Skocz do zawartości

Telepanie silnika na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panowie i Panie. Mam taki problem. Od kiedy jezdze swoja 320 e36 `91 czyli od okolo 2 lat, caly czas towarzyszy nieprzyjemne telepanie na wolnych obrotach. Silnik chodzi i nagle jak by tracil iskre badz nie dostawal paliwa przez moment, i jest charakterystyczne zachwianie jego pracy. Bylem na diagnostyce komputerka ze 2x. U jednego powiedzieli ze moze byc to problem z ktoras z cewek, bo komputer nie wykazuje zadnych bledow i jest wszystko okey. Zaznaczam ze jak sa nowe swiece to jest tak samo. Swiece stosuje takie jak zaleca producent w tej chwili czyli NGK BKR6EK. Dajcie jakis pomysl co to moze byc, moze ktos kiedys mial cos podobnego. Nadmieniam ze samochod ma 180tys. przebiegu sprowadzony z niemiec w calosci 2 lata temu, kompresja na wszystkich cyl. identyczna, silnik nie podpala wcale oleju. Pozdrawiam. :wink:
Opublikowano
316i M40 Słuchaj mam identyczne objawy tylko na wolnych,na obroty wkreca sie [bAD] nie szarpie itp.terz pojechałem na kompa i [bAD] nic nie pokazało koles postraszł mnie,ze krzywki na wałku rozrządu wycierały sie ale wtedy nie rozwijał by pełnej mocy .jedyne co zostało to LEWE POWIETRZE ja mam zrobione 190tys i podejrzewam,że jeden z gumowych węrzy od odmy moze byc zkrachciały ale aby to zprawdzic musze rozkręcić kolektor ssący,podobno jak pojade na analizator spalin to poprzez toksycznośc mieszanki da sie to ustalic jednak wczoraj zauwarzylem,że gdy na postoju przy chodzącym silniku depcze na pedał chamulca obroty zaczynają sie zmieniac a przecierz serwo pracuje na podcisnieniu od sinika więc rurznice sisnienia wewnątrz silnika maja [bAD] znaczenie na prace na wolnych obrotach niedługo przeglad więc zobaczymy spalinki :Narazie
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Być może sprawa leży po stronie paliwa złej jakości. Niespalone produkty zanieczyszczonego paliwa odkładaja się chociażby na sondzie lambda i zaczyna się głupawka. Miałem to samo. RADA - wyjeździj bak do końca , zatankuj V-Pover99 u Shella po kilkuset kilometrach powinno ustąpić. Nie jestem jakimś tam maniakiem Shellowskich wynalazków ale w moim 320 pomogło. Pozdrawiam...
Opublikowano
Być może sprawa leży po stronie paliwa złej jakości. Niespalone produkty zanieczyszczonego paliwa odkładaja się chociażby na sondzie lambda i zaczyna się głupawka. Miałem to samo. RADA - wyjeździj bak do końca , zatankuj V-Pover99 u Shella po kilkuset kilometrach powinno ustąpić. Nie jestem jakimś tam maniakiem Shellowskich wynalazków ale w moim 320 pomogło. Pozdrawiam...

 

Dzieki wielkie. Ja zawsze tankuje na shellu. Co prawda Eurosuper95 ale tez jest dobra. Nie wiem co dalej zrobic z tym telepaniem. Komputery nie wykazuja uszkodzen ani sondy. eh.. Pozdrawiam i dziekuje. :?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Kurcze, mam to samo.

NA zimnym silniku pracuje pieknie rowno, przy przyspieszaniu nie szarpie.

Jak sie juz rozgrzeje to rzuca nim delikatnie, obroty ok 650 - 700 /min.

Cewki wszystkie sprawdzane (wymieniane z inengo auta na dobre) i brak roznicy, swiece nowe. Paliwo jak najlepsze i nic :|

Filtry nowe, wszystko sprawne, przebieg ,jak u kazdego z tym problemem (ok 180 tys), - 172 tys.

 

Pomocy bo mnie to juz do szlau doprowadza :mad2:

Opublikowano

Wiem juz co chyba bylo. Juz nie mam tego auta ale moge Ci cos poradzic.

Sprawdz lancuchy rozrzadu i jego napinacze. BMW w zasadzie nie przewiduje ich wymian ale jesli sie wyciagna to moze wystapic taki problem. Sprawdz jeszcze napinacze.

Opublikowano
Panowie i ja ost mialem podobnie tnz obroty lekko falowaly i byly w sumie przy niskie i troche telepalo i czesto gasl przy hamowaniu silnikiem i wysprzeglaniu, oczyscilem silnik krokowy ale to nie to okazalo sie ze winowajca byl uszkodzony czujnik polozenia przepustnicy...

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano
Nie wiem co dalej zrobic z tym telepaniem. Komputery nie wykazuja uszkodzen ani sondy. eh.. Pozdrawiam i dziekuje. :?

 

Jeśli masz osprzęt i sterownik Siemensa to po podłączeniu komputera diagnostycznego nie wykaże Ci żadnych błędów na cewkach ani na wtryskach. Poprostu system Siemensa nie diagnozuje i nie analizuje danych na bierząco, tzn może inaczej Komputer diagnozuje tylko nigdy do Siemensa nie powstało oprogramowanie które by to wszystko mieżyło. Czyli z Siemensa możesz zczytac jedynie błędy, za to żadnych wartości mierzonych czyli temperatura, czasy otwarcia wtrysków.

Za to w systemie Boscha można na bierząco mierzyć napięcia na cewkach, czasy wtrysku, wszystkie temperatury itp.

Ale ogólnie Siemens jest dużo nowocześniejszym systemem niż Bosch

 

kompresja na wszystkich cyl. identyczna

 

tak z ciekawości to jaka masz kompresję, chciał bym z kimś porównac bo ja mam dziwnie wysoką 16,7 atm. na każdym cylindrze, mieżyłem dwoma przyżądami

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano

łańcuch moim zdaniem odpada.

 

podejżewał bym:

-krokowy

-lambde

-czujnik położenia przepustnicy

-oraz złe paliwo

 

mam cos takiego od czsasu do czasu ale przestaje gdy przygazuje troszeczke.

Opublikowano
Sorrki za OT. Kiokio Ty sie nie odzywaj bo Twoja Bumetka to cała jakaś inna :wink: To ciśnienie sprężania jakieś dziwnie wysokie, to ciepłe powietrze leci na tył, to ma lepszego kopa :)Ktoś chyba fabryke chciał poprawić, zanim stałeś się jej właścicielem:)
Opublikowano

Witam

Mam dokladnie ten sam problem!!!

Paliwo odpada !

Po nagrzaniu nie trzyma obrotow tylko sie wacha czsem do zgasniecia.

Ja osobiscie podejrzewam tps chociaz go sprawdzalem omomierzem poza tym pompa mi pada akrokowy zamykam recznie :D

pozdrawiam

Opublikowano
Sorrki za OT. Kiokio Ty sie nie odzywaj bo Twoja Bumetka to cała jakaś inna :wink: To ciśnienie sprężania jakieś dziwnie wysokie

 

No właśnie ciśnienie mam wysokie, ale już paru mechaników mi mówiło że te silniki mają bardzo wysokie ciśnienie ale nikt nie potrafił mi odpowiedzieć konkretnie ile, dlatego pytam tu

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Mialem podobny problem, nieraz przy hamowaniu silnik nawet potrafil zgasnac. Po prostu zrobilem zabezpieczenie ktore nie pozwala silnikowi zejsc ponizej 700-800 obrotow. Teraz nie mam czasu ale pozniej podesle Wam fotke jak to rozwiazalem :-)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

a ja słyszałem ,ze jak jest powietrze w wodzie to jak pęcherzyk przepływa pod czujnik temp ... to komp zbiera parametry związane ze skokiem temperatury i potrafi zakolibać silnikiem ... jak wiadomo powietrze rozgrzane jest cieplejsze (para) to ma jakissens nie wiem jak jest bmw zbudowane ale na bank czyta temperature :)

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano

ja bym jeszcze sprawdzil stan czujnikow polozenia walu korbowego (i jego wienca zebatego) oraz czujnika polozenia walka rozrzadu. Co

prawda jakies powazne usterki powinny spowodowac zarejestrowanie

usterki, ale sporadyczny brak impulsu jak najbardziej moze powodowac

"wypadniecie" zaplonu.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.