Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz!

O ile sie nie myle poduszka silnika jest sterowana podcisnieniem podobnie jak kilka innych mechanizmow np dynamik drive.

Pomocna bedzie mi np informacja czy norma sa wyczywalne drobne wibracje - mrowienie np na kierownicy przy biegu jalowym w pozycji overdrive. Przed aktualizacja ich nie mialem - teraz mam.

Na forum e60 znalazlem jakis dokument o bledach usunietych w ktorymstam sofcie i znalazlem info o sterowaniu poduszka - moj przypadek potwierdza zmiane zachowania - niekoniecznie na lepsze.

Przy zapalaniu/gaszeniu silnika troszke szarpnie - mysle, ze to nie problem, ale podczas jazdy przydaloby sie troszke komfortu.

Zawieszki - wiadomo soft. A moze twardy dysk ma bledy??? czasem glosno postukuje przy starcie a czasem cichutko.

Kilka dni po aktualizacji zwisow raczej nie bylo (tylko raz czarny ekran) a pozniej coraz czesciej.

Wogole sadze, ze bardzo dobrze robi resetowanie wszystkich sterownikow. Niestety po kilku dniach juz wszystko dziala o wiele gorzej.

Stuki silnika faktycznie tez slysze. Ciche , stlumione najbardziej na zimnym ale nie tylko - serwis oczywiscie nic nie slyszy :mad2:

Ograniczona ilosc wgran softu - hmmm kikaset razy? OK wiadoma sprawa.

Mysle jednak, ze jestesmy wszyscy bardzooo daleko od 100. Stad moje zdziwienie otrzymana w ASO inforamacja. Ostatnio bardzo chcieli zrobic mi update bo mialem podobno bardzo stary soft. Usterki albo nieprawidlowosci nadal sa a nagle serwis boi sie wgrywac :duh:

 

Bede wdzieczny jesli ktos podzieli sie ze mna swoimi "przygodami" z dynamik drivem i active steering. Czy jadac powiedzmy 160km/h po prostej na autostradzie samochod jedzie prosto jak po sznurku? Czy moze "myszkuje"?

I zawieszenie - czy jest ciche czy postukuje na wystajacych nierownosciach?

A tak na marginesie - podziwiam wszystkich, ktorzy po duzych problemach decyduja sie na nastepne BMW.

Oczywiscie mozna pomyslec - trza bylo nowe auto kupic - no ale jakbym wydal 300 lub wiecej na nowke i mail takie przygody to .... brak mi slow :cry2:

Dzieki i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kurde! ja też podziwiam tych co po moim poście (awaryjność e 60 i inne przykre żeczy) kupili E60 . sam się też podziwiam!@!

pozdro! piszcie na PW! a coś Wam powiem?????

Opublikowano

No

Gdybym wczesniej poczytal tego posta to pewnie bym wolal A6.

Ale jak piatka jest sprawna to jest ....ogien :twisted2:

Zobaczymy jak bedzie jak juz sie gwarancja skonczy - juz sie boje

Opublikowano

Panowie, a czy Wy myslicie, że AUDi A6 to jakiś cud? Każdy samochód jest super dopóki, go nie mamy na własność.

Miałem wcześniej E39, potem własnie wymarzone A6 z końca 2003 roku i wreszcie Volvo S90 z motorem 4,4 w benzynie z końca 2005 roku. Wszystko niby fajnie z tym Audi i Volvem ale jednak też nie rzucały na kolana. Wróciłem do BMW. Ten E60 to fajny wózek tylko trochę ci niemieccy inżynierowie przesadzili z elektroniką.

Panowie, a może po prostu poprzedni właściciele Waszych wózków źle się z nimi obchodzili. Albo nie daj Bóg byli nimieckimi turkami albo cyganami, bo wtedy nie ma co się dziwić, że te bryki nie chcą Wam poprawnie słuzyć.

Opublikowano
Jasiuq1 aso w tym momencie po części prawdę powiedziało i rzeczywiście jest ograniczona ilość programowań ,a potem tylko wymiana sterownika. W moim aucie mam jeszcze 13 programowań ale na szczęście te ograniczenie jest tylko w sterowniku DDE. Co do DD to auto jest nadzwyczaj stabilne i nie mam mowy o myszkowaniu nawet przy 260. Z kolei poduszki śilnika nie są sterowane podciśnieniowo tylko elektrycznie. W zasadzie są hydrauliczne jak w większości aut z tym że dodatkowo są elektor zaworki które regulują przepływ oleju i tym samy różny stopień twardość. Pewnie masz wywalona jedną stąd te problemy z drganiami na wolnych. Stuki w silniku to nie żaden soft, w tych motorach najczęściej postukują hydropopychacze, wtryski, przepustnice na kolektorze dolotowym wszystko uzależnione od przebiegu, ale to i tak trzeba dokładnie obsłuchać. A i jeszcze jedno te motory mają taką naturę że lekko czasem podrygują na wolnych i wskazówka na obrotomierzu czasem się wahnie. Przypomniało mi się że jak kiedyś bawiłem się INPA to znalazłem funkcje testowania dynamica włącznie z całą hydrauliką i zdaje się była tez możliwość dostrojenia całego układu.
Opublikowano

No wlasnie. Tez sadze , ze poduszki niedomagaja, a moze sa poprostu wysterowane zbyt twardo, tylko problem jest zmusic ASO do zrozumienia problemu i jego usuniecia , to samo ze stukami - nic nie slysza.

Silnik u mnie wyjatkowo rowno pracuje a pytali nawet sami od siebie w serwisie czy nie ma jakis szarpniec na jalowym biegu - widocznie wiedza co powoduje nie rowna prace i chcieli blysnac.

DD - sprawa o tyle skomplikowana, ze serwis juz walczy z tym troche czasu. Auto zachowuje sie coraz lepiej. Wymieniali juz przekladnie i caly stabilizator, utwardzaja to auto wlasnie przy pomocy DD bo jest moim zdaniem za miekkie - ja czepiam sie sprezyn i amorow a serwis bawi sie stabilizatorem. Po kilku wizytach w serwisie plywanie po drodze zmienilo sie w delikatne szarpanie i w koncu zachowuje sie jak podczas silnego wiatru - rzuca mna w fotelu :mrgreen:

Wydaje mi sie , ze mechanizm aktywnego ukladu kierowniczego ma luz, albo ciagle pracuje, zeby inny luz skasowac. Cichutko cos stuka z kolumny jak kierownica poszarpac, ale ASO nic nie slyszy oczywiscie :mad2:

RoboCza - masz racje, poprzedni uzytkownik mogl narobic klopotow.

Jednak auto exag powinno wykluczac ten problem. Niestety nie wyklucza!!! Wszyscy, ktorzy mysla, ze samochod exag czy premium selection to pewny samochod , sprawny, sprawdzony i naprawiony - sa w bledzie. Dodam ze u mnie jest jakies 38 000 km przejechane - o ile to oryginalny przebieg.

Co do Audi, to na pewno jest duzo mniej awaryjne!

Czy lepsze? - to temat rzeka.

Opublikowano

Koledzy, co do wyższości serwisu Audi nad BMW.

Zimą w mojej A6 zapaliła się lampka ABS-u. Pojechałem do serwisu. Tam "fachowcy" orzekli, że muszę zostawić samochód, bo nie wiadomo co się zepsuło. Okey. Po dwóch dniach zadzwonili, że coś jest nie tak w kole i trzeba wymienić. Mówię okey. Następnego dnia dzwonią, że jeszcze coś innego jest do bani. Mówię okey. I tak dalej i tak dalej przez nastepny tydzień. Po 10 dniach oddali mi naprawiony samochód z wymienionym prawie całym tyłem. zapłaciłem wtedy coś około 3,5 tyś. zł. Tak mało, bo nie chciałem rachunku, więc było bez Vat-u.

Za pół roku miałem jakieś stuki w tylnym zawieszeniu. Historia podobna ale juz krótsza, bo wszystko zamknęło się tylko w pięć dni roboczych i w kwocie 2,5 tyś. zł.

A o serwisie Volva wolę nie pisać, bo do tej pory jak sobie przypomnę, że zamieniono mi paski na stare to cholera mnie zalewa.

Dlatego ja patrzę na wszystkie serwisy z dużą dozą nieufności i wolę robić wózki w zaprzyjaźnionych warsztatach czego i Wam życzę.

Opublikowano

hej

Max77 w twoim poście sama prawda

hydraulika rzadko ale czasem słychać plus te czasem podrygnięcie silnika na wolnych obrotach i wachnięcie wskazówki obrotomierza ale te historie sie nie nasilają (auto mam już ponad dwa lata) wiec wogóle sie tym nie przejmuję

samochód prowadzi sie jak po szynach chociaz mam tradycyjnie minimalny luz na maglu po lewej stronie

co do kolegi jasiu na kolumnie kierowniczej jest łożysko i ono też bardzo często dostaje luzui słychac je na postoju jak delikatnie sie kierwonicą rusza ale w aso mi powiedzieli że nie wymaga natychmiastowej ingerencji a wymiana coś około 1,500zł

czasem w skrzynie coś piśnie jak sie mocno depnie jak jest na wysokim begu i zredukuje więcej niż jeden bieg ale podobno to też normalne zjawisko

ja ogólnie jestem zadowolony nie zawiesza sie nie wywala błędów nie pajacuje elektronika ale do doskonałości to daleko

hej

Opublikowano
Widzę że mamy podobne zdanie na temat tych samochodów Tora. Ja za swojego świadomie przepłaciłem ale kondycyjnie auto było i jest nienaganne nie narzekam leję i śmigam. Obok mnie kolega ma 2szt jedna w konfiguracji jak moja druga podobna do twojej i też nie narzeka a jeździ raczej ostro i dużo. W sumie widząc co po drogach jeździ i co stoi w komisach i internecie to nie dziwie się że potem różne dziwne rzeczy się dzieją z „takimi autami”. Chociaż na pewno jest jakiś naturalny odsetek felernych fabrycznie samochodów ale nie a tyle duży żeby mógł zaszkodzić marce.
Opublikowano

sporo tez widać powypadkowych sciąganych do PL i te potem po naprawach blacharskich i jakiegoś do kupy sklecenia systemu aby odpalał psują opinię

hej

Opublikowano

dobrze powiedziane: " ale do doskonałości to daleko"

 

Mam obecnie zastepczy samochod - 520 golas i poza stukami z przekladni kierowniczej zawieszenie jest przyjemne. Wiadomo - "kladzie sie" na zakretach ale poto mam dd. A moja skacze na dziurach jak pilka a w aucie wszystko niby sprawne - to irytuje.

Zobaczymy jeszcze jedna szanse dam serwisowi a pozniej sprobuje moze prywatnie poza ASO - najwyzej naprawie i poprosze BMW Polska o zwrot kosztow :jawdrop:

Licze , ze ten nanowszy soft cos poprawi jeszcze.

Pozdrawiam

Opublikowano
dobrze powiedziane: " ale do doskonałości to daleko"

 

Mam obecnie zastepczy samochod - 520 golas i poza stukami z przekladni kierowniczej zawieszenie jest przyjemne. Wiadomo - "kladzie sie" na zakretach ale poto mam dd. A moja skacze na dziurach jak pilka a w aucie wszystko niby sprawne - to irytuje.

Zobaczymy jeszcze jedna szanse dam serwisowi a pozniej sprobuje moze prywatnie poza ASO - najwyzej naprawie i poprosze BMW Polska o zwrot kosztow :jawdrop:

Licze , ze ten nanowszy soft cos poprawi jeszcze.

Pozdrawiam

Ciekawi mnie na jakich oponach/felgach jeździsz? Czy to zastępcze auto też podskakuje? Ja nie mam DD a jeździ mi się bardzo dobrze. Podskakuje tylko na garbach itp. Miałem okazję trochę pojeździć VW passatem z oponami 215/55 16 . Moja bmka ma 225/50 17 i lepszy w niej jest komfort - mniej czuć nierówności.

Opublikowano

czasem w skrzynie coś piśnie jak sie mocno depnie jak jest na wysokim begu i zredukuje więcej niż jeden bieg ale podobno to też normalne zjawisko

hej

 

Miałem to samo, po wymianie oleju w skrzyni problem zniknął. Nie wiem czy Tora wymieniałeś olej. Jak nie to polecam;)

Opublikowano

jeszcze mam 16 z zimowkami. Czekam na oponki i bedzie 245/45/17 strach sie bac co wtedy bedzie sie dzialo.

Mialem odczucia, ze amorki i sprezyny do wymiany, ale serwis zbadali i tlumiennie z przodu kolo 76% a ztylu 69%.

 

Trudno sie przyczepic.

Myslalem, ze moze jedna strona walnieta bo jak jade na miejscu pasazera to mi sie nawet podoba, ale roznice lewa/prawa strona to 1%.

 

Zmeczona sprezyna? jak to zdiagnozowac? tragedia.

Własni esie dowiedzialem, ze mam juz za cienkie tarcze, zeby reklamowac bicie przy chamowaniu. Z tego by wynikało, ze pierwsza zmiana klockow bedzie razem z tarczami - cos chyba nie tak.

 

Moze trzeba papuge wynajac i powalczyc o wymiane na nowke, bo na uzywke to jeszcze z deszczu pod rynne...

Opublikowano

wik1 wymieniałem 30.000km temu,jak sie jeździ na manualnym i samemu sie redukuje biegi w dół jeden za drugim jest idealnie

nie jedna nówka tak ma jedziesz na 6 na niskich obrotach i walnij w gaz do oporu (tylko radio żeby było wyłączone) i pisnie z tyłu

hej

Opublikowano
Witam! :roll2:

Otóż dokonałem zmiany softu na 03/2008. Bardzo zadowolony jestem, no bardzo!!! B.T. działa bez zarzutu, skrzynka biegów inaczej pracuje, LEPIEJ ! :cool2:

Silnik jest jakby bardziej zdecydowany itp… Itd...

ALE to nic!

Dla chcących zmiany softu mam też inną dobrą wiadomość, oprócz jakości jest też taniej!!! :wink:

Wynegocjowałem dla NAS cenę 430 pln. brutto wraz z końcowy myciem pojazdu!!!

Zainteresowanych proszę o kontakt na pw. :phone:

Pozdrawiam :hand:

 

Oj to powoli w Niemczech jest coraz taniej.Zmiana Softu 80 Eurasow tj.270 zlociszy.

Opublikowano

Powiem tak.

Niemcy produkują dobre samochody, bo nie wiedzą, że później jeżdżą nimi Polacy. Gdyby wiedzieli to ...

Odkąd świat światem niemiec nie będzie Polakowi bratem. Ilekroć razy miałem jakiekolwiek przygody z Niemacami to zawsze kończyło się mało przyjemnie (zawodowo było kilka dużych kontraktów wartych około 100 mln. euro a prywatnie zawsze na lotniskach traktowali mnie jak obywatela poza kategorią). Nie wierzę niemcom za grosz. Dlatego ja nie dałbym im serwisować mego samochodu.

  • Moderatorzy
Opublikowano

U mnie po drugim wgraniu oprogramowania. Wszystko jest ok. Nic się nie zawiesza. Wcześnij I-drive żył wlasnym życiem

Też mam kupiony tzw ex-ag.

Dynamic Drive i Active steering dziala dobrze.

Opony 245/40 R18 Run Flaty trochę trzesię - ale jest bardzo stabilne prowadzenie.

Opublikowano
U mnie po drugim wgraniu oprogramowania. Wszystko jest ok. Nic się nie zawiesza. Wcześnij I-drive żył wlasnym życiem

Też mam kupiony tzw ex-ag.

Dynamic Drive i Active steering dziala dobrze.

Opony 245/40 R18 Run Flaty trochę trzesię - ale jest bardzo stabilne prowadzenie.

 

gdzie wgrywales soft ?

Opublikowano
Skoro nie dziala to nie bylo pelnego update i tyle to nie sa zadne czary czy atari 64 ze pojdzie albo nie.

 

ps. robocza czy ASEKO to nie jest ASO prawda ?

Czy oni na pewno moga aktualizowac caly soft ? jesli tak to jest to piewszy nie ASO, jaki znam, ktory moze to zrobic

 

ps2 jaki koszt u nich ?

Nie rozumiem dlaczego bluzgasz na atari. Ja też miałem C64 i nie lubiłem atarowców, ale to mimo wszystko były bardzo stabilne maszyny. W przeciweństwie do E60 :lol:
  • Moderatorzy
Opublikowano
U mnie po drugim wgraniu oprogramowania. Wszystko jest ok. Nic się nie zawiesza. Wcześnij I-drive żył wlasnym życiem

Też mam kupiony tzw ex-ag.

Dynamic Drive i Active steering dziala dobrze.

Opony 245/40 R18 Run Flaty trochę trzesię - ale jest bardzo stabilne prowadzenie.

 

gdzie wgrywales soft ?

 

BMW Olszowiec - Poznań

Opublikowano

Witam, też wgrałem najnowszy program same plusy z wyjątkiem oprogramowania ASB.

Mam podniesioną moc i moment /260kM i 580 nm/ i niestety przy tym sofcie bardzo komfortowym, piszczy przy gwałtownym dodaniu gazu przy niskich obrotach.

Mam zagwozdkę co robić, czy może ktoś zmieniał oprogamowanie skrzyni

przy chipie silnika ?

Pozdrawiam :hand:

Opublikowano
Długo się zastanawiałem nad tym „piszczeniem” skrzyni i doszedłem do takiego wniosku że na to mają wpływ trzy czynniki. Olej w skrzyni, wersja oprogramowania, i modyfikacja sterownika chip-tuning. U mnie miałem ori soft z 2004r i czasem było słychać taki popisk na seryjnym sofcie przy nagłych kick-downach ,po chipie częściej się to ujawniało a miałem kilkanaście softów od 250 do prawie 290ps i pisk bardziej się uwydatniał przy większej ilości Nm niż kunióf. Po wgraniu oprogramowania z końca 2007r do wszystkich możliwych sterowników przestało piszczeć, ale w miedzy czasie wymieniłem płyn w automacie co ogólnie poprawiło prace skrzyni. W tej chwili nawet na mocnym sofcie nawet nie jęknie :wink: .
Opublikowano

Krzysiek! to cytat z cytatu mojego postu. (nie moje autorstwo!) ale śmieszny :cool2:

Co do ruflat-ów to otwieram następny temat.....

:hand:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.