Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

WItam, właśnie skończyłem czytać na temat EGR na forum ale jakoś nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Objawy wiadomo dynamika auta podobna do małego fiata.... i duże spalanie. Chodzi jak wolnossący diesel farmera....

 

 

Silnik jest głośniejszy niż był gdy auto sprowadziłem, trzęsie sie (wymienione koło dwumasowe poduszki silnika i sprzęgło z dociskiem <- troche to dało ale dużo brakuje jeszcze ) Strasznie wolno sie buja....

 

Wszyscy z tego co widze macie jedno wyjście z zaworu EGR do zaworka zwrotnego. A ja mam dwa wyjścia z EGR jedno wyżej tak jakby na czubku i drugie niżej jakims cudem ale tylko 1 przewód no i nie wiem co gdzie włożyc żeby było dobrze.

 

Wytłumaczcie prosze łopatologicznie mi :) najlepiej jakby jakas fotka była....

 

Odnośnie auta to:

1998 r. 210 tys km odpala latem ok zimą troche gorzej. Siorpie jakies 10-11 l w mieście przy lekkiej nodze.Olej wymieniony, wszystkie filtry nowe.

 

 

Z góry dzięki pozdr.

 

świeże fotki zaworu

 

http://img207.imageshack.us/img207/7522/20080508131pp4.th.jpg

 

http://img207.imageshack.us/img207/3487/20080508132vi3.th.jpg

 

http://img207.imageshack.us/img207/4235/20080508133sj4.th.jpg

Edytowane przez kamkam
BMW => jedyna słuszna marka
Opublikowano
zrób zdjęcie EGR-a to może coś więcej powiem. Z Twojego opisu wynika że miałeś EGR-a przerabianego domowym sposobem. U mnie na EGR-rze nie ma dwóch wyjść, tylko jedno (i tak być powinno). Widziałem u kolegi takie (lub podobne rozwiązanie), jakiś mechanik mu to zrobił. Mianowicie polega to na tym że rozwiercają EGR i lutują do niego krótką rurkę (końcówkę), następnie zakładają na rurkę wężyk i puszczają poniżej alternatora. Chodzi o to że te silniki po pewnym czasie przepuszczają trochę oleju do układu dolotowego, olej kapie z EGR na alternator (a to za zdrowe dla alternatora nie jest) i niektórzy właśnie robią taki spust oleju. Ale w oryginale nic takiego nie występuje. Nie wiem jaki to ma wpływ na dynamikę auta i spalanie, ale z tego co opisałeś to 10-11L w mieście to za dużo jak na ten silnik. Mi w takim samym nadwoziu co Twoje pali w mieście przy ciężkiej nodze (i po chipie) 8,3l/100km max. Więc coś nie tak u Ciebie.
Opublikowano

tak jak przypuszczałem, jeden króciec jest dorabiany. chyba ten na którym nie masz wężyka, ale co do tego sprawdzę u siebie i napiszę.

drugi masz podłączony dobrze, ale też popatrzę jak jest u mnie.

Opublikowano
Moze ucieka ci cisnienie z kolektora dolotowego i dlatego jest taki słaby i takie duze spalanie. Spróbuj zatkac to drugie wyjscie z zaworu EGR i sprawdz czy nie pomoze.
http://img59.imageshack.us/img59/206/int1im1.jpg
Opublikowano

Troche dziwne bo niemiec od którego kupowałem raczej nie wyglądał na takiego co lubi kombinować z silnikiem no ale cóż. Czyli mówicie że żaden EGR nie miał dwóch rurek?

 

Zatkam jutro to ustrojstwo i zobaczymy. Na razie wyczyściłem EGR, całą dolotówke no i jest poprawa w dynamice, zobaczymy jak bedzie ze spalaniem.

 

A jeszcze takie pytanko czy EGR może sie zepsuć?? Słyszeliście o takim czymś? Próbowałem odsunąć ten tłoczek w zaworze i jakoś ciężko szło a logika podpowiada mi że powinno to sie ruszać skoro coś przyk

 

Jak dojde do porządku z tdsem to napisze poradnik.........

 

Dzieki wielkie za wszystko

BMW => jedyna słuszna marka
Opublikowano

kolego hmmm ja mam taki sam EGR jak ty czyli dwie rurki niech ktoś się wypowie jeszcze ale nie zgadzam się że był przerabiany kombinowany jeśli tak to ja tez mam kombinowane i chyba helmuty się znały bo zrobiły to identycznie :), u mnie silniczek żyleta spalanie 7-8 l/100 km pali od pierwszego razu, a olej w EGR jest wtedy jeśli turbo puszcza chyba strona mokra, u mnie troszkę jest ale nic mi nie kapie z EGR , na twoim miejscu bym wyczyścił EGR, dolot zmienił filtry sprawdził kondycje turbo, nurtuje mnie tylko pytanie pod który krócieć powinno być podpiete to podciśnienie ??

pozdro Tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano

ps tez myśle rozebrać dolot i wyczyścić EGR ale nie chce go uszkodzić jakieś rady ??

mam pytanie jaki masz przebieg bo strasznie zardzewiały ten EGR i te wszystkie śruby ?? u mnie wszystko błysk przebieg 190000 ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano
hmm ale u mnie przez ten króciec do spływu oleju jak pisze w linku nie leci olej hmm ?? na pewno ma być podpiety pod ten cieńszy króciec ?? a gdzie ma być ten drugi wężyk ze spływem oleju gdzie ma być podłączony nie mam tego wężyka mam tylko od podciśnienia czy ktoś może pokazać jak on wygląda i gdzie ma być odprowadzony ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano

Proponuje aby ktoś umieścił tu foto prawidłowo podłaczonych przewodów do EGR będzie to bardzo pomocne ?? dla wszystkich bo zaczynam miec watpliwości czy mam dobrze czy źle heeh

pozdro

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano

Rozebrałem dolot dzisiaj totalnie, i troche sie zdziwiłem. Osłona filtra powietrza przykrywa jedną dziurke z bloku która wchodzi do kanału w tej osłonie, i jest też druga dziurka w bloku której ta osłona nie przykrywa....................i nie wiem co miał "autor na myśli" robiąc ten silnik po co dziurka w bloku silnika którą słabo przykrywa osłona?? i nie jest z niczym połączone??

 

 

I pytanko czy w dolocie do turbo od filtra powietrza powinien być olej?? dużo go nie ma ale jednak..... Pomijając to że nagar mam w kolektorze dolotowym, EGR i rurze doprowadzającej do EGR........... i jak tak czyszcze EGR co mniej wiecej 4 miesiące to zawsze jest tam coś.... i teraz wiadomo skąd deficyt na olej.

 

 

Bede walczył dalej z tym może koledzy z niemieckiego klubu BMW coś poradzą, pożyjemy zobaczymy.

 

A co do samego EGR u mnie tez nie wygląda jakby było kombinowane przy nim i raczej były dwa od początku fabrycznie ujścia. Kupowałem od I właściciela i nie wyglądał na kombinatora, ani na takiego co jego wiedza wykracza poza zmiane koła :/

 

Czy ktoś jeszcze ma dwa wyjścia na EGR?????

 

PS po wyczyszczeniu całego dolotu auto no po prostu pershing zupełnie inne przy 140 jeszcze chce przyspieszać :) bajeczka tak że polecam tylko uważajcie na śrubki i jak chcecie oczyścić kolektor dolotowy to obowiązkowo klucz GWIAZDKA Z DZIURKĄ !!

 

bez tego nie rozkręcicie kolektora a warto bo wiele syfu tam siedzi.

 

Pozdrawiam

BMW => jedyna słuszna marka
Opublikowano

Tez myślałem ze tylko ASO ale na allegro wypatrzyłem takie klucze :)

 

 

Oto link

 

http://moto.allegro.pl/item360928991__klucze_torx_gwiazdkowe_komplet_9rozmiarow.html

 

A i jeszcze jedno Wolf997 przebieg 211000 udokumentowany i raczej prawdziwy. A zardzewiały EGR hmm może z tego że auto nie garażowane? Nic innego mi nie przychodzi do głowy. Chociaz i tak nie jest źle bo ostatnio widziałem seicento 3 letnie i uwierz rdza na silniku jak na titanicu...........

BMW => jedyna słuszna marka
Opublikowano

A i jeszcze jedno Wolf997 przebieg 211000 udokumentowany i raczej prawdziwy. A zardzewiały EGR hmm może z tego że auto nie garażowane? Nic innego mi nie przychodzi do głowy. Chociaz i tak nie jest źle bo ostatnio widziałem seicento 3 letnie i uwierz rdza na silniku jak na titanicu...........

 

Może silnik był przekładany, a ten który jest obecnie poleżał gdzieś za szopą.

Opublikowano
dziwne, nie wiedziałem że w tym modelu są 2 modele zaworów EGR, ale widocznie są. Ja mam u siebie ten z jednym króćcem więc w tym przypadku nie pomogę. Zmyliło mnie bo u kolegi w 318TDS compact z 1998 roku miał taki sam egr i było on przerabiany /tzn. była dolutowana rurka do spustu oleju/ przez mechanika i przy wiedzy właściciela.
Opublikowano

Ok czyli podsumowując

 

 

 

Czy coś powinno być wpięte w tą drugą końcówke??

 

 

Jeśli ktoś ma tam coś wpięte to dajcie fotke pliz bo już nie wiem czy to wina turbo czy czegoś innego że taki muł jest. Po wyczyszczeniu dolotu znowu to samo po około 2 dniach.

 

Na obroty się wkręca ale mocy to ma tyle co nic....

BMW => jedyna słuszna marka
Opublikowano
możesz mieć przez przpadek zamieniony węzyk ciśnienia, który wchodzi do kolektora ssącego z wężykiem podciśnienia, który idzie do wspomagania, ja tak miałem, spróbuj je zamienić
Opublikowano
Mam taki sam problem. Wszystko identyczne takie samo. Spalanie w mieście też wacha mi się od 10 do 12 litrów oraz egr też mam z jednym wężykiem podłączonym a drugim wolnym. Już od paru miechów próbuję coś z tym spalaniem zrobić ale nie pomaga nic. Może CI sie uda. Jak zrobisz krok do przodu to proszę daj znać. Ja też sie odezwę jak będą jakieś postępy :)
Opublikowano
Tak, tak! Tez mialem w moim 318 tds zle podlaczone podcisnienia i byl strasznie mulowaty, a do tego strasznie dymil na czarno. Prawidlowo podlaczylem podcisnienia, nabral mocy, stal sie zywszy i przestal dymic na czrno! Przewod podcisnieniowy z serwo (ciagnacy powietrze powinien byc podlaczony do elektrozaworu EGR od dolu. Niebieski z EGR do tego samego elektrozaworu tyle, ze od gory, a przewod idacy z kolektora ssacego powinien isc do bajeru z jednym kroccem , ktory zamontowany jest na kielichu. Jest on odpowiedzialnego za odczyt cisnienia w kolektorze. Ale namieszalem, ale przeczytacie kilka razy i zajarzycie o co mi chodzi, hehe...
Opublikowano
Dołączam sie. Czy ktoś kto ma poprawnie podłączone wężyki podciśnienia może wstawić zdjęcia. Wielu osobom by to ułatwiło naprawę.
Opublikowano

proponuje aby każdy zrobił foto jak ma podłączone ja jutro zrobie i wrzuce na forum

pozdrawiam moja nie kopci spalanie ok 8-9 ON ale mułek jest choc to tylko 90 km :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano
ok! W sobote lub niedziele wrzuce kilka fotek jak to jest u mnie. Majstrzy w BMW odkryli, ze wtrysk sterujacy (jedyny z kabelkiem) mam wkrecony ostatni, a powinien byc trzeci! liczac od poczatku. Czwarty powinien byc w silniku szesciocylindrowym. Jeszcze tego nie zmienilem, ale ma to ponoc duzy wplyw na prawidlowa prace silnika.
Opublikowano
ja mam wtrysk z kabelkiem jako czwarty, pali mi w mieście jakieś 7,5l mimo to że mam ją z czipowaną, po założeniu chipa troszkę się poprawiła dynamika ale szału nie robi. mam prośbę jeśli ten wtrysk sterujący ma być jako trzeci to proszę dać znać bo to mże być ważne,pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.