Skocz do zawartości

Trzeszczenie w przednim kole i siłownik klapki paliwa


homik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam to mój 1 post i jak temat podaje potrzebuje porady.

 

1. W czasie jazdy jest wszystko oki ale podczas ostrego skrętu w lewo 90 stopni lub zawracania słyszę jakieś trzaski w prawej przedniej części samochodu nie wiem co to może być czy ktoś się z tym spotkał i może pomóc?

 

2. W aucie mam centralny zamek tylko mam problem z siłownikiem klapki paliwa otóż przy zamykaniu zamka nie zamyka się klapka chwilowo mam przyklejoną żeby nie latała ale wkurza mnie to przy tankowaniu. Kupiłem już 2 siłownik zamontowałem i to samo więc to nie jego wina... ma ktoś może ten sam problem i wie jak to domowym sposobem rozwiązać (nie mam czasu by stawiać do elektryka bo ten to pół samochodu rozbierze:))

 

PROSZĘ O POMOC!!!

 

BMW E36 COMPACT 1996.

Edytowane przez homik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj a masz tam jakąś sprężynkę w tej klapce bo ja nie miałem ale jak gadałem z jakimś gościem to niby tam coś powinno być i kupiłem coś co powinno tam pasować. Wygląda to jak pogięty kawałek pręcika i pytanko wiąże się z tym jak to powinno być założone bo pasowałem w każdy sposób i nie mam pojęcia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. W aucie mam centralny zamek tylko mam problem z siłownikiem klapki paliwa otóż przy zamykaniu zamka nie zamyka się klapka chwilowo mam przyklejoną żeby nie latała ale wkurza mnie to przy tankowaniu. Kupiłem już 2 siłownik zamontowałem i to samo więc to nie jego wina... ma ktoś może ten sam problem i wie jak to domowym sposobem rozwiązać (nie mam czasu by stawiać do elektryka bo ten to pół samochodu rozbierze:))

 

 

A zamykasz samochód z pilota czy kluczykiem?? - bo ja mam tak samo - jezeli zamykam auto z pilota to zamyka mi sie wszystko oprócz wlewu paliwa, a jeżeli kluczykiem to wlew się wtedy tez zamknie. Podobno to wina centralki i jakos to można zrobić, żeby się wszystko zamykało (o ile pamiętam to jakiś kabelek, który idzie do siłownika wlewu paliwa trzeba pociągnąć od siłownika z klapy bagażnika i wtedy będzie git :mrgreen: ) gdzieś to bylo na forum wszystko opisane, wystarczy :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy ostrym skręcie może ci ocierać opona o nadkole jeżeli np. nie jest dobrze przykręcone albo auto miało jakieś przygody.

 

pozor: a może tak ma po prostu być, bo przy tankowaniu paliwa masz zamknięte auto i wolny dostęp do wlewu paliwa. Nie wiem, zgaduje :)

 

Klapka nie lata sobie luzem bo jest tam na zawiasie 'sprężynka' - taki pogiety drucik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW/

 

tu masz link do schematów elektrycznych

 

ten obwód to :

power door lock circuit

Sprawdź sobie na schemacie jakie oryginalnie kolory kabelków powinny dochodzić do tego siłownika a jakie masz podpięte w samochodzie bo możliwe że w tym jest problem

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie opona niestety nie ociera o nadkole sprawdzałem nie ma żadnych śladów na nadkolu itp dodatkowo dokręciłem nadkole na wszystkie sposoby bo myślałem ze ono jest temu winne. Aha a to trzeszczenie pojawia się przy gwałtowniejszym wejściu w ciasny zakręt tj. przy skręcie z przy dużej ... 40 - 50 km prędkości. Jakieś pomysły ostatnio mechanik proponował posmarować mcpersona czy to może być to?

 

Co do centralnego to nie bardzo klapka jest otwarta cały czas ... siłownik ani drgnie :| może mógłby ktoś zrobić zdjęcie prawidłowego zamontowania tej sprężynki - drucika bo jak kupiłem autko to nie było tego dokupiłem na allegro i teraz szczerze nie wiem jak włożyć by nie powyrywać zawiasów z klapki ... :mad2:

 

Z tym przewodem z bagażnika to nie głupie chyba tylko czy dwa siłowniki mogą działać na jednym kabelku nie będzie przeciążenia?

 

Pozdrawiam i czekam na pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi jak zamykasz klapkę to ta sprężynka sama trzyma czy do czego ona służy...? u mnie pękł jeden z zawiasów ale był troszkę skorodowany to pewnie dlatego teraz go wzmocnie tylko nie wiem czy jest sens zakładać to skoro nie działa u mnie ten siłownik do zamykania klapki możesz mi objaśnić zasadę działania tej banalnej rzeczy? jutro będę rozgrzebywał centralkę i szukał jej numerku bo coś czuje że będę musiał kupić nową by zadziałał ten siłownik ... ehh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silownik działa na zasadzie przeciwnego napiecia tj raz pojawia sie +12V (silownik sie wysuwa blokujac klapke) raz -12V (silownik sie wsuwa)Tak też powinieneś mieć na wtyczce.. dlatego najlepiej weź miernik i sprawdź na dzien dobry czy masz takie napiecie na wtyczce skoro silownik jest sprawny...Jesli nie to schemat i szukaj kolorkow kabli jakie powinny dochodzic a reszte juz mysle ze sam wydedukujesz ;)

 

Nie jestem pewien tych znaków napieć ale bankowo są przeciwne.

Ja u siebie podpialem sie do przewodu sterujacego centralnym od bagaznika i stamtad mam sygnal na silowniku i zadnych spadkow i cudow nie bedzie gdyż on pobiera prad na doslownie 1s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.