Skocz do zawartości

Płukanie silnika


dyzio255

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chodzi mi o to , że jeśli wierzyć opisom na opakowaniu to np. LOTOS 5w40 jest świetnym olejem wysokiej klasy. Jego cena jest taka , że chętnie częściej go zmienię niż np mobila.

 

pradwę mówiąc podejrzewam, że Lotos nie stosuje tutaj bazy PAO (poli alfa olefiny), a raczej HC (hydrokraking). Nie znam ich formulacji. Niemniej uważam, że stosunek jakości do ceny powoduję, że warto zwrócić uwagę na Lotosa przy częstych wymianach.

Co do Mobila, to kardynałowie w Rzymie przestali grać w bilard, bo "Papa mo bile"

PS Mobil sam zestawia swoje pakiety dodatków, w czym różni się od reszty firm, którzy używają Afton lub Lubrizol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzę do wniosku , że płukanie jest w jakimś stopniu ryzykowne.

 

Zauważ, że facet, który pisał artykuł i płukał silnik używał całkiem przyzwoitych olejów. Wtedy jest szansa na wygraną. Jeśli wcześniej było badziewie, wymiana co najmniej kompletu uszczelek będzie konieczna.

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płukania silnika - bardzo dobry specyfik produkuje MOTUL. Jego podstawową zaletą jest to, że nie jest bardzo "agresywny".

Nawet dobrej klasy oleje w pełni syntetyczne, jak choćby Agip Eurosports 5w50 potrafią, jeśli silnik ma napięty bilans cieplny, wytrącać z siebie osad. Castrol RS potrafił "zaszlamić" bardzo konkretnie - aż do zatkania dysz natrysku oleju na denko tłoka (znam z autopsji - tłoki potem spłyneły do miski, bo silnik był dość mocno doładowany).

 

Wracając do płukania silnika - po dolaniu Motula, i zlaniu starego oleju osad na deklu stanowczo się zmniejszył. Resztę doczyścił zalany nowy olej - Liqui Moly Synthoil 5w40. Po 10 tys km na tym oleju został on zlany, dekiel kontrolnie zdjęty i w środku wszystko lśniło. Jak znajde foty to wrzucę.

Aha - zużycie oleju nie wzrosło, nie pojawiły się też żadne wycieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na rozgrzanym aucie silnik jakoś głośniej chodzi, niż na poprzednim Mobil-u 5w50.

 

Wspominałem wcześniej, że Mobil ma swoją technologię. Jeśli faktycznie używa baz PAO nie ma co szukać czego innego. Lepiej dać 50 zł więcej i mieć spokój przez cały rok.

Co do głośnej pracy silnika, to prawdą niepodważalną jest, że dobry olej wycisza silnik. Dzieje się tak dlatego, że pakiet dodatków aktywuje się w wysokiej temperaturze i wysokim ciśnieniu nie doprowadzając do uderzeń metalu o metal, ponieważ dodatki tworzą w porę związki, które amortyzują uderzenia.

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm cokolwiek napisza i tak dalej, uwazam ze płukanie silnika nie jest rzecza porzadaną w autach kilkunastoletnich z całym szacunkiem w jakim stanie by nie było autko :) jakos w serwisach nie robią tego nie polecają i tak dalej, co innego jak robimy cos takiego przy kapitalnym remoncie

 

podpisuję się rękami i nogami

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to , że jeśli wierzyć opisom na opakowaniu to np. LOTOS 5w40 jest świetnym olejem wysokiej klasy. Jego cena jest taka , że chętnie częściej go zmienię niż np mobila.

Czy nie brać pod uwagę takich olejów

 

Teoretycznie rzecz ujmując Mobil SG/CD = Kozia Wólka SG/CD. Kwesta uczciwości. Jeśli poziom jakości NAPRAWDĘ jest równy, oleje POWINNY zachowywać się podobnie.

Wyraziłem wcześniej wątpliwość, czy Lotos 5W-40 jest na PAO, czy HC? Cena wskazuje na to drugie.

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dochodzę do wniosku , że płukanie jest w jakimś stopniu ryzykowne.

 

Zauważ, że facet, który pisał artykuł i płukał silnik używał całkiem przyzwoitych olejów. Wtedy jest szansa na wygraną. Jeśli wcześniej było badziewie, wymiana co najmniej kompletu uszczelek będzie konieczna.

P

 

Więc jaka rada?

Jest tak:

niestety nie wiem co było wcześniej zalewane. Sądząc po ilosci syfu pod korkiem to nic dobrego tam nie było. Ja po kupnie lałem tylko półsyntetyk 10w40 i zmieniałem co 10 000km.

Silnik ma 250 000 pracuje ładnie i jest zupełnie suchy.

lałem 10w40 ale sie doczytałem , że nie można lać do tego silnika oleju 10w40

Myślę zalać valvoline max life bez płukania ale tak się zastanawiam czy 10w40 czy 5w40

Poradź jak możesz bo widzę , że wiesz więcej niż przeciętnie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płukania silnika - bardzo dobry specyfik produkuje MOTUL. Jego podstawową zaletą jest to, że nie jest bardzo "agresywny".

Nawet dobrej klasy oleje w pełni syntetyczne, jak choćby Agip Eurosports 5w50 potrafią, jeśli silnik ma napięty bilans cieplny, wytrącać z siebie osad. Castrol RS potrafił "zaszlamić" bardzo konkretnie - aż do zatkania dysz natrysku oleju na denko tłoka (znam z autopsji - tłoki potem spłyneły do miski, bo silnik był dość mocno doładowany).

 

Wracając do płukania silnika - po dolaniu Motula, i zlaniu starego oleju osad na deklu stanowczo się zmniejszył. Resztę doczyścił zalany nowy olej - Liqui Moly Synthoil 5w40. Po 10 tys km na tym oleju został on zlany, dekiel kontrolnie zdjęty i w środku wszystko lśniło. Jak znajde foty to wrzucę.

Aha - zużycie oleju nie wzrosło, nie pojawiły się też żadne wycieki.

 

Panowie,

jeszcze raz: czytać o klasie jakościowej z etykiet. Mobil, Castrol, Shell, czy inne nie mówią nic o klasie jakościowej. O tym mówi ACEA, API i BMW LL-0?. Olej wytrąca sam z siebie osady, jeśli baza nie wytrzymuje. Nawet kiepska baza wytrzymuje zmieniana w porę.

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w40

Myślę zalać valvoline max life bez płukania ale tak się zastanawiam czy 10w40 czy 5w40

Poradź jak możesz bo widzę , że wiesz więcej niż przeciętnie.

 

Nie wiem dlaczego? Takie widzimisię producenta? Umowa z dostawcą oleju nie posiadającym w ofercie dobrego półsyntetyka? Czasami 5W-30 to tylko 15% syntetycznego... Jeszcze raz: czytać etykiety! Valvoline to tylko marka, nie jakość! Jak silnik chodzi głośno po wymianie oleju, to fatalna marka.

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W takim razie pozostaje 5w40 bo 10w40 nie ma żadnych rekomendacji < np bmw> Ma tylko vw 505.00 i MB 229.1 czyli żadne cudo?

A 5w40 takowe posiada

Jeśli wiesz jak to jest z tym olejem to napisz co sądzisz o tym pomyśle w moim konkretnie przypadku?

Wybacz natrętność ale jak narazie tylko ty piszesz tak , że warto poczytać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik chodzi głośno po wymianie oleju, to fatalna marka.

P

 

I tak i nie. To raczej niezgodność tego co na opakowaniu z tym, co w opakowaniu faktycznie jest :D Nie jest tajemnicą, że często można kupić w opakowaniu castrola czy mobila olej rodzaju selektol czy orlen lubro.

 

No i druga sprawa - często zdarza się tak, że nawet zalanie oryginalnym olejem b.dobrej marki, ale w specyfikacji, której producent silnika nie przewiduje/nie poleca powoduje negatywne efekty. Np oleje Motula często są źle tolerowane przez cywilne silniki, mimo tego, że Motul to klasa sama w sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyzio,

 

Moje spostrzeżenia wobec maxlife 10w40 są takie, jakby ten olej nie był stworzony z myślą o M50 a tym bardziej M52. One mają TBN na poziomie 8, więc raczej nie poczyszczą za dużo.

Z resztą zobacz sobie specyfikacje serii Maxlife vs Synpower, i jako coś rozważaj te z drugiej serii:

http://www.valvoline.com/products/Maxlife.pdf

http://www.valvoline.com/products/Synpower.pdf

 

Ogólnie są 4 oleje, które bym rozważał przy przyszłej wymianie u siebie (kolejność przypadkowa):

1. Mobil 1 5w-50

2. Liqui Moly Synthoil High Power 5w-40

3. Valvoline Synpower 5w-40

4. Elf Excellium LDX 5w-40

 

Dopóki co miałem Shell Helix 10w40 i raczej już go nie powtórzę, Mobil 1 5w50 i teraz Valvoline Maxlife 10w40.

 

Ja osobiście w chwili obecnej porównując oleje najdokładniej patrzę na lepkość kinetyczną i HTHS. Z tego powodu, że normy API i ACEA nie mówią prawie nic.

Mobilowi brakowało trochę płynności na zimnym silniku, ale na ciepłym było spoko. Teraz Valvoline dał popis na zimnym, bo wyciszał popychacze po natychmiast, max. Po 1 sekundzie, ale minęło 1000km i już dzisiaj zajęło mu to z 10 sek, czyli tyle co na Mobil-u po 5000km, a Mobil musiał robić to w zimie!!! Zaobserwowana stabilność syntetyka bardzo mi się podoba.

 

Jak już ruszamy temat różnych norm, to zauważcie jakimi beznadziejnymi oznaczeniami/normami karmią nas producenci. Oto, co można stwierdzić, po przeczytaniu szczegółów:

Mobil 1 5w50 przy 40 stopniach ma wyższą lepkość (104.6) niż Valvoline (102) 10w40, chociaż wydawałoby się, że będzie odwrotnie, natomiast praktycznie dowolny 5w40 (około 85) bije na głowę lepkością w niskich temperaturach Mobil-a 5w50.

 

Cóż, na koniec powiem tylko, że jeszcze zamierzam przeprowadzić kilka eksperymentów olejowych na moim silniku z całym szacunkiem i troską o serducho mojej E34, w celu odkrycia tego najlepszego oleju…. :) z tym, że teraz będę się trzymał olejów posiadających aprobatę BMW.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wiesz jak to jest z tym olejem to napisz co sądzisz o tym pomyśle w moim konkretnie przypadku?

 

Uważam, że jeśli nie chcesz płukać silnika, co może niedobrze się skończyć, to faktycznie zastosuj 5W-40 dobrej marki. Wskazana aprobata BMW LL-0X.

Brzydzę się polecaniem marki, ale ciężko jest znaleźć coś lepszego, niż M1 5W-50, przy fatalnym wskaźniku jakość/cena.

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One mają TBN na poziomie 8, więc raczej nie poczyszczą za dużo./Andrzej

 

Jeśli chodzi o benzynę/gaz, to nie potrzeba więcej, chyba że jedno i drugie podejrzanej jakości. Rezerwa alkaliczna liczy się przede wszystkim w ciężarówkach o wydłużonych przebiegach między wymianami.

 

Ogólnie są 4 oleje, które bym rozważał przy przyszłej wymianie u siebie (kolejność przypadkowa):

1. Mobil 1 5w-50

2. Liqui Moly Synthoil High Power 5w-40

/Andrzej

 

Wstyd, że nie ma dobrej konkurencji u najlepszych, ale nie ma wody na pustyni... i musimy brać to, co jest. Nie wiem, czy LM, nie jest przereklamowane? Słyszałem parę razy dość niepochlebne opinie.

 

Ja osobiście w chwili obecnej porównując oleje najdokładniej patrzę na lepkość kinetyczną i HTHS. Z tego powodu, że normy API i ACEA nie mówią prawie nic./Andrzej

 

To wspominane przeze mnie drobne błędy tłumaczenia; nie kinetyczna, ale kinematyczna. Normy ACEA i API podają pewien limit, w którego zakresie ma znaleźć się lepkość oleju. Jednak wartość rzeczywista ma tu znaczenie.

 

Jak już ruszamy temat różnych norm, to zauważcie jakimi beznadziejnymi oznaczeniami/normami karmią nas producenci. Oto, co można stwierdzić, po przeczytaniu szczegółów:

Mobil 1 5w50 przy 40 stopniach ma wyższą lepkość (104.6) niż Valvoline (102) 10w40, chociaż wydawałoby się, że będzie odwrotnie, natomiast praktycznie dowolny 5w40 (około 85) bije na głowę lepkością w niskich temperaturach Mobil-a 5w50./Andrzej

 

104 cSt, a 102 cSt w 40stC, to żadna różnica. 85 cSt, to tylko 15% mniej. Moim zdaniem to nie ma znaczenia w praktyce. Jeśli wspomniane oleje faktycznie są w klasie lepkości 5W-XX, to doskonale pracują przy zimnych startach i kłótnie o parę setek mPas w -30 stC nie mają większego znaczenia.

 

Zasieję jeszcze pewną niepewność :lol:

otóż lepkość 5W-50 oznacza łatwe starty w zimie i lepkość ok 15 cSt w temperaturze pracy silnika (więcej, niz SAE 40). Jeśli ktoś zna krzywą Stribecka to wie, że mogą nastąpić straty tarcia w nadmiernie lepkiej cieczy, co prowadzi co prawda tym razem nie do zwiększonego zużycia silnika, ale paliwa... bo straty tarcia cieczy idą w ciepło. Co z tego, jak ciężko polecić coś konkurencyjnego :mad2: ? Niemniej wyeksploatowane silniki będą się cieszyć!!!

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem dorzucić trochę parametrów olejów może komuś się przyda. Jednakże nie biorę odpowiedzialności za jakość danych, do których dotarłem (zwł. że nieraz ten sam producent podaje na różne rynki różniące się informacje. Często też parametry podawane na www są marketingowe i różnią się od tych zawartych w ´technical product data sheets´ ).

 

1) Mobil1 SuperSyn 0W-40

SAE: 0W-40

API: SL/CF

ACEA: A3/B3/B4

gęstość 15 st.C: 0,855 kg/l

temp. płynięcia: -54 st. C

temp. zapłonu: 236 st. C

wskaźnik lepkości: 187

lepkość w 100 st. C: 14,3 mm2/s

lepkość w 40 st. C: 80 mm2/s

TBN: ? mg KOH/g

certyfikacja Energy Conserving (EC): Tak

 

2) Mobil1 SuperSyn 5W-50 (dawniej Rally Formula)

SAE: 5W-50

API: SL/CF

ACEA: A3/B3/B4

gęstość 15 st.C: 0,859

temp. płynięcia: -54

temp. zapłonu: 236

wskaźnik lepkości: 184

lepkość w 100 st. C: 17,5

lepkość w 40 st. C: 104,9

TBN: ?

 

3) Castrol RS 0W-40 Race (dawniej Formula RS)

SAE: 0W-40

API: SJ/CF

ACEA: A3/B3/B4

gęstość 15 st.C: 0,860

temp. płynięcia: -54

temp. zapłonu: 230

wskaźnik lepkości: 185

lepkość w 100 st. C: 13,2

lepkość w 40 st. C: 73,0

TBN: ?

 

4) Castrol GTX Magnatec 5W-40

SAE: 5W-40

API: SL/CF

ACEA: A3/B3/B4

gęstość 15 st.C: 0,852

temp. płynięcia: -48

temp. zapłonu: 200

wskaźnik lepkości: 164

lepkość w 100 st. C: 13,2

lepkość w 40 st. C: 79,5

TBN: 7,7

 

5) Castrol SLX 0W-30

SAE: 0W-30

API: SL/CF

ACEA: A3/B3/B4

gęstość 15 st.C: 0,840

temp. płynięcia: -57

temp. zapłonu: 201

wskaźnik lepkości: 184

lepkość w 100 st. C: 12,1

lepkość w 40 st. C: 69,0

TBN: 11,5

 

6) Castrol RS 10W-60 (dawniej Formula Racing)

SAE: 10W-60

API: SL/CF

ACEA: A3/B3/B4

gęstość 15 st.C: 0,852

temp. płynięcia: -57

temp. zapłonu: 206

wskaźnik lepkości: 175

lepkość w 100 st. C: 22,5

lepkość w 40 st. C: 154,5

TBN: 10,1

 

7) Castrol TWS Motorsport 10W-60

SAE: 10W-60

API: SJ/CF

ACEA: A3/B3

gęstość 15 st.C: 0,865

temp. płynięcia: -42

temp. zapłonu: 226

wskaźnik lepkości: 181

lepkość w 100 st. C: 24,3

lepkość w 40 st. C: 163,1

TBN: 8,1

 

8) Shell Helix Ultra 5W-40

SAE: 5W-40

API: SL/CF

ACEA:A3/B3/B4

Gęstość 15 st.C: 0,851

temp. płynięcia: -42

temp. zapłonu: 206

Wskaźnik lepkości: 187

lepkość w 100 st. C: 13,8

lepkość w 40 st. C: 76,3

TBN: 12,7

 

9) Shell Helix Ultra Racing 10W-60

SAE: 10W-60

API: SJ/CF

ACEA:A3/B3/B4

Gęstość 15 st.C: 0,845

temp. płynięcia: -45

temp. zapłonu: 218

Wskaźnik lepkości: 183

lepkość w 100 st. C: 24,6

lepkość w 40 st. C: 163

TBN: ?

 

11) Valvoline SynPower 0W-40

SAE: 0W-40

API: SJ/CF

ACEA: A3/B3/B4

gęstość 15 st.C: 0,861

temp. płynięcia: -54

temp. zapłonu: 226

wskaźnik lepkości: 183

lepkość w 100 st. C: 13,3

lepkość w 40 st. C: 73,0

TBN: 10,5

 

12) Valvoline SynPower 5W-40

SAE: 5W-40

API: SL/CF

ACEA: A3/B3/B4

gęstość 15 st.C: 0,854

temp. płynięcia: -45

temp. zapłonu: 220

wskaźnik lepkości: 169

lepkość w 100 st. C: 13,8

lepkość w 40 st. C: 84,0

TBN: 10,3

 

13) Valvoline SynPower XL 0W-30

SAE: 0W-30

API: ?

ACEA: A5/B5

gęstość 15 st.C: 0,870

temp. płynięcia: -42

temp. zapłonu: 218

wskaźnik lepkości: 160

lepkość w 100 st. C: 9,6

lepkość w 40 st. C: 52,6

TBN: 10,2

 

14) Valvoline Racing 10W-60

SAE: 10W-60

API: SJ

ACEA: ?

gęstość 15 st.C: 0,875

temp. płynięcia: -39

temp. zapłonu: 220

wskaźnik lepkości: 183

lepkość w 100 st. C: 23

lepkość w 40 st. C: 150

TBN: 11,8

 

16) Elf Evolution SXR 5W-30

SAE: 5W-30

API: SL/CF

ACEA: A5/B5

Gęstość 15 st.C: 0,855

temp. płynięcia: -45

temp. zapłonu: 236

Wskaźnik lepkości: 168

lepkość w 100 st. C: 9,84

lepkość w 40 st. C: 51

TBN: ?

certyfikacja Energy Conserving (EC): Tak

 

17) Elf Synthese 0W-40

SAE: 0W-40

API: SJ/CF

ACEA: A3/B3

Gęstość 15 st.C: 0,861

temp. płynięcia: -51

temp. zapłonu: 240

Wskaźnik lepkości: 184

lepkość w 100 st. C: 14

lepkość w 40 st. C: 79

TBN: 8,7

 

18) Elf Synthese 5W-40

SAE: 5W-40

API: SJ/CF

ACEA: A3/B3

Gęstość 15 st.C: 0,852

temp. płynięcia: -48

temp. zapłonu: 207

Wskaźnik lepkości: 171

lepkość w 100 st. C: 14,2

lepkość w 40 st. C: 86

TBN: 12,0

 

19) Elf Excellium LDX 5W-40

SAE: 5W-40

API: SL/CF

ACEA: A3/B3/B4

Gęstość 15 st.C: 0,849

temp. płynięcia: -42

temp. zapłonu: 226

Wskaźnik lepkości: 170

lepkość w 100 st. C: 14

lepkość w 40 st. C: 85

TBN: 10,4

 

20) Elf Synthese 5W-50

SAE: 5W-50

API: SG/CD

ACEA: ?

Gęstość 15 st.C: 0,858

temp. płynięcia: -48

temp. zapłonu: 224

Wskaźnik lepkości: 185

lepkość w 100 st. C: 18,3

lepkość w 40 st. C: 110

TBN: 12,0

 

26) Lotos Syntetic 5W-40

SAE: 5W-40

API: SL/CF

ACEA: A3/B3/B4

Gęstość 15 st.C: 0,880

temp. płynięcia: -35

temp. zapłonu: 210

Wskaźnik lepkości: 155

lepkość w 100 st. C: 13,5

lepkość w 40 st. C: ?

TBN: 10

 

27) Lotos Dynamic 0W-40

SAE: 0W-40

API: SJ/CF

ACEA: A3/B3

Gęstość 15 st.C: 0,850

temp. płynięcia: -45

temp. zapłonu: 210

Wskaźnik lepkości: 170

lepkość w 100 st. C: 13,5

lepkość w 40 st. C: ?

TBN: ?

 

28) Lotos Traffic Thermal Control 5W-40

SAE: 5W-40

API: SL/CF

ACEA: A3/B3/B4

Gęstość 15 st.C: ?

temp. płynięcia: -36

temp. zapłonu: ?

Wskaźnik lepkości: 170

lepkość w 100 st. C: 13,5

lepkość w 40 st. C: ?

TBN: 10

 

29) Orlen Platinum Synthetic 5W-40

SAE: 5W-40

API: SL/CF

ACEA: A3/B3/B4

Gęstość 15 st.C: ?

temp. płynięcia: -46

temp. zapłonu: 230

Wskaźnik lepkości: 175

lepkość w 100 st. C: 14,4

lepkość w 40 st. C: ?

TBN: 12,2

 

30) Orlen Platinum Synthetic 0W-30

SAE: 0W-30

API: SL/CF

ACEA: A3/B3/B4

Gęstość 15 st.C: ?

temp. płynięcia: -51

temp. zapłonu: 228

Wskaźnik lepkości: 173

lepkość w 100 st. C: 11,0

lepkość w 40 st. C: ?

TBN: 11,2

 

31) Orlen Platinum MaxEnergy 5W-30

SAE: 5W-30

API: SL/CF

ACEA: A5/B5

Gęstość 15 st.C: ?

temp. płynięcia: -39

temp. zapłonu: 218

Wskaźnik lepkości: 160

lepkość w 100 st. C: 9,73

lepkość w 40 st. C: ?

TBN: 10,3

 

32) Orlen Platinum MaxPower 5W-50

SAE: 5W-50

API: SL/CF

ACEA: ?

Gęstość 15 st.C: ?

temp. płynięcia: -36

temp. zapłonu: 216

Wskaźnik lepkości: 172

lepkość w 100 st. C: 19,0

lepkość w 40 st. C: ?

TBN: 9,6

 

33) Orlen Platinum Rally Sport 10W-60

SAE: 10W-60

API: SL/CF

ACEA: ?

Gęstość 15 st.C: ?

temp. płynięcia: -49

temp. zapłonu: 236

Wskaźnik lepkości: 170

lepkość w 100 st. C: 22,3

lepkość w 40 st. C: ?

TBN: 10,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie pozostaje 5w40 bo 10w40 nie ma żadnych rekomendacji < np bmw> Ma tylko vw 505.00 i MB 229.1 czyli żadne cudo?

A 5w40 takowe posiada

Jeśli wiesz jak to jest z tym olejem to napisz co sądzisz o tym pomyśle w moim konkretnie przypadku?

Wybacz natrętność ale jak narazie tylko ty piszesz tak , że warto poczytać.

jaki jest rocznik twojego autka ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W takim razie pozostaje 5w40 bo 10w40 nie ma żadnych rekomendacji < np bmw> Ma tylko vw 505.00 i MB 229.1 czyli żadne cudo?

A 5w40 takowe posiada

Jeśli wiesz jak to jest z tym olejem to napisz co sądzisz o tym pomyśle w moim konkretnie przypadku?

Wybacz natrętność ale jak narazie tylko ty piszesz tak , że warto poczytać.

jaki jest rocznik twojego autka ?

 

 

97.

Silnik m 52

przebieg 250 000

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdziłem Valvoline Max Life 10W-40 jest na bazie mineralnej i ~15%HC, nie PAO. SynPower też, dodatkowo zawiera min 10% zwykłego oleju mineralnego. :roll:

P

 

To może i 5w40 byś sprawdził :norty:

Sądząc po opisie na opakowaniu to powinny się solidnie różnić.

5w40 ma rekomendacje bmw a 10w40 nie ma takowej.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bylem u mechanika i przepłukał mi silnik zwykłym olejem napędowym. Zlal stary olej wlał do silnika około 3 litrów ropy i 0,5 litra oleju syntetycznego. Zapuścil silnik na 3 minuty, zlał ten syf i jeszcze raz taka sama operacja za drugim razem juz ropa byla prawie czysta. potem zalał 5w-40 dokładnie umył silnik "wygląda jak nowy" i po 2500km nie ma żadnego wycieku a olej na bagnecie jest przeźroczysty i silnik pracuje cicho tak jak przed wymianą. Trochę się bałem, że zatrze mi silnik ale powiedział, że wie co robi. Na razie jest ok, co sadzicie o takim płukaniu????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, kolego to mi zabiłeś ćwieka :) fajnie, że nie ma zadnych wycieków, a moc ma taką samą jak przed wymiana??? Takie płukanie natualne , jak najbardziej okej, pewnie silniczek miałes w dobrej kondycji :) nie nalezy płukać tylko żadnymi wynalazkami Flushami itp a ropa z olejem syntetycznym to naturaolny sposób płukania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, kolego to mi zabiłeś ćwieka :) fajnie, że nie ma zadnych wycieków, a moc ma taką samą jak przed wymiana??? Takie płukanie natualne , jak najbardziej okej, pewnie silniczek miałes w dobrej kondycji :) nie nalezy płukać tylko żadnymi wynalazkami Flushami itp a ropa z olejem syntetycznym to naturaolny sposób płukania
no nie wiem, proponujesz jakieś wynalazki zamiast środka specjalnie do tego przeznaczonego ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie pozostaje 5w40 bo 10w40 nie ma żadnych rekomendacji < np bmw> Ma tylko vw 505.00 i MB 229.1 czyli żadne cudo?

A 5w40 takowe posiada

Jeśli wiesz jak to jest z tym olejem to napisz co sądzisz o tym pomyśle w moim konkretnie przypadku?

Wybacz natrętność ale jak narazie tylko ty piszesz tak , że warto poczytać.

jaki jest rocznik twojego autka ?

 

 

97.

Silnik m 52

przebieg 250 000

więc instrukcja jak najbardziej przewiduje 10W40.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.