Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam!!

 

dzisiaj wymienilem termostat, okazalo sie ze nowy ma wyższa tem otwarcia. Oryginalny mial 80 st. a zamiennik "wahler" 88 st. Zauważylem tez, ze wskazówka temp. wychyla sie delikatnie za połowę.

Powiedzcie czy to przyczyna termostatu, czy moze jest zapowietrzony uklad. Ogrzewanie dziala.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie też tak jest, strzałka jest wychylona ciut na prawo. Co może być tego powodem i czy mogą być tego jakieś konsekwencje?

 

Ps.Tytułuj posty w sposób prawidłowy!!

Opublikowano

Myśle że nie macie czym się przejmować bo wskaźnik temp. nie osiąga czy nawet nie zbliża się do krytycznego pola (czerwone) a dzieje się to dopiero w momencie przegrzania silnika bądź zapowietrzonego układy chlodzenia :wink:

W tym drugim przypadku następuje to bardzo szybko

Opublikowano

Witam,

temat spadł mi jak z nieba. Wczoraj stojąc w korku zauważyłam, że wskazówka wychyla się w prawo a zawsze była równo jak w pysk strzelił na połowie. Dzisiaj dolałam trochę płynu do chłodnicy. Tylko nie wiem czy aby dobrze zrobiłam :worried: Można mieszać różne płyny, bo nie wiem jaki był poprzednio wlany ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak też myślałem ale jak juz ktoś dał temacik to wolałem zapytać :)

 

A tak wogóle to dobrze że już wiosna :) Wkońcu alu i letnie na autku :)

Pozdrawiam!!

Opublikowano

jednak się wczepię

 

ogólnie jest ok, jak wskazówka stoi w miejscu (zawsze po zagrzaniu)

miejsce to może być różne, około plus minus 4mm od środka

to zależy ściśle tylko od termostatu i visco, jeżeli się rusza w trakcie jazdy - jest to cichy szept auta, że trzeba by te dwie rzeczy przy okazji sprawdzić... (zakładam, że układ jest poprawnie odpowietrzony)

Kai
Opublikowano

Witam!

 

A czy moze byc tak, ze to wina korka zbiorniczka wyr. moze nie trzyma cisnienia. Slyszalem, ze jak korek jest walniety to chlodzenie tez jest do du.....

Opublikowano

Witajcie,

pompa wody mi wysiadła i to było przyczyną, że wskazówka wychylała się w prawo. Znowu 6 stów do tyłu :mad2:

Opublikowano
Witajcie,

pompa wody mi wysiadła i to było przyczyną, że wskazówka wychylała się w prawo. Znowu 6 stów do tyłu :mad2:

600zł :shock: :shock: :shock: Nie chcę Cię wnerwiać ale kumpel za pompke wody do M50 płacił coś koło 200zł.

Powiedz mi jeszcze czy niedawno wymieniałeś pasek klinowy na którym ta pompa chodziła :?:

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
czy mozna sprawdzic dzialanie pompy wody?

Generalnie "na oko" jest ciezko ale pewny obraz moze dac ci nastepujace dzialanie: na wolnych obrotach odkrecasz wlew plynu chlodniczego i obserwujac poziom plynu szybko wkrecasz silnik na wysokie obroty. Jak poma jest 100% sprawna, powinno byc widoczne tzw. zasysanie plynu przy wzroscie obrotow czyli spadek jego poziomu o kilka cm.

Obecnie, po 10 latach przerwy (!): E85 Z4 3.0i R6 M54 '03 + LPG

We wspomnieniach: E32 740i V8 M60 '93 oraz E34 520i R6 M20 '90 + LPG

Opublikowano (edytowane)
to proste jak pompa nie pracuje tzn nie popycha plynu w obiegu który schładza silnik na skutek krążenia a jak nie krąży tzn nie chlodzi a jak nie chlodzi to się płyn gotuje :wink: heheh i wszystko wiadomo Edytowane przez zielony
Opublikowano
czy mozna sprawdzic dzialanie pompy wody?

Sprawdzali w serwisie i stwierdzili wyciek z tej pompy, nieszczelność jakąś czy coś. Sama nie sprawdzałam, bo nie wiem nawet jak wygląda to ustrojstwo :wink:

600zł Nie chcę Cię wnerwiać ale kumpel za pompke wody do M50 płacił coś koło 200zł.

Powiedz mi jeszcze czy niedawno wymieniałeś pasek klinowy na którym ta pompa chodziła

Jakiś pasek klinowy owszem wymieniałam ze dwa miesiące temu.

200 zł ale za używkę ?

Opublikowano
600zł Nie chcę Cię wnerwiać ale kumpel za pompke wody do M50 płacił coś koło 200zł.

Powiedz mi jeszcze czy niedawno wymieniałeś pasek klinowy na którym ta pompa chodziła

Jakiś pasek klinowy owszem wymieniałam ze dwa miesiące temu.

200 zł ale za używkę ?

 

No własnie... przy wymianie paska i rolek _powinno_ się wymienić pompę wody - taką opinię ułsyszał kumpel od mechaniora. I raczej cena się zgadza, bo ja gdy wymieniałem pompę w E30 M40 płaciłem za Ruville'a 120zł.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
czy mozna sprawdzic dzialanie pompy wody?

Pewnie ze tak - odkręcasz korek od zbiorniczka wyrównawczego na zimnym silniku badz na lekko zagrzanym (tak żeby płyn nie wyskoczył jak odkręcisz ten kore) i przegazuj go na przepustnicy a powinien nastąpić widoczny przelew płynu z chłodnicy do zbiorniczka to dosc obfity czyli struga przelewu powinna byc widoczna tzn. powinna kączyć się na drugiej ściance zbiorniczka (nie to ze poleci po ściance na której ten otworek przelewu się znajduje tylko powinno przelecieć na drugą ściankę zbiorniczka.

A i jeszcze jedno ja ostatnio całkiem niedawno dowiadywałem się o pompę wody do E34 520i 24v i koszt takiej pompy tylko zamiennika ale niemiecka oczywiście to około 170 PLN (na giełdzie natomiast wołali za uzywkę około 200 PLN) wiec tak jak mówi Elvis koszt nówki to nie więcej jak 200 PLN zależnie od sklepu.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Pompy wody do większości samochodów nie kosztuja więcej niz 200pln mowa tu oczywiście o nówkach. Co do wskaźnika temperatury to polecam lekturę instrukcji obsługi, chyba niedawno instrukcja do e34 została przez Sebasta zamieszczona, a jest w niej wyjaśnione że wskazania pomiędzy pierwszymi kreskami na prawo i lewo od środkowej są wskazaniami prawidłowymi, więc jak wskazówka się wychyli na którąś stronę o gróbość kreski to nie ma powodu do paniki

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Co do wskaźnika temperatury to polecam lekturę instrukcji obsługi, chyba niedawno instrukcja do e34 została przez Sebasta zamieszczona, a jest w niej wyjaśnione że wskazania pomiędzy pierwszymi kreskami na prawo i lewo od środkowej są wskazaniami prawidłowymi, więc jak wskazówka się wychyli na którąś stronę o gróbość kreski to nie ma powodu do paniki

 

Poza tym trzeba pamiętać, że to tylko WSKAŹNIK więc do najdokładniejszych z założenia nie należy (dlatego nie ma na nim podziałki temperaturowej). Podejżewam, że dla silnika różnica w temperaturze 80 czy 88 stopni to wszystko jedno.

$M$
Opublikowano

pompa wody jest raczej sprawna. Poziom plynu w zb.wyr. po dodaniu gazu zmienia sie tzn. maleje! Mozna raczej wykluczyc korkek zb.wyr.

Moze zapchana chlodnica? co o tym sadzicie?

Opublikowano
A po za tym nigdzie nie jest napisane, że wskazówka ma być na połowie.

 

No właśnie, u mnie np. wskazówka poziomu paliwa bardzo często wchodzi na czerwone pole :lol: :lol: :lol:

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
To juz przestalo byc smieszne! dzisiaj wskazówka podeszla prawie pod czerwone. Termostat wymieniony, pompa wody raczej sprawna!!! Mozna tez odczuc jakby silnik mial mniejsza sprawnosc tzn. spadek mocy. Co jest kurna grane....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.