Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Moja bemka stracila wolne obroty wiec wymontowalem silniczek krokowy zeby go przemyc ale widze ze nic tam nie trzeba przemywac bo jest czysty i leciutko chodzi (z tego co wywnioskowalem to on sie nie obraca tylko sie otwiera i zamyka tak?)

Wiec chcialbym go w jakis sposob sprawdzic tylko nie wiem jak to zrobic zeby czegos nie skopac

Jakby ktos wiedzial to prosze o jakies wskazowki

Pozdro

Opublikowano

Radze go i tak przemyć benz. ekstrakcyjną!

A silnik masz M50 czy M20??? Bo jak M50 to ja to już przerabiałem :norty: .

Obroty bardzo waryjują czy tylko troche i czy to się dzieje na zimnym silniku czy na ciepłym czy nie ma różnicy??? :worried:

Opublikowano

silnik M50 a wolnych obrotow to wcale nie ma niezaleznie czy zimny czy cieply; gasnie poprostu i juz

Podciagnalem linke od gazu i chodzi ale jakos mi sie wydaje ze to nie to Slychac ze jakos tak nieregularnie pracuje i mocy wcale nie ma jak ruszam z wolnych obrotow (skrzynia automat to przygazowki zrobic nie moge)

Kiedys falowal mi na wolnych obrotach ale to trwalo jakies 20 - 30 sekund po odpaleniu i nie zawsze tak bylo, pozniej to minelo i bylo wporzadku i nagle kompletny brak wolnych obrotow

Tak to nmiejwiecej wyglada

Opublikowano
Bo to nie krokowy tylko przepływomierz sie kłania.

 

Witam,

postanowiłem się przykleić do wątku, bo mam taki sam problem.

Używam 520i v24 2.0L 1992 (M50).

Na benzynie i gazie falują wolne obroty od ok 600 do 12 obr/min niezależnie ciepły, czy zimny.

Po mocnym hamowaniu w porę wysprzęglony gaśnie.

Dodatkowo stracił moc.

Wymieniłem krokowy na wyczyszczony używany i jest tylko troszkę lepiej.

Mechanik podmieniał sondę i przepływomierz ze sprawnego modelu i to samo. Uszczelnił wszystkie gumowe przewody i nic.

Co jeszcze można sprawdzić?

Pilot

Opublikowano
Nie polecam czyszczenia krokowca w silnikach m50, m52 itp, mozna zbylo je czyscic w m40 i tych starszych konstrukcjach, co i tak pomagało na krótka mete, po wyczyszczeniu krokowca w m50 moze byc gorzej albvo tylko na jakis czas lepiej
Opublikowano
co i tak pomagało na krótka mete, po wyczyszczeniu krokowca w m50 moze byc gorzej albvo tylko na jakis czas lepiej

 

dlaczego? czy możesz to jakoś uzasadnić, czy jest to po prostu obserwacja z praktyki? czym się różnią te krokowce od tych z M40?

P

Opublikowano
hmm nie wiem dlaczego nie polecasz czyszczenia krokowca? jest to część przeciez w większości elektryczna więć kąpiel w benzynie czy napsikanie WD40 nie powinno nic pogorszyć a jedynie poprawić jego z kolei mechaniczne właściwości, nie wkraczając juz oczywiście w sferę problemu opisanego wyżej dotyczącego obrotów bo przyczyna moze byc inna.
Opublikowano
hmm nie wiem dlaczego nie polecasz czyszczenia krokowca? jest to część przeciez w większości elektryczna więć kąpiel w benzynie czy napsikanie WD40 nie powinno nic pogorszyć a jedynie poprawić jego z kolei mechaniczne właściwości, nie wkraczając juz oczywiście w sferę problemu opisanego wyżej dotyczącego obrotów bo przyczyna moze byc inna.

 

może chodzi o to, że wymyte świństwo osadza się głębiej w ruchomych częściach i po pewnym czasie blokuje?

Opublikowano
swiństo i gnoje :D w krokowcu ruchoma część jest "na wierzchu" więc widac czy jest brudna i czy "klekocze" i ładnie sie kręci lub obraca bo zależy od modelu. a sprawa z obrotami i "wypadaniem zapłonu" jest strasznie głęboka, wiele czynników sie na nią składa ale da sie zrobic ;]
Opublikowano
Jest to z praktyki, natomiast słyszzałem, że te krokowce zwlaszcza w silnikach m52 nie wiem jak w m50 ale chyba podobnie maja juz wiecej plastikowych czesci i płukanie szkodzi elektronice w srodku
Opublikowano
Sprawdz rezystancje między 1 a 3 stykiem-powinna być ok.40ohm,między 1 a 2 lub 2 a 3-ok 20ohm.Ponadto jak uda ci się włożyć łape to przy pracującym silniku krok powinien drgać z powodu impulsowego zasilania.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w M52 krokowiec nie da się dokładnie wyczyścić bez jego rozmontowania.

Jest to oczywiście moja opinia którą sprawdziłem < z duszą na ramieniu> na własnym silniku.

Wyniki opisałem na forum < popatrz moje posty>

Dodam , że od tamtej pory minęło ponad 20 000km i nadal jest cacy :cool2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
swiństo i gnoje :D w krokowcu ruchoma część jest "na wierzchu" więc widac czy jest brudna i czy "klekocze" i ładnie sie kręci lub obraca bo zależy od modelu. a sprawa z obrotami i "wypadaniem zapłonu" jest strasznie głęboka, wiele czynników sie na nią składa ale da sie zrobic ;]

 

ta,

krokowiec jest wyczyszczony, podłączyłem do niego dziś napięcie 12V DC z zasilacza i... działa! Bez oporów! Jednak mam w moim modelu tylko 2 piny. Zmierzony opór wynosi ~10 ohm.

Chyba nie gra coś jeszcze... Na deszczu jest gorzej!

P

Opublikowano
Jest oczywiście i sposób na rozebranie krokówki dla M20. Jak ktoś będzie w potrzebie to podpowiem. Dużo więcej się dowiesz o krokówce widząc ją od środka.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.