Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
z osiągami pogorszonymi z 7,5 do 8,8 do setki musiałbym upaść na głowę.

WIesz chetnie spotkm sie z kim na jakims pasie i sprawdze te parametry. Niestety ja mam kombi, wiec auto jest nieco ciezsze, wiec przydalaby sie jeszcze jakas waga aby auta mialy taka sama mase - wtedy zobaczylibysmy naprawde jaka jest ta roznica w przyspieszeniu.

BTW: w spalaniu zwlaszcza przy korkach na pewno jest roznica, ja robilem taki test, ktory juz gdzies opisalem. Odpalilem w zegarach test spalanie w l/h i wyszlo:

Przy ustawieniu 'D' i wcisnietym hamulcu auto pali jakies 2,3-2,5 l/godz. Przy ustawieniu 'P' - 1,5-1,7. Podejrzewam, ze manual przy wcisnietym sprzegle spala tyle co na luzie, wiec dlugie postoje w korkach nie maja takiego wplywu natomiast duze korki dla autmatu maja ogromny wplyw na jego spalanie.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
WIesz chetnie spotkm sie z kim na jakims pasie i sprawdze te parametry. Niestety ja mam kombi, wiec auto jest nieco ciezsze, wiec przydalaby sie jeszcze jakas waga aby auta mialy taka sama mase - wtedy zobaczylibysmy naprawde jaka jest ta roznica w przyspieszeniu.

 

Nie ma co walczyć z fizyką. Automat w 2.8 jest dla wygody podróżowania kosztem pogorszenia osiagów i wyższego spalania. On z racji wpływu na auto nie służy do wyścigów, z resztą jeśli ktoś kupuje E39 2.0-3.0 w automacie osiągi są dla niego sprawą drugorzędną, więc nie jest to jakiś problem. Poza tym w standardowej jeździe w mieście odczuwalna różnica pomiędzy manualem i automatem jest minimalna jeśli chodzi o osiągi, niezależnie od tego czy ten drugi będzie ustawiony w trybie zwykłym czy sport, chyba że ktos lubi cisnąć od świateł do świateł wtedy automat wiadomo odpada. Miałem okazję przejechać się 2.8 w automacie jako pasażer i różnica dopiero była zdecyzdowanie odczuwalna jeśli chciało się wykrzesać z autka maksymalne możliwości, wtedy automat mocno i odczuwalnie muli, tak jakby do mojego auta zostały zapakowane 3 osoby z bagażami, co może byc nieco frustrujące kiedy spojrzy się na wskazanie spalania, dlatego E39 z silnikiem rzędu 2.8 w automacie nigdy nie kupię tym bardziej, że jeżdżę na benzynie. Przy wyższych prędkosciach szczególnie na 5-tym biegu różnicy nie odczułem.

Opublikowano (edytowane)

Nie ma co walczyć z fizyką.

Dokladnie, krzysiek.

Bez zadnych podtekstow chcialbym aby ktos, gdzies wykonal taki test stawiajac obok siebie identyczne auta o identycznej wadze i sprawdzil jak w rzeczywistosci wyglada ta roznica w dynamice.

Ja osobicie za zadne skarby nie zamienilbym automat na manuala ;)

 

 

Ps.Poprawilem literowki

Edytowane przez fomicz

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
Zużycie paliwa na korzyść manuala. Przyjemność z jazdy znów dla manuala. Korki (żadna przyjemność) dla automatu. Osiągi bezapelacyjnie manual. 3:1 dla manuala. Mam manual, będzie manual, zawsze manual :mrgreen:

 

No cóż, bez kometarza....to można tylko określic stronniczością;-)

Kolega nigdy chyba nie jeździł automatem z BMW;-)

 

Przyjemność z jazdy + dla automatu

Zużycie paliwa + dla manuala (choć litr paliwa więcej za taka wygodę...)

Osiągi - kwestia sporna

Trwałość napędu + dla automatu

Uniwersalność + dla automatu

Bezpieczeństwo + dla automatu

Radość z jazdy + dla manuala(choć ta radość gaśnie w zatłoczonych miastach)

 

Każdy kto robi 3kkm miesięczne sie zgodzi ze mną.

Manual by mnie zabił;-)

Boże chroń nas i nasze Bemki od mechaników ignorantów

Taurus

Opublikowano

Radość z jazdy

+ dla BMW ;)

Oczywiscie kwestia sporna, zalezy co kt lubi.

Ja lubie trzymajac pewnie 2 rekoma kierownice, wcisnac do dechy, kickdown zredukuje biegi, odpowiednio przytrzyma obroty (nawet do ponad 5 tys.) i manewr jest wykonany bez odrywania rak od kierownicy - sama przyjenosci :)

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Panowie tworzenie na siłę zalet automatu w postaci jego zbawiennego wpływu na bezpieczeństwo, uniwersalność, marginalizowanie przy tym strat w osiągach i podwyższonego spalania jest nieco niedorzeczne.

 

Nie ma co tutaj filozofować. Automat jest dla wygody i służy dla ludzi, którzy nie lubią i nie chcą machać lewarkiem. Dla reszty jest manual. Proste.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Kris 90% kierowcow obowiazkowo powinno jezdzic automatem bo nie potrafia biegow zmieniac :) Trzymanie nogi na sprzegle, zmiana biegow w dziwnych momentach, trzymanie caly czas reki na dwigni zmiany biegow, dotaczanie sie na luzie do miejsca zatrzymania, hamowanie bez redukcji biegow z wcisnietym sprzeglem itd. Mialem okazje jezdzic ostatnio 635D i musze przyznac, ze barzo fajnie dziala taka skrzynia, przejechalem ok. 1200 km i jak wsiadlem do 540 to jak idiota probowalem wbic wsteczny trzymajac noge na hamulcu a nie na sprzegle, szybko sie przyzwyczailem do tego automatu. Manual ma wady i zalety, tak samo automat, trzeba samemu wybrac co nam bardziej odpowiada.
Opublikowano

Co prawda jakoś nie miałę m nigdy okazji jeździć samochodem z automatem, :oops: aż kicha pisać o tym. ;)

Manual ma wady i zalety, tak samo automat, trzeba samemu wybrac co nam bardziej odpowiada.

Zgadzam się!!! :handshake:

jedni lubia brunetki inni blondynki....

Ciekawe i oryginalne porównanie, ale wg mnie trafne! :cool2: :mrgreen:

Opublikowano

heh kazdy moj znajomy jak sie dowie, ze mam automata to sie dziwi dlaczego, ze to fe i fuj itp. jak spytam czy jechal kiedys automatem - odpwiedz w 99% - NIE :)

podobnie mialem z kolezanka - nigdy nie jezdzila automatem i ciegle powtarzala, ze woli manuale. jednak jak przesiadla sie na automata to nie mogla wyjsc z zachwytu :)

 

ja mam dwa auta w automacie - bumiera i mietka 124. jezdzi sie genialnie ale pod waruniek, ze sie dba o skrzynie i nie szaleje za bardzo. wygoda jest niesamowita, ale czasami chcialoby sie troche powachlowac galka :)

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Opublikowano
To jak ktos napisze cos wiecej o automacie w nowych BMW? Moze w 100% zastapic manuala w trybie sekwencyjnym?
Opublikowano

nie moge byc tu ekspertem,ale wiem jak jezdzi e39 530i z aut. skrzynia z tiptronikiem.to juz nie to samo.ja juz wole tryb automatyczny.

a tak wogole to stojac ostatnio w korkach zaczalem tesknic za automatem.

Opublikowano
To jak ktos napisze cos wiecej o automacie w nowych BMW? Moze w 100% zastapic manuala w trybie sekwencyjnym?

 

Ciężko mi się dłużej rozwodzić nad trybem sekwencyjnym, gdyż praktycznie go nie używam, zwyczajnie nie czuję takiej potrzeby. Tryb "S" załatwia wszystko! Przy elastycznym i mocnym dieslu skrzynia wtedy po prostu szaleje, i w zasadzie wszystko można osiągnąć za pomocą odpowiedniego operowania pedałem gazu. Jak już pisałem, straty osiągów praktycznie nie ma i zmiana biegu jest błyskawiczna, w obie strony zresztą.

Za to w trybie zwykłym skrzynia uczy się sposobu jazdy użytkownika, i to widać.

 

Pozdrowienia

Primator
Opublikowano

Witam

ASB wypiera MT z rynku i raczej przewaga będzie na plus ASB.

ASB ma jedna wadę gdyż w trybie miejskim spalanie jest deko większe,ale wynagradza nam to komfortem , Koszty eksploatacyjne są porównywalne do MT, czyli co 200.000*km regeneracja tarczek i konwertera koszt 3.000* pln , MT wymiana kompletnego sprzęgła wyniesie podobna kwotę. A propos osiągów to : 520,525.528,530 ?? są ociężale krowy , które to są krojone pod ASB.

Opublikowano
Wymiana sprzegla kosztuje 3000zl?? Chyba przesadziles :)

tarcza*, docisk*,łożysko*,kolo dwu masowe*, czas pracy* ile może to kosztować ??

Opublikowano
To jak ktos napisze cos wiecej o automacie w nowych BMW? Moze w 100% zastapic manuala w trybie sekwencyjnym?

 

Moja nie może, sekwencja działa bardzo wolno, ale w praktyce się tego nie używa. Jak jest potrzeba to tryb sportowy.

Podejrzewam, że nowa DCT z łopatkami spodoba się nawet zwolennikom manuala.

Opublikowano
To jak ktos napisze cos wiecej o automacie w nowych BMW? Moze w 100% zastapic manuala w trybie sekwencyjnym?

 

Moja nie może, sekwencja działa bardzo wolno, ale w praktyce się tego nie używa. Jak jest potrzeba to tryb sportowy.

Podejrzewam, że nowa DCT z łopatkami spodoba się nawet zwolennikom manuala.

 

Ale ty masz stara bmke, pytalem jak jest w nowych :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.