Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam czym rozni sie BMW e36 Alpina od BMW e36 m3 ? wiem tylko tyle ze Alpina ma mniej koni ale nic pozatym i dlaczego wlasnie tak jest ze Alpina ma mniej mocy od m3 w silniku 3.0 ?
Opublikowano
nie wiem jak jest dokładnie w e36, ale z tego co ostatnio czytałem w alpinie jest silnik lepie dopracowany i ma wiekszą moc, lepszą skrzynie, brak szpery, co jest w M3, oraz inne wykończenia, które stosuje alpina
Opublikowano
Alpina bazowała na silniku o pojemności 2,5 litra więc podejrzewam że stąd to różnica. Konkretnie przeróbkom został poddany silnik 328i.
BMW forever!!!
Opublikowano
tylko ze wlasnie chodzi mi o BMW Alpina B3 i one byly z silnikiem 3.0 chyba i mialy o 38 koni mniej od m3 tez z silnikiem 3.0 i wlasnie niewiem dlaczego mialy mniej a tak jak patrzylem na Alpine to w srodku ma chyba tak samo jak m3 tylko wlasnie o wyglad mi nie chodzi tu za bardzo tylko o silnik czemu mniej mocy ma a jeszcze sie tak zapytam bo ja poczatkujacy jestem w BMW tzn jeszcze nie narazie sie orjetuje :) i wlasnie co to jest ta szpera ?
Opublikowano

źródło - wikipedia:

 

"Szpera (z niemieckiego: Sperrdifferenzial) - odmiana mechanizmu różnicowego o konstrukcji zapobiegającej przekazywaniu całości momentu napędowego na jedno koło lub oś.

 

Działanie szpery realizowane jest przez:

 

* zablokowanie mechanizmu różnicowego

* ograniczenie różnicy w prędkościach obrotowych (uślizgu) w mechanizmie różnicowym

 

 

Blokowany mechanizm różnicowy stosowany jest często w samochodach terenowych do poruszania się w trudnym terenie. Jego działanie polega na całkowitym zablokowaniu mechanizmów różnicowych, tak, aby niezależnie od przyczepności kół do podłoża moment napędowy przekazywany był jednakowo na każde z nich. Zablokowanie mechanizmu różnicowego powoduje wzrost oporów toczenia - szczególnie podczas jazdy po łuku - spowodowany tarciem kół o nawierzchnię. Samochody terenowe bywają wyposażone w międzyosiowy mechanizm różnicowy z blokadą.

 

 

Mechanizm o ograniczonym uślizgu stosowany jest najczęściej w sporcie samochodowym gdzie istotne jest jak najskuteczniejsze przeniesienie momentu napędowego na koła, a zwiększone opory toczenia jak w przypadku blokowanego mechanizmu różnicowego są niepożądane. Mechanizm ten także charakteryzuje się zwiększonymi oporami ruchu, jednak są one w efekcie istotnie mniejsze niż w przypadku blokowanego mechanizmu różnicowego.

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Dobry temat...

 

W serii 5 alpiny wychodziły nawet w Dieslu 3,0 i 3,5 , oby dwa bi turbo.

Kiedyś kolega miał takie "ustrojstwo" :D i miał poważny problem jak mu turbo wysiadło , bo jak się okazało turbina nie pasowała od normalnego turbo diesla.

Też ostatnio szukałem informacji na ten temat i ogólnie trudno jest znaleść konkretnych informacji jakie alpina dokonała zmiany w silniku. No i jak wiadomo jest ich jeszcze mniej niż M3 a o cenach to już nie wspomnę :roll:

 

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
Kolega miał Alpinę w budzie E36 ale silnik miał tam 2,3 litra(może dlatego, że była to wersja angielska- nie wiem) - pracuje i na stałe mieszka w Anglii - ale pozbył się jej, bo koszty utrzymania takiego samochodu są konkretnie wysokie.
masqo
Opublikowano

Czytam, czytam i ręce opadają...

 

Dlaczego b3 ma mniej koni od m3...?, a dlaczego jakiś ford ma mniej czy więcej od jakiegoś opla...? Powinien mieć tyle samo???

 

Alpina to niezależna firma współpracująca z bmw, przerabiając niektóre ich modele funkcjonuje na prawach producenta aut, formalnie alpina to już nie bmw, tylko alpina właśnie.

 

W necie jest PEŁNO informacji na ten temat, trzeba tylko trochę poszukać.

 

http://www.alpina-automobiles.com/

 

http://www.thealpinaregister.com/

 

http://www.m5board.com/alpina/

 

http://www.buchloe-cars.ch/

 

......

Opublikowano

Tak dla ścisłości silnik Alpiny B3 to jest zmodyfikowany i rozwiercony motor z modelu 328i (jak wiadomo silnik ten ma pojemność 2,5 litra). Model M3 ma silniki 3,0 i 3,2 i Alpina nie przerabiała tych silników. Stosując swoją technologię z tego słabszego silnika wyciągnęli poprostu mniej mocy niż ma M3 z fabrycznym motorem 3,0.

 

Podsumowanie

model BMW M3 silnik fabryczny 3,0

model Alpina B3 silnik fabryczny 2,5 modyfikowany na 3,0

BMW forever!!!
Opublikowano
Tak dla ścisłości silnik Alpiny B3 to jest zmodyfikowany i rozwiercony motor z modelu 328i (jak wiadomo silnik ten ma pojemność 2,5 litra). Model M3 ma silniki 3,0 i 3,2 i Alpina nie przerabiała tych silników. Stosując swoją technologię z tego słabszego silnika wyciągnęli poprostu mniej mocy niż ma M3 z fabrycznym motorem 3,0.

 

Podsumowanie

model BMW M3 silnik fabryczny 3,0

model Alpina B3 silnik fabryczny 2,5 modyfikowany na 3,0

 

Mocno się zapultałeś, szkoda, że nie skorzystałeś z powyższych linków...

 

328 ma pojemność 2800..., dalej niestety kolejne "ścisłości-nieścisłości"..

Opublikowano

Ups sorry faktycznie chodziło o rozwiercone 2,8 a pisałem przecież że 328i to było :D a potem podaje że 2,5 dzięki za sprostowanie

325 było bazą dla Alpiny B2

BMW forever!!!
Opublikowano
Ups sorry faktycznie chodziło o rozwiercone 2,8 a pisałem przecież że 328i to było :D a potem podaje że 2,5 dzięki za sprostowanie

325 było bazą dla Alpiny B2

 

Może już starczy?

 

Nie było alpiny b2, tylko "b2,5", tak się nazywała.

 

B3 3.0 było też na bazie 325.

 

B3 3.2 było na bazie 328.

Opublikowano

Dobra ale tu nie chodzi o szczegóły tylko o to że Alpina modyfikuje słabsze silniki niż ma M3 i mają poprostu mniej mocy. Zresztą z tego co wiem nową Alpinę B3 można było kupić sporo taniej niż M3 nowe była to pewna alternatywa niewiele ustępująca mocą.

 

Kolega widzę że na bieżąco poinformowany więc ma przewagę :D

BMW forever!!!
Opublikowano
o fajnie ze temat sie wkoncu rozkrecil i duzo juz wiadomo :D a jeszcze mnie zastanawia zywotnosc silnika ktory jest zywotniejszy alpina czym m3 ? tzn wiadomo BMW to BMW bardzo dobre wozy i czesto sie nie psuja
Opublikowano
fakt ze alpina b3 ma mniej mocy od m3 ale za to ma więcej smaczków designerskich

 

a jakie min. byly te smaczki ?? moglbys podac jakies fotki czy cos...

B M W
Opublikowano
Dobra ale tu nie chodzi o szczegóły tylko o to że Alpina modyfikuje słabsze silniki niż ma M3 i mają poprostu mniej mocy. Zresztą z tego co wiem nową Alpinę B3 można było kupić sporo taniej niż M3 nowe była to pewna alternatywa niewiele ustępująca mocą.

 

Kolega widzę że na bieżąco poinformowany więc ma przewagę :D

 

No ile można...

 

Słabsze od m3??? Alpina robi różne modele, w b8 do e36 wsadzała v8 z 333km, na drodze to auto jest szybsze niż m3 e46.

Stare b3 jak i nowe kosztowało zawsze b.podobnie jak m3.

Np. nowe b5 jest mocniejsze od m5, momentem miażdży emke, choć wątpię, żeby ludziom z alpiny specjalnie zależało na tym, by ich wozy wygrywały sprinty z innymi..

 

Czytając różne fora można spokojnie stwierdzić, że silniki np w b3 e36 są zdecydowanie bardziej pancerne niż empowery.

Opublikowano
No ile można...

 

Słabsze od m3??? Alpina robi różne modele, w b8 do e36 wsadzała v8 z 333km, na drodze to auto jest szybsze niż m3 e46.

Stare b3 jak i nowe kosztowało zawsze b.podobnie jak M3

 

Akurat chodziło mi o porównanie B3 z M3 i miałem kiedyś katalog Alpiny w ręku różnica cenowa była spora do tego dzisiaj w tym linku z początku dyskusji znalazłem takie zdanie ,,So Alpina introduced this car, the B3 3,0, which was more powerful than the B6 and they offered it at a very competetive price, almost 10000 D-mark cheaper than the M3.''

To zdanie chyba oznacza różnicę 10tys marek między B3 a M3 to raczej sporo.

BMW forever!!!
Opublikowano
Różnica była w zależności od wersji 7400-9000DM, to ok 10%, i zwłaszcza przy tych poziomach cen / lepiej wyposażona b3 mogła kosztować blisko 100 tys./ to mało a nie sporo.
Opublikowano
fakt ze alpina b3 ma mniej mocy od m3 ale za to ma więcej smaczków designerskich

 

a jakie min. byly te smaczki ?? moglbys podac jakies fotki czy cos...

 

 

chodzi o umiejscowienie wzorów, kolory, stylizacja zderzaków itd.

 

fakt to ocena subiektywna

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

a kto mi powie ktora jest tansza w eksploatacji tzn chodzi mi tu bardziej o to do ktorej czesci beda drozsze ? i do ktorej czesci bedzie trudniej dostac ? bo podobniesz tak jak piszecie b3 ma rozwiercony silnik 328 czyli czesci od 328 beda pasowac ? a i b8 jaki miala silnik bo tu mam takie ogloszenie i ma 333 km tylko ten silnik jakis inny niz wszystkie bmw mialy :jawdrop: :norty: :shock:

 

http://tinyurl.com/4ngj37

 

i przepraszam za tak dlugi link ale tu takie sa ;|

 

Link przyciałem. choć powinienem wywalić po odnosi się do czegoś co nie istnieje :duh: Na przyszłość skorzystaj ze strony www.tinyurl.com by przyciąć link :evil: - MOD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.