Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie wiem czy tak być powinno. Samochód odpalony, kluczyk w kieszeni. Wyssiadam a pasażer siada na miejsce kierowcy - silnik cały czas chodzi (na luzie) I można pojechać samochodem bez kluczyków nawet w daleko trasę, tylko, że potem jest problem. Bo kluczyki zostały u kogoś w kieszeni

Właśnie dzisiaj miałem taką historię i musiałem dowozić kluczyki, które zostały mi w kieszeni :mad2:

Opublikowano
Po opuszczeniu samochodu silnik powinien zgasnąć. Dostęp komfortowy jest również opcją antynapadową, uniemożliwiającą kradzież w wypadku wysadzenia kierowcy z auta.
Opublikowano
Po opuszczeniu samochodu silnik powinien zgasnąć. Dostęp komfortowy jest również opcją antynapadową, uniemożliwiającą kradzież w wypadku wysadzenia kierowcy z auta.

 

Bzdura

Nic nie ma gasnac. SAmochod bedzie jezdzil normalnie do zgaszenia silnika. Nawet po zgaszeniu chyba daje sie odpalic, ale tylko w ciagu minuty czy jakos tak.

 

U mnie tak dziala i tak jest opisane w instrukcji.

Ja czesto zostawiam zapalony silnik i wysiadam, ale zamykam drzwi na zamek zeby mi autko z czyjas pomoca nie odjechalo.

Opublikowano
Również mam ten system w aucie i jest dokładnie tak jak u Was. Nieco mnie to dziwi, gdyż wydaje mi się, że system powinien właśnie pełnić pewną funkcję zabezpieczenia, a gdy przy pracującym silniku wysiądzie się i odejdzie na dowolną odległość, to pojawia się jedynie komunikat graficzny na wyświetlaczu między zegarami... Może jest jakaś funkcja w idrivie do ustawienia? Chociaż przekopałem raczej wszystko i niczego nie znalazłem..
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

Bardzo się interesuję tego typu ciekawostkami i ułatwieniami, ale na temat modułu komfortowego chciałbym się wielu rzeczy jeszcze dowiedzieć. Nigdy nie miałem z nim do czynienia w rzeczywistości :) więc pytam o proste sprawy.Wybaczcie :)

Jak to w zasadzie działa ? Mam kluczyki w kieszeni podchodzę do auta i otwieram od razu drzwi za klamkę a sygnał o moim nadejściu wysyłany jest drogą radiową ? Rozumiem, że przycisk start działa w podobny sposób ? System jest ten zapewne dostępny dopiero od e60, ale czy od początku produkcji ?

Opublikowano

Jak sama nazwa mówi ma tu sprawić dostęp komfortowym a nie byc systemem antynapadowym :/

Krzysiek78 - tak to wlasnie dziala, analogicznie jak w systemach kontroli dostepu. Kluczyk jest jednoczesnie nadajnikiem radiowym a samochod odbiornikiem (w duzym uproszczeniu oczywicie). Kiedy znajdziesz sie w poblizu samochodu, on Cie rozpoznaje i otwieranie drzwi czy bagaznika odbywa sie poprzez chwycenie za klamke, w ktorych wbudowane sa sensory (nie wiem na jakiej zasadzie dzialaja). Uruchomienie silnika jest mozliwe tylko wtedy kiedy kluczyk jest wewnatrz samochodu, i ten czujnik jest bardzo czuly, gdyz nawet jezeli wejdziesz jedna noga i chcesz uruchomic samochod, to niestety nie ma szans. Analogicznie sytuacja ma sie z zamykaniem. Wystarczy zamknac drzwi, zblizyc dlon do klamki i zamki sie rygluja. Ta funkcja jednak roznie dziala i czasem wystarczy zblizyc dlon do klamki, czasem trzeba ja "poglaskac" a czasem solidnie "wymacac" :D

Dostep komfortowy to dodtakowo przypisanie ustawien radia (tyle zauwazylem) do kazdego z kluczykow. Przekonalem sie o tym tuz po zakupie kiedy po mozolnym strojeniu stacji, wsiadam do samochodu nastepnego dnia a tu cala pamiec szlag trafil :/ okazalo sie ze wzialem inny kluczyk do kieszeni.

Niestety sytuacja o ktorej pisal Rufio moze byc przykra i sam sie pilnuje zeby nie popelnic tego bledu.

Ale co mi osobiscie najbardziej sie podoba to to ze bedac w trasie moge spokojnie sie zatrzymac i zamknac samochod bez unieruchamiania silnika, co dla turbinki po ostrej jezdzie jest zbawienne w przeciwienstwie do wyłączenia silnika po 100km z predkoscia 160km/h bez odczekania kilku minut. A tak, wysiadam, silnik pracuje, wsiadam i jade dalej :dance: :dance:

Ok wystarczy bo sie rozpisalem :doh: :doh:

Opublikowano
....Dostep komfortowy to dodtakowo przypisanie ustawien radia (tyle zauwazylem) do kazdego z kluczykow. Przekonalem sie o tym tuz po zakupie kiedy po mozolnym strojeniu stacji, wsiadam do samochodu nastepnego dnia a tu cala pamiec szlag trafil :/ okazalo sie ze wzialem inny kluczyk do kieszeni.

Jeśli posiadacie fotele z pamięcią i nie posiadacie dostępu komfortowego to także macie przypisane kluczyki do kierowców. Auto pamieta jakie były ustawienia w każdym z kluczyków - nie tylko radio, ale i: fotele, kierownica, klimatyzacja (temperatura, nawiew, programy) i chyba jeszcze coś ale nie pamiętam.

Opublikowano
Po opuszczeniu samochodu silnik powinien zgasnąć. Dostęp komfortowy jest również opcją antynapadową, uniemożliwiającą kradzież w wypadku wysadzenia kierowcy z auta.

 

Bzdura

Nic nie ma gasnac. SAmochod bedzie jezdzil normalnie do zgaszenia silnika. Nawet po zgaszeniu chyba daje sie odpalic, ale tylko w ciagu minuty czy jakos tak.

 

U mnie tak dziala i tak jest opisane w instrukcji.

Ja czesto zostawiam zapalony silnik i wysiadam, ale zamykam drzwi na zamek zeby mi autko z czyjas pomoca nie odjechalo.

 

Nie będę sie kłócił, bo to nie moja E60, opisałem co widzialem. A mianowicie wyjezdzalismy z firmy, bramka byla zamknieta, więc amigos wrzucil luz, wysiadl, wszedl do portierni i auto zgasło. Kluczyk mial w kieszeni, bo przy jezdzie miejskiej tak robi, a na trase umieszcza w stacyjce, zeby podladowac baterie. Bede sie z nim widział w poniedziałek to wybadam dokładnie.

 

Zostawianie auta z zapalonym silnikiem mimo zamknietych drzwi nie jest rozsądne, zamek w drzwiach to żadne zabezpieczenie, parenaście sekund i auto odjezdza w siną dal.

Opublikowano
....Dostep komfortowy to dodtakowo przypisanie ustawien radia (tyle zauwazylem) do kazdego z kluczykow. Przekonalem sie o tym tuz po zakupie kiedy po mozolnym strojeniu stacji, wsiadam do samochodu nastepnego dnia a tu cala pamiec szlag trafil :/ okazalo sie ze wzialem inny kluczyk do kieszeni.

Jeśli posiadacie fotele z pamięcią i nie posiadacie dostępu komfortowego to także macie przypisane kluczyki do kierowców. Auto pamieta jakie były ustawienia w każdym z kluczyków - nie tylko radio, ale i: fotele, kierownica, klimatyzacja (temperatura, nawiew, programy) i chyba jeszcze coś ale nie pamiętam.

i lusterka jeszcze sie ładnie ustawiają

hej

Opublikowano

wszystko sie ustawia oprocz podparcia ledzwiowego :mrgreen:

O ile sie nie myle, przy dostepie komfortowym klucz nie ma aku tylko zwykla baterie i co za tym idzie nie laduje sie w czasie jazdy (zdaje sie , ze w instrukcji to wyczytalem).

Zreszta kluciloby sie to z idea dostepu komfortowego - co jakis czas trzebaby bylo klucz z kieszeni wyjac :cool2:

Opublikowano
Po opuszczeniu samochodu silnik powinien zgasnąć. Dostęp komfortowy jest również opcją antynapadową, uniemożliwiającą kradzież w wypadku wysadzenia kierowcy z auta.

 

Bzdura

Nic nie ma gasnac. SAmochod bedzie jezdzil normalnie do zgaszenia silnika. Nawet po zgaszeniu chyba daje sie odpalic, ale tylko w ciagu minuty czy jakos tak.

 

U mnie tak dziala i tak jest opisane w instrukcji.

Ja czesto zostawiam zapalony silnik i wysiadam, ale zamykam drzwi na zamek zeby mi autko z czyjas pomoca nie odjechalo.

 

Nie będę sie kłócił, bo to nie moja E60, opisałem co widzialem. A mianowicie wyjezdzalismy z firmy, bramka byla zamknieta, więc amigos wrzucil luz, wysiadl, wszedl do portierni i auto zgasło. Kluczyk mial w kieszeni, bo przy jezdzie miejskiej tak robi, a na trase umieszcza w stacyjce, zeby podladowac baterie. Bede sie z nim widział w poniedziałek to wybadam dokładnie.

 

Zostawianie auta z zapalonym silnikiem mimo zamknietych drzwi nie jest rozsądne, zamek w drzwiach to żadne zabezpieczenie, parenaście sekund i auto odjezdza w siną dal.

 

 

Jak miał standartowo rozwiązany antynapad to silnik gaśnie i nie da sie uruchomić po odejściu od samochodu na pewna odległośc i po upływie zaprojektowanego czasu (żeby porywacz nie wrócił i nie zabił właściciela)

PawełH
Opublikowano

Ad vocem dostępu komfortowego. Otóż wyłączenie silnika nastąpiło przez kartę kodową blokady zapłonu. Także z racji zamontowania tego dodatkowego zabezpieczenie nie można aktualnie sprawdzić czy standardowo z dostępem komfortowym silnik zgaśnie po opuszczeniu pojazdu. Pilot z dostępem komfortowym ma samo ładujący się akumulator, nie baterię.

W firmowej 7 E65 również jest dostęp komfortowy z samo ładującym się akumulatorem. Sprawdzałem także w katalogach E65 polskim i niemieckim, cytat: ,, Pilot radiowy, obsługujący również immobiliser, zawiera automatycznie ładujący się akumulator’’ ( katalog nie ma numerowanych stron, a ta informacja zawarta w dziale wyposażenie, prawy górny róg strony). Więc jest taka opcja jak najbardziej możliwa.

Jeśli komuś wydaje się nielogiczne umieszczanie w stacyjce pilota z dostępem komfortowym, informuje, ze jest to możliwe i konieczne, żeby podładować zasilający pilota akumulator :mrgreen: .

Opublikowano

Ladowanie pilota w stacyjce to napewno udogodnienie. Bo nie ma potrzeby przez dluzszy czas wymieniac baterii.

O tym czy to logiczne czy nie mozna dlugo dyskutowac, wiec lepiej to sobie darujmy. Kazdy medal ma dwie strony.

Probowalem sie kiedys w serwisie dopytac jak to jest przy dostepie komfortowym i nikt nie potrafil udzielic mi jednoznacznej odpowiedzi.

Zajrzalem wiec do pilota i znajduje sie tam BATERIA nie akumulator - CR2032.

Oczywiscie mogl tam ktos wlozyc cos innego niz byc powinno, ale w drugim nieuzywanym jeszcze pilocie jest ta sama bateria (nie akumulator)

Poza tym bateria podczas proby ladowania zostanie uszkodzona lub moze nawet wybuchnac. :jawdrop:

Pozdrawiam

  • 9 lat później...
Opublikowano

Witam

Poszukuję rozwiązania mojego problemu z dostępem komfortowym (e91). Przeszukałem już wiele wątków, na różnych forach. Jednak nie znajduję na razie rozwiązania. Zakupiłem samochód z nie działającym systemem. Krok po kroku rozpracowuję bolączki zakupionego autka. Chciałbym aktywować swój system CA. Aktualnie system nie działa, jest wyłączony poprzez wyjęcie wtyczki

od modułu CA, znajdującej się w bagażniku pojazdu. Podłączenie wtyczki do modułu powoduje,

że system zaczyna działać, ale tylko w stosunku do bagażnika – można go otworzyć bez kluczyka (trzeba mieć w kieszeni). Drzwi nie otwierają się, a samochodu nie można odpalić zarówno bez kluczyka, jak i z kluczykiem w stacyjce – pojawia się żółty błąd związany z blokadą kierownicy.

Sprawdzałem INPĄ, NCS system CA jest aktywowany. Podłączając do ISTy system CA nie jest widoczny (bo mam wyjętą wtyczkę) i pojawia się błąd połączenia z modułem CA.

Bardzo proszę o sugestie dotyczące walki z tym ustrojstwem, czy może inne wtyczki są odłączone,

jak pozbyć blokady kierownicy, zastanawiające jest także to dlaczego działa tylko bagażnik, a z drugiej strony klucz nie jest widoczny i nie można odpalić samochodu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.