Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. wiem ze na forum jest wiele tematow typu jakiego wosu/pasty uzyc itp. ale chodzi mi o to ze ost znajomy namowil mnie na polerowanie pasta tempo. zgodzilem sie, umylem auto i wzialem sie za polerowanie. wszytsko bylo ok, samochod ladnie sie swiecil. po tyg stwierdzilem ze pojade go troche oplukac bo jest okuzony, splukalem, wytarlem ladnie na sucho patrze a tu zonk!!!! w niektorych miejscach zostaly "kolka" od polerowania tak jakbym papierem sciernym to zrobil. bardzo jestem wsciekly z tego powodu i zastanawiam sie co teraz zrobic. w wekend bede mial troche czas i chce ladnie umyc na nowo auto i uzyc- wlasnie nie wiem czego????jakis wosk???

pomozcie prosze bo skreca mnie jak widze to co pozostalo po ost amatorskiej polerce. pozdr

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
A najlepiej zaopatrz się w jakieś delikatne mleczko polerskie... Kiedyś był taki wynalazek nazywał się Rexin, czy jakoś tak...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Miałem podobny problem i pomógł krem Carnauba Formula 1,rewelacyjny preparat polecam ,koszt około 20 zł bardzo wydajny i efekt znakomity
Opublikowano
witam. wiem ze na forum jest wiele tematow typu jakiego wosu/pasty uzyc itp. ale chodzi mi o to ze ost znajomy namowil mnie na polerowanie pasta tempo. zgodzilem sie, umylem auto i wzialem sie za polerowanie. wszytsko bylo ok, samochod ladnie sie swiecil. po tyg stwierdzilem ze pojade go troche oplukac bo jest okuzony, splukalem, wytarlem ladnie na sucho patrze a tu zonk!!!! w niektorych miejscach zostaly "kolka" od polerowania tak jakbym papierem sciernym to zrobil. bardzo jestem wsciekly z tego powodu i zastanawiam sie co teraz zrobic. w wekend bede mial troche czas i chce ladnie umyc na nowo auto i uzyc- wlasnie nie wiem czego????jakis wosk???

pomozcie prosze bo skreca mnie jak widze to co pozostalo po ost amatorskiej polerce. pozdr

 

Pasta Tempo jest pasta scierną nie nadaje sie do polerowania lakieru, a jak już to tylko delikatnie, ale to już wiesz. Podjedz najlepiej do jakiegoś zakładu lakierniczego napewno Ci doradzą .

Opublikowano
Możesz spróbować z T-CUT jest to coś w rodzaju wosku koloryzującego - naprawdę działa, jest w płynie, dajesz trochę na szmatkę i polerujesz autko :) pomaga przy niedużych rysach
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Pasta Tempo jest pasta scierną nie nadaje sie do polerowania lakieru, a jak już to tylko delikatnie, ale to już wiesz. Podjedz najlepiej do jakiegoś zakładu lakierniczego napewno Ci doradzą .

 

To na czym według Ciebie polega polerowanie i co się do niego nadaje :?:

Zajmowałem się polerowaniem naprawdę spory czas i to zawodowo.

I z tego co się orientuję to do polerowania używa się past polerskich ściernych o różnej gradacji. "grubo lub drobno ziarniste"

Preparaty typu: T-cut, plastmal, carnauba czy jakiekolwiek inne tego typu służą do nabłyszczania lakieru a nie do jego polerowania, a to dwie odrębne sprawy.

Opublikowano

jesli juz mowimy o polerowaniu auta,to na Boga,prosze was panowie,nie pasta Tempo ani podobnymi wynalazkami z marketu.owszem wosk,czy politura do nablyszczenia jeszcze moze byc,ale Tempo nawet do polerowania roweru bym nie uzyl.zazwyczaj wychodzi z tego wiecej szkod niz pozytku.

 

jesli ktos ma ambicje na samodzielna polerke,wedlug mnie powinien zaczac od,conajmniej, Farecla G3,ewentualnie czegos z wyzszej polki.

oczywiscie przydaje sie jakis sprzet do polerki.nie mowie zeby zaraz kupowac na jeden raz,ale moze pozyczyc od znajomego etc.

Opublikowano
Preparaty typu: T-cut, plastmal, carnauba czy jakiekolwiek inne tego typu służą do nabłyszczania lakieru a nie do jego polerowania, a to dwie odrębne sprawy.

 

Jeżeli chodzi o plastmal – to ja jednak zaliczam go do środków polerujących – przy okazji tych najbezpieczniejszych – bo do efektów potrzeba cierpliwości (czyli właściwie nie występuje ryzyko zepsucia, bo z plastmalem nic nie dzieje się od razu czy poza kontrolą). Przy okazji oczywiście, po każdej robocie mamy pozostawioną powłokę ochronną, podobną do tej po wosku.

 

Dużo „szybszy” preparat z jakim miałem do czynienia, to wspomniana już, pasta polerująca lekko ścierna AUTOMAX (producent chyba Inco-Veritas ). Wszystko będzie OK. jeżeli będzie się pamiętać, że tutaj nie zawsze bywa bezpiecznie, tzn, trzeba mieć umiar, bo tym można już w nieoczekiwany sposób przedrzeć się do bazy (chodzi o to, żeby przestać polerować od razu, gdy pojawia się pierwszy efekt usunięcia rysy czy zmatowienia).

 

Inna ważna (i oczywista) sprawa to – unikać brudu, piasku! itp. podczas polerowania. (czyli, gdy np. spadnie na ziemię materiał, którym polerujemy – odkładamy go i kończymy robotę czymś innym)

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Reczne polerowanie calego auta jakakolwiek pasta to nic madrego, na ogol pozostaja "refleksy"

Jezeli autko wymaga polerowania to raczej robi sie to maszynowo i uzywa odpowiedniej pasty w zaleznosci od tego ile trzeba "spolerowac"

Finisz robi sie drobnoziarnista pasta najlepiej firmy 3M

Dobry lakiernik lub dobra myjnia reczna. Koszt okolo 200 PLN

Pasta Tempo jest niezla do usuwania miejcowo jakis drobnych rysek, czy zmatowien, a nie polerki calego auta.

Pozdrawiam

Opublikowano
Reczne polerowanie calego auta jakakolwiek pasta to nic madrego, na ogol pozostaja "refleksy"

Jezeli autko wymaga polerowania to raczej robi sie to maszynowo i uzywa odpowiedniej pasty w zaleznosci od tego ile trzeba "spolerowac"

Finisz robi sie drobnoziarnista pasta najlepiej firmy 3M

Dobry lakiernik lub dobra myjnia reczna. Koszt okolo 200 PLN

Pasta Tempo jest niezla do usuwania miejcowo jakis drobnych rysek, czy zmatowien, a nie polerki calego auta.

Pozdrawiam

 

Zgadzam się z tobą w 100%.

Z tego co piszesz, to na Śląsku zakłady lakiernicze za polerkę biorą mniej niż w Warszawie.

Jeśli chodzi o polerowanie, to warto odwiedzić zakład który się w tym specjalizuje.

http://www.klinikapolysku.pl/

Opublikowano
no to mi troche rozjasniliscie wiedze na temat polerowania/woskowania. z tego co widze po waszych wypowiedziach to moim zdaniem najlepiej-najebzpieczniej bedzie teraz uzyc T-CUT. co wy na to??

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano
Ja do ręcznego polerowania używam pasty G3. Nakładam ją na lakier, czekam aż przyschnie i poleruje z użyciem wody. Następnie oczyszczam powierzchnie polerowaną i nanosze warstwe wosku. Dalej poleruje wosk i efekt jest bajeczny. Towszystko należy robić w cieniu.
Opublikowano

A ja nie dałem zarobić nikomu :D

Fundnąłem sobie polerkę z regulacją prędkości... białą gąbkę...pastę Feracle G3... i politurkę...

Kilka godzin roboty wraz z myciem i czyszczeniem po robocie i efekt murowany!!!

A jaka duma???!!! :wink:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A ja nie dałem zarobić nikomu :D

Fundnąłem sobie polerkę z regulacją prędkości... białą gąbkę...pastę Feracle G3... i politurkę...

Kilka godzin roboty wraz z myciem i czyszczeniem po robocie i efekt murowany!!!

A jaka duma???!!! :wink:

 

jakich obrotów używasz przy polerowaniu pastą?

Opublikowano

Biotit...

ta polerka, którą kupiłem ma zakres obrotów od 600 do 3000... Przy płynnej regulacji i potencjometrze pomiędzy "1" a "2" połozeniem...to sądzę, ze jakieś ok.1000, nie wiecej pewnie. Próbowałem na samych 600, ale jakoś wydawało mi sie..."za wolno" :D

Opublikowano

Polecam T-cut w kolorze zbliżonym do nadwozia. Łatwo się rozprowadza i łatwo ją zetrzeć. Bardzo ładny efekt. Sam takiej ostatnio używałem,dodam że nie żałowałem przy wcieraniu a wystarcza naprawdę na kilka dobrych razy. Trzeba dobrać szmatkę o odpowiedniej miękkości bo potem można winić pastę za rysy. Potem popryskać sprayem do opon opony i zderzaki i auto jak z salonu.

Ja stosując dawniej pasty Tempo nabawiłem się na kantach karoserii np: na klapie bagażnika miejsc wytartych z lakieru do gołej blachy.

 

Ale ostatnio, po tym jak mi pewien sku... staranował drzwi i uciekł pozostawiając obraz rozpaczy wpadłem w jakąś depresję i nie myję samochodu wcale! Na masce wożę centymetrową warstwę piachu i brudu a na dachu od czwartku wielką kupę po ptakach. Aż nie chce się żyć. :cry:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c733fb64092abd62.html

Opublikowano
drodzy koledzy mam takie pytanko niestety owa kupa ptakow podczas wyjazdu została na lakierze umyłem autko a tu patrze zrobił wie wrzer w lakierze czym to zlikwidowac tempo niedaje rady :/

 

Niestety niczym :(

Ptasie kupy mają sporo związków amoniaku, który skutecznie i trwale niszczy lakier. Przerabiałem ten temat już kilka razy.

Opublikowano
...Niestety niczym :( ...

 

Rzeczywiście... to jest jedna z tych spraw, którą trzeba załatwiać zapobiegawczo – przed ostrzałem... Regularne woskowanie bardzo pomaga zdążyć zetrzeć ślady skrzeczącego intruza, przed trwałymi zmianami na lakierze.

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
A po co panowie polerujecie. Kupcie litr lakieru bezbarwnego+utwardzacz, pozyczcie, jak nie macie sprezarke i jazda. Koszt ok 80zl i blask ze hej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.