Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hmm, kolego to mi zabiłeś ćwieka :) fajnie, że nie ma zadnych wycieków, a moc ma taką samą jak przed wymiana??? Takie płukanie natualne , jak najbardziej okej, pewnie silniczek miałes w dobrej kondycji :) nie nalezy płukać tylko żadnymi wynalazkami Flushami itp a ropa z olejem syntetycznym to naturaolny sposób płukania
no nie wiem, proponujesz jakieś wynalazki zamiast środka specjalnie do tego przeznaczonego ?

 

Środki specjalnie do tego przeznaczone, są właśnie do tego przeznaczone :D jak wskazuje nazwa....czyli czyszczą wszystko dokładnie a takie dokładne czyszczenie nie znajduje u mnie poparcia z doswiadczenia wiem jak to wygladało. Ropa z olejem napewno nie wypłucze wszystkiego dokładnie tylko przeczysci, ale nie do cna!!!

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

było wiele wpisów,

postaram się streścić;

ropa umyje "miękkie osady", ale po myciu musi być pewność, że w misce jej nie ma, w przeciwnym razie olej silnikowy będzie się pienił, a piana znacznie osłabia trwałość filmu smarowego. Po dobrym zagrzaniu silnika ropa odparuje. To jakby "głaskanie" osadów. Lepiej parę razy często wymienić olej o dobrych własnościach myjących. Co by nie powiedzieć, to każdy rozsądny system mycia silnika ma sens.

Co innego specyfiki: zawierają detergenty i myją nawet twarde osady i to może prowadzić do rozszczelnień.

P

Opublikowano
Popieram, ja na chwile obecna, pomimo iz mam jeszcze trzy zielone kreski wymienie olej, wlasnie po to aby przejeździć jakieś tyiać kilometrow i wymienic po raz kolejny. Obecnie jeżde na syntetyku Mobila 5w50 chyba, co Panowie polecacie, jesli chodzi o olej ktory ma silne wlasciwosci myjące, aby znowu go wymienic za tysiac kilometrow??
Opublikowano
aby znowu go wymienic za tysiac kilometrow??

 

jestem zdania, że nie ważne jaki zajebisty olej, ale trzeba go zmienić co najmniej 2X w roku. Po zimie szczególnie.

P

  • 6 lat później...
Opublikowano

ja kupiłem auto z m52 i juz było na mobilu 10w40 i jestem nie zadowolony bo odzywa mi się któraś szklanka czasami jest cisza a czasami nie

i np Valvoline Racing 10W-60

SAE: 10W-60

API: SJ

ACEA: ?

gęstość 15 st.C: 0,875

temp. płynięcia: -39

temp. zapłonu: 220

wskaźnik lepkości: 183

lepkość w 100 st. C: 23 to z tego wynika ze ten olej ma najlepszą lepkość w momęcie jak silnik jest rozgrzany ???? :?: :?: :?: :?: :?:

lepkość w 40 st. C: 150

było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
Olej 10W60 jest dobry do m-powera, gdzie masz naprawdę konkretne temperatury przy ostrej jeździe, a nie do zwykłego M52. Więcej szkód niż pożytku możesz zrobić z czegoś takiego. Szczegółowo to gorik kiedyś wytłumaczył.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Olej 10W60 jest dobry do m-powera, gdzie masz naprawdę konkretne temperatury przy ostrej jeździe, a nie do zwykłego M52. Więcej szkód niż pożytku możesz zrobić z czegoś takiego. Szczegółowo to gorik kiedyś wytłumaczył.

x2. Zalej coś 5W40 (najbardziej uniwersalne w naszym klimacie),ew.0W30 lub 5W30-zależy co przewidziala fabryka do M52.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Lepkość w 100°C w 10W-60 jest stosunkowo wysoka i przy "normalnej" jeździe będzie powodował straty mocy na tarcie hydrodynamicze (http://www.tribologia.org/ptt/try/tr07.htm rys 7.1 jest dla tarcia w łożysku ślizgowym, ale zasada jest identyczna dla układu tłok-cylinder obrazek 7.1 patrz max z prawej strony), a tym samym generowanie nadmiernego ciepła. Najlepiej znajdować się tam, gdzie współczynnik tarcia jest najmniejszy, dlatego producent zaleca oleje o określonych lepkościach, jak zalejesz silnik 5W-40, to masz łatwy rozruch silnika zimą i dobrą lepkość po rozgrzaniu.

10W-60 ma sens stosować na wyścigach, itp.

Jeśli ktoś ma max nieszczelny układ cylindry - pierścienie 10W-60 trochę doszczelni te luzy.

Opublikowano
no to zostaje jeszcze 5w50 :?:
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
To co plukanka liqui moly engine flusch jest niedobra? Bo zamierzam przejsc z 10w40 na 5w40 a przed tym przeplukac silnik

Jest dobra,przeplucz nią i zalej ów 5W40.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Po co 5w50 :duh: zalecany jest 5w40 to po co wydziwiac? Żeby silnik jeszcze gorzej chodził czy żeby go katować w zimę?

zrób sobie tak ale mocniej :duh: oco ja pytam ! pytałem o lepkość oleju przy 100C :mad2: a nie o katowanie na zimnym :shock:

było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
Ty sobie tak zrób a nie kombinujesz jak koń pod górkę. Zalej olej z normą bmw ll 01 czyli jakiś 5w40 motul valvoline, millers, LM, wybór należy do ciebie. Albo zrób po swojemu... Ale zmęczony popychacz może i tak nie odzyc bo auto jeździło na okropnym oleju.
Opublikowano
U siebie zrobiłem plukanke po 10W40 i zalalem valvoline 5W40 i jestem zadowolony i mam spokojna głowę. Auto z 96 roku dosyć zmęczone ale po wymianie same pozytywy. W moich rękach bardzo się odrodzilo :) Pozdrawiam.

Kocham mój kraj, nienawidzę mentalności!

Tego narodu i tej zaściankowości!

Opublikowano
płukanka z jakiej firmy
było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
Liquid Molly

 

a olej z valvoline jaki ? synpower czy maxlive?

 

i ile twoje autko ma nalatane km ?

widze ze tez masz m52 2.8? 96r

spróbuje zalać go olejem maxlive

było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual
Opublikowano
Stosuję płukankę "od zawsze".Nie zauważam żadnych wyjątkowych plusów.Minusów także nie.Lecz mam lepsze samopoczucie za 40zł, :lol:
Opublikowano
Liquid Molly

 

a olej z valvoline jaki ? synpower czy maxlive?

 

i ile twoje autko ma nalatane km ?

widze ze tez masz m52 2.8? 96r

spróbuje zalać go olejem maxlive

302000 km olej również liquid Molly bądź Valvoline. Ważne by spełniały normę BMW LL. Synpower ja posiada. Bez niej po prostu trzeba wymienić olej co 10000 a nie według wskazań licznika. Kupuje w Niemczech bo często tam jeżdżę do pracy. Nawet nie jest drogo ;) a co do wyboru oleju poczytaj. Wątków o tym jest mnóstwo i co użytkownik to inne zdanie ;p

Kocham mój kraj, nienawidzę mentalności!

Tego narodu i tej zaściankowości!

Opublikowano
Ważne by spełniały normę BMW LL. Synpower ja posiada. Bez niej po prostu trzeba wymienić olej co 10000 a nie według wskazań licznika.

Owszem,ważne jest aby byly dopuszczenia BMW,ale to nie upoważnia do zmiany oleju wg.wskazań zegarów.. No chyba,że chcesz zasyfić silnik.

W przypadku takich starych silników jak w e39 trzeba trzymać się zasady co ok.10-12 kkm lub raz w roku. Zegary często wskazywaly wymianę przy 20kkm,a czasem i więcej-a to zdecydowanie za dużo-w przypadku osób mniej jeżdżących rozklada się to na 2-3 lata lub więcej.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Dobrze wiedzieć. Ja po prostu zawsze zmieniam co 10000 bo miałem bad pixele i cegiełki w ogóle się nie paliły. Parę dni temu wymieniłem taśmę w liczniku i jest okey. Ale zostane przy zasadzie co 10000.

Kocham mój kraj, nienawidzę mentalności!

Tego narodu i tej zaściankowości!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.