Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , własnie nabyłem e36 , niestety nie działa w niej nawiew , wyjscia sa dwa "jez" lub sam silnik nawiewu . I tutaj mam pytanie jak mozna okreslić czy "jeż" jest sprawny ? Oraz gdzie znajdują sie jakies kable którymi sprawdze podłączając na krótko dmuchawe. Próbowałem dostac sie do samej dmuchawy lecz jest to dość cieżka sprawa , może ktoś już to robił i pomoże ?
Opublikowano

Witam !

 

1) Rozumiem że masz klimę IHKA (kimatronik) skoro podejrzewasz regulator obrotów dmuchawy

 

2) Jeż zamontowany jest w nagrzewnicy po stronie kierowcy - wystarczy zdjąć panel nad nogami i jest do niego dostęp (trzyma się bodaj na dwóch śrubkach)

 

Jeśli chcesz sprawdzić dmuchawę wyciąg kostkę z "jeża" i podłącz przewód Brązowo-żółty do masy, i przewód zielono-żółty do +12V, {ewentualnie do zielono-brązowego}

 

Diagnoza jeża jest prosta - działa lub nie.

Wbrew obiegowym opiniom jest to element naprawialny - o ile znasz się cokolwiek na elektronice - w innym przypadku koszt naprawy przewyższy koszt nowego elementu

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano

ale co Ci sie wylacza? caly panel czy sam nadmuch? jesli panel to nie jest to wina jeza tylko kondensatora w jednostce sterujacej. tu masz adres stronki gdzie wszystko jest podane krok po kroku jak wymienic (tylko ze po angielsku):

 

http://www.macadamizer.com/bmwfix.html

Były:

Ford Fiesta XR2i

Opel Calibra 2.0 16v ECOTEC

BMW E36 316I Coupe '98

BMW E46 330D Sedan '00

BMW E36 318 IS '95

vauxhal omega 2.5 v6

BMW E39 540iA '98

vw passat 1.9tdi

e46 328i '00

E46 325Ci kabrio '04

E60 520i '04

E46 330D touring Indyvidual '02

Jest:

BMW E65 730D '06

Opublikowano

Naprawa sprowadza się w znakomitej większości przypadków do wymiany jednego bądź dwóch FET'ów stanowiących elementy wykonawcze. Trzeba, po wcześniejszym podgrzaniu usunąć materiał którym całość jest zalana (cierplowość i nie używanie nadmiernej siły wskazane ;-). Następnie należy odlutować nóżki FET'ów (6 szt ;-), i usunąć płytkę. Później trzeba usunać pozostałą cześć mat. wypełniającego. Pod tym znajdziecie miedzianą klamrę dociskającą tranzystory do powierzchni radiatora. Zdjąć, wyjąć tranzystory, oczyścić plastikowe prowadnice, i cały radiator od wewnątrz. Wymienić tranzystory i poskładać. Po sprawdzeniu czy wszystko działa warto zalać podobnym specyfikiem jakim było oryginalnie.

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano

Dzieki M.K. o to mi własnie chodziło , sprawdziłem wentylator działa , wiec jeżyk ...

Znalałem na aukcji opornice do e-39 za 190zł , wizualnie taka sama , nie wiecie czy pasuje ?

Ze stara moze tez sie pobawie , nie mam nic do stracenia , zobaczymy co z tego wyjdzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.