Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, nadchodzi pora zmiany samochodu na inny, moja 318 już mi wysłużyła i zamierzam zmienić ją na inny model, oczywiście będzie to prawdopodobnie BMW z tym, że z serii 5 z silniczkiem co najmniej 2.0. Do gustu mi przypadł 2.8, dużo ludzi zachwala te silniki, ładnie jeżdżą na gazie (sekw.) dobre osiągi itp. mam pytanie do użytkowników, jakie ma słabe punty te auto co najczęściej wysiada, na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie i co wymaga szczególnej troski przy eksploatacji? Rocznik jaki mnie interesuje to 97-99.
  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam, nadchodzi pora zmiany samochodu na inny, moja 318 już mi wysłużyła i zamierzam zmienić ją na inny model, oczywiście będzie to prawdopodobnie BMW z tym, że z serii 5 z silniczkiem co najmniej 2.0. Do gustu mi przypadł 2.8, dużo ludzi zachwala te silniki, ładnie jeżdżą na gazie (sekw.) dobre osiągi itp. mam pytanie do użytkowników, jakie ma słabe punty te auto co najczęściej wysiada, na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie i co wymaga szczególnej troski przy eksploatacji? Rocznik jaki mnie interesuje to 97-99.

Ja proponuje kupić E34 z konca produkcji jest o wiele mniej awaryjny niz E39.Posiadam E34 z 1995r i E39 z 2001r kupiona w solonie i mialbym teraz którąś z nich sprzedać to bez wahania oddaje E39 :mrgreen:

Opublikowano
chce cos młodszego, co najmniej 97 r. Jeszcze zastanawiałem się nad vovlo s80, skoro e39 są tak awaryjne to chyba będę musiał zmienic markę.
Opublikowano

E34 są fajne, ale to już poprzednia epoka, E39 też nie jest najmłodsze, w końcu zaprzestano ich produkcji 5 lat temu, ale nawet w serii jest wciaż świeże, a po założeniu jakiś fajnych felg, poliftowych gadżetów (ringi, neony) wygląda wzorowo.

 

Posiadam 528i E39 od jakiegoś czasu. Największa wadą tego silnika jest jego poprzedni właściciel, bo sam w sobie jest bezawaryjny i nie ma jakiś specjalnych bolączek. W Niemczech tych modeli jest mało, w porównaniu do np. 520i czy 523i trzeba za 528i dopłacić 1000 euro ekstra, Niemcy cenią sobie te silniki i mają rację. Lepszy stosunek osiągów do spalania ma tylko 530i, ale to zupełnie inne lata produkcji. Mocy jest wystarczająco dużo, nie trzeba go kręcić, zaczyna być średnio-dynamiczny dopiero po założeniu 18-calowych felg i zabraniu 2 osób z bagażem, bez tego to naprawdę mocne autko, co prawda nie takie jak V8 4.4, ale koszty utrzymania też zupełnie inne. Znalezienie zadbanego egzemplarza jest trudne, w Polsce to już w ogóle loteria, wiem bo sam niedawno szukałem.

 

Na Forum był już topic ogólnie o E39 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=78418&highlight=

 

Co do awaryjności to mi się nic poważnego nie zepsuło, z resztą w poprzedniej Beemce E36 325i, która jest ponoć bardziej awaryjna od E30 też nie, więc jak widać zależy jak się kupi i jak się użytkuje. Z drugiej strony w E39 ma się co zepsuć, bo to autko jest naszpikowane elektroniką jak na tamte lata i na pewno bardziej skomplikowane od Golfa 1.

Opublikowano
Witam, nadchodzi pora zmiany samochodu na inny, moja 318 już mi wysłużyła i zamierzam zmienić ją na inny model, oczywiście będzie to prawdopodobnie BMW z tym, że z serii 5 z silniczkiem co najmniej 2.0. Do gustu mi przypadł 2.8, dużo ludzi zachwala te silniki, ładnie jeżdżą na gazie (sekw.) dobre osiągi itp. mam pytanie do użytkowników, jakie ma słabe punty te auto co najczęściej wysiada, na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie i co wymaga szczególnej troski przy eksploatacji? Rocznik jaki mnie interesuje to 97-99.
wycieki w układu chłodzenia, ale jeśli się z nimi uporasz to bedziesz mial jeden duzy kłopot z głowy. Pękające obudowy termostatu, pekajace śmigiełka pompy, pękające chłodnice. Największy plus to jakość wykończeń w środku db są też blachy. To są dobre BMW
Opublikowano

S80 wcale nie jest bezawaryjnym samochodem, zawieszenie sie psuja bardzo na polskich drogach, skrzynie automatyczne tez padaja..... i te samochody sa jakies takie bez duszy, no i ten przedni naped bleeeee

A cos na temat Volvo wiem bo rok czasu pracowalem w ASO Volvo.....

Bez zastanowienia bym kupil 528.....

Bylo:

'98 728iA

'96 520i

'97 528i Touring

'02 X5 4.6is

'04 M3

jest:

'06 530xd

'07 118d

Opublikowano
Wiadomo, nie ma samochodów bezawaryjnych, ale z tego co się orientowałem to łatwiej jest kupić volvo w lepszym stanie niż BMW, w sumie jeżdżę już ponad 1.5 roku 318 z 94r i nie narzekam, miałem parę usterek - rozrusznik, przewód paliwowy, ale w sumie to drobiazgi + eksploatacja. Przeglądam te oferty BMW 5 i Volvo S80i naprawdę trudny wybór, oba auta mi się podobają.
Opublikowano

Na Forum BMW nikt Ci nie doradzi Volvo nie tylko z racji sentymentu do marki, ale dlatego też, że chcąc nie chcąc Volvo to klasa co najwyżej Volkswagena, autko tylko do przemieszczania się, a BMW to BMW, nieco inny poziom. Sam zdecyduj w której lidze chcesz grać.

 

Tak swoja drogą patrzę na S80, patrzę i ... stwierdziłem, że nie mógłbym siedzieć w czymś takim i jeszcze za to płacić, ale o gustach się nie dykutuje : :wink:

 

http://img369.imageshack.us/img369/1761/abcnd7.jpg

Opublikowano
Nie jest to klasa VW, jeździłeś kiedyś S80 2.8T ? Wysoki komfort jazdy, niesamowite przyspieszenie, wydaje mi się że jest to taka sama klasa jak BMW 5. Tak myślałem, że nikt mi nie pomoże w wyborze bo to jest oczywiste - to jest forum BMW, ale chciałem poznać przynajmniej wady E39 i sobie porównać do s80.
Opublikowano
Volvo to takie większe daewoo patrząc od wewnątrz :mrgreen: .A tak na poważnie bierz ten który ci sie najbardziej podoba,a jak ci się znudzi to kupisz E39 :D
Opublikowano
Nie jest to klasa VW, jeździłeś kiedyś S80 2.8T ? Wysoki komfort jazdy, niesamowite przyspieszenie, wydaje mi się że jest to taka sama klasa jak BMW 5

 

To tak jakby o Fordzie Mondeo mówić, że to klasa E39, bo jest wygodny, niebrzydki i posiada w swojej ofercie mocne silniki. :cool2: Klasa i segment to dwie różne rzeczy.

 

Volvo nie jest jakimś fatalnym autem, najnowsze modele nie są brzydkie, w dodatku to bezpieczne samochody. Nie zmienia to jednak faktu, że w porównaniu do BMW są nijakie, bezpłciowe, dobre dla emeryta jadącego w odwiedziny do córki lub z żoną na zakupy do Tesco, ewentualnie dla kogoś kto pragnie pozostawać anonimowy poruszając się jednocześnie bezpiecznym i wygodnym autkiem do celu. Tutaj Volvo na pewno wygrywa z kontrowersyjnym i budzącym często negatywne odczucia BMW.

Opublikowano

ŚWIETNIE PISZECIE :clap: :clap: :clap:

to powiedzcie czemu ja nadal mam e39 !!!

tylko nie mówcie że z powodu miłości do marki

wymieniłem z przodu wszystkie wahacze + amortyzatory + sprężyny

wymieniłem wszystkie tarcze hamulcowe + klocki + szczęki

wymianiłem DWA silniki a w tym drugim przed tygodniem dodatkowo uszczelkę pod głowicą ...

wymieniłem klapę bagażnika bo korodowała

wymieniłem radio bo uciekał balans i samo się zgłośniało

wymieniłem wszystkie lampy bo przednie były porozwalane (wśrodku) a tylne by ładniej wyglądało

nadal nie uruchomiłem klimy bo mimo że udało mi się ją skompletować to zawsze coś innego nawali

zostało mi jeszcze wymiana lub bardziej naprawa licznika bo już nie świecą nawet cegiełki inspekcji a o pixelach nie wspomnę

ostatnio stuka coś przy sprzęgle więc następna naprawa to koło dwumasowe nowe 2500 używane 1500 ...

no i zaczoł pruć się fotel kierowcy , miałem nagraną skórę ale musiałem zrezygnować bo wymiana uszczelki pod głowicą szarpła mnie na 1500zł

walczyłem też pożeraczem prądu i jestem na etapie że prąd w nocy nie znika ale mam powyłanczane kostki z centralki telefonu...

 

 

no i czas napisać czemu nie mam VOLVO -- bo po prostu za e39 dostałbym grosze więc nie warto go sprzedawać

jak kolega nie czuje wielkiej miłości do konkretnie jakiejś marki to nie sobie śmiało kupi volvo a nawet mondeo bo poco nam kolejny męczennik ???

Opublikowano

dajan 12 letnie auto ma prawo sie psuć. Wymianiales 2 silniki to ile masz przebiegu w sumie? Im auto starsze tym wymaga wiecej nakładow, tez to przerabiałem. Nie ma sie co oszukiwać. Kto mysli inaczej ten jest naiwny :roll2: , to samo ze zuzyciem paliwa, gdy ludzie nie majacy stycznosci z duzymi silnikami, wierzą, że 6 cylindrow 2500-3000 zmiesci w miescie w 10 litrow benz/100km, gdyby tak bylo nikt nie montowałby za grube pieniadze instalacji gazowych.

I nie piszczie w stylu ''a moje auto jest pelnoletnie i wymianiam tylko materialy eksploatacyjne'', bo cudow nie ma.

 

djfazee nie sugeruj sie marką, a tym bardziej pojemnością. Kup auto w lepszym stanie technicznym.

Opublikowano

12-letnie auto ma prawo się psuć, ale bez przesady. Gdyby u mnie nawaliła chociaż połowa rzeczy z tych co pisze dajan dawno bym swoją E39 pogonił, z resztą poprzednie autka również, tutaj nie ma miejsca na sentymenty kiedy trzeba co krótki czas wydawać 1000-ce zł na naprawy.

 

Kiedyś ktoś na Forum napisał, że "Beemki to ekstra autka, fajnie się w nich wygląda, ale niezawodne niestety nie są". Zgadzam się z tym w 100% i dopiszę swoją teorię, że jeśli kupi się zadbany egzemplarz i będzie się go regularnie serwisowało, naprawiało w dobrych warsztatach na dobrych częściach i podczas codziennej ekploatacji o niego dbało (nie chodzi tutaj o takie oczywiste sprawy jak nie kręcenie na zimnym itp., ale o masę wiele innych rzeczy) to będzie się ze swojej Beemki zadowolonym (tak jak ja), w przeciwnym wypadku autko wpędzi właściciela w takie koszta, że nie nadąży z rozbijaniem kolejnych świnek.

 

Jeśli ktoś ma inny pomysł na kupno i użytkowanie samochodu to niech sobie odpuści BMW, bo będzie tylko ją w serwisie oglądał.

Opublikowano

dajan:

 

współczuje auta.... ale jest jedna podstawowa zasada przy kupnie obojetnie jakiego kolwiek auta...., mianowicie cena w ogromnej wiekszości przypadków odzwierciedla w jakim somochód jest stanie....

 

Jak sie kupi "okazyjnie" szrota to sie potem buli i i nażeka jakie te bemki sa awaryjne....

 

Ja sie staram zawsze omijać okazje szerokim łukiem i jak narazie dobrze na tym wychodze... mamy e39 3.0d o 3 lat i od około 60tyskm wymieniane tylko wszystkie oleje i filtry.... innych rzeczy sie eni wmiea... i to nie z oszczędności tylko z powodu że nie kwalifikuja sie do wymiany...

Fakt że za ta 5 w tamtych latach zapłaciliśmy wiecej niż stały inne egzemplarze, ale przynajmniej odpukać jest spokój...

Teraz drugie auto e46 328 od pół roku narazie wymieniony tylko uszczelniać na dyfrze 40zł... zawias nie stuka, opony jeszcze na jeden sezon, hamulce też ok.... silnik pracuje równo i ma moc.

 

jak ktoś wyżej napisał , silnik 2.8 spisuje sie znakomicie, tylko jego wada może być porzeni właściciel...

 

do założyciela tematu ja mysle że ty już wiesz co chcesz kupić... jakoś ciągnie cie te volvo, choć zupełnie nei wiem dlaczego... najlepiej przejedz sie jednym i drugim i bedziesz wiedział czym chcesz jezdzić...

tylko nie kupój okazyjnie...

 

pozdrawiam i życze udanego wyboru :wink:

Opublikowano

widzisz Bruno ja kupowałem BMW gdzieś na jeden rok i ten rok miał mi dać obraz tego czy jest to model awaryjny no i jeszcze ważniejsze czy złodzieje robią podchody

no a po roku miała być e39 już taka konkretna po lifcie

ale teraz tyle w moją wsadziłem że musi zostać jedynie myśla że w przyszłości stanie się drugim autem (i tak mam obecnie dwa) a pierwszym będzie e38 albo e39 po lifcie (no chyba że tak się w polsce poprawi że stać mnie będzie na e60)

Opublikowano
Wielkie dzięki za opinie i uwagi, zrobie właśnie tak jak piszecie - przejadę się jednym i drugi oraz wezme pod uwagę szczególnie stan techniczny. Jak sie trafi BMW w stanie który mi będzie odpowiadał to kupie BMW jak sie trafi taki Volvo to będzie volvo. Jeszcze tylko pytanie co do automatów w BMW, jak sie sprawują, czy są awaryjne?
Opublikowano

Miałem okazję jeździć Volvo i Saabami i to są bardzo dynamiczne auta, praktycznie każde z nich to turbo benzyna o pojemnościach powyżej 2 litrów. Wygodne i jakością przewyższające WV o głowę natomiast w środku mogą podobać się tylko szwedom.

http://img59.imageshack.us/img59/4274/viewimagefi7.jpg

Saabik. Mimo iż mieszkam tu już 5 lat to nadal wykrzywia mi się mina na widok tych aut :lol:

Opublikowano
Wielkie dzięki za opinie i uwagi, zrobie właśnie tak jak piszecie - przejadę się jednym i drugi oraz wezme pod uwagę szczególnie stan techniczny. Jak sie trafi BMW w stanie który mi będzie odpowiadał to kupie BMW jak sie trafi taki Volvo to będzie volvo. Jeszcze tylko pytanie co do automatów w BMW, jak sie sprawują, czy są awaryjne?

moim skromnym zdaniem wszystkie automaty współcześnie produkowane są porównywalne i praktycznie mało awaryjne , kwestia tylko przebiegu .

no a co do aut to to dopiero jak się przejedziesz to ocenisz czy będzie Ci odpowiadał mocny silnik i przedni napęd ...

Opublikowano
tak szczerze gdyby mi sie tak samochód psuł to zepchnął bym go ze skarpy. Mam nawet taka nieopodal co by sie nadawała. Współczuje bo to e39 które masz to musiałeś już kupić truposza:(.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
tak szczerze gdyby mi sie tak samochód psuł to zepchnął bym go ze skarpy. Mam nawet taka nieopodal co by sie nadawała. Współczuje bo to e39 które masz to musiałeś już kupić truposza:(.

rozumia że do mnie

widzisz nie tak do końca bo pierwszy sezon objeździłem kupując tylko "bajery" czyli lampy zamiast naprawiać to kupiłem z ringami , nowe alumy itd

no po pierwszej poważnej naprawie byłem pewny że połazi

a teraz szkoda sprzedać bo tyle wsadzone że musiałbym ją sprzedać na części nawet tarcze mam ZIMERMAN SPORT , amorki SACHSa itd !

no ale jak włączyłem Cb-radio na autostradzie do Gliwic i akurat TIRy mówiły : "widziałeś tej białej BeeMce odpuścili ..." a drugi na to "no przecież skodą nie mieli szans ją dogonić"

no to wtedy koszta idą w niepamięć ... :D :D :D

 

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

zresztą "ze skarpy" ??? sam oceń...

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images32.fotosik.pl/248/f6e174a00d08729d.jpg

Opublikowano
Miałem VOLVO S70 miałem BMW E34 i mam E39 TDS. Moje zdanie jest takie: e34 było stare 88rok. Wsadziłęm w niego kupę kasy ale auto było solidne. Volvo sprowadziłem z niemca i auto było cudo. Przez rok zrobiłem 52tys/km na gazie sekwencyjnym. Aoto bardzo oszczędne i mało awaryjne. Koszty zbliżone do BMW minimalnie tańsze zawieszenia ale zdecydowanie mniej awaryjne. S80 auto fajne chodz osobiście wolałbym S60 D5. Dla mnie zajefajne auto. No ale jednak BMW to BMW. Zakupiłem też od niemca TDS E39 automat. I tak zrobiłem przez 7 miechów około 30tys/km. Auto było w BDB stanie i jest dalej bo o nie dbam ja i dbał poprzedni właściciel. Nikt mi nie powie że TDS jest beznadziejny bo ja go mam i chwalę. Oczywiście dobry TDS. To jak z benzynką jak wytłuk to gnił i sie sypał. Wsadzisz kupę kasy a i tak będzie wiecznie jakieś ale. Każde auto jak jest zadbane to odwdzięczy się długą i posłuszną eksploatacją. Dlatego też jak już słusznie ktoś z przedmówców zauważył okazji nie ma!!!. Tanio kupisz drogo będzie cię kosztowało. A w BMW ma co drogo kosztować. Wystarczy kupić z wytłuczonym zawieszeniem model E39 i już poznasz smak wydatków. Zarówno tył jak i przód to spore koszta a aluminium i spora ilość wahaczy kosztuje. W swoim wymieniałem jeden tylny i koszt to 250zł. Oczywiście żaden oryginał LEMFORDERA założyłęm. W innym aucie np golfie 3 za tą cenę można zrobić całą jedną stronę przedniego zawieszenia łącznie z amortyzatorem :D Więc co tu mówić chce się klasy i BMW trzeba liczyć sie z niemałymi kosztami. W każdym razie na koniec mogę życzyć autorowi wątku owocnych poszukiwań i zakupu ładnego auta nie ważne czy to BMW czy VOLVO. Pozdrowionka
Opublikowano
tak szczerze gdyby mi sie tak samochód psuł to zepchnął bym go ze skarpy. Mam nawet taka nieopodal co by sie nadawała. Współczuje bo to e39 które masz to musiałeś już kupić truposza:(.

rozumia że do mnie

widzisz nie tak do końca bo pierwszy sezon objeździłem kupując tylko "bajery" czyli lampy zamiast naprawiać to kupiłem z ringami , nowe alumy itd

no po pierwszej poważnej naprawie byłem pewny że połazi

a teraz szkoda sprzedać bo tyle wsadzone że musiałbym ją sprzedać na części nawet tarcze mam ZIMERMAN SPORT , amorki SACHSa itd !

no ale jak włączyłem Cb-radio na autostradzie do Gliwic i akurat TIRy mówiły : "widziałeś tej białej BeeMce odpuścili ..." a drugi na to "no przecież skodą nie mieli szans ją dogonić"

no to wtedy koszta idą w niepamięć ... :D :D :D

 

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

zresztą "ze skarpy" ??? sam oceń...

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images32.fotosik.pl/248/f6e174a00d08729d.jpg

Czy BMW dawało znaczek na błotniku :beksa:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.