Skocz do zawartości

540i manual - + i -, na co zwrócić uwage przy zakupie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zastanawiam się nad zmiana e39. Najbardziej zależy mi na 540i manual z lat 2002/2003. Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Co często pada w tym modelu? itp. Zastanawiam się także nad 530i lub po prostu M5 :) Bardzo dużo ostatnio robie tras (i przeważnie hard core-wych np. Gdańsk o 22 i Zakopane o 5 rano) i mój tds nie spełnia moich oczekiwań, mimo że od małego w rodzinie :).
Aż nastał czas zmian, czas walki, Czas Pogardy...
Opublikowano
Kolego czy to M5 czy to 530i trzeba zwrocić uwagę na te same rzeczy.było o tym bardzo dużo o tym już na forum.Ale powiem Ci że masz rozbieżność-M5 albo 530i :mrgreen:

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
Zastanawiam się nad zmiana e39. Najbardziej zależy mi na 540i manual z lat 2002/2003. Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Co często pada w tym modelu? itp. Zastanawiam się także nad 530i lub po prostu M5 :) Bardzo dużo ostatnio robie tras (i przeważnie hard core-wych np. Gdańsk o 22 i Zakopane o 5 rano) i mój tds nie spełnia moich oczekiwań, mimo że od małego w rodzinie :).

Jak ty przesiadziesz sie ze swojego toczydła na 540 to długo nie pojezdzisz :mrgreen:

Opublikowano
Zobaczymy, zobaczymy... toczydło? Ciekawe określenie, i całkiem nie prawdziwe... no chyba że ktoś ma zajeźdzony egzemplarz. Mnie śmieszą inne rzeczy jeśli chodzi o pewnych właścicieli BMW... No mam bo stać mnie na lanie benzyny do M a jednocześnie szkoda samochodu na polskie drogi. Dlatego wypośrodkowałem na 540i :) koniecznie w manualu. Chodzi mi o typowe usterki spotykane w tych silnikach, a nie typowe dla wszystkich e39 :) Pozdr
Aż nastał czas zmian, czas walki, Czas Pogardy...
Opublikowano

Widzę że dyskusja odbiega znacznie od tematu...

Wracając do sprawy (to co dla mnie jest najważniejsze):

1) W pełni bezwypadkowe auto posiadające w 100%-ach oryginalny lakier

2) Oryginalny przebieg potwierdzony w ASO lub "zaglądnięciem" w sterownik lamp lub kluczyk.

3) Systematycznie serwisowane w dobrym serwisie (niekoniecznie ASO bo tam pracuja wymieniacze którym czasami tylko udaje się użyć mózgu do myślenia).

4) Opony, moja teoria "jakie auto ma opony to? to wszystko świadczy o właścicielu i o tym jak o nie dbał" i tak:

przysłowiowo "Dębica" w 540i to znaczy że olej dolewany do silnika a niewymieniany, w filtrach powietrza piaskownica dla dzieci ... itp itd

przysłowiowo "Bridgestone" = wszystko w aucie TipTop

 

Co do wersji: utrzymanie każdej czy to 530i czy 540i czy M5 jest porównywalne kosztowo, co do spalania to 540i i M5 podobnie 530i troszkę mniej ale tylko troszkę....

mnie M5 głównie po mieście pali 14-16l a trasa około 11-12l a jak trzeba przypie...ć to nie mam objekcji tylko poprostu jadę.

530i fajnie chodzi... 540i zajefajnie... M5 = nie ma takiego fajnego określenia, trzeba poprostu czuć i słyszeć.

 

Pozdrawiam.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano (edytowane)
4) Opony, moja teoria "jakie auto ma opony to? to wszystko świadczy o właścicielu i o tym jak o nie dbał" i tak:

przysłowiowo "Dębica" w 540i to znaczy że olej dolewany do silnika a niewymieniany, w filtrach powietrza piaskownica dla dzieci ... itp itd

przysłowiowo "Bridgestone" = wszystko w aucie TipTop

Co do wersji: utrzymanie każdej czy to 530i czy 540i czy M5 jest porównywalne kosztowo, co do spalania to 540i i M5 podobnie 530i troszkę mniej ale tylko troszkę....

mnie M5 głównie po mieście pali 14-16l a trasa około 11-12l a jak trzeba przypie...ć to nie mam objekcji tylko poprostu jadę.

530i fajnie chodzi... 540i zajefajnie... M5 = nie ma takiego fajnego określenia, trzeba poprostu czuć i słyszeć.

 

Ciekawa teoria z tymi oponami. :D Coś w tym na pewno jest, rozszerzajac temat ktoś kto dba o samochód m.inn. zakłada tylko orginalne części zamienne renomowanych firm itd. Jest to jednak mocno naciągane - w przypadku opon dla większości ludzi jednak większe znaczenie ma fakt nie marki opony, ale jej stosunku cena-efekt, stanu, rodzaju bieżnika, kwestia jej wzmocnienia (ZR), rocznika, przeszłości itp.

 

14-16 litrów w mieście to rozumiem, że Twoja M5 oleju spala? :twisted: 14-16 litrów w mieście to moja 528i pali zależnie od pogody, wł/wył.klimatyzacji i założonych kół jest to zupełnie normalne dla tego silnika w jeździe bez szaleństw, nie wierzę że 5-litrowy silnik w M5 jest w stanie zejść poniżej 18-20 litrów przy standardowej jeździe w mieście. :liar:

 

Tak juz żartobliwie traktując temat to, gdyby utrzymanie, koszta ekploatacji, serwisu itd. R6-tek i M5 było, tak jak jest wspomniane - "porównywalne" to ... wszyscy jeździliby eMkami albo bardziej w ogóle nie byoby E39 na naszych drogach. :8)

Edytowane przez _Kris_
Opublikowano

Tak sobie czytam ten post :) i jestem w stanie stwierdzić, e jesli ktoś kupuje auto z takim litrażem to pytanie o spalanie nie powinno się pojawić w ogóle :) WIadomo najwięcej zalezy od stylu jazdy a przedewszystkim od stanu silnika :!: i tu chyba każdy się ze mną zgodzi. Cena benzynki dwa albo trzy litry więcej przu ytrzymaniu takiego auta to pikuś w porównaniu z częsciami eksploatacyjnymi, które w przypadku V8 lub V10 są dużo droższe niż zwykłego R6 :) i tutaj chyba każdy się ze mną zgodzi.

Kolega pytał o częsci eksploatacyjne wady i zalety tego moedlu tj. 540, a nie o spalanie, jak sądzę mniej więcej wie ile to spala i to akurat nie najwazniejsze, bo według mnie wrażenia z jazdy rekompensuja te 2-4 litry więcej, jak się przejechałem kiedyś 540 to usmiech miałem od ucha do ucha,a jak wsiadlem do swojego 523i to opadł mi juz :lol: [/url]

Opublikowano
Dzięki za posty. Wiem ile spodziewać się spalanie i wiem ile będzie mnie to kosztować. I właśnie jak ktoś napisał chodzi mi o wady tego akurat model. Bo może być tak że 530i jest o wiele mniej awaryjne od 540i. Na co mam patrzeć przy kupnie? Coś się szybciej zużywa? często pada? I jeszcze raz powtarzam że spalanie mnie nie interesuje wogóle, będzie palił tyle ile wleje :) A i samochód najprawdopodobniej będzie wyciągnięty bezpośrednio z BMW, czyli był jakimś egzemplarzem pokazowym/dyspozycyjnym... A i dla kolegi który wytknoł mi że chce zamienić się z tds, to chciałem nadmienić że na e39 przesiadłem się z Audi S4 :) i nie w gazie.
Aż nastał czas zmian, czas walki, Czas Pogardy...
Opublikowano (edytowane)

A ja powiem tak, jeśli stać Cię na M5 i na jej utrzymanie to nie ma się nad czym zastanawiać porównywanie 530i czy 540i do M5 jest nie stosowne M5 to po prostu inna bajka. BMW ze stajni ///M jest marzeniem większości fanów tej marki, jeśli Cię stać spełnić to marzenie to jeszcze raz napiszę nie ma się nad czym zastanawiać. Trzeba tylko znaleźć egzemplarz w bardzo dobrym stanie.

 

PS.

 

Kolego lukas23 w E39 M5 silnik to V8 a nie V10 jak w E60.

Edytowane przez DAREX
Opublikowano
Z tego co kojarzę to konstrukcja 3.0 beznynki jest nieco nowszą konstrukcją niż v8 4.4 litry. W e39 540 były juz od 1996 roku a 530 chyba dopiero od 1999-albo 2000 roku jakoś tak
Opublikowano
M5 chętnie bym kupił, ale niszczyć na drogach w Polsce już mniej chętnie. Może po euro :) ale wtedy już e60 :) Ale ciągle nie mam odpowiedzi co się najczęściej psuje w takich 540i...
Aż nastał czas zmian, czas walki, Czas Pogardy...
Opublikowano

cytat made in _Kris_: "14-16 litrów w mieście to rozumiem, że Twoja M5 oleju spala? 14-16 litrów w mieście to moja 528i pali zależnie od pogody, wł/wył.klimatyzacji i założonych kół jest to zupełnie normalne dla tego silnika w jeździe bez szaleństw, nie wierzę że 5-litrowy silnik w M5 jest w stanie zejść poniżej 18-20 litrów przy standardowej jeździe w mieście.

 

Tak juz żartobliwie traktując temat to, gdyby utrzymanie, koszta ekploatacji, serwisu itd. R6-tek i M5 było, tak jak jest wspomniane - "porównywalne" to ... wszyscy jeździliby eMkami albo bardziej w ogóle nie byoby E39 na naszych drogach. "

 

Poprostu, nigdy nic wspólnego z M nie miałeś, tyle na ten temat.

 

Ponadto to nie jest temat tego postu.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano

 

Kolego lukas23 w E39 M5 silnik to V8 a nie V10 jak w E60.

 

hmm racja :oops: :oops: :oops: co nie zmienia faktu, ze koszty to zupełnie inna bajka w porównaniu z r6

Opublikowano
Poprostu, nigdy nic wspólnego z M nie miałeś, tyle na ten temat.Ponadto to nie jest temat tego postu.

 

Nie trzeba być właścicielem eMki, żeby móc stwierdzenie, iż "koszta utrzymania 530i i M5 są porównywalne, a spalanie takie same" zabić śmiechem. Nie wciskaj ludziom kitu, bo te auta to zupełnie inna półka możliwości, ale i też kosztów, tyle na temat.

Opublikowano

Jeśli stać Cię na M5 to nawet nie oglądaj się za 540 a tym bardziej za 530 !! Radość i wrażenia z jazdy zrekompensują Ci resztę niedogodności.

 

Co do sporu w sprawie kosztów utrzymania - M5 musi być droższa od innych modeli. W Mercedesie jest np. tak ,że ogromna ilość części między "zwykłymi" W210 a E55 AMG jest różna. Oczywiście ceny też są różne... Ale to jest koszt tych trzech literek na klapie z tylu.

 

Spalanie jest kwestia tak bardzo względną ,że nie ma co obrażać albo wyzywać kogoś tylko dlatego ,że napisał wg. Was zbyt niską wartość paliwa/100km.

Opublikowano
Zastanawiam się nad zmiana e39. Najbardziej zależy mi na 540i manual z lat 2002/2003. Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Co często pada w tym modelu? itp. Zastanawiam się także nad 530i lub po prostu M5 :) Bardzo dużo ostatnio robie tras (i przeważnie hard core-wych np. Gdańsk o 22 i Zakopane o 5 rano) i mój tds nie spełnia moich oczekiwań, mimo że od małego w rodzinie :).

 

Sam długo się zastanawiałem nad wyborem, ale 540i to naprawdę dobry wybór. Z całym szacunkiem do innych forumowiczów, pisanie że koszty utrzymania M5 są podobne co w 540i graniczy z mocno zaawansowaną S-F.

 

Kilka zasad przy zakupie:

1. Pojedz sam po autko nie kupuj w Polsce(weż kogos kto się zna i będzie miał rezerwe do tego zakupu)

2. Nie kupuj od handlarzy

3. Jeśli masz jakieś wątpliwości do danego egzemplarza NIE KUPUJ

4. Autko musi miec papiery OK

5. Jazda testowa na autostradzie KONIECZNIE (ze 20 kilometrów, używaj przyspieszeń i hamowań, uzyj kick-off jeśli to automat, jeśli manual wszystkie biegi mają same wchodzić bez oporów)

6. Jazda testowa na zimnym i gorącym silniku KONIECZNIE

7. Jesli skrzynia szarpie NIE KUPUJ(remont 8 tys w manualu 4-5 tyś)

8. Zobacz czy się nie grzeje lub czy nie ma za niskiej temperatury(po paru minutach wskazówka musi być w pionie-WYŁACZNIE)

9. Jeśli jest rozgrzana zgaś i zapal....jesli się zapali na stałe ABS i DSP - sterownik pompy do naprawy lub wymiany(od 300 do 2000), choc po 2001 roku BOSCH naprawił usterkę fabryczną w sterowniku.

10. Zobacz czy nie ma wycieków płynu i oleju, czyli podjechac na serwis i zdjąć osłone silnika z dołu, jak również zdjąć osłone silnika z góry i dokładnie oglądnąć czy nie ma wycieków.

11. Jeśli sie trzęsie przy wolnych obrotach M62 może to być duperelka albo 2 tysiaki do wywalenia, np. uszczelka...

12. wentylator ma mieć wszystkie łopatki

13. jesli auto ma większe koła niż 17' - zawias do remontu na 100% po przejechaniu u nas 2-3 tys

14. jesli auto słabe lub gaśnie na wolnych obrotach to przeważnie przepływomierz(od 700 do 1400 zł)

 

Teraz ceny czesci:

Pompa wody 800 zł - wymiana co 150 tys

termostat 550 zł - jw lub jak sa problemy

wisko BEHR - 450 zł (w serwisie 1100 to samo)

klocki oryginał - 450 zł

mała inspekcja olejowa z olejem i 2 filtrami- 470 zł

pełna inspekcja olejowa z olejem i 5 filtrami- 750 zł

tarcze oryginał 350-400 zł

 

Ogólnie jesli trafisz dobry egzemplarz to na dzień dobry masz do wymiany to co napisałem w cenach części(żeby byc pewnym autka na dzień dobry wydasz 6 tyś). Jeśli będzie zaniedbany .... popłyniesz. Ja zawias mam w dobrym stanie, wręcz ideał...ale na naszych drogach...sam wiesz.

Auto jest świetne, niezawodne, jeśli doprowadzisz do stanu własciwego bedziesz się nim cieszył jak dziecko. Ja w swoje wpakowałem 7 tyś, pomimo że było w naprawdę dobrym stanie.

Jezdze sporo(4 tyś miesięcznie po miescie) wiec założyłem sekwencje z 2 reduktorami (2x210kW) i rozbieralnymi wtryskami.

 

Spalanie:

Miasto 17 benzyna (przy szaleństwie 22)

Trasa 12-13 benzyna (przy szaleństwie 18)

Miasto 18-19 gaz (przy szaleństwie 24)

Trasa 13-14 gaz (przy szaleństwie 19)

 

Co do BMW M5 proponuje oglądnąc ceny na www.realoem.com i porównać z 540i. Bez ściemy utrzymanie i spalanie conajmniej 50% więcej.

Jeśli chodzi o manuala w 540i to wydaje mi sie że bedzie bardzo trudno trafić na skrzynie i napęd niezakatowany. Niestety przy tej mocy i momencie obrotowym nieumiejętne uzytkowanie rozwala napęd i skrzynkę.

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Opublikowano
Wielkie dzięki :) Konkret. Przekonałeś mnie do 540i więc czas zacząć łowy. Mam na oku bardzo fajna w shadow line szary grafit. Więc jak już wiem co i jak to trzeba się przejechać. Jednak zaryzykuje manuala, już kiedyś zmieniałem skrzynie w e39 więc jak by co mam wprawę :) Widzę że powinno się zwracać uwagę na podobne rzeczy co przy każdym e39. Jeszcze raz dzięki. Gazu nie będę montował. Dzięki.
Aż nastał czas zmian, czas walki, Czas Pogardy...
Opublikowano
Wielkie dzięki :)

 

Jednak zaryzykuje manuala, już kiedyś zmieniałem skrzynie w e39 więc jak by co mam wprawę :)

 

Jarec, nie powtarzaj głupot za przeproszeniem pisanych przez ludzi z automatami :)

Manual nawet nie kwiknie, a w tym czasie automat przejdzie trzy remonty.

Pomijam już sprawe osiągów, bo 540 z manualną skrzynią to na prawdę szybkie auto, klase szybsze niż automat.

A manual ?

Wymiana oleju przekładniowego co 40 tys, wciskanie do końca sprzęgła przy zmianie biegów wymiana kompletnego sprzęgła, a nie poszczególnych elementów.

W zamian masz na prawdę szybkie auto.

Opublikowano

W przypadku automatu sa za i przeciw... Nie można jednoznacznie stwierdzić ,że jedno lub drugie rozwiązanie jest lepsze w całym przekroju możliwości wykorzystania auta... Zarówno automat jak i manual ma swoje + i - i jedno i drugie może być kosztowne w przypadku braku umiejętności odpowiedniego obchodzenia się z nim itd.

 

Jeśli tak zachwalasz "wspaniałość" manuala pod względem osiągów (nie tylko w zestawieniu z automatem) jak wyjaśnisz montowanie skrzyń sekwencyjnych w autach wyścigowych...

Opublikowano
mi się wydaje ze 540i + automat to super rozwiązanie - taka moc na długie trasy no no
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
Wielkie dzięki :)

 

Jednak zaryzykuje manuala, już kiedyś zmieniałem skrzynie w e39 więc jak by co mam wprawę :)

 

Jarec, nie powtarzaj głupot za przeproszeniem pisanych przez ludzi z automatami :)

Manual nawet nie kwiknie, a w tym czasie automat przejdzie trzy remonty.

Pomijam już sprawe osiągów, bo 540 z manualną skrzynią to na prawdę szybkie auto, klase szybsze niż automat.

A manual ?

Wymiana oleju przekładniowego co 40 tys, wciskanie do końca sprzęgła przy zmianie biegów wymiana kompletnego sprzęgła, a nie poszczególnych elementów.

W zamian masz na prawdę szybkie auto.

 

Kolega chyba trochę się zapedził....hahahaha

O klasę szybsze....to jest porsche;-) Bo różnica 0,3 sekundy w przyspieszeniu to raczej nie klasa. Tyle mozna stracić źle ruszając;-)

W E39 a o takim rozmawiamy, automat działa wyśmienicie. Ma tryb sport lub tiptronic a wtedy nic nie musisz wciskać i wyciskać....tylko skupić się na jeździe.

A z tymi remontami to już zupełnie pojechałeś po bandzie;-)

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Opublikowano

Taurus, do setki ponad 0,5s, a potem to co sie dzieje, to jest masakra.

Złapiesz się kiedyś z 540i na szosie, to będziesz wiedział o czym mowa.

Wiecznie coś sie Wam dzieje... filterki, tarczki, zaworki...

Manual używany przy tym, to jest dożywotni...

Zresztą są powody, dla których używane 540iA jest tańsze od 540i.

Opublikowano

Mieszkam w Warszawie i Wołominie, jakbys potrzebował jakiejś pomocy w obejrzeniu auta przed zakupem, gdzieś w okolicy, czy potrzebowałbyś poprostu porozmawiać to dzwoń 0-506-16-36-75.

Pozdrawiam.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Opublikowano

Taurus dzięki za konkrety. Ja jednak mam opcje pod tytułem manual :) Zobaczymy będę niedługo w Raichu to się rozejrze... może już wtedy przywiozę jakiś fajny egzemplarzyk...

Przyspieszenie przyspieszeniem tylko pytanie czy na naszych beznadziejnych drogach można wykorzystać w pełni moc tego autka? W sumie każda dziura boli strasznie :)

Allcar dzięki jeśli będe miał jakieś wątpliwości to się odezwe. W sumie moglismy się gdzieś spotkać na drodze bo często śmigam na Gdyńską do Wołomina do siostrzyczki. Pozdrawiam wszystkich

No i jeszcze żeby trochę podnieść temperature dyskusji powiem że mimo wszystko z tds się nie rozstane bo uwielbiam nim śmigać :P

Aż nastał czas zmian, czas walki, Czas Pogardy...
Opublikowano
Taurus, do setki ponad 0,5s, a potem to co sie dzieje, to jest masakra.

Złapiesz się kiedyś z 540i na szosie, to będziesz wiedział o czym mowa.

Wiecznie coś sie Wam dzieje... filterki, tarczki, zaworki...

Manual używany przy tym, to jest dożywotni...

Zresztą są powody, dla których używane 540iA jest tańsze od 540i.

 

Nie mam pojęcia skąd Ty bierzesz dane, ale różnica w przyspieszeniu jest 0,2 sek do setki.

I te dziwne legendy związane z jakimiś filterkami, tarczkami, zaworkami.....hahaha. Każda sprowadzona E39 ma sredni przebieg ok 300000 skręcone do 200000 . Niestety samochody nie są serwisowane jak trzeba, lub mechanicy sa do bani, użytkownicy nie kupują oryginalnych częsci, kasują przeglady....w takich warunkach tak złożone mechanizmy jak nasze BEEMKI padają.

A co do 540i to jeśli to takie idealne auto, to czemu tak mało zostało wyprodukowanych?? Poprostu żaden normalny producent nie wkłada manuala do silników z dużym momentem obrotowym.....bo koszt wyprodukowania manualnej skrzyni która wytrzyma pomysły uzytkownika jest bardzo duzy.

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.