Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
[...] wentylator od wisko nie załącza się na postoju. temp 93-96.

 

Wentylator na sprzęgle wisko (sprawnym!!!) jest cały czas załączony :mrgreen: i cały czas się obraca... tyle, że prędkość z jaką się obraca jest tym bliższa prędkości silnika im bardziej rozgrzany silnik... a tym mniejsza od prędkości obrotowej silnika im silnik zimniejszy

 

[...]Pamiętaj że temperatura silnika nie ma nic wspólnego z tym kiedy włącza się went klimy. Decyduje o tym czujnik temp na wyjsciu z chłodnicy.

 

O tym kiedy włącza się wentylator klimy decyduje temp. cieczy na wyjściu z chłodnicy, ciśnienie w układzie klimatyzacji oraz nawet prędkość jazdy...A tak jest przynajmniej od 09/1998... wcześniej to trochę inna historia...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
no własnie chciałem koledze CEZAR zaproponować jak ma rozgrzane porzadnie auto żeby włożył rękę i zatrzymał wiatrak, skoro na postoju wisko jest rozłaczone to powinien je ręką zatrzymać! powodzenia przy sprawnym Wisko:)
Opublikowano
Wg mnie jeśli głośno słyszysz własne wisko to masz coś nie tak. U mnie wisko zarówno przed wymianą (oryginalne Beru) jak i po założeniu nowego (Sachs) chodzi bardzo cicho - tzn że nie słyszę kiedy działa/nie działa/załącza się. Dlaczego wymieniałem? Przy okazji wymiany pompy wody wymieniłem wisko i jeszcze kilka elementów by mieć spokój na dłużej.

 

Mój koleś miał starą 5 i jak jechał to odgłosów nie powstydziłby się sam bojowy apache :norty:... Nigdy wcześniej zanim nabyłem swoją E39 nie wiedziałem i nie wnikałem jaki jest tego powód... A to po prostu padło mu wisko, nie chciał inwestować to skręcił na stałe tak, że nie było różnicowania prędkości obrotowej silnika i wiatraka... Efekt: silnik 6000 obr/min to i wiatrak "tyż" tyle samo :mrgreen:... Dobrze, że mu maską łopatki wiatraka nie wyfruneły do góry :mrgreen:

 

P.S. Jak czytuję wątki o wisko to mi ręce opadają i uważam, że dobrze by było opracować jak to w skrócie działa... To jest takie przystępne i proste...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

A ja tak tylko z ciekawości zapytam

A co jak nie ma klimy. Co wtedy wspomaga układ chłodzenia?

Pytam bo niestety, jak to określili koledzy z innego forum, mam budget wagen :duh: :mad2: :cry2: , czyli e39 m52b20 bez niczego ( no chyba, że szyberdach był opcją to chociaż na to Helmut nie pożałował).

Swoją drogą, to jest jedyna rzecz która mnie skłania do pozbycia się tego samochodu. Poza tym tip top, stan idealny. Gdyby nie brak klimy to bym długo się nią cieszył, a tak w lipcu pewnie zostanie sprzedana, aż szkoda bo drugiej w takim stanie to pewnie nie będzie zbyt łatwo znaleźć.

No ale wracając do pytanie to co wspomaga chłodzenie jak nie ma klimy :cry2:

 

PS dodam tylko, że u mnie (odpukać) cały czas pion.

Opublikowano
... pewno nic :mrgreen:, wiatrak na wisko musi sam sobie radę dawać i przy sprawnym wisko daje. Zauważ, że przy braku klimy jest trochę inaczej, bo jest jakby lepszy hmm... dostęp powietrza do chłodnicy układu chłodzenia i wydajniejsze działanie wentylatora na wisko (kondesator, czyli chłodnica klimy jest bliżej przodu, tym samym w pewnym stopniu "zasłania" znaczną powierzchnię chłodnicy cieczy pogarszając dostęp powietrza do niej... nie wspomnieć, że jak chodzi klima, to powietrze, które "przejdzie" przez kondensator klimy ogrzewa się przed "dostaniem" do chłodnicy układu chłodzenia).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

małe sprostowanko

kupiłem BEHR za 270 zł :) całkiem fajna cena,

źródło POLCAR,

na kartoniku jest że przechowywać na płasko, tą częścią która jest z blaszką, a gwintem na dół,

facet w sklepie wspomniał, że auto po montażu powinno odczekać 12 godzin, gdyż przed rozruchem olej wisko powinien się ułożyć w swojej naturalnej pozycji,

lub też można postawić kartonik w pionie z dobe przed samym montażem,

nie wiem ile w tym prawdy.... tylko cytuję,

moze ktoś te info potwierdzi?

Opublikowano

heh tak się cieszyłem z ceny.

ze po montażu nie działa,

jednak Cezar chyba jest coś na rzeczy z tymi BEHR

a już cudowałem z założeniem żeby przestrzegać tych farmazonów,

 

wracając do temperatury co pokazuje w teście 7. to nie jest jednak z czujnika na wyjściu chłodnicy a z silnika, (moja głupota jakas chyba wymyślona)

u mnie dochodzi do 97, 98 st, otwiera termostat zapodaje wentyl klimy i spada do np. 93, 92, a w trasie po gwałtownym przyspieszeniu spada nawet do 83 - 82 st, czyli reaguje prawidłowo,

więc nie możliwe jest zeby wisko nie mogło złapać temperatury,

bo jak otworze maskę to jak wentyl klimy wieje to ładnie zapodaje ciepłotą,

a ja przy 97st, mogę swobodnie zatrzymać wiatrak, czyli wisko DEAD!

teraz pytanie czy jeszcze raz BEHR czy jednak SACHS,

Opublikowano
Skoro temperatura w czasie jazy oscyluje w okolicy 94 to znaczy że układ chłodzenia (pompa wody, chłodnica termostat) jest sprawny. Myśle że Behr wypuścił wadliwą partię lub hurtownia w której zaopatrują się sklepy w których kupujemy nie zwraca uwagi na sposób przechowywania. Nie zastanawiaj się tylko rób od razu zwrot a jak nie to protokół reklamacyjny. Kup sahs. Ja jak zmieniłem to went klimy nie startuje, chociaż visco wcale nie robi huku i ogromnego powiewu - widocznie tyle wystarcza. Temperatura stoi na 96. Z drugiej strony zastanawiające bo jak miałem wcześniej 520 też E-39 i też 99' to jak się visko sprzęgło to przy otwartej masce bardzo ostro powiewało.
Opublikowano

najwyższa temp. jaką miałem to 99 st.

ale po chwili momentalnie spadała na 92/93 st jakby sie otworzył termostat, nie wiem co go tak przymuliło,

ale ogólnie jak jeżdze po mieście teraz to mam 96/97/98 na światłach, ruszam spada na 95 ale to jak jeżdze powoli, jak wrzuce ostrzej momentalnie spada na 94/93 więc wydaje mi się ze termostat działa poprawnie,

choć zauważyłem ze wentyl klimy ma czasami jakieś kaprysy, ogólnie załacza mi sie na 97 st. a dzisiaj coś mu sie nie chciało, choć jak włączyłem klime to się od razu załączył,

nie wiem coś nie mogę tego ogarnąć,

ale wydaje mi się ze tak czy siak wiskoza jest do dupy,

bo gdybym miał nie sprawny termostat albo chłodnice lub pompe wody to dawno by się zagotował w [BAD].

Opublikowano
Nie czekaj za długo z wymianą viska. W tych silnikach jak zagotujesz fure (wytważają się bomble powietrza) i zalegają w górnym wężu do chłodnicy (tworzy sie tzw. korek parowy) uniemożliwiajacy przepływ płynu przez chłodnicę a w dalszej części dalsze samozapowietrzenie się układu - a stąd już blisko do przegrzania silnika. Na wentylator klimy na dłuższą metę nie ma co liczyć. Jak zrobi ci się korek parowy to chłodnicę masz chłodną (czujnik na dolnym wężu który steruje went klimy też) a temperatura silnika rośnie coraz bardziej a więc uważaj :nienie:
Opublikowano

już zamówiłem SACHS, jutro odbiór i montaż,

nie mam czasu na wkładanie znów BEHR,

potrzebuje auto na długi weekend

i mam nadzieje ze ten SACHS zagada jak należy,

co dziwne, ze ci co BEHR sprzedają to nie byli zbytnio dziwieni reklamacją,

też słyszeli o wadliwych partiach tego towaru,

nawet proponowali mi wstępnie jakis zamiennik SLR czy coś takiego ale

wole już SACHS i mam nadzieje że zapomne o tym temacie na dłużej,

 

oczywiście pisemna reklamacja z pieczątkami zakładu który dokonywał montażu,

 

aha i co mnie dziwi, przeciez konstrukcja visko pomimo różnych firm zapewne jest zbliżona jak nie taka sama,

a tylko BEHR wymyśla i jakiej pozycji ma to leżeć,

pytałem w różnych miejscach i nigdy nie słyszeli o takim cudowaniu,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.