Skocz do zawartości

Kąt pochylenia kół


mariush-go

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po zrobieniu zawieszenia pojechałem ustawić zbieżność, przy okazji chciałem ustawić kąty pochylenia kół, bo zakładam nówki opony i nie chce żeby nie równo się zużywały i powiedzieli mi że kąt pochylenia kół zrobią ale tylko na tylnej osi, bo przód jest nieregulowany :jawdrop:

Czy to prawda?

Jeżeli tak to jak się reguluje kąty na przedniej osi?

 

Auto to E36 318i '96 Sedan

RWD Rulez!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również byłem na zbieżności i spotkałem się z tą samą opinią... Kąty pochylenia są nieregulowane tym samym gdy masz obniżoną bunie automatycznie ulegają zmianie i lubi ciąć opony od wewnątrz...i raczej nic nie da się temu poradzić ...

Może ktoś to potwierdzić bo jest to opinia tylko jednego "speca" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki problem? Ja mam standardowo obniżone autko Mtechnics i nic nie tnie a gleba jest całkiem spora.

Co do kątu nachylenia to jest to prawda.

Tak pisze w "Bentley Manual" oraz "Sam naprawiam BMW"

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc i ja potwierdzę, co z resztą zostało udokumentowane przy niedawnej regulacji iż po obniżeniu wartości kątów pochylenia kół przedniej osi co prawda odbiegają od normy aczkolwiek mieszczą się w tolerancji błędu zakładanej w danych...a jeśli chodzi o tył to po opuszczeniu już do poziomu M-Sport (fabryczny pakiet), zaleca się 2 stopniowe pochylenie kół tylnej osi (zwłaszcza przy dużych średnicach kół, szerokich oponach).

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki problem? Ja mam standardowo obniżone autko Mtechnics i nic nie tnie a gleba jest całkiem spora."

 

Właśnie ja nie mam fabrycznie obniżonego, tylko na sezon go deczko położyłem i boję się że opony mi skosi, skoro nie da sie tego wyregulować.

Skoro Ty masz fabrycznie, to może fabrycznie masz już ustawione inne kąty.

 

Co w takiej sytuacji mam zrobić?

RWD Rulez!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki problem? Ja mam standardowo obniżone autko Mtechnics i nic nie tnie a gleba jest całkiem spora."

 

Właśnie ja nie mam fabrycznie obniżonego, tylko na sezon go deczko położyłem i boję się że opony mi skosi, skoro nie da sie tego wyregulować.

Skoro Ty masz fabrycznie, to może fabrycznie masz już ustawione inne kąty.

 

Co w takiej sytuacji mam zrobić?

 

Wątpie aby fabrycznie było cokolwiek inaczej wyregulowane skoro takiej regulacji nie ma... tu dużo osób ma auta obniżone i nie narzekają.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy sprawnym zawieszeniu możliwy jest praktycznie każdy stopień obniżenia. Wpływ na zły kąt pochylenia może mieć zła kondycja elementów zawieszenia bądź przestawione punkty mocowań. W pierwszym przypadku pomoże zwykła wymiana w drugim proponuje pomiar punktów bazowych i sprawdzenie czy da się coś z tym jeszcze zrobić (naprawa blacharska), pozostaje ewentualnie przyzwyczajenie się do tego (nie polecam). Edytowane przez u95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sie zgadza co piszecie. Jest to calkowicie normalne ze po obnizeniu zawieszenia kola ida w tzw. negatyw /--\ . Nie ma tez zadnej regulacji na przedniej osi, tak wiec nalezy sie przyzwyczaic ze bedzie brac opony od srodka. Mozna to troche wyregulowac poprzez zmiane konta TOE (to z angielskiego - nie wiem jak po polsku) ale po wyregulowanie tego bedzie tylko zdzierac albo mniej albo wiecej. Ponadto, zmiana tego konta ma wplyw na zachowanie sie auta na drodze, wiec w zasadzie to trzeba z tym ostroznie.

Jak nie chcecie zeby zdzieralo, to jest jeszcze jedno, bardzo dobre rozwiazanie, ale niestety pare zlotych bedzie trzeba wydac. Trzeba zakupic sobie tzw. Adjustable Camber Pates, dzieki ktorym mozna wyregulowac kont nachylenia kola. Tutaj tez jednak trzeba byc ostroznym, gdyz najlatwiej jest znalesc camber plates, ktore daja mozliwosc wyregulowania jeszcze bardziej na minus. Czyli jak macie np. -2 stopnie, to po zamontowaniu takich "talerzy" bedziecie mogli sobie regulowac np. do -4 stopni, czego nie chcecie. Ale mozna znalezc tez takie, ktore dadza troche kola na plus, tylko trzeba dobrze poszukac.

Koszt takich wynalazkow to okolo $200, $300 + wysylka i instalacja.

 

W autach wyscigowych katy ustawia sie na okolo -3, -4 stopnie w celu uzyskania lepszej przyczepnosci w zakretach.

Po obnizeniu e36 podejzewam ze macie mniej wiecej -2, -2.5.

Limit dla e36 jest chyba okolo -1.5 (na przod), tak wiec sami zadecydujcie czy warto sie bawic ustawianie katow na przedniej osi.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.