Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, to mój pierwszy wpis na forum. Do tej pory nigdy nie miałem BMW, ale jestem prawie zdecydowany na ten pierwszy raz. Chcę auto klasy średniej wyższej, niemieckie, nie musi być rajdowe (8-9 s do 100 jest ok), dobrze wyposażone, komfortowe, ciche i z małym spalaniem. Z niemieckiej trójki najbliżej mi do BMW (spełnia te kryteria i stylistyka jest odpowiednia). W grę wchodzi tylko auto nowe (salon lub broker), ze wzgledu na budżet myślę o 520d sedan. Wiem, że to nie rakieta, ale jazdy próbne wypadły wystarczajaco dobrze jak dla mnie. W związku z tym, że lista opcji jest długa, bardzo prosze o Wasze sugestie odnośnie tego co chcę zamówić. Przeczytałem kilka wątków na forum i wiem już np. że nawigacji można nie brać bo najprawdopodoniej nie będzie w tym roku mapy Polski. Nie wiem natomiast np. czy silnik który wybrałem jest nie tylko oszczędny ale i trwały itp. Jeśli moja konfiguracja nie uwzglednia jakiegoś dodatku, który konieczie warto wziąć to także prosze krzyczeć :)

 

1. 520 d sedan (manual, w standardzie m.in. podg. fotele, pełna klima, radio biznes)

2. pakiet polski (m.in. ksenony, parktornic)

3. fotele sportowe (zakładam, że śa równie komfortowe jak zwykłe tylko lepiej trzymają?)

4. głośniki 10

5. usb/ipod (do tej pory słuchałem w aucie płyt z cd, czy to się sprawdza i jakość jest ta sama?)

6. bluetooth do telefonu (z tego co czytam to działa dobrze, zastanawiam sie czy w zwiazku z tym, ze i tak trzeba dokupić navi to odpuscic ta opcje i miec ja w navi np. nokii)

7. tapicerka Reflex (skóra + materiał, czarne)

8. lakier metalic (kosmiczny szary)

9. tempomat z f. hamowania

10. drewno topola

11. alufelgi Radial Spoke 244, 17 cali (już wiem z czym wiąże się RF :) )

12. roletki szyba tylna - elektryczna i boki - mechaniczne

 

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie. Auto chcę zamówić na dniach. Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zastanów się nad:

 

- Asystent świateł drogowych -ciekawa rzecz - dość dorze działa

- Kierownica sportowa -jest grubsza od standardowej- (ewentualnie kierownicę M)

- Uchwyty na napoje - kosztuje grosze a się przyda

- System załadunkowy z rękawem na narty - jak chcesz złożyć oparcie

- Szyby przeciwsłoneczne Individual -wg uznania.

 

Odnośnie kolorów i tapierki to się nie wypowaidam

Opublikowano

Prześlij jakieś namiary na siebie w prywatnej wiadomości.

Pół roku temu kupiłem nowe E60, mogę poradzić.

Opublikowano
widziałem kiedyś fajny bajer, że można włączyć iż szyby robią się kolory srebrnego. Jag to cudo się nazywa i czy ma jakieś praktyczne zastosowanie ? Pozdrawiam :wink:
Opublikowano
Prześlij jakieś namiary na siebie w prywatnej wiadomości.

Pół roku temu kupiłem nowe E60, mogę poradzić.

 

... najlepiej dokładny adres, rozkład dnia domowników, jaki masz alarm w domu (a już najlepiej jaki kod :mrgreen: ) i gdzie trzymasz klucze od samochodu oraz pilota od bramy :mrgreen:...

 

A tak na serio to jakaż to jest tajemnica podzielić się wrażeniami wynikającymi z posiadania takiego, czy innego auta???

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

10 lat temu ogladalem cennik E38 opcji dodatkowych i z tego co pamietam bylo cos takiego ze przyciskasz przycisk i szyby robia sie nieprzezroczyste?

co prawda w e39 mam podwojne szyby i wydaje mi sie ze sa koloru srebrnego,ale to nie jest to

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano

Najlepsze fotele w E60 to te komfortowe - kto próbował sie przejechać innymi wie dlaczego + one maja pełna elektryke z pamięcią. Skóra tylko pełna - łatwiej usunąć plame jak cos się wyleje (wg. mnie) odradzam perforowaną (wyobraźcie sobie mleko rozlane na takim fotelu).

ksenony skretne, kierownica sportowa lub m (jak to wyżej zauważono), automat, ja bym tą navi jednak wziął.

Opublikowano

Absolutne minimum to:

ksenony z światłami do jazdy dziennej, klima, nawigacja business, fotele sportowe najlepiej pełna skóra ale ta łączona też jest fajna , kierownica sportowa, pakiet M- zderzaki, progi, felgi 17, pakiet schowków i uchwyty na napoje, bluetooth, PDC, tempomat wystarczy normalny, lusterka elektryczne, rolety przeciwsłoneczne jak masz dzieci konieczne :)

Ale najważniejsze to motor ! bierz ten nowy 177 konny !

 

Oczywiście to moja sugestia :)

Opublikowano
Zastanów się nad:

 

- Asystent świateł drogowych -ciekawa rzecz - dość dorze działa

- Kierownica sportowa -jest grubsza od standardowej- (ewentualnie kierownicę M)

- Uchwyty na napoje - kosztuje grosze a się przyda

- System załadunkowy z rękawem na narty - jak chcesz złożyć oparcie

- Szyby przeciwsłoneczne Individual -wg uznania.

 

Odnośnie kolorów i tapierki to się nie wypowaidam

 

Ja bym raczej rzekł kierownica M, a ewentualnie sportowa ;) Może i się czepiam, ale ta kolejnośc jest moim zdaniem lepsza. Kierownica sportowa jest stosunkowo śliska i jak dla mnie pokryta takim sobie materiałem... Emka lepiej leży w dłoniach, a podejrzewam, że różnica w cenie jest niewielka. Co do bluetooth to raczej bym brał seryjne, bo to z nawigacji będzie zapewne miało trochę denerwujący dźwięk podczas rozmów.

Co do foteli - owszem komfortowe mają więcej opcji ustawień, ale wraz z nimi od razu wykładamy na skórę, a skoro kolega ma ściśle określony budżet, to pewnie nie będzie to dla niego korzystne.

Co do uchwytów to Rufio ma rację. To kosztuje grosze, a zwłaszcza podczas dłuższych podróży jest niezbędne.

Zastanów się nad sensem tempomatu z f. hamowania - taki zakup ma jedynie sens, jeżeli dużo jeździsz po autostradach, których akurat jak na lekarstwo. Chyba że jeździsz za granicą to może i ok.

 

Wykończenie wnętrza to kwestia gustu. Jeżeli wnętrze ma byc czarne to polecam jawor falisty antracyt (byc może po liftingu zmieniła się nazwa) - to drewno z czarnym wnętrzem wygląda fenomenalnie. Jeśli marzy Ci się jasne wnętrze to polecam bambus.

 

Mówisz tak o nowym aucie, a np. nie zastanawiałeś się nad samochodem EX AG? Ja osobiście taki kupiłem i póki co jestem niesamowicie zadowolony. Zapewne w podobnej cenie wyrwałbyś 525d ze świetnym wyposażeniem, może już nawet po liftingu. Zastanów się nad tym, bo auto masz raczej pewne, również z gwarancją (wiadomo będzie krótsza), przebiegi są małe i masz także różne możliwości finansowania... a i utraty wartości aż takiej nie odczujesz, tym bardziej że 520d pewnie nie będzie super trzymało ceny. Silnik może i jest wystarczający, ale nie oszukujmy się - gdy będziesz sprzedawał silnik sześciocylindrowy zaprocentuje, bo myślę że wiele osób, które chcą kupic samochód ze śmigiełkiem chcą miec raczej R6, a R4 choc dośc mocne, nie będzie wielu odpowiadało.

Poważnie się nad tym zastanów. Ja sam jak zmieniałem auto i wybór padł na 5er początkowo miałem kupic 520d i też wydawała mi się żwawa. Na szczeście pewien zbieg okoliczności uczynił, że jej nie kupiłem. Później miała byc 525d, aż wreszcie skończyłem na 530d. I zaznaczę, że ja również nie potrzebowałem wyścigowych osiągów, ale różnica między R4 a R6 jest naprawdę kolosalna. Pozdrawiam

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

Fotele komfortowe sa drogie, faktycznie sa niesamowite, ale standardowe sa bardzo wygodne i dobrze wyprofilowane - troche za miekkie. Ciekawostka jest, ze te standardowe opuszczaja sie nizej i mam wrazenie ze jakos "zdrowiej" dla kregoslupa sie w nich siedzi. :jawdrop:

Standardowe radio i glosniki to kaszana jakich malo. Zdecydowanie warto w logik7 zainwestowac.

Asystent swiatel drogowych - rewelacja!

Komfortowy dostep - bajka- trudno to docenic dopoki sie nie pouzywa - niestety bardzo drogie!

Mysle, ze jak poskladasz naprawde fajna piatke to zabulisz ponad 300 000.

Ja tez kupilem ex ag i powiem krotko UWAZAJ!!!

Mozesz co prawda kupic ex ag pelny wypas za cene nowego golasa, ale szczescie bedzie potrzebne.

Skóra dziurkowana ma sens tylko przy wentylowanych fotelach.

I nie radze jasnej skóry. Przy panujacym w naszym kraju wszechobecnym brudzie, nie ma zadnych szans zeby po roku wygladala choc podobnie do nowej.

Silnik 2l jest swietny jak na 2 l ale jednak to ciezkie auto i nie spodziewaj sie rewelacji. Na trasie zaskakuje, swietnie sobie radzi, ale po miescie to mulek i trzeba go wysoko krecic.

17 runflaty - bedziesz plakal na koleinach.Hmmm - na 16 tez

Zwykle opony i bedzie cool.

 

Pozdrawiam

  • Moderatorzy
Opublikowano

nie radze jasnej skóry. Przy panujacym w naszym kraju wszechobecnym brudzie, nie ma zadnych szans zeby po roku wygladala choc podobnie do nowej.

Nie ma dramatu, prezencja jest lepsza od czarnej. Ale obowiązkowo trzeba myć skoręraz w miesiącu. Jak ją zapuścimy to ciężko ją doczyścić.

 

Kupowanie Ex AG to idziemy na ustępstwa odnośnie koloru czy wyposażenia. Ale różnica w zakupie jest kolosalna

Opublikowano

Czy prezencja jest lepsza beżu od czarnej to zależy. Wiadomo kwestia gustu. Ciemna karoseria + jasna skóra + chromy to klasyka, bardzo ładne połączenie, ale myślę, że czarna skóra + czarne auto + shadowline też ma swój urok. Łatwiej utrzymac i wg. mnie taka kompilacja nieco bardziej sportowo się prezentuje, tamta zaś bardziej dostojnie;). I jak tu nie oszalec przy wyborze ? ;)

 

Dostęp komfortowy naprawdę fajna sprawa, ale myślę, że to jest trochę wyższy stopień "ubajerzenia", tzn. jest to typowy gadżet. Jeżeli miałbym kupowac auto nowe i iśc na jakieś kompromisy w wyposażeniu, to raczej odpuściłbym sobie ową opcję na rzecz innej. Ale mina niewtajemniczonych ludzi bawi, gdy się podchodzi i łapie za klamke i już otwarte, a później wsiadasz, przyciskasz START i tyle ;) pzdr

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koniecznie zastanów się nad wersjami używanymi od BMW. Polecam kupować w Niemczech. Jak wybierzesz 520d, to gwarantuje Ci że szybko pożałujesz wyboru i straconej kasy. I również szybko będziesz chciał coś mocniejszego, czyli 525d lub 530d.

 

Z kupnem tych aut trzeba też uważać. Jeżdżą nimi m.in. moi znajomi, pracownicy BMW, dostają na weekend zazwyczaj jakieś nowe samochody do przetestowania, mam więc informacje jak to wygląda z pierwszej.

Niestety dla testerów czy ludzi z managementu są to samochody firmowe, więc nikt nie podchodzi do nich z jakąś dozą ostrożności czy poszanowania. Dostają np 535d lub 745d, odpalają, gaz w podłoge i jazda. Można się na tych autach przejechać przy dłuższej eksploatacji, ale jak to mówią: kto nie ryzykuje, ten nie jedzie (wypasionym bmw) :)

Opublikowano
Czy prezencja jest lepsza beżu od czarnej to zależy. Wiadomo kwestia gustu. Ciemna karoseria + jasna skóra + chromy to klasyka, bardzo ładne połączenie, ale myślę, że czarna skóra + czarne auto + shadowline też ma swój urok. Łatwiej utrzymac i wg. mnie taka kompilacja nieco bardziej sportowo się prezentuje, tamta zaś bardziej dostojnie;). I jak tu nie oszalec przy wyborze ? ;)

 

Dostęp komfortowy naprawdę fajna sprawa, ale myślę, że to jest trochę wyższy stopień "ubajerzenia", tzn. jest to typowy gadżet. Jeżeli miałbym kupowac auto nowe i iśc na jakieś kompromisy w wyposażeniu, to raczej odpuściłbym sobie ową opcję na rzecz innej. Ale mina niewtajemniczonych ludzi bawi, gdy się podchodzi i łapie za klamke i już otwarte, a później wsiadasz, przyciskasz START i tyle ;) pzdr

 

Dostep komfortowy kazdy postrzega jako bajer, ze mna tez tak bylo. Najgorsze jest to, ze jak juz to masz i uzywasz to okazuje sie "konieczne". Jak dosiadlem auto bez tego to krew mnie zalewala jak musialem siegac do kieszeni po paru sekundach szarpania sie z klamka i bluzgania :mrgreen:

Przyzwyczajenie druga natura czlowieka - a do dobrego latwo sie przyzwyczaic.

Gdyby ta opcja byla duzo tansza to powiedzialbym, ze niezbedna. A tak to potraktowac trzeba jak ciekawostke.

Podobnie jest z HUD tylko tu jest wada - wkurza jak slonce sie odbija od ekranu

Opublikowano
Podobnie jest z HUD tylko tu jest wada - wkurza jak slonce sie odbija od ekranu

 

Mi tam nic się nie odbija, nawet w najbardziej słoneczny dzień wszystko jest czytelne :cool2: (można wyregulować to w ustawieniach). Tylko jak założę okulary to nic nie widzę (mam z filtrem polaryzacyjnym), pierwszy raz to myślałem że coś się zepsuło :mrgreen: .

Opublikowano

Jeżeli zdecydujesz się na jasną skóre Dakota (beżowa bądź kremowo-beżowa) to pomyśl nad pakietem oświetlenia ja coś takiego mam i wygląda to nie samowicie bardzo dostojnie i dystyngowanie(mała rzecz ale dopóki się tego nie zobaczy live to się tego nie doceni). Jak wolisz troszeczkę bardziej sportowy styl to zgadzam się z jednym z kolegów koniecznie: wykończenie antracyt, czarna skóra, shadowline-taki zestaw robi naprawdę super wrażenie. Acha i jeszcze jedna oczywista rzecz szyby indywidual są moim zdaniem lepszym rozwiązaniem niż rolosy, chociaż sam mam to drugie.

Kierownica "M"-100 razy lepsza od seryjnej-brać. Co do koloru to kwestia gustu, ale jakbyś zdecydował się na Black Sapphire Metallic to tylko beżowe skóry. Do bardziej sportowej wersji lepsza będzie Smolista czerń(nie ma do niej dopłaty, przynajmniej w 530d)

Opublikowano
Mała rada: jeśli masz możliwość, to kup wóz w Niemczech - różnice cen samego auta jak i wyposażenia są czasami bardzo duże (w naszym pięknym kraju dilerzy mają gdzieś kurs walut - liczą, że € nadal jest równowartością 4 zł (co najmniej)).
  • Moderatorzy
Opublikowano

Rzeczywiscie różnica w cenie netto wersji 520d jest spora.

520d w Polsce 125 tys

520 w Niemczech 108 tys.

 

Jedyna zaleta zakupu w Polsce brak problemów przy kredycie/leasingu, tanie ubezpieczenie, pakiet serwisowy.

Ale różnca w cenie mnie zaskoczyła. Czyli trzeba walczyć w polskim salonie o rabat, a jak nie to do widzenia

 

Właśnie spkjrzałem różnica w cenie E93 320d wynosi 15 tys złotych. A 330d 19 tys.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Roznica jest troche mniejsza, trzeba doliczyc roznice w VAT + akcyze 4%, to wyjdzie jeszcze +5-6 tys.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.