Skocz do zawartości

Twardy pedał sprzęgła


toudi24

Rekomendowane odpowiedzi

Nie, przy wysokich obrotach jest wszystko ok. Biegi ładnie się przerzucają, no oprucz 1 do której trzaba odrobiny więcej siły. Ale wyczytałem tu na forum że to częste w tych autkach.

 

Po prostu np. jade w korku i jak tak pare razy nacisne i puszcze sprzęgło to mnie noga zaczyna boleć. Poprostu nie naciska się lightowo jak w innych autach tylko ciężej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło sie kończy kolego.

 

Żadne sprzęgło się nie kończy kolego. Oznaka kończącego się sprzęgła jest zupełnie inna ( inny skok pedału, złe wysprzęglanie ).

 

Sprzęgło w BMW E36 chodzi ciężej niż w innych samochodach gdyż jest to sprzęgło o napędzie HYDRAULICZNYM i trzeba się przyzwyczaić do tego, że aby je rozłączyć potrzeba więcej siły niż w sprzęgłach sterowanych cięgnami.

Co do pierwszego biegu - to logiczne jest, iż podczas jazdy z wyższą prędkością niż zalecana dla użycia 1 biegu będzie on wchodzić ciężej - i służy to w celu wyeliminowania przypadkowego wrzucenia 1 biegu przy większej prędkości i uszkodzenia skrzyni.

Moim zdaniem wszystko jest :cool2:

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha dzięki, tylko zmartwiło mnie to troche bo kumpel ma vectre sprzęgło też hydrauliczne i chodzi leciutko, no ale skoro piszesz że jest ok to fajnie.

 

A o 1 biegu miałem na myśli wrzucanie go po dłuższym postoju. Był taki temat na forum, ale to detal bo mi to nei przeszkadza.

 

Dzięki wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja bym też powiedział, że sprzęgło się kończy. Kiedyś miałem kupic pewna bejke. Ogladalem nia jeszcze w anglii. Wsiadlem i od razu zauwarzylem ze pedal sprzegla ciezko chodzi. Sprzedawca mowil ze zawsze tak bylo. Spoko dalem zaliczke i pojechalem do polski. Gosciu mial nia przyjechac po ok. 2 tygodniach i mielismy sfinalizowac transkacje. No ale tak jak mu mowilem, ze z tym sprzeglem cos nie gra. Tak sie stalo. Na dzien przed wyjazdem do polski sprzeglo padlo. No i autka nie kupilem :D

Wiec ja obastawiam, że to może być kończące się sprzęgło, ale nie konieczenie. Pewnie jest jeszcze kilka innych przyczyn twardego sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło w BMW E36 chodzi ciężej niż w innych samochodach gdyż jest to sprzęgło o napędzie HYDRAULICZNYM i trzeba się przyzwyczaić do tego, że aby je rozłączyć potrzeba więcej siły niż w sprzęgłach sterowanych cięgnami.

 

Moim zdaniem to bzdura. Jeszcze nie jechalem samochodem z tych lat w ktorym tak lekko chodzi sprzeglo (jesli jest sprawne). Pamietam kupujac moja bunie, jak wsiadlem to doslownie bylo slychac jak 'uderzylem' pedalem o sciane grodziowa. Z taka sila je wcisnalem jak w innych poprzednio ogladanych i innych moich poprzednich.

Sprzeglo w e36 chodzi baaaardzo delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

również u mnie było podobnie i było to właśnie spowodowane kończącym sie sprzęgłem ,na dzień dobry było bardzo twardo ale też przymykałem oko myśląc wysprzęgla... nic się nie dzieje... więc tak pewnie ma być...z czasem zaczęło się ślizgać na wyższych biegach... wymiana na nówkę i pedał wpada w ziemie jak w masło...tak więc nie jest prawdą że sprzęgło musi być bardzo twarde... niekoniecznie to musi być to ale jest dość prawdopodobne że jednak...Z czasem to wyjdzie (niestety... )ale jeśli to sprzęgło to będziesz miał wyraźne sygnały
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że jest hydrauliczne nie ma tu nic do rzeczy - jeździłem samochodami z hydraulicznym sprzęgłem i można było małym palcem wciskać. Po wymianie sprzęgła nic się nie zmieniło - dalej jak długo w korku jadę to zaczyna mnie noga boleć od pompowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie twarde działanie sprzęgła jest czasem spowodowane przez padające łożysko na wałku sprzęgłowym. Jak u mnie padało to sprzęgło w korku skrzypiało i stawiało duży opór tak jak by je jakaś sprężyna trzymała. Po wymianie wszystko wróciło do normy z tym że odrazu wymieniłem też kompletne sprzęgło co też mogło pomóc, ale w warsztacie mówili że to sprawka tego łożyska była.
BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja miałem tak w renówce, że sprzęgło zaczęło ciężko chodzić, okazało się że musiałem wymienić sprzęgło bo już nadawało się na złom, ale u mnie przy tym były problemy z wrzuceniem wstecznego, skoro wszystkie biegi ładnie wchodzą w twoim aucie to raczej to nie wina sprzęgła, jak już to problem tkwi raczej w hudraulice a nie w samym sprzęgle.

A co do sprzęgła w E36 to w mojej 320 chodzi ono na dotyk, leciutko, więc tym bardziej sprawdził bym na twoim miejscu hydraulikę... pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno (w zeszłym miesiącu), byłem zmuszony wymienić sprzęgło które oczywiście "ciężko chodziło" ale również się skończyło. Po zdemontowaniu skrzyni biegów okazało się że powodem niepoprawnej pracy pedału sprzęgła jest uszkodzona podpora łapy sprzęgła (dokładnie to plastikowa bzdura która poprostu pękła na pół), jak się dowiedziałem w ASO to normalna usterka dla BMW z manualem.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/12642_p.png

dokładnie chodzi o część nr.: 6 na powyższym diagramie...

 

...acha - tej niedogodności towarzyszyło okropne skrzypienie pedału sprzęgła podczas jego pracy - :duh: niedowytrzymania :duh:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Panowie ja mam moją bejcę od 3 lat i od kąt ją kupiłem sprzęgło było i jest nadal twarde. Nie ślizga się na żadnym biegu, wszystkie biegi wchodzą ładnie i do tej pory myślałem że tak ma być aż wsiadłem do bm-ki kolegi a u niego sprzęgło chodzi 10 razy lżej niż u mnie i szukam na forum co można zrobić żeby chodziło tak bardziej normalnie jak w innych autach bo w korku to rzeczywiście noga boli:/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie zarówno docisk sprzęgła jak i tarcza pozbawione są już okładziny, trzeba wymienić sprzęgło na nowe ewentualnie oddać do regeneracji. Ktoś kto opowiada że tak musi być i BMW ma twarde sprzęgło, po prostu pisze bzdury, Miałem identyczne problem ciężko pracował pedał sprzęgła, w korku to aż noga bolała, po wymianie na sachsa po wciśnięciu pedału sprzęgła przeżyłem :shock: leciutko pedał chodzi po prostu ideał inny samochód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ciężko chodzi.Na luzie i puszczonym sprzęgle słychać jakieś buczące łożysko - to pewnie te o którym kolega wcześniej pisał. Więc domyślam że że czeka mnie też niegługo wymiana sprzęgła ( kompletu) i stąd ciężko chodzący pedał...

 

pozdrowienia

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ciężko chodzi.Na luzie i puszczonym sprzęgle słychać jakieś buczące łożysko - to pewnie te o którym kolega wcześniej pisał. Więc domyślam że że czeka mnie też niegługo wymiana sprzęgła ( kompletu) i stąd ciężko chodzący pedał...

 

pozdrowienia

 

oprucz sprzęgła w twoim wypadku może być jeszcze koło dwumasowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.