Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy na forum i jestem kompletnie

zielony w sprawach BMW.

 

Przymierzam się do zmiany samochodu na BMW.

Chciałbym wybrać któryś z modeli 318is, 320, 325.

Który lepiej wybrać jaka jest różnica w spalaniu?

Który silnik jest lepszy z vanosem, czy bez i jaka to różnica?

Czy wszystkie 320 i 325 miały łańcuszek rozrządu?

Ile muszę mieć kasy na w/w modele w dobrym stanie

ze skórą i klimą?

Lepiej kupić z polski czy z niemiec?

 

Wiem, że o tym już było, ale chciałem to wszystko zebrać

w jednym temacie, a dla was napewno nie jest problemem

odpowiedzieć na moje pytania.

Z góry dzięki za pomoc.

 

Nie ten dział

Przeszukaj forum

Przeczytaj regulamin

Opublikowano

Wiadomo ze najlepiej wybrac 325 :P

Co do spalania to poczytaj na forum co właściciel to inne spalanie jako obserwator moge powiedziec ze 318is pali ok. 10,5-12 l paliwa w miescie(wawa, łódź, krakow)

320 12-13 325 13-15 l i wydaje mi sie dosc realne. Napewno któs zaraz napisze ze za duzo albo za mało. Wszystkie te silniki maja łańcuszek(jezeli sie myle poprawcie) Silnik lepszy z Vanosem. Vanos to zmnienne fazy rozrządu(takie cos jak v-tec) zaleznie od predkosci obrotowej wałków rozrzadu zawory sa otwierane na dłuzej badz krócej. Silnik z Vanosem powinien byc ekonomiczniejszy. Według mnie na zakup musisz przeznaczyc od 10 tys w góre(318is 320) za mniejsze pieniadze to raczej zadbanego, w super stanie nie kupisz. a za 325 to od 13. Oczywiscie pojecie zadbany jest dosc subiektywym stwierdzeniem. Dla jednego taki stan bedzie wystarczajaco zadbany inny powie ze to szmelc. Ale mysle ze ta te pieniadze powinnienes tylko te zadbane upolowac. MOzna napewno trafic ładnym egzemplarz za mniejsza kase.

Opublikowano
Wszystkie te silniki maja łańcuszek(jezeli sie myle poprawcie)

m40 miał chyba pasek. reszta łańcuch.

 

przy isach musisz uważać bo lubią być zajechane. osiągi ma zbliżone do 320i ale mniej pali. co prawda 320 to 150koni a is ma 140 ale jest lzejszy. no ale 320 to juz 6 cylindrów :twisted:

Lepszy z vanosem - mniej pali i ma moment położony troszke niżej. no ale z drugiej strony vanos to kolejna cześć do psucia się;p Dobrze jest wspomnieć że w 320 wychodziły 3 wersje silnikowe. wszystkie miały te sama moc ale... 1 to m50b20 bez vanosa 2 to m50b20 z vanosem no i m52b20 z vanosem(nowsze modele - od około 95roku). a nie myslałeś nad 323i (m52b25)? 2,5l 170 koni(słabszy niż poprzednik m50b25 (325i) o 20 koni ale ekonomiczniejszy).

Opublikowano

Też czytałem, że najlepiej wwybrać 325, ciężko jest znaleźć dobry

egzemplarz z dobrym wyposarzeniem, no i z vanosem.

a nie myslałeś nad 323i (m52b25)? 2,5l 170 koni(słabszy niż poprzednik m50b25 (325i) o 20 koni ale ekonomiczniejszy).

Zastanawiałem się, ale jak ma silnik 2.5 to wolę już mieć te 20KM więcej.

Opublikowano
A ja bym szukal 323 czyli 2.5 170 km, ekonomiczny i szybki. Jesli chodzi o jego porownanie z 325 to napewno jest elastyczniejszy, moim zdaniem lepiej sie zbiera, choc katalogowo osiagi maja takie same. Spalanie mysle ze nawet 1.5-2 litry mniejsze niz w 325, wedlug danych spalanie 323 jest w trasie nizsze od 318is, a w miescie o 0.5l wieksze niz w 318is.
Opublikowano
ile kasy bym potrzebował na 323 w dobrym stanie?

 

Za swoje e36 323 z 98 roku /sedan/ po dłuższych negocjacjach utargowałem 17 tysi. Pamietaj jednak ze sama cena zakupu to nie wszystko...pomijam juz fakt opłat ubezp., otóz najwiekszą wadą bmw jest jej poprzedni wlasciciel :( W moją bunie żeby doprowadzic ją do stanu uzytkowalnosci ( nie lubie jak mi cos piszczy, trzeszczy ) wpakowalem juz ponad 2 tysiace( plyny oleje, nowe swiece, amortyzatory, zaprawki lakiernicze,sworznie itp itd ) a jeszcze skrzynia woła o pomoc ! :) Natomiast jesli jestes naprawde fanem tej marki to zaciągniesz nawet kredyt zeby wszystko było tip top :))) pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja polecałbym 320i z Vanosem. Niewiele mocniejszy od 1,8 to fakt, ale za to trwalszy, niewyżyłowany 6 cylindrowiec. Spalanie do zakceptowania, a w trasie przy odpowiednim użytkowaniu gazu, można go nawet nazwać oszczędnym :))

No i biorąc pod uwagę poprzednich włascicieli auta, to w 320i bardziej prawdopodobny jest ten wyświechtany wśród handlarzy autami "emeryt z Niemiec rocznik '42", niż w obniżonej 325 ze sportowym wydechem.

Opublikowano
Ja polecałbym 320i z Vanosem. Niewiele mocniejszy od 1,8 to fakt

chyba chodzi Ci o 1.8is a nie 1.8

 

 

kupuj 325i , warto :twisted:

Opublikowano

ja bym wybierał 325 z wiadomych przyczyn, ale gdybym miał wybierać tylko pomiędzy 318is a 320 to wybrałbym bez zastanowienia 318is. to fakt, 6 cylindrów lepiej brzmi, ale uwierz, znudzi ci się to po jakimś czasie. a spalanie większe niż w ISie.

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.