Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam kolegów,

 

mam pytanie,

kupiłem własnie auto

zrobiłem nim sporo km i nie słyszałem ani razu wiskozy,

kiedy to się załącza?

ale zauwazyłem że

na postoju włącza się wentylator klimy na chwilę, pomimo że klimy nie włączałem!!! (jak zapuszczam klime to się za kazdym razem włącza - i wiem ze tak byc powinno)

co mnie martwi bo wiskozy nie słyszałem,

wymieniać wiskozę ? czy czekać?

temperatura w pionie i nawet nie drgnie

jaka jest kolejność rzeczy?

i czy wam się częto włacza?

dzisiaj było 20 st i nic,

a wstyawiałem mocniej!

jak to jest w benzynkach?

 

co robić ?

ewentua;nie jakiej firmy kupić?

BEHR?

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Po prostu sprawdź czy ci wisko działa - otwórz maskę i zobacz czy się kręci czy też nie. Z twojego postu wynika że sprawdzałeś ja tylko na słuch.. Ja u siebie w 530i nie słyszę kiedy się włącza.... Edytowane przez DRAY
Opublikowano

to że się kręci to jeszcze nic nie znaczy,

jeżeli jest sprawne to powinno przy odpowiedniej temperaturze dodawaniu gazu zaciągać wichurą,

tak przynajmiej miałem dotychczas,

dlatego dziwie się ze wiatrak od klimy się sam od siebie załacza a to moze oznaczać wyższą temperature,

bo z tego co wiem wiatrak klimy oprócz swojej funkcji, jest podpięty pod czujnik temp i się załacza w baredziej gorących sytuacjach

ale mogę się mylić

Opublikowano
U mnie wiskoze słychać przy takich temeraturach zawsze gdy wyłącze silnik rozgrzany i po 5-10 minutach odpalam znowu to przez pierwsze chwile słychać odrzutowca pod maską. Jak to u ciebie nie występuje to dobrz sprawdź swoje wisko bo wydaje mi się że ci nie chodzi a chłodzenie wspomaga wiatrak od klimy.
Opublikowano
to że się kręci to jeszcze nic nie znaczy,

jeżeli jest sprawne to powinno przy odpowiedniej temperaturze dodawaniu gazu zaciągać wichurą,

tak przynajmiej miałem dotychczas,

dlatego dziwie się ze wiatrak od klimy się sam od siebie załacza a to moze oznaczać wyższą temperature,

bo z tego co wiem wiatrak klimy oprócz swojej funkcji, jest podpięty pod czujnik temp i się załacza w baredziej gorących sytuacjach

ale mogę się mylić

 

U mnie w M50 nigdy nie było słychać Wiskozy auto sie również nigdy nie grzało, a klimy nie miało :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie jeśli głośno słyszysz własne wisko to masz coś nie tak. U mnie wisko zarówno przed wymianą (oryginalne Beru) jak i po założeniu nowego (Sachs) chodzi bardzo cicho - tzn że nie słyszę kiedy działa/nie działa/załącza się. Dlaczego wymieniałem? Przy okazji wymiany pompy wody wymieniłem wisko i jeszcze kilka elementów by mieć spokój na dłużej.
Opublikowano

yhmmm,

wydaje mi się ze jednak powinno byc słychac i po odpaleniu i wtedy keidy się ta ciecz w nim rozejdzie i wejdzie na wyższe obroty,

podjade do waresztatu zobaczymy jaka jest temeperaturka,

nic mu nie zaszkodzi

a moze i ejstem przewrażliwiony,

ale wole sprawdzić niż póxniej się wkurzać,

Opublikowano
yhmmm,

wydaje mi się ze jednak powinno byc słychac i po odpaleniu i wtedy keidy się ta ciecz w nim rozejdzie i wejdzie na wyższe obroty,

podjade do waresztatu zobaczymy jaka jest temeperaturka,

nic mu nie zaszkodzi

a moze i ejstem przewrażliwiony,

ale wole sprawdzić niż póxniej się wkurzać,

 

Mnie martwił dźwięk dobiegający z silnika (coś jak by odkurzacz). Zapytałem znajomych co maja e39, wszyscy maja to samo czyli wichurę jak auto się rozgrzeje (w zależności od temp i prędkości)

Opublikowano
Hmm... proponuję poczytać więcej gdzieś na necie, np. wikipedia... W skrócie wiatrak połączony z wałem pompy wody wiskozą (sprzęgło wiskotyczne, sprzęgło lepkościowe) kręci się cały czas tyle, że z prędkością obrotową zależną od temperatury. Im niższa temperatura tym mniejsza prędkość obrotowa wiatraka w stosunku do prędkości obrotowej wału pompy wody (czyli silnika). Im wyższa temperatura tym prędkość wiatraka jest bliższa prędkości obrotowej wału pompy wody (czyli silnika). Działa to tak, jakby pomiędzy dwoma stykającymi się na płasko krążkami, z których jeden się obraca była mazista substancja (w sprzęgle wiskotycznym jest olej silikonowy), która gęstnieje wraz ze wzrostem temperatury (czyli odwrotnie niż "normalnie"): na zimno istnieje możliwość ślizgania się tych powierzchni, bo ta substancja jest płynna. Po nagrzaniu ta substancja gęstnieje, powierzchnie zaczynają się coraz bardziej "sklejać", ślizganie ustaje i zrównują się prędkości obrotowe krążków. To tak w skrócie.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Hmm... proponuję poczytać więcej gdzieś na necie, np. wikipedia... W skrócie wiatrak połączony z wałem pompy wody wiskozą (sprzęgło wiskotyczne, sprzęgło lepkościowe) kręci się cały czas tyle, że z prędkością obrotową zależną od temperatury. Im niższa temperatura tym mniejsza prędkość obrotowa wiatraka w stosunku do prędkości obrotowej wału pompy wody (czyli silnika). Im wyższa temperatura tym prędkość wiatraka jest bliższa prędkości obrotowej wału pompy wody (czyli silnika). Działa to tak, jakby pomiędzy dwoma stykającymi się na płasko krążkami, z których jeden się obraca była mazista substancja (w sprzęgle wiskotycznym jest olej silikonowy), która gęstnieje wraz ze wzrostem temperatury (czyli odwrotnie niż "normalnie"): na zimno istnieje możliwość ślizgania się tych powierzchni, bo ta substancja jest płynna. Po nagrzaniu ta substancja gęstnieje, powierzchnie zaczynają się coraz bardziej "sklejać", ślizganie ustaje i zrównują się prędkości obrotowe krążków. To tak w skrócie.

 

o rany.....

Opublikowano

No to zależy, ale jak jedziesz po osiedlowym parkingu, przy małym natężeniu ruchu, otworzysz szybę i pojedziesz szybciej na jedynce czy dwójce to powinieneś je słyszeć wyraźnie czy to na zimnym czy rozgrzanym silniku.

Jak jedziesz szybko to tego nie usłyszysz.

Ja wyjeżdżam do pracy zawsze późnym wieczorem, jest wtedy już cicho na ulicach i zawsze słyszę jak pracuje.

Opublikowano

auto po 60 minutowej drodze, 28 st. w słońcu, troche dostało w kość,

zatrzymuje się i mogę wiatrak na wiskozie ręką zatrzymać, czyli jest martwa wiskoza bo nie wierze że przy takiej temperaturze by sie nie choć troche zblokowała zeby gwizdać,

za to wentylator klimy świstał, czyli wspomaga,

dzisiaj podjade do znajomego i zobaczymy jak ajest temperaturka,

ale 90% że mam ten element do wymiany

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy okazji radze wymienić pompę wody - one wytrzymują około 180-200 tys km. Bo jak Ci zepsuje się na trasie to nie dość że auto unieruchomione to jeszcze przy okazji potrafi narobić dodatkowych szkód - koło pasowe itd.

 

Sprawdź też na diagnostyce termostat - ma grzałkę elektryczną które zazwyczaj jest niesprawna.

Opublikowano

stosując wskazania temperatury z testu zegarów

auto osiąga max 96 st.

wtedy załącza się wiatrak klimy i zbija do 92 st,

a z tego co wiem mam termostat elektryczny który owtiera się dopiero coś ponad 105 st,

i co dalej ?

tyle ze na diagnostyce nie wykazało błedu termostatu choć moze on być mechanicznie uszkodzony,

ale zastanawiające jest to jak on ma się owtorzyc jak temperatura jest niska?

i dlaczego wiatrak od klimy się w tej sytuacji włacza ?

 

generlanie nie mam zadnych błędów na kompie,

i przebieg mam niski więc do wymiany pompy wody to mam daleko,

Opublikowano
Według mnie: 1. temperatura otwarcia termostatu to 92 (ale moge sie mylić sprawdz na realOEM.com 2. Termostat nie jest otwierany elektrycznie tylko ma grzałkę wspomagającą jego działanie. 3. Visco najlepiej sprawdzić po dłuższej jeździe zostawiając auto na wolnych obrotach ok 20 min (jak w korku) - jeśli temperatura nie przechodzi 96 i wentylator klimy się NIE załącza to visko OK. Jeżeli startuje wentylator klimy to znaczy że temperatura cieczy na wyjsciu z chłodnicy jest za wysoka (tam jest czujnik sterujący wentylatorem klimy - dolny wąż). Diagnoza prosta: visco nie schładza chłodnicy, temperatura cieczy rośnie i załącza się AWARYJNIE wentylator klimy. Przerabiałem to ostatnio u siebie plus reklamacja nowo kupionego visco bo też nie działało.
Opublikowano
Według mnie: 1. temperatura otwarcia termostatu to 92 (ale moge sie mylić sprawdz na realOEM.com 2. Termostat nie jest otwierany elektrycznie tylko ma grzałkę wspomagającą jego działanie. 3. Visco najlepiej sprawdzić po dłuższej jeździe zostawiając auto na wolnych obrotach ok 20 min (jak w korku) - jeśli temperatura nie przechodzi 96 i wentylator klimy się NIE załącza to visko OK. Jeżeli startuje wentylator klimy to znaczy że temperatura cieczy na wyjsciu z chłodnicy jest za wysoka (tam jest czujnik sterujący wentylatorem klimy - dolny wąż). Diagnoza prosta: visco nie schładza chłodnicy, temperatura cieczy rośnie i załącza się AWARYJNIE wentylator klimy. Przerabiałem to ostatnio u siebie plus reklamacja nowo kupionego visco bo też nie działało.

 

u mnie własnie tak jest 96 st załącza sie wiatrak klimy,

a wisko się kręci ale ręką moge zatrzymać,

co do testu to w zasadzie wentylator klimy włacza się co chwilę,

 

z tego co sprawdzałem na real oem

to i termostat i visko dla M52 czy też M54 jest takie same

więc i temperatury wydaje mi się takie same otwarcia,

u mnie na teście zegaów zauważyłem że jak mam włączoną klime to temperatua się utzymuje wyższa ok 96 - max 97 st.

niz na wyłączonej,

np. jadę dłuższą chwilę równo delikatnie po mieście 60 na godzinkę,

i jak przyłoże ostzej to na chwile temperatura spada do 90 st. i tak se lata od 88 do 97 st. co chwile,

no ale skoro wiskoza jest martwa bo można sobie ja ręką zatrzymac jak na kompie pokazuje 97 st.

zmylił mnie tylko gdzies wyczytany tekst o tym ze w tym silniku termostat sie otwiera przy wyższej temperaturze,

a jeżeli jest to standardowo to nie pozostaje mi nic innego jak kupić Wiskoze

i tu pytanie jaką?

MEYLE?

BEHR?

SACHS?

po ile i gdzie kupujecie?

dzieki za rady.

Opublikowano

kupiłem BEHR - 340 zł

w Focie za SACHS chcieli 450 zł

neistety nie mam żadnych zniżek,

jest jeszcze pare innych dziwnych firemek :

VANO - 250 zł

HANS KLOSS (PRIES) :)- 230 zł

Meyle - 300 zł

SRL - 200 zł

i jakieś chinole po 150 zł

 

furę chcę mieć dłuzej więc nie ma oszczędzania,

mam nadzieje tylko ze trzymali tą wiskoze prawidłowo i będzie sprawna,

bo słyszałem ze muszą być magazynowane pionowo,

a nie np. na boczku jak po obiedzie :):)

 

ale musze przyznać ze układ ma dobrą wydolność,

po za miastem 20 - 25 st.

pełny gwizek 140 - 150 km/h i temperatura ok 87st. do 90,

jedynie w mieście podchodzi w korkach,

do 96 i wentyl klimy zbija do 93, a jak ruszyłem i przemieliła mocniej pompa to jeszcze spada do 89 - 90 st,

 

jedynie na właczonej kilmie mu było trudniej,

raz ze wyższa ciut temp. do 97 st.

to trudniej mu było zbić,

Opublikowano
Według mnie: 1. temperatura otwarcia termostatu to 92 (ale moge sie mylić sprawdz na realOEM.com 2. Termostat nie jest otwierany elektrycznie tylko ma grzałkę wspomagającą jego działanie. 3. Visco najlepiej sprawdzić po dłuższej jeździe zostawiając auto na wolnych obrotach ok 20 min (jak w korku) - jeśli temperatura nie przechodzi 96 i wentylator klimy się NIE załącza to visko OK. Jeżeli startuje wentylator klimy to znaczy że temperatura cieczy na wyjsciu z chłodnicy jest za wysoka (tam jest czujnik sterujący wentylatorem klimy - dolny wąż). Diagnoza prosta: visco nie schładza chłodnicy, temperatura cieczy rośnie i załącza się AWARYJNIE wentylator klimy. Przerabiałem to ostatnio u siebie plus reklamacja nowo kupionego visco bo też nie działało.

 

92st. - zwykły termostat,

97st. - termostat z grzałką, taki jak u ciebie i u mnie

Opublikowano
Ja kupiłem behr (300zł) i zonk, myśle se dobra, może żle składowane, uznali reklamacje i znowu wziołem behr i znowu lipa i znowu procedura reklamacji..... :duh: czekam na decyzję , niech tylko spróbują nie uznać :twisted: W międzyczasie kupiłem sahs (350zł) w drugim sklepie i hula - wentylator od wisko nie załącza się na postoju. temp 93-96. Pamiętaj że temperatura silnika nie ma nic wspólnego z tym kiedy włącza się went klimy. Decyduje o tym czujnik temp na wyjsciu z chłodnicy.
Opublikowano
Ja kupiłem behr (300zł) i zonk, myśle se dobra, może żle składowane, uznali reklamacje i znowu wziołem behr i znowu lipa i znowu procedura reklamacji..... :duh: czekam na decyzję , niech tylko spróbują nie uznać :twisted: W międzyczasie kupiłem sahs (350zł) w drugim sklepie i hula - wentylator od wisko nie załącza się na postoju. temp 93-96. Pamiętaj że temperatura silnika nie ma nic wspólnego z tym kiedy włącza się went klimy. Decyduje o tym czujnik temp na wyjsciu z chłodnicy.

 

z temp silnika nie ale z skutecznością układu chłodzenia,

skoro wentylator klimy podpięty ejst pod czujnik na wyjściu chłodnicy,

to daje informację że wraca za ciepła zupka i trzeba ja dodatkowo schłodzić,

jak włącze na teście zegarów TEST nr.7 to pokazuje temperaturę z tego własnie czujnika i jest to informacja do wstępnej oceny czy wszystko gra czy nei gra.

 

co do BEHR, moze miałeś pecha ale jak poszukałem na necie to jednak wielu nie ma narzekań,

a w jakiej firmie kupiłeś? może u nich leżało do góry nogami :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.