Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Temat wałkowany milion razy ale nigdzie nie mogłem znaleźć odp na moje pytanie. Ale od początku. 2 lata temu kupiłem 520 z silnikiem M20B20. pewnego razu zaczęły falować obroty itp problemy typowe dla zagazowanego bmw. Odwiedziłem kilka zakładów wszędzie rozkładali ręce :jawdrop: . W końcu dzięki temu forum zabrałem się sam za moje auto. I co, przeczyściłem regulator biegu jałowego przepustnice uszczelniłem dolot. Auto w końcu zaczęło jeździć żadnych falowań itp :dance:. Ale tydzień temu będąc na kanale pod autem zauważyłem że widać śrubę do regulacji składu mieszanki paliwowo powietrznej w przepływomierzu od dołu która fabrycznie powinna być zaślepiona. Prawdopodobnie poprzedni właściciel coś już tu kombinował :duh: . A że ja nie lubię jak coś jest nie tak jak powinno być, wybrałem sie do stacji diagnostycznej na regulację na analizatorze spalin. A tu odpowiedź że kolo nigdy nie miał do czynienia z przepływomierzem w bmw E34 i kazał mi się wybrać do ASO. a w pobliżu niestety nie ma :worried: . Ale ktoś mi powiedział że można samemu ustawić za pomocą sondy lambda i voltomierza czy to jest możliwe? a jeżeli tak proszę o jakąś instrukcje. I czy istnieje jakieś konkretne położenie fabryczne proszę o pomoc bo nie daje mi to spokoju :mad2:
Opublikowano
Witam. Temat wałkowany milion razy ale nigdzie nie mogłem znaleźć odp na moje pytanie. Ale od początku. 2 lata temu kupiłem 520 z silnikiem M20B20. pewnego razu zaczęły falować obroty itp problemy typowe dla zagazowanego bmw. Odwiedziłem kilka zakładów wszędzie rozkładali ręce :jawdrop: . W końcu dzięki temu forum zabrałem się sam za moje auto. I co, przeczyściłem regulator biegu jałowego przepustnice uszczelniłem dolot. Auto w końcu zaczęło jeździć żadnych falowań itp :dance:. Ale tydzień temu będąc na kanale pod autem zauważyłem że widać śrubę do regulacji składu mieszanki paliwowo powietrznej w przepływomierzu od dołu która fabrycznie powinna być zaślepiona. Prawdopodobnie poprzedni właściciel coś już tu kombinował :duh: . A że ja nie lubię jak coś jest nie tak jak powinno być, wybrałem sie do stacji diagnostycznej na regulację na analizatorze spalin. A tu odpowiedź że kolo nigdy nie miał do czynienia z przepływomierzem w bmw E34 i kazał mi się wybrać do ASO. a w pobliżu niestety nie ma :worried: . Ale ktoś mi powiedział że można samemu ustawić za pomocą sondy lambda i voltomierza czy to jest możliwe? a jeżeli tak proszę o jakąś instrukcje. I czy istnieje jakieś konkretne położenie fabryczne proszę o pomoc bo nie daje mi to spokoju :mad2:

 

Pewnie był przestawiany pod gaz więc niewiele zdziałasz.

Opublikowano

srube w przeplywomierzu do regulacji mieszanki paliwowo powietrznej? Pierwsze slysze, ze taka istnieje?

O co kaman, mozesz jakies fotki wrzucic?

 

Ja sie podpinam miernikem pod sonde lambda i sprawdzam mieszanke, ale nie wiem o co chodzi z przeplywimierzem.

 

Pozatym ostatnio wstawilem, przeplywke termiczna do M20B20 zamiast klapy, dzieki uprzejmosci jednego kolegi z naszego forum.

Opublikowano
właśnie bo jeżeli nikt wcześniej nie grzebał to teoretycznie takiej nie ma bo jest ona fabrycznie zaślepiona. A znajduje się ona patrząc od dołu na przepływomierzu praktycznie na jego krawędzi w stronę przepustnicy. Jest ona zagłebiona w takim może 2 cm kanaliku i powinna być zaślepiona. Więc tak jak wcześniej wspomniałem jeżeli nikt wcześniej nie kombinował to śruby tej nie widać.
Opublikowano

no wiec teoretycznie powinien oscylowac miedzy 0,2 a 0,9 V, ale ostanio dowiedzialem sie, ze taki zwykly multimetr calej prawdy Ci nie powie poniewaz jest za wolny w swoich odczytach.

 

Polecono mi wynalazek z allegro do mierzenia skladu mieszanki np. http://allegro.pl/item360175228_wskaznik_skladu_spalin_afr_lambda_np_do_blos.html

 

Co do tej sruby to rzeczywiscie teraz zauwazylem, ze cos takiego istnieje, ale niegdy jej nie ruszalem. Swoja przeplywke klapowa wyrzucilem po strzale gazu i teraz jezdze na termicznej.

Pozdrawiam

Opublikowano
Adzio mam pytanie do ciebie. przeszukiwałem forum na temat blosa i widzę że Ty przechodziłeś przez ten temat. więc jak wygląda sprawa z parownikiem wymieniałeś na większy? i gdzie zamontowałeś blosa. bo niby jest tak ze powinno być blisko przepustnicy no ale tu trzeba troche kombinować a jak by może tak zaraz za przepływomierzem a przed krokowym niby daleko od przepustnicy ale nie wiem juz sam. Dlatego też pytam się ciebie jak to zrobiłeś u siebie :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.