Skocz do zawartości

RUN-FLAT a E60


dnowinski

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Po moich doświadczeniach z RUN-FLAT Good Year 245/40/18 postanowiłem otworzyć ten temat i opisać w nim moje doświadczenia, otóż

Przyjechałem na RF z Niemiec i było wszystko fajnie :dance: do momentu zjazdu z autostrady w Strykowie. Potem coś twardo, :doh: potem wjechałem do rodzinnego Wołomina i na jednej z wielu muld... Jeb! łup! i na oponie gula wielkości piłki do tenisa. :evil: Pojechałem zaraz do znajomego oponiarza o on mi na to " no to zaraz będzie druga ha ha ha" :diabel_faja: Myślę sobie że " a takiego,,," będę uważał, i nie dojechałem do Zielonki (roboty drogowe, druga warstwa nawieżchni, licznik 50 km/h) lekkie łup i JEST!!! Druga na drugim, by było sprawiedliwie, kole. :mad2:

Kupiłem 4 X Fulda Exelero 265!!!/30/18 i......

Jest cichutko, Good Y. wył jak krowa, mięciutko ???? to wpadłem w osłupienie, a na zakrętach,,,,? chyba trochę lepiej lub co najmniej tak samo.

Wiem że fulda to nie jest mistrzostwo ale naprawdę lepiej jak na rekomendowanych przez BMW.

Podejżewam że Pilot Michelina byłby lepszy.

:hand:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę z tego samego miasta...

Co do RunF to masz rację... Dzieje się tak bo są to opony bardzo twarde i mają bardzo sztywne boki...

Oczywiście duzym plusem RF jest jazda z przebita oponą, ale moim zdaniem tylko za zachodnią granicą...

Zasada jest taka że RF powstał w celu podniesienia bezpieczństwa jazdy gdy przebije się opona i tak jak opona zwykła to jazda może zakończyć sie w ... rowie :cry: , a jak RF to co najwyżej trzeba zwolnić i tak jadąc powoli zjechać do wulkanizatora.... i tu w Polsec pojawia sie problem.... bo do RF potrzebne są specjalne maszyny których niestety prawie nie ma w naszym kraju, bardzo mało firm wulkanizacyjnych posiada takie montażownice z opcją do RF. Więc w Polsce opony typu RF nie zdają egzaminów z wielu powodów....

1) brak szeroko rozwiniętej sieci serwisowej dla RF

2) wyrwy w jezdniach niszczące opony

i in.

 

Pozdrawiam.

Bardzo Mocne Wrażenia;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No aż dziw bierze bo słodko się zaczyna ten temat.

Pełna zgoda!!. A wypada mi tylko dodać że z tym bezpieczeństwem to lekka ściema.

Opony o profilu 40 i mniej poprzebiciu nie "zrzucają" z trasy.

Dowód ?

Przy prędkości ok. 140 km/h prosty odcinek i ...zauważłem dopiero jak komputer mi zadzwonił monitorem ciśnienia, myślałem że to znowu koleina ale jak zwolniłem poniżej 70 to zaczęło coś "łepotać" i ściągać na prawo. Auto help w sprayu i spoks.

:hand:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Bo u nas wulkanizacja zatrzymała się na etepie Poloneza. Dla nich RunFlaty to rzecz zupełnie nowa. U mnie zniszczyli felgę ściagając oponę.

Ale nie oszukujmy się nawet niskoprofilowa opona na 18-20 calach to i tak zwykłej maszynie to jest udręka - ryzyko uszkodzenia czegoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziury to jedno - czasem run flaty uratuja felge i same przetrwaja - juz wiemy od Kolegi, ze raczej nie goodyear'y. Bridgestony moga byc duuuzo wytrzymalsze.

Ale zachowanie autka obutego w opony run on flat w koleinach to zgroza.

 

U Niemca pewnie sie sprawdza, ale u nas - lepiej sobie darowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dodam swoja opinie, ktora bedzie pozytywna odnosnie opon typu RUNFLAT. Autem przemieszcza sie glownie moja ukochana, ktora w pechowy dzien najechala na cos czego nie mogla zidentyfikowac, to cos odpadlo od jadacego przed nia auta i niestety, najechala na to po wczesniejszej probie ominiecia przy predkosci ok100km/h. Efekt koncowy? Las dookola, godzina 6rano, nic nie widac nic nie slychac, samochod alarmuje o przebitej oponie, wysiadla i zobaczyla wyrwany kawalek bocznej czesci opony. Dalo sie jechac, wiec przejechala jakies 10km do najblizszego miasteczka i tam poczekala az otworza warsztat wulkanizacyjny przy pobliskim szrocie. Panowie, komfort jazdy czy tez predkosci i inne tu sie nie licza. Wiem ze opona pekla przy ponad 100km/h, moja zona nie wypadla z trasy i nie musiala czekac w lesie az laweta po nia przyjedzie. Opony nie zalatali, ale nalozyli zamiennik.

Pozytyw dla runflat bez wzgledu na glosnosc, twardoscwyrwy w jezdni i inne. Nie jest to moze opona dla facetow majacych czas i znajacych sie na rzeczy, ale dla przecietnego uzytkownika, ktory ceni sobie bezpieczenstwo i komfort w uzytkowaniu. Ja RUNFLATY polecam. Aha, juz przejechalismy jakies 20tys i zadnych garbow na oponach nie ma. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziury to jedno - czasem run flaty uratuja felge i same przetrwaja - juz wiemy od Kolegi, ze raczej nie goodyear'y. Bridgestony moga byc duuuzo wytrzymalsze.

Ale zachowanie autka obutego w opony run on flat w koleinach to zgroza.

 

W czerwcu bede mial okazje wyprobowac. Juz sie ciesze.

Do tej pory jezdzilem do Gdanska trasa Slubice - Gorzow Wlkp - Chojnice - Starogard Gd. I ostatniego razu po lecie koleiny byly juz tak glebokie, ze jazda na oponach 225/45/17 byla juz momentami niebezpieczna. Czy ktos wie, czy na tej drodze (jest to droga krajowa nr 22) cos sie zmienilo (na lepsze)? Jezeli nie, to bede jechal przez Szczecin - Koszalin - Slupsk...

 

 

U Niemca pewnie sie sprawdza, ale u nas - lepiej sobie darowac.

 

A akurat na niemieckim forum jest bardzo duzo skarg na zachowanie samochodu na tych oponach. Ja jakos tego nie zauwazam, ale chyba cos jest na rzeczy.

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także pozytywnie wyrażę się o runflatach. Komfort jest bardzo dobry. Jak już kiedyś pisałem jeździłem trochę (z konieczności) najnowszym passatem (opony ma zwykłe 215/55 R16) i po wiem że moja bunia na oponach 225/50R17 jest o niebo lepsza jeśli chodzi o tłumienie nierówności. Celowo nie piszę o hałasie opon czy zachowaniu na drodze bo te auta są z innych planet. A no i moja ciekawostka: przy wymianie opon na letnie okazało się że dwie nie nadają się do jazdy (tak było od kupna - kupiłem nowe) a w jednej z nich tkwi 8 cm gwóźdź, komp nigdy nic mi nie wskazywał. Cisnienie oczywiście było do końca ok (azot). Opony to Bridgestone Potenza RE050. Na zimówkach ( Nokian WR - oczywiście runflat) przejeżdziłem całą zimę i trochę wiosny i było super. Nie zauważyłem dużej różnicy po wymianie na letnie. Także polecam. A tam gdzie koło mam miejsce na kosmetyki samochodowe i inne pierdoły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

Pozytyw dla runflat bez wzgledu na glosnosc, twardoscwyrwy w jezdni i inne. Nie jest to moze opona dla facetow majacych czas i znajacych sie na rzeczy, ale dla przecietnego uzytkownika, ktory ceni sobie bezpieczenstwo i komfort w uzytkowaniu. Pozdrawiam

 

Nie moge sie zgodzic.

Wyrwane dziury w oponach wystepuja o wiele rzadziej niz koleiny. A sa takie w Polsce, ze spokojne mozna przy odpowiedniej predkosci przeleciec na pas obok, a przynajmniej na jego polowe - czolowka? Co lepsze? I tak mozna skonczyc w rowie i tak.

Ja nie zlapalem pany od 6 lat.

Moja dziewczyna tez w cos wpadla i wyrwala kawalek boku przy mniejszej predkosci bo okolo 60km/h ale tez dojechala pare kilometrow do garazu na zwyklej oponie.

Czasem mozna miec pecha. Samolot tez moze spasc komus na glowe, a run flaty maja zdecydowanie wiecej wad niz zalet i oprocz zapewnienia bezpieczenstwa stwarzaja tez zagrozenie. Mysle,ze promuja to na sile tylko po to, zeby byl ruch w interesie (duzo drozsze sa) i rozwijac technologie niekoniecznie jako twarde i grube boki.

 

Co innego jakby kolein nie bylo :norty:

Pytanie na co sie Niemcy skarza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc. U nas w Malborku tez nie potrafili zdjac z feli RF. Dopiero 3cia wulkanizacja zdolala sie uporac. Oczywiscie szczerbiac fele. Boje sie jednak chwili gdy zaplanuje dluzsza podroz a przed wyjazdem np. pozny wieczor przebije oponke. I co bedzie z moimi planami. Bede czlapal sie do 80km/h max 80km?? W nocy sa zamkniete wulkanizacje. Jak by bylo pelnowymiarowe kolo zapasowe nie bylo by problemu. A w moim aucie ani lewrka ani klucza. Nu,nu. Nie podoba mi sie to. Jezdzi mi sie dobrze na RF mankament to decybele i twardosc. Mam Dunlopy 245/40 R18 przod oraz tyl 275/35 R18.Przednie oponki sa malo zdarte ale tylne to juz prawie lyse. Mam pytanko w zwiazku z tym. Czy wskazane jest zastosowanie oponki na tyl innego producenta zachowujac ten sam rozmiar? Czy lepiej kupic te same? A moze mozna zalozyc na tyl nie RF?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie na co sie Niemcy skarza?

 

Na to, ze samochod przy wyzszych predkosciach rzekomo zle trzyma kierunek jazdy na wprost. I podobno ta dolegliwosc ustepuje po wymianie opon na zwykle. Niektorzy przy kupnie juz zamawiaja inne opony - byle nie RFT.

Nie jest wykluczone, ze to kolejna "urban legend" . :8)

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Na forum E90.post, też narzekają na RunFlaty. Że są głośnie i twarde.

Ale mam porownanie

RunFlaty 225/45 R17 w E91 to dramot -nosi w koleinach nieprawdopodobnie. na 205/55 R16 jest normalnie.

Natomiast w E60 koleiny nie robią wrażenia. Oponki 245/40 R18 GoodYear NCT5. Fakt jest dość głośno i twardo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie na co sie Niemcy skarza?

 

Na to, ze samochod przy wyzszych predkosciach rzekomo zle trzyma kierunek jazdy na wprost. I podobno ta dolegliwosc ustepuje po wymianie opon na zwykle. Niektorzy przy kupnie juz zamawiaja inne opony - byle nie RFT.

Nie jest wykluczone, ze to kolejna "urban legend" . :8)

Raczej to legenda bo ja na swoich jechałem 230 ( u niemiaszków) i 220 (u nas, nie autostrada) i nic takiego nie zauważyłem. Myślę że z oponami o profilu 35 lub rozmiarze felgi 19 i wiecej jest tak jak z obcasami (szpilkami) im wyzsze tym ładniejsze ale na tych bardzo wysokich nie da się po prostu chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej to legenda bo ja na swoich jechałem 230 ( u niemiaszków) i 220 (u nas, nie autostrada) i nic takiego nie zauważyłem.

 

Tia, ja jezdzilem nawet szybciej i tez nie zauwazylem. Ale ja mam niestandardowa zawieche i nie jestem pewny, jaki ona ma w tym udzial.

 

Myślę że z oponami o profilu 35 lub rozmiarze felgi 19 i wiecej jest tak jak z obcasami (szpilkami) im wyzsze tym ładniejsze ale na tych bardzo wysokich nie da się po prostu chodzić.

 

Tia, niektore umieja to robic. Moja zona np.. I to jak. :lol:

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę wszystkich o experyment. :shock:

Zwarzcie opony zwykłe i RF.

A stara zasada Benza mówi o minimalizacji masy nieamortyzowanej.

No dobra... :8)

RF - y są co najmniej o połowę cięższe od zwykłych i przez to są kiepawe.

Tak na prawdę to rzeczywiście producenci Nas w kija tną (robią w H.). a co do wyrwy w woponie RF i wyrwy w oponie zwykłej o nikim profilu....-Powtarzam powyrzej 70 -tki prawie nie do zauwazenia.

Pozdro

:hand:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę swoje 5 groszy. W dziedzinie aut jestem raczej laikiem, na początku sezonu letniego założyłem sobie 20" (275/35) felgi oraz oponki runflat. Juz nie pamietam czy był to Michelin czy Dunlop, chyba to drugie.

 

Wszystko było ok, dopóki jeździłem po droga które byłby albo w miarę proste, albo koleiny były "koliste". Niestety jazda drogą łataną, z ostrymi dziurami to była tragedia i na wiekszych nierównościach na prawdę pociły mi się ręce u musiałem zwalniać. Strasznie nieprzyjemnie się jeździło.

 

Przemyślałem wszystkie za i przeciw i doszedłem do wniosku że zmienie sobie tymczasowo na zwykłe 18", a do 20" założe zwykłe opony lub kupie jakieś ładniejsze (miałem m-ki które średnio mi sie podobały). RF jak dla mnie na nasze drogi odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro juz mowa o oponach, to prosze sie podzielic ze mna wrazeniami - zamowilem yokohame ale NIE MA - czy ktos smigal e60 tka na pirelli p zero rosso????????

twarde/miekkie, ciche/glosne/, zabkuja/nie zabkuja?????

jak na wodzie?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na przodzie Pirelli P ZERO 245/45/17 Polecam ten model opony!! Sa ciche i może to wrażenie ale wydajemi sie że ładnie tłumią dziury. Pozdrawiam

Wizyta na stacji benzynowej - 300 zł

Zakupy w sklepie motoryzacyjnym - 1000 zł


Jazda BMW - bezcenne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.