Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

szybkie pytanie, nie wiem czy może mam gdzieś nieszczelność w przewodzie od Turbo do kolektora ?

 

mianowicie jak wcisnę gaz powyżej 1500obr/min to oprócz gwizdu (przyjemnego) turbiny co chwilkę słyszę tak jak by pod maską ćwierkały ptaki ;-) (bardzo cieniutki piskliwy dźwięk, wysokiej częstotliwości)

 

auto równo i normalnie przyspiesza aż do czerwonej na obrotomierzu.....

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może to być dźwięk pochodzący od koła pasowego na wale korbowym (tzw. tłumika drgań) .... Czy ten "śpiew" słyszysz też na wolnych obrotach?

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Może to być dźwięk pochodzący od koła pasowego na wale korbowym (tzw. tłumika drgań) .... Czy ten "śpiew" słyszysz też na wolnych obrotach?

 

nie, tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu kiedy turbina wyraźnie zaczyna "dmuchać"

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
hmmmm.... to nie wiem... ale może sprawdź to koło pasowe, może wykluczysz je :wink:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

świszczenie systematycznie przeradza się ze sporadycznego w ciągłe od ok. 2000obr.

 

 

auto chodzi normalnie, turbina na biegu jałowym pięknie "gra" w całym przedziale obrotowym (oczywiście od ok. 1700obr.)

 

niechciany świst występuje tylko przy obciążeniu silnika.

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

hej

 

ja tak kiedys mialem jak mi zle zalozyli rure od doladowania [ta ktora idzie od intercoolera do egr] i obcierala sie o walek od alternatora [byla za blisko] - jej obcieranie doprowadzilo do powstania dziury przez ktora wywalalo czesc doladowania a objawialo sie do takim gwizdaniem ..

 

sprawdz rury, czy nie popekane oraz obejmy czy gdzies na laczeniach nie maja luzow to moze byc przyczyna

 

 

pozdr

Opublikowano

tak zrobię, wstępnie to oczywiście "oblukałem" ale trzeba będzie dokładnie"

 

a jak wyjaśnić to iż ma to miejsce tylko przy obciążeniu silnika ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
moze tak byc bo jak jezdzisz bez duzego obciazenia turbina daje minimalne doladowanie ale jak dasz ostro w palnik idze duze cisnienie przez te weze i nieszczelnosc moze sie pojawiac dopiero wtedy gdy wszystko jest naprezone - wystarczy scisnac gumowy waz przy egr i pogazowac odpowiednio to poczujesz jakie tam cisnienie idzie :)
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi w temacie,

 

sprawdziłem tor relacji Turbo-->ERG, wszystko odkręciłem i sprawdziłem opaski...

na 100% jest szczelne

 

przy dodawaniu gazu słyszę metaliczny świst .... bardzo denerwujące :-(

 

w momencie pojawienia się "świstania" auto delikatnie traci na mocy (ciągnie bardzo dynamicznie po czym zaczyna pojawiać się świst i wolniej wkręca się na obroty...)

 

na luzie przy wkręceniu go na obroty turbina "generuje" ciśnienie, węże "puchną" a mimo to nic nie śwista... tylko w czasie obciążenia silnika przy przyspieszaniu...

 

co jeszcze sprawdzić ???

 

auto nie kopci, od 13tys.km nie ubyło ani grama oleju

 

może się turbo "zacierać" czy coś takiego ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Metaliczny odgłos to nic dobrego. Może to być siadające turbo ale nie koniecznie, możesz spróbować zdjąć wąż dochodzący do turbo taki gruby i zaświecić latarką do środka turbiny może coś się uda zobaczyć. Taka najprostrza sugestia bo normalnie jak siada turbo to poprostu auto zaczyna brać olej i kopcić.
Pozdrawiam
Opublikowano

Temat definitywnie rozwiązany :-)

 

wczoraj przez przypadek znalazłem nieszczelność,

 

nie węże gumowe, nie obejmy metalowe....a... przetarta rura aluminiowa relacji turbo intercooler !

(malutki otworek, rura ocierała o element karoserii)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.