Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czy przy braku katalizatora sygnał z lambdy powinien być normalny, czy tez będzie wykazywać martwą sondę?

I jeszcze jedno czy przy odłączonym tym przewodzie co idzie od sondy do silnika samochód powinien jeździć normalnie?Mój mechanik twierdzi, ze nie a u mnie ten przewód był cały czas odłączony i samochód pracował normalnie.

Opublikowano
przy braku kata, sonda pracuje normalnie, odłaczenie sondy powoduje przejscie w tryb serwisowy i mieszanka jest ustalana na podstawie mapy wtrysków, tpsa, i przepływki. Troche weicej moze palic i byc troche słabszy (strownik bosha). ze sterownikiem siemensa, duzo słabszy i duzo wiecej palić,

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Witam. Czy przy braku katalizatora sygnał z lambdy powinien być normalny, czy tez będzie wykazywać martwą sondę?

I jeszcze jedno czy przy odłączonym tym przewodzie co idzie od sondy do silnika samochód powinien jeździć normalnie?Mój mechanik twierdzi, ze nie a u mnie ten przewód był cały czas odłączony i samochód pracował normalnie.

 

piszac "tez bedzie pokazywal...'' wnioskuje ze sonda ci nie dziala.wyciecie kata nie naprawi ci jej - skoro nie dziala to trza sonde wymienic.

Opublikowano

Wycięcie katalizatora niestety powoduje zmianę wskazań sondy. Będzie ona oczywiście działać, jednak sprawny katalizator, oprócz swojego standardowego działania spowalnia dodatkowo przepływ spalin. Przy szybszym przepływie spalin wskazania się zmienią. Jaki to ma wpływ na działanie sterownika - nie wiem, bo katalizator mam :)

Brak sondy (co jest lepsze od jej nieprawidłowego działania, które wywołuje większe problemy i jest cięższe do diagnozy) powoduje, jak pisał Barto, przypisanie standardowych dawek. Przeważnie jest to osłabienie auta, a praktycznie zawsze zwiększenie zużycia paliwa.

Kai
Opublikowano

Chodzi o to, ze kata nie mam od czasu kupna samochodu, a przewód który był podłączony od sondy do silnika był od początku nie wpięty a samochód śmigał świetnie.Teraz zaczął:

- gasnąć przy odpalaniu(obroty skaczą nierównomiernie i po 3- 5 sekundach gaśnie , a nie gaśnie dopiero przy 3-4 próbie.Gdy rozgrzany odpala normalnie)

 

-strzela cały czas z rury

-silnik strasznie wibruje i niesamowicie muli

-ekonomizer przy wciśnietym gazie w podłogę pokazuje ok.20 litrów na 1,2,3 a na 4,5 nie przechodzi nawet za 14

-powoli się wkręca na obroty

-szarpie

 

Co najgorsze, że są momenty (krótkie) , że silnik jedzie normalnie(ma moc) !

 

Mój mechanik twierdzi, że przewód od sondy musiał być cały czas podłączony gdyż przy odpiętym nie mógłby pracować normalnie.

Sondę wymieniłem i to samo-mechanik twierdzi,że nie ma napięcia na sondzie i że musi być walnięty jakiś przewód od sondy do komputera itd.

Opublikowano

napisz jakie masz kolorki kabelków od sondy.

białe i szare to sonda boshowska cyrkonowa 1 voltova i ona "produkuje" napięcie,

i kolorowe kabelki to sonda tytanowa 5 voltowa do ktorej podawane jest napiecie i w zaleznosci od zawartosci tlenu w spalinach ona sobie to napiecie odpowienio moduluje.

Moze "tps" ci szfankuje. To potencjometr na przepustnicy.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Polecam sprawdzić czujnik temp. dla ukłądu wtrysku.

Jak będzie ok, to według mnie przeływka poleciała... te gaśnięcia są dość szczególne

Opublikowano
Dodam, że w trakcie jazdy słychać niekiedy taki dzwięk jak na początku przy włączaniu zapłonu- nie wiem, czy to jest dzwięk włączającej się pompy, czy co, ale w trakcie jazdy słychać ten dzwięk i brzmi tak samo i trwa tyle samo co podczas włączania zapłonu.
Opublikowano

W obecnej chwili poza wcześniej wymienionymi dolegliwościami samochód pali za 10-15 razem jak jest zimny i dodanie gazu gwałtrownie do połowy go gasi.

Gdy jest ciepły pali za pierwszym , ale dłużej kręci

Opublikowano
U mechanika wykazało na oscyloskopie że nie ma iskry czy napiecia na bjednej cewce- wymieniłem i cewke i świece i dalej to samo.Co to może być?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na brak napięcia na cewce nie pomoże wymiana cewki.

Sprawdzaj raczej wiązkę przewodów a jak nic nie znajdziesz to może być wina sterownika < czyli kompa>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Mechanik stwierdził, że nie ma "wysterowania" z kompa na cewkę, czyli pin 2-go cylindra nie daje masy i nie może powstać iskra.Kupiłem nowego kompa

i teraz nie ma zasilania na 1-ym cylindrze- a nie wierze, że dwa sterowniki byłyby zepsute.

Samochód nie ma mocy, nie chce odpalić i zalewa świece - po przeczyszczeniu swiec samochód odpalił,ale po 2 minutach gaśnie , później nie można go odpalić, jak odpali to zaraz gubi obroty chodzi na 100-200 obrotach i gaśnie - nie mogę przejechać więcej niż 100-200 metrów.

Co to może być???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupiłeś nowego czy następnego kompa?

Posprawdzaj przewody < szukaj słabych złącz i przetarć>

Zmierz napięcie zasilania < akumulator>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Kupiłem sprawny komputer i nie wychodzi na kompie żaden błąd:sonda i inne działają jak należy,samochód odpala bez problemu, ale cały czas nie ma mocy:gdy leciutko wciskam gaz to jakby zbierał się normalnie, ale wystarczy nacisnąc gaz na 1/3 wysokości i silnik wibruje nie wkręca się na obroty, nie ma przyspieszenia.Ciśnienie w cylindrach sprawdzone.

Gdzie szukać przyczyny?Może filtr paliwa, ale nie wiem jakie są oznaki żle działającego filtra.

Opublikowano
a gumy dolotowe sprawdzales? nie ma gdzies pekniecia? moze kolektor jest gdzies od dolu pekniety i zasysa ci lewe powietrze...
Opublikowano
Oddałem furę do innego warsztatu na sprawdzenie sprężania i okazało się, że na 5-ciu cylindrach na ciepłym silniku jest ok.14 a na 3-cim cylindrze tylko 6!Co może być przyczyną?Zauważyłem, że na kolektorze wydechowym w rejonie właśnie 3-go cylindra zbiera się olej i jest mokro!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.