Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy mam mały problem z 530d 2002 a mianowicie powyżej 80km/h zaczyna wydobywać się odgłos jakby wycie łożyska i w momencie zatrzymywania się z wyższych prędkości wibruje układ kierowniczy i pedał hamulca.

Ma ktoś jakieś pomysły :mrgreen:

Opublikowano

Może jakieś osłony ocierają o tarcze hamulcowe???

A jeśli chodzi o bicie przy hamowaniu i czuć na pedale i kierownicy to masz powichrowane tarcze hamulcowe (wjazd w kałużę w chwili gdy tarcze są mocno nagrzane). Ja po 6 tysiącach od wymiany znów mam to samo mimo, że staram się nie katować hebli jak są kałuże...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Znajomy od którego auto kupiłem mówił że jest mały luz na drążku układu kierowniczego może to być powodem tych wibracji?
Opublikowano
Raczej nie, bo jak hamujesz, to i tak nic nie może drgać, bo współpracujące elementy są dociskane. Jeśli chodzi o drganie przy hamowaniu obstawiam powichrowane tarcze (jak naciśniesz dość mocno hamulec, to dgra Ci kierownica i czujesz drgania na pedale).

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

może

luzy mogą powodować wibracje.

U mnie też jest mały luzik i jak założyłem niższe opony to mi drgania się odezwały.

jeszcze mogą mieć luzy łożyska piasty.

ale w tym zawieszeniu jest tyle elementów , że o luz nie trudno.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
może

luzy mogą powodować wibracje

 

Ale jak mu podczas hamowania "wali" po kierownicy i pedale hamulca to co innego jak tarcze?

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może

luzy mogą powodować wibracje

 

Ale jak mu podczas hamowania "wali" po kierownicy i pedale hamulca to co innego jak tarcze?

 

niestety nie zawsze tarcze są za to odpowiedzialne.

W czasie hamowania występują siły która podczas jazdy nie występują.

Zwiększa się nacisk na przednią oś. A to w połączeniu z luzami powoduje zmiany w geometrii.

Luz na drążku kierowniczym będzie zmieniał zbieżność a to będzie powodowało drgania kierownicy.

A luz na łożysku piasty będzie powodował drgania pedału hamulca.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
witam. mialem cos podobnego . zachodzilem w glowe ,objawy jak u ciebie, szum i pulsacyjne odglosy podczas jazdy ,podczas hamowania poglebialo sie . wymienilem opony bo stwierdzili mi ze mam siadniete w paru miejscach i jak reka odjol. mialem profil 235/45/17 .pozdrawiam
Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi ja też mam opony o tym rozmiarze, zobaczę co to może być i się odezwę ale dopiero gdzieś za miesiąc bo ja w irlandii a benia w domu w Polsce.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.