Skocz do zawartości

Wymiana wiska na wentylator elektryczny....


grzes e30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

znów padło mi wisko to juz drugie. Zastanawiam sie czy nie lepiej zrobic wentylator elektryczny? Jesli ktos juz ma takie rozwiazanie to prosze o info :modlitwa: . Bo z tego co wiem to nowe wisko kosztuje 400zl.

 

 

Co bedzie mi potrzebne do zmiany wentylatora na elektryczny? Od jakiego samochodu bedzie pasowalo?

 

:modlitwa: Prosze o pomoc :modlitwa:

 

Pozdrowka

BMW wieczna miłość...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popytaj w jakimś dobrym sklepie motoryzacyjnym. Ja kiedyś widziałem taki zestaw właśnie do zamontowania elektrycznego wiatraka.

 

Jeśli zapytasz w jakimś dobrym źródle to na pewno ci jakieś rozwiązanie zaproponują :dance:

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawową zaleta wiskozy jest to, iż w miare rozgrzewania się silnika obroty wentylatora wzrastają płynnie. Pozwala to na zachowanie stabilnej, jednakowej temperatury przez caly czas. Wentylator elektryczny dziala w inny sposob - temperatura silnika rosnie do okreslonego poziomu, przy ktorym wlacza sie wentylator. On chlodzi silnik o iles stopni w dol. Wylacza sie. A silnik znowu rozgrzewa sie do temperatury przy ktorej znowu wlacza sie wiatrak. Taka specyfika pracy powoduje, ze temperatura silnika ulega ciaglym wahaniom. Podobno BMW jest bardzo wrazliwe na takie zmiany temperatury a szczegolnie na przegrzanie. Zastanow sie zatem czy warto poprawiac inzynierow z Monachium.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawową zaleta wiskozy jest to, iż w miare rozgrzewania się silnika obroty wentylatora wzrastają płynnie. Pozwala to na zachowanie stabilnej, jednakowej temperatury przez caly czas...

Mozna sie podlaczyc pod czujnik temperatury,na termstorze i regulator PWM dla silnika wentylatora. - bedzie lepeij niz wisko, bo mozesz zrobic zeby nie krecil sie gdy jest zimny silnik. Jak znajde schemat to podrzuce. Koszt elemetow elektonicznych to ok 15zl.

A co do zamiany, moj kumpel w ford_sierra wyminil wisko na silniki elktryczne i jest zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu Waszych postow sam juz nie wiem co robic :?

 

Hmm pytalem o nowe wisko firmy Sachs cena to 350zl

 

Pytalem dzis i szukalem i nie dowiedzialem sie od czego pasuje wentylator elektryczny. Nie znam tez dobrych szrotow aby moznaby poprzymierzac.

 

 

Panowie doradzcie jeszcze czy warto taka zmiane wprowadzac czy tez kupic nowe.

 

Czy jak kupie nowe wisko to ile czasu bedzie one sprawne,wiem ze trudno okreslic ale czy nie bedzie tak ze za 2 lata znow bedzie trzeba wymienic.

 

 

P.s

Jak bedziecie wiedzieli ze ktos ma wentylator el. to prosze o info.

BMW wieczna miłość...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak kupie nowe wisko to ile czasu bedzie one sprawne,wiem ze trudno okreslic ale czy nie bedzie tak ze za 2 lata znow bedzie trzeba wymienic.

Problemem najczesniej nie jest to, ze visco jest awaryjne, a to ze Polacy nie maja pojecia jak sie z nim obchodzic w transporcie. Visco powinno byc ZAWSZE transportowane i magazynowane w pionie. Jak polozysz Visco poziomo chocby na pare godzin, mozesz je uszkodzic a juz napewno skracasz jego zywotnosc. W Polsce niestety łosie od transportu maja to gdzieś... sam byłem kiedys swiadkiem, jak do serwisu przyjechal jakis patafian z zaopatrzenia Oplem Combo i przywiozl kilkanascie visco walnietych byle jak miedzy innymi czesciami. Jak sie szef serwisu zaczal do niego burzyc, to on spokojnym glosem oznajmil ze jest tylko kierowca i nie ladowal czesci, po czym odjechal :duh:

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje visco bylo profesjonalnie przetransportowane, magazynowane i zainstalowane. Mialem kupic uzywane visco ale po rekonesansie po szrotach jak koleszka mi krzyknal 200 pln za uzywane i magazynowane w pozycji lezacej ... to zrezygnowalem, a tak pozatym to koleszka z warsztatu dopiero uswiadomil mi iz wiskoza musi byc przechowywana w pozycji "stojącej", tak jak amortyzatory. Serwis mieści sie w wwa, jak sa chetni to goraca polecam warsztat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie tez slyszalem ze wisko musi byc w pozycji pionowej.

A zanim ono znajdzie odbiorce to nie wiadomo jak bylo przechowywane.

 

Juras---------Jakbys mi kupil te wisko i wyslal?

Tylko znow na poczcie nie wiadomo jak bedzie lezalo :duh:

BMW wieczna miłość...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje mi się że w nim chyba jakis olej jest...

 

olej silnikowy też jest w butelce a nie trzeba go trzymać w pionie (pod warunkiem ze jest zamkniety korkiem :twisted2: ) . Pozatym na takich opakowaniach powinna być dość mocno widoczna informacja o sposobie przechowywania, jest taka informacja na pudełkach??? Jak nie ma to nie ma co sie dzwić ze ludzie tak je trzymają lub przewożą. A może ktos kiedyś tak powiedział i teraz błędna opinia krąży.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisko jest zbudowane w dużym uproszczeniu z cylindrycznej puszki i ośki w nią wchodzącej. Zarówno do puszki jak i ośki przytwierdzone są płytki ułożone naprzemian - płyka puszki, płytka ośki, płytka puszki, itd... I to wisi w specyficznym oleju... Jak się zwiększa tarcie związane z różnicą obrotów między puszką a ośką, lub po prostu temperatura to ten olej gęstnieje i zaczyna zasprzęglać obie części układu.

O ile się nie myle to na tej zasadzie też konstruują sprzęgła (Haldex?) do "automatycznego" rozłożenia napędu na 2 osie - oczywiście nie jest to harcorowe rozwiązanie i w rasowych terenowcach tego nie ma :).

Pozdrawiam

- Sim One -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok,ale jak to się ma do przechowywania.W viscu jest jakiś olej lub podobna substancja,która wraz ze wzrostem temperatury stawia większy opór i zasprzęgla dwa elementy.Kupywałem visco w salonie Mercedesa i nie uczulali mnie na to aby pudełko było cały czas w pionie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu płytki mają tendencję do sklejania/odkształcania się pod własnym ciężarem albo coś z tych okolic... tego akurat nie wiem :twisted2: . Opisałem tylko zasadę działania.

O, znalazłem stronę ze zdjęciami :)

http://www.arstechnica.de/auto/differential/bauarten/viscokupplung.html

 

Być może pozycja jest ważna ale przy dłuższym dłuższym przechowywaniu :think:

Pozdrawiam

- Sim One -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w nim jest ciecz ktora reaguje na temperature.....

 

Wie ktos gdzie dostane wisko taniej jak 350zl?

 

Prosze o szybkie odpowiedzi bo bede musial to kupic.

 

Raczej nie bede zmienial na wentylator el. zostawie tak jak jest w orginale.

BMW wieczna miłość...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeszcze tam nie pytalem.

 

Ale jak bede kupowal to Sachs kupie.

 

Jeżeli masz dostęp to kup lepiej BEHR. Słyszałem, że Sachsy nie zawsze dobrze chodzą i trzeba na nie uważać - po prostu taka opinia krąży. Faktem jest, że na pierwszy montaż w fabryce wrzucają BEHR'a.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co ja słyszałem to visco powinno tylo odstac swoje w pionie tylko przed pierwszym odpaleniem silnika, cos około kilku godzin. możecie zrobic sobie doswiadczenie, jak visco polezy chwile to potem chodzi bardzo lekko i ma luz, po odstaniu wraca do normy. nawet pudełka od visco nie sa konstruowane tak zeby stały w pionie wiec coś mi sie nie zgadza z ta opinia. najciekawsze jest to ze kazdy w serwisie mówi co innego i nigdzie na visco nie jest to napisane.
535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeszcze tam nie pytalem.

 

Ale jak bede kupowal to Sachs kupie.

 

Jeżeli masz dostęp to kup lepiej BEHR. Słyszałem, że Sachsy nie zawsze dobrze chodzą i trzeba na nie uważać - po prostu taka opinia krąży. Faktem jest, że na pierwszy montaż w fabryce wrzucają BEHR'a.

 

 

 

 

 

 

Znalazlem to wisko o ktorem mowisz.

 

Wisko BEHR kosztuje 250zl :cool2:

 

 

To kupic wlasnie tej firmy???

BMW wieczna miłość...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.