Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czesc,

 

wymienilem kola na letnie i od tego czasu (moze to przypadek) wyczuwam lekki luz w ukladzie kierowniczym - objawia sie to tylko na jakis nierownosciach (kolejny), nigdy na gladkim asfalcie

 

wrazenie ma takie, ze jadac prosto musze minimalnie kontrowal w lewo i prawo (nie sciaga w okreslona strone)

 

pytanie 1: czy to faktycznie moze miec zwiazek z kolami (wymienony komplet na letnie, zamienilem tyl na przod)

 

pytnie 2: niedawno wymienialem tarcze na przodzie, nie robilem zbierznosci, czy powinienem? pytalem, podobno sie przy tego typu zabiegu nie robi

 

pytanie 3: czy to cos w zawieszeniu? czy moze maglownica?

 

aha, kola zimowe i letnie to 225/55/16

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Witam

Jest różnica w wielkości i szerokości kol ?? przy szerokich oponach zwłaszcza na niewielkich koleinach jest potrzeba lekkiej kontry kierownica. Sprawdź czy przy hamowaniu/przyspieszaniu nie ściąga w jedna stronę , jak tak to sworzeń na wahaczu może mieć lekkie luzy który dopiero przy szerszej oponie daje znać o sobie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kola/opony maja taka sama szerokosc; nie ma zadnych problemow przy przyspieszaniu/hamowaniu; tak jak pisalem, wymienialem tarcze z przodu, poprzednie mialy bicie, ale nowe nie maja

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Moim zdaniem to wina zmiany opon przód na tył. Wszyscy wiemy że BMW ma tendencję do ścierania wewnętrzych stron opon. Możesz gołym okiem nie widzieć różnicy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem to wina zmiany opon przód na tył. Wszyscy wiemy że BMW ma tendencję do ścierania wewnętrzych stron opon. Możesz gołym okiem nie widzieć różnicy.

 

to by sie wpisywalo w fakt, ze opisana niedogodnosc zauwazylem do wymianie kol z zimowych na letnie

 

zmienie kola miejscami i zobaczymy jak bedzie

 

dzieki

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zjawisko kontrowania występuje w każdym zakresie prędkości ??

 

tak, ale, tak jak pisalem, odczuwam to tylko na nierownosciach (np. koleinach)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
U mnie jest podobnie, tylko że zimowe koła były 205/65/15, a letnie to już 225/60/15. Też zacząłem odczuwać lekkie ściąganie na koleinach. Podejrzewam, że to tylko wina większej szerokości. Ale mogę się mylić.
Opublikowano
U mnie jest podobnie, tylko że zimowe koła były 205/65/15, a letnie to już 225/60/15. Też zacząłem odczuwać lekkie ściąganie na koleinach. Podejrzewam, że to tylko wina większej szerokości. Ale mogę się mylić.

j/w Po zmianie na szersze na koleinach jeździ jak chce.225/55/16

Na równym jest ok.np.A2 jedzie idealnie.

Opublikowano
Pamiętam jak na zimę założyłem 205/15/65 na prawdę auto za czoło się kulturalnie prowadzić.Znów wiosna 225/16/55i od nowa trzeba uważać na niespodzianki. :doh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem to wina zmiany opon przód na tył. Wszyscy wiemy że BMW ma tendencję do ścierania wewnętrzych stron opon. Możesz gołym okiem nie widzieć różnicy.

 

to byla przyczyna zamieszania, zmienilem kola przod/tyl i jest ok... dzieki za podpowiedz!

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.