Skocz do zawartości

Problem z Turbo???


JunioreX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problemn na zimnym silniku jak wyjade to w momencie jak chce przyspieszyć to w granicach 2000-2200tyś samochód się przymula czyli tak jak by przed załączeniem turbiny i przyspieszając się jakby dusi czyli robi takie skoki jaky turbo sie załączało i wyłączało.Jak silnik się rozgrzeje to czasem taka sytuacje występuje na wyższych obrotach.Czesem to mam wrażenie , że turbo wcale się na załącza W ogóle jakoś więcej pali jak tak chce ją przycisnąc przed przejechaniem 5km jak jest ,,zimna" czyli stoii.Męczące strasznie.Raczej nie kopci.Od czego zacząć???

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz pałować na zimnym to kup sobie jakoś benzynę 1.1. A pierwsze co musisz zrobić to podpiąć auto u kogoś kumatego pod diagnozę. Przyczyn może być wiele np. Przepływomierz, turbina, wtryski i reszta osprzętu CR, skrzynia jeśli jest A/T.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz pałować na zimnym to kup sobie jakoś benzynę 1.1. A pierwsze co musisz zrobić to podpiąć auto u kogoś kumatego pod diagnozę. Przyczyn może być wiele np. Przepływomierz, turbina, wtryski i reszta osprzętu CR, skrzynia jeśli jest A/T.

I po co nowoczesny disel? A nie lepiej bylo benzyne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz pałować na zimnym to kup sobie jakoś benzynę 1.1. A pierwsze co musisz zrobić to podpiąć auto u kogoś kumatego pod diagnozę. Przyczyn może być wiele np. Przepływomierz, turbina, wtryski i reszta osprzętu CR, skrzynia jeśli jest A/T.

I po co nowoczesny disel? A nie lepiej bylo benzyne?

 

Bo 530d pożera więkoszśc normalnych 6-cylindrowych benzynowców ? ;)

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JunioreX krótko mówiąc chodzi o to , ze diesli nie wolno katować na zimno bo za długo to one nie pożyją.

Jeżeli już chcesz katować to poczekaj do momentu aż kreski zejdą do normalnego stanu :)

 

A kontynuując i starając sie odpowiedzieć na Twoje pytanie to w tym samochodzie najlepszą diagnozę postawi komputer...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o katowanie ,wyciąganie z z każdego biegu jak najwięcej w jak najkrótszym czasie,poprostu gdy samochód stoii ze 3h bez jazdy po ruchomieniu wrzucając każdy z niższych biegów gdy dochodzi do momentu załączenia turbo zamiast płynnego przejścia jest lekkie przymulenie.Historia się również pojawia sporadycznie gdy już silnik pracuje w optymalnych warunkach ;-).W srodę powinno być wiadomo co jest tego przyczyną stawiam na 3 opcje 1.Przepływka 2.Złe sterowanie turbo 3.końcóweczka turbo ale to bardzo małoprawdopodobne, mam tylko nadzieje , że nie bedzie to kombinacja tych elementów ;-( heh...

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz pałować na zimnym to kup sobie jakoś benzynę 1.1. A pierwsze co musisz zrobić to podpiąć auto u kogoś kumatego pod diagnozę. Przyczyn może być wiele np. Przepływomierz, turbina, wtryski i reszta osprzętu CR, skrzynia jeśli jest A/T.

I po co nowoczesny disel? A nie lepiej bylo benzyne?

 

Bo 530d pożera więkoszśc normalnych 6-cylindrowych benzynowców ? ;)

Poczytaj dane techniczne oraz osiagi 530d a 530i. I jeszcze jedno Porownaj ich ceny. Bo aktualnie sledzac cennik uzywek to lepiej trzyma sie ceny 530i to chyba o czyms swiadczy. Disel tanszy od benzyniaka? !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz pałować na zimnym to kup sobie jakoś benzynę 1.1. A pierwsze co musisz zrobić to podpiąć auto u kogoś kumatego pod diagnozę. Przyczyn może być wiele np. Przepływomierz, turbina, wtryski i reszta osprzętu CR, skrzynia jeśli jest A/T.

I po co nowoczesny disel? A nie lepiej bylo benzyne?

 

Nowoczesny to jest w 745d, w 730d po 2005 i w 530d po 2007 (ewentualnie 535d i inne pochodne) :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zodiac -> A przypadkiem w 730d po 2005 nie jest ten sam silnik co w 530d po sierpniu 2005? Myślę że tak... ;)

 

Progressowy -> ceny? a czy mówiłem coś o cenie?

 

Co do osiągów - sprint do setki aktualne 530i 272 PS ma lepszy od 530d to fakt...

 

530i (272km)

0-100 km/h w s. 6.3 ; 80-120 km/h w s. na 4/5 biegu 6.6

 

530d (235km)

0-100 km/h w s. 6.8 ; 80-120 km/h w s. na 4/5 biegu 5.1

 

Ale wydaje mi się, że w codziennej eksploatacji liczy się chyba bardziej elastycznośc, takie jest moje zdanie...

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przyspieszenia to wedlug Mnie plus dla silnika z literka D...bo przyspieszanie wiąże się z wyprzedzaniem a raczej robimy to przy wyższej prętkości więc elastyczność górą.

A to coś z innej beczki uwaga mandaty rosną dla sprinterów :lol:

http://moto.wp.pl/kat,55194,wid,9949348,wiadomosc.html?ticaid=15e18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej a ekologia?

Bzdura jest pisanie,ze disel ekologicznijszy niz benzyniak. A czeste wymiany turbin, wtryskow, czestsze wymienianie filtrow,itp,itd. A takie wyprodukowanie tirbiny,lub filtra to jak sie ma do ekologii? Przeciez wyprodukowanie tych czesci waze sie z zatruciem atmosfery. W benzyniaku te czesci wymieniamy o wiele rzadziej. Norma euro 4 a nawet 5. 100 watkow mozna przeczytac poranne dymienie, zalany katalizator itd-gdzie ta norma w urzytkowaniu. Wypuszczaja autko z fabryki spelniajace norme eu5 mija gwaranca pojawiaja sie dymienia i te inne uroki disli-niech zbadaja wtedy jaka te auta spelniaja norme!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie jak beznyna to od 4l v8 w górę, w każdym innym wypadku zachipowany diesel daję większy fun i zjada każdą benznykę. Właśnie wróciłem z trasy i po raz kolejny się to potwierdziło, w naszych warunkach dobrze zmodowany diesel zamiata większość aut na drodze. A temat wtrysków, turbin, etc traktuję jako materiały eksploatacyjne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej ej spokojnie. Przecież nikt nie powiedział, że Twoje autko jest złe ;), a chyba tak to odebrałeś. Ja podchodzę do tematu diesel vs benzyna tak, że jeżeli miałbym kupic auto powiedzmy cztero-letnie albo nawet trzylatka, to zdecydowanie kupiłbym benzynę właśnie dlatego, że nikt nie wie jak auto było traktowane przez te cztery lata, chyba że byłoby to auto od kogoś bardzo zaufanego, ale to inna bajka. A wiadomo, że diesle są bardziej podatne na brutalne traktowanie. Dieslem raczej trzeba umiec jeździc, aby przez długi okres użytkowania był bezawaryjny, zwłaszcza jeżeli jest to manual. A że mogłem sobie pozwolic na auto niespełna roczne, to wybrałem diesla, bo lubię jego charakterystykę. Jednak niskie spalanie odegrało tutaj kluczową rolę, bo gdyby nie ekonomia to prawdopodobnie jeździłbym teraz pewnym 300-konnym japońcem, który zakupiłbym jako auto zupełnie nowe. Ale absolutnie nie żałuję, że wybrałem używane 5er, wręcz przeciwnie ;). Pozdrawiam
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie jak beznyna to od 4l v8 w górę, w każdym innym wypadku zachipowany diesel daję większy fun i zjada każdą benznykę. Właśnie wróciłem z trasy i po raz kolejny się to potwierdziło, w naszych warunkach dobrze zmodowany diesel zamiata większość aut na drodze. A temat wtrysków, turbin, etc traktuję jako materiały eksploatacyjne.

Do jakej predkosci tak zamiatasz? 230?240?Wjecej na pewno nie. Bo tych ktorych wyprzedzisz na ograniczeniach i tak cie dojda na autostradzie. Patrz watek predkosc maksymalna. A i jeszcze pytanko do maxx. Pewnie diselek jeszcze chodzi w garazu bo turbinka musi sie wychlodzic,po ostrej jezdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że piszę o samochodzie do codziennego użytku, i tu bez dwóch zdań przewagę mają nowe diesle. Pewnie jak by mnie było stać to na codzie używał bym 535d, lub X5 3.0SD a w garażu miał bym M5 albo RS6 lub Nissana GT-R, a na razie, dychawiczne 3.0d radzi sobie dość dobrze i cieszy mnie to niezmiernie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Witam

 

Juniorex nie napisałeś czy zlokalizowałeś usterkę.

Ty zapytałeś o usterkę, a odpowiedzi nikt nie udzielił :(

Może założyć temat co lepsze, benzyna czy diesel??

 

Jak zlokalizujesz usterkę to daj znać.

 

Pozdro

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Juniorex nie napisałeś czy zlokalizowałeś usterkę.

Ty zapytałeś o usterkę, a odpowiedzi nikt nie udzielił :(

Może założyć temat co lepsze, benzyna czy diesel??

 

Jak zlokalizujesz usterkę to daj znać.

 

Pozdro

Juz opisuje wszystko.Dałem dziś autko na:

1.Wgranie nowego softu do całego auta

2.Aktywację PDC bo msiałem założyć nowy sterownik który wymagał nowszego oprogramowania

3.Diagnostykę silnika

Po odbiorze samochodu usłyszałem , że nie wykryli żadnych błędów silnika , ale to po wgraniu softu już i powiem wam , że chyba ten nowy sterownik zdziałał cuda bo samochód zupełnie inaczej się zachowuje tj. przyspiesza, reaguje na gaz.Oczywiście działa PDC, i co mnie również cieszy czyta mp3 ;-).Niestety wykryli pewna usterke a mianowcicie coś z niedoładowywaniem akumulatora , wiążę się to z wymianą klemy minusowej ;-/ i jeszcze lewa piast do wymiany.Flash wgrywali mi w W-wie na ul.Mińskiej koszt 500zł i ogólnie biorą od 6 w góre ale jak dla forumowiczów 500 zł powiedział,ni dużo ni mało

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.