Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

proszę o opinie, ewidentnie mam spory luz na dyferencjale,

 

ruszając i nagle puszczając sprzęgło puka w obudowie dyfra

 

co mogę z tym zrobić oprócz wymiany całości ?

 

warto jeszcze zmienić olej ???

 

ps. nic nie huczy ani szumi, ale zauważyłem ze przy puszczeniu gazu pow. 120km/h (przy wyrównaniu prędkości obrotowej silnika z dyfrem) słychać takie gwizdanie, wcześniej myślałem że to turbina...)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
z którego masz roku auto. Jak masz luz na dyfrze to musiałes ty, albo ktos go niezle gonic. Zobacz jeszcze czy to nie połosie. A ile masz przebiegu?

pozdr

 

przebieg 188tys udokumentowany, 12.1999r.

 

auto na 100% nie tyrane !

 

wszystko idealne, żadna guma nie wybita,

 

tylko w dyferencjale tak jak by coś nieraz puka i ma ewidentnie luz

 

wszystko sprawdzone, został tylko przegub monokinetyczny przy dyferencjale oraz sam dyfer (ewentualnie półosie, jak to można pewnie sprawdzić ?)

 

dzisiaj tak jak by się pogarszało, jak nacisnę sprzęgło na 3 biegu i zapnę 4 to ewidentnie jest luz i głucha puknięcie, na 2 biegu też...

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
Witam! ja mialem taki sam problem. okazalo sie ze mam popuszczony dyfer na srubach. po dokreceniu nic nie puka i nie czuc zadnego luzu puszczajac gwaltownie sprzeglo.
Przeciwnik SERII.
Opublikowano

m M3 i 330D półosie moge sie wywalać. Sprawdzałeś wszystkie gumy , poduszki podtzrymujące dyfer?

JAk sprawdzałeś przegub monokinetyczny? Ja obstawiam przegub.

Zrób tak, rozepnij przegub monokinetyczny od dyfra, złap z jednej strony za przegub z drugiej za wał.Poruszaj przegubem na boki i wtedy jak bedzie luz, to Przegub. Jak próbowałeś wyczuć luz przy zpietym napedzie , bez szans ze go wyczujesz. Poza tym z tego przegubu strasznie przenosi sie pukanie na dyfer,

 

Przy takim przebiegu to raczej nie dyfer.

Próbowałeś na ręcznym ruszać? przód tył, nie puka ci nic na tulejach?

daj znac bedziemy dalej myslec.

My Definition is High Definition


Moje:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=161053

Opublikowano

czyli musze ponownie zdemontować wydech i osłony aby dostać się do monokinetycznego ?

 

na ręcznym nie czyje luzów na półosiach, ani na monokinetycznym, tylko jest takie.... ciągnie, ciągnie i nagle głośne "pyk" :-)

(tak jak by ewidentnie z dyfra, choć nie daję 100% czy czasem nie z półosi albo monokinetycznego...)

 

gumy wszystkie są jak nowe, jeszcze dzisiaj sprawdzę aby nie by "gołosłownym" ale sprawdzałem już 2 razy ;-)))

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

Mi mechanik powiedział że takie delikatne stuki przy wrzucaniu 1 biegu to recz normlna i takiego czegoś nie zlikwiduje. Tak poprostu jest. połączenie wału w dyfrem musi mieć delikatny luz.

Pisze co słyszałem:)

Opublikowano
u mnie niestety to nie jest normalne, jak puszcze pedał gazu przy pewnych prędkościach i nagle nacisnę to jest szarpnięcie, puknięcie i czuć że coś jest nie tak :-(

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

jak sprawdzić dokładnie przegub monokinetyczny oraz półosie ?

 

monokinetyczny trzymam ręką kręcę delikatnie silnikiem i nie ma luzów (w nim są jakieś kulki czy co? mogę go rozkręcić ?)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
Mam ten sam rocznik i ten sam problem. U mnie z tego co patrzyłem są troszkę rozbite przeguby na półosiach. Łatwo to sprawdzić wystarczy podnieść tylne koło złapać ręką za półos i pokrecać kołem raz w jedną raz w drógą stronę. Będziesz czół na półosi luzy (stuki przenoszące się na półoś, jeśli są oczywiście). Jak sprawdzisz npisz czy wyczuwasz takie luzy.
Opublikowano

więc posprawdzałem co i jak (niestety dyfra nie odkręciłem bo nie miałem za wiele czasu)

 

gumy wszystkie 100% OK (to tak dla potwierdzenie , bo już o tym wspominałem)

 

na jednej z półosi jest delikatny luz (na całym kole obraca się luźno ok 1cm.)

 

z dyfra wychodzą "stałe" elementy do których przykręcone są przeguby, trzymam na tych elementach dyfra ręce i wyczuwam luzy (jedna ręka od strony półosi, a druga na elemencie mocującym do centralnego przegubu monokinetycznego)

 

kręcę elementem dyfra przykręcanym do półosi i zanim "siła" przełoży się na przegub monokinetyczny to minie chwila, ewidentnie jest tam spory luz :-(

 

na chwilę obecną podejrzane są półosie, dyfer i przegub monokinetyczny,...

 

dziwne jest to, że w dyfrze słychać takie jak by głuche "puk" a następnie głośne, metaliczne "pyk"

 

czy jest ktoś w Krakowie kto jest w stanie zdiagnozować to w 100% ? (a może wszystko jest wytłuczone???)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

w DALSZYM CIAGU OBSTAWIAM monokinetyczny. połosie musza miec delikatny luz poniewaz luz jest w dyfrze na talerzu, to normalne.

Na monokintycznym jest wielowypust jak ruszasz to przeskakuje i jest pierwsze puk potem gdy klinuje sie na drugim jest własnie pyk.

Nie dam ci 100% gw. że jest to to ale na 95%.

Pozdr

My Definition is High Definition


Moje:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=161053

Opublikowano
proszę o opinie, ewidentnie mam spory luz na dyferencjale,

 

ruszając i nagle puszczając sprzęgło puka w obudowie dyfra

 

co mogę z tym zrobić oprócz wymiany całości ?

 

Korzystając z okazji tematu u mnie dzisiaj jeszcze zrobiło sie coś takiego że obcierało coś przy cofaniu tak jak klocki sie kończą takie obcieranie (ale klocki nowe)miał ktoś coś takiego?Przestało i pojechałem ale przy gaszeniu silnika jakieś dziwne odgłosy poszły z tylnej cześci samochodu.Zapalałem samochód i gasiłem ale nie powtórzyło sie to wiecej.Dziwna sprawa wie ktoś co to morze być?

Opublikowano

kurde koledzy, naprawde ciezko zjechac dyfer przy normalnej jezdzie.

gadalem z gosiem w aso to powiedzial ze polosie to tylko sie zuzywaja w m3. U znajomego w 330d z 2001 roku , mechanicy tez stwierdzili ze dyfer. Wzielismy bmw na kanal rozpielismy wszystko tzn. wal , dyfer połosie. Dopiero wtedy wyjdzie co puka. U niego byl przegub monokinetyczny zjechany . Strasznie to przenosi na dyfer. Na wale jest wielowypust 32 pin. jak zebatka jest zjechana to przy ruszaniu przeskakuje o np. 2 zabki (3mm) i sie blokuje, stad te uderzenie w dyfrze.

nie dawales ostatnio ostrzej w pedał?

 

Zobacz czy na podnosniku tez puka?

Zobacz czy puka na obciazeniu na kanale, gdy samochod stoi kolami na ziemi.

My Definition is High Definition


Moje:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=161053

Opublikowano

ciężko mi to opisać, ale zrobiłem już wszystkie możliwe testy...

 

zawsze puka w okolicy dyfra :-(

 

w czasie jazdy wciskam sprzęgło i jest PUK

w czasie jazdy puszczam pedał gazu Jest PUK, nagle naciskam gaz, jest PUK

na ręcznym wsteczny, potem jedynka i jest PUK

podnoszę jedno koło na podnośniku, zapinam luz na skrzyni, kręcę kołem (drugie koło zablokowane) i jest wyraźne pukanie...

 

w zimie nie odczuwałem tego tak bardzo bo jazda delikatna i przy zamkniętych szybach słabo to słychać (ale czuć ! )

 

pytanie odnośnie tego przegubu, on jest dla mnie jakiś dziwny, nie rozkręcałem go (a mogłem to zrobić przy wymianie tego przy skrzyni)

jak on dokładnie jest zrobiony, nie jest zespolony z dyferencjałem ???

chętnie bym kupił używkę bo oryginał drogi.... ale w rozsądnej cenie, a na allegro czegoś takiego nie widzę...

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

to wyglada tak:

jest to czesc nr.14

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BV91&mospid=47619&btnr=26_0197&hg=26&fg=10

 

wewnatrz tego przegubu jest wielowypust. czyli zebatka 32 rowkowa.

Wał na koncu tez ma to samo tyle ze na bolcu.

Nakładasz przegub na wał, wchodzi na zabki i sie blokuje.

Nastepnie zapinasz go specjalna spinka od strony dyfra. Przegub przykrecony jest do dyfra 6 srubami na plasko ,czyli nic do dyfra nie wchodzi , wyglada to tak ====][====.

 

UZYWANE TEZ MOGA BYC ZJECHANE.

Rozebrac jest bardzo proste , odkrecasz tylko 6 srub i to wszystko, no i wydech oczywiscie. jak rozkrecisz złap reka za wał drugą za przegub ,

ruszaj lewo, prawo, zobaczysz ile jest luzu. Jak nie ma tzn ,ze przegub

klinuje sie na zabkach wału odrazu. JAk jest luz to przeskakuje i mozna bez problemu obrócic jakas odleglosc. W aso Bavarian motors powiedzieli ze jest to dosc czeste zjawisko w 3.0 diesel, a zwłaszcza w serii 5.

pozdr

My Definition is High Definition


Moje:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=161053

Opublikowano

Super, dzięki

 

jutro to rozkręcę i wszystko sprawdzę,

 

ps. a jest jakiś super pewny sposób na ocenę zużycia przegubów półosi ?

tak jak wspomniałem mają delikatny luz, ale może faktycznie tyle może być...

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

odkrecałeś połosie od dyfra?

Jak jest luz na odkreconych to sa juz troszke zmeczone(tylko odkrecone).

Jak masz luz na zapietych pod dyfer to raczej nie luz na połosiach, tylko na dyfrze , który musi byc ze względu na talerz we wnętrzu dyfra i zebatek.

Jak by tego luzu nie było to zebatki by sie zablokowaly.

Sprawdz najpierw przegub. Koles z ASO mowił mi ze to własnie to czesto pada. A polosie to tylko w m3.

pozdr

My Definition is High Definition


Moje:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=161053

  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam. podepne sie do tematu.

U mnie stuki z tylu dochodza w momencie gdy samochod startuje( wprawia kola w ruch)

i na 1 i na wstecznym.

na 1 ogien poszly krzyzaki. mialy minimalny luz i teraz juz wiem ze nie powodowaly tego stuku, wymieniona podpora walu, lacznik walu OK. Po sprawdzeniu u mechanika dowiedzialem sie ze to dyfer ma luz.

Jak chodzi o wycie... mi nic nie wyje.. przy predkosci 80 i wyzej slychac delikatne "dmuchania" jakby byla uchylona

szyba na 2 cm.. moze to to...

Mechanicy powiedzieli ze luz nie jest jakis ogromny, ze jesli nie tyka przy zmianie biegow.. to nic mu sie nie stanie.

Generalnie nielubie jak cos stuka i mnie to martwi, jestem jednak w stanie przymknac na to oko pod warunkiem ze

bede mial pewnosc ze taka usterka nie grozi czyms powazniejszym.. unieruchomieniem auta na trasie itd..

Moge tez kupic uzywany dyfer za 250zl... tylko jak go sprawdzic ? chyba sie nieda... dopiero po zalozeniu na auto.

Dodam ze mam przebieg 144 tys - 100% orginalny . e46 compact 2,0d

i co tu robic?

wymianiac? czy jezdzc i sie nie martwic u znajac ze ten typ tak ma..?

Opublikowano
blazejtt chodzi o luz międzyzębowy zębatki atakującej na koło talerzowe. Wystarczy zablokować flansze półosi i mocno przekręcać flanszą zębatki atakującej w kierunku obrotu i wywnioskować czy luz jest duży czy też nie. Oczywiście luz tam zawsze będzie ze względu na najważniejszą cechę cichobieżności zespołu oraz jak najtrwalszemu działaniu. Gdyby wyło tzn że luz między tymi elementami jest za mały i dochodzi do przegrzania i szybkiego zużywania, natomiast puknięcie oznacza za duży luz wywołany użytkowaniem auta, stanem mechanizmów i oleju oraz sposobu użytkowania auta. Regulacja zębatki atakującej do koła talerzowego wcale nie jest prosta, gdyż wymaga informacji serwisowych n/t dopuszczalnych luzów, momentów dokręcania i innych. Dlatego jeżeli już to oddać do warsztatu, który ogarnia tematy mechanizmu, lub wymiana na "młodszy" egzemplarz.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tak ,dokladnie.

Moj mechanik stwierdzil ze lekkie pukanie to luzy na dyfrze a szum jak lozysko czy opony to zuzycie lozysk

rowniez w dyfrze..

ponoc mozna z tym jezdzic i zrobic 100tys i wiecej... wiekszych zmian niebedzie... rozpasc bez "driftowania" sie nie rozpadnie..

Ale mimo wszystko lubie miec w aucie wszystko tip top.

rozgladam sie za dyfrem 2,56 ale ciezko znalesc takie przelozenie na dodatek zeby byl bez luzu...

mam przebieg 144 tys . auto kupione od znajomego , goscia ktory na milion % tym nie szalal, znam samochod...

a mimo to puka i zaczyna szumiec.

jakby ktos mial pewny dyfer- zdecydowanie kupie !

  • 7 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dyfer albo półoś, stetoskop na uszy i do dzieła.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.