniej wychodzi pilnowanie oleju.pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.