Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam zamiar zmienic w najbliższym czasie samochód . Oczywiscie w grę wchodzi BMW E93 z silnikami benzynowymi. Chciałbym bardzo diesla ale przez dwa lata uzytkowania auta to i tak nie wyjeżdze różnicy ceny miedzy benzyną i dieslem.

Mam pytania,

Jakie jest spalanie silników 3 litrowych benzynowych w nowych BMW tj 325, 330 i 335 i który silniki byście polecili.

Proszę tylko o obiektywne opinie bo subiektywne mam w katalogach.

Pozdr

My Definition is High Definition


Moje:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=161053

  • Moderatorzy
Opublikowano

Poszukaj tutaj:

http://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2&constyear_s=2005&power_s=140&page=6

 

Jak czytałem na tym forum http://www.e90post.com/forums/index.php?to niektórzy narzekają na wysokie spalanie wersji 335.

 

Różnica w cenie diesel/benzyna to 3 tys złotych. Wybór silnika to chyba nie kwestia ceny tylko własnych preferencji

 

Bierzesz pod uwagę nowe czy używane. Jak patrzyłem to na razie nie ma specjalnie rocznych E93. Znalazłem tylko parę 320i.

Opublikowano

Ludzie narzekają na zuzycie paliwa, bo są naiwni jeśli sądzą ze 3000 w benzynie spali poniżej 10 L :duh: trzeba myslec realnie, marketingowe farmazony z instrukcji to jedno, a rzeczywistosc to drugie. Valvetronic obniza spalanie, ale bez przesady.

325i-330i z silnikiem 3000 maja zuzycie podobne, bo to ta sama pojemnosc. Aktualne ceny E93: 325i-163 tys zl, 330i-183 tys zl, 325d-168 tys, 330d-183 tys. Dla mnie wybor jest prosty, nie ma sensu przeplacac i wybrałbym 325i. Wyposazenie standardowe wszystkich 4 modeli jest identyczne, wiec i tak trzeba doposazyc.

Dane z tankowań 530i/258KM manual, srednio 12,7 litra/100km (50/50 szybka jazda w trasie oraz typowy ruch miejski, swiatla, skrzyzowanie, stoisz itd). Teoretycznie trojka powinna spalic mniej, bo jest lzejsza, ale to wszystko zalezy od nogi kierowcy.

Opublikowano

Zgadza sie, E93 to cabrio, moj blad, spojrzalem w inny cennik, teraz ceny cabrio E93 ze strony bmw.pl: 325i-204 tys, 330i-219 tys, 325d-208 tys, 330d-222tys. Wniosek nasuwa mi sie ten sam, nie ma sensu przeplacac, moim wyborem byloby 325i z osiagami wiecej niz zadowalajacymi, a po drugie przy takiej cenie auta i duzej mocy, litr w tą czy litr w tamtą, nie ma przeciez znaczenia.

Mozna sprawdź ceny nowych aut z gwarancja takze tutaj, zawsze sie urwie dodatkowych kilka % z ceny http://ciesielczyk-auto.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1&Itemid=7. Szerokiej drogi nowym autem :wink:

Opublikowano

Moje BMW pali 12-13 litrow... ale przyjemnosc z jazdy jakie daje 260 konikow... :lol: :twisted: :lol: mmmmm... nie do opisania... na Twoim miejscu nie kupilbym 325i poniewaz spalanie bedzie niemal identyczne a moc mniejsza.

 

Szerokiej drogi w nowym aucie zycze

:cool2:

pzdr

Opublikowano
Moje e92 cupeta spala w mieście 14-16litrów przy 3 litrowym silniku i mocy 272 KM.

Na trasie około 10 litrów.

 

Wiadomo że musi palić przy takiej mocy i ciężkiej nodze :mrgreen:

 

Pzdr.

 

Moje E90 pali tyle samo co twoje E92,a nawet powiedziałbym,że więcej :cry:

Oczywiście przy dynamicznej jeździe.

A ma tylko 218 koni z silnika 3 litrowego.

Albo ty masz lekką stope,albo ja coś nie tak z wozem. :mrgreen:

Pozdrawiam.

89fd7c4724419b3am.jpg
Opublikowano
Loop to masz wersje 325i... i pali ci wiecej niz 14-16 litrow... :jawdrop: ?? A czy to jest automat???
Opublikowano
Loop to masz wersje 325i... i pali ci wiecej niz 14-16 litrow... :jawdrop: ?? A czy to jest automat???

 

Tak, to jest automat,wersja amerykańska.

Przy dynamicznej jeździe miejskiej spala nawet ponad 18 :|

Skoro jest taka sama pojemność jak w 330,różnią się tylko oprogramowaniem :?:

89fd7c4724419b3am.jpg
Opublikowano
No to nie pozostaje mi nic innego jak poszukać jakiegoś dobrego speca,który mi pogrzebie w kompie :P
89fd7c4724419b3am.jpg
  • 7 lat później...
Opublikowano
E92 325i N53b30 srednio 12-13 mieszana jazda zgodna z przepisami;)
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
  • 3 lata później...
Opublikowano

Hejka.

Co do spalania.. temat ciekawy ze względu na to że poruszam się swoją e93 325i 218KM. po mieście jakim jest Milton Keynes w Anglii. Miasto to słynie z tego że jest królem rond.., dosłownie wszędzie ronda. Wyobraź sobie że przejeżdżasz przez skrzyżowanie PŁYNNIE z prędkością 60km/h, hamując silnikiem bo widzisz ruch i nadjeżdżające auta, potrafisz ocenić czy będziesz hamował czy raczej szpula... Jedynie w centrum i w nielicznych miejscach, z wiadomego względu są światła. A tak to 80% to ronda. Ronda oddalone co około 300-500-800m,zależy... Więc za rondem gaz przez 1-2 sek i potem hamujesz silnikiem przed następnym rondem. OK. metoda na dziadka, ale komputer mojej BETY pokazuje 10.5l latem i 11. zimą.Generalnie 90% to spokojna zrównoważona jazda, a reszta to jak mnie jakaś Grażyna zawadza na drodze;)... Miałem 325i 2.5 litra w sedanie z 2006 roku 218K z silnikien N52 to brała 13l, a na trasie 8l przy jeździe a'la dziadek, ale była lekko bardziej kopytna i cichsza uważam, silnik cichszy, wolnossący, bezawaryjny. Natomiast N53 jest bardziej zaawansowany, i brzmi bliżej dizla, ale jak sie depnie to mrrrrr aaaahh :)

Opublikowano
Hejka.

Co do spalania.. temat ciekawy ze względu na to że poruszam się swoją e93 325i 218KM. po mieście jakim jest Milton Keynes w Anglii. Miasto to słynie z tego że jest królem rond.., dosłownie wszędzie ronda. Wyobraź sobie że przejeżdżasz przez skrzyżowanie PŁYNNIE z prędkością 60km/h, hamując silnikiem bo widzisz ruch i nadjeżdżające auta, potrafisz ocenić czy będziesz hamował czy raczej szpula... Jedynie w centrum i w nielicznych miejscach, z wiadomego względu są światła. A tak to 80% to ronda. Ronda oddalone co około 300-500-800m,zależy... Więc za rondem gaz przez 1-2 sek i potem hamujesz silnikiem przed następnym rondem. OK. metoda na dziadka, ale komputer mojej BETY pokazuje 10.5l latem i 11. zimą.Generalnie 90% to spokojna zrównoważona jazda, a reszta to jak mnie jakaś Grażyna zawadza na drodze;)... Miałem 325i 2.5 litra w sedanie z 2006 roku 218K z silnikien N52 to brała 13l, a na trasie 8l przy jeździe a'la dziadek, ale była lekko bardziej kopytna i cichsza uważam, silnik cichszy, wolnossący, bezawaryjny. Natomiast N53 jest bardziej zaawansowany, i brzmi bliżej dizla, ale jak sie depnie to mrrrrr aaaahh :)

Wiem o czy mówisz o płynnej jeździe i rondach . Moja córka w Essex jeździ Fiestą 100 KM i spala 6-7 l . Ja siedząc na miejscu (prawidłowym) kierowcy (bez kierownicy) marzę jak bym przyciął swoją 325i 218 KM ale wiem że nie wypłacił bym sie za mandaty ... W tym kraju wobec ograniczeń , kamer i radarów (oraz kultury jazdy) nie kupił bym nic większego niż 2,0 i ... Swoją drogą te wielopasmowe ronda to masakra ... W Polsce kierowcy nie umieją korzystać z rond . To o czym piszesz to nie jazda na dziadka a lokalna kultura ...

A tak poważnie to widzę że to płynność jazdy najbardziej wpływa na spalanie . Raz udało mi się zrobić 6,2 l/100 km na odcinku 70 km , ale w Niemczech jadąc za tubylcami na Landsrassie . Na razie udaje mi się utrzymać na poziomie 10,5 średnio w Warszawie i okolicach . Wizyta w centrum w korkach podbija do 12 . N52B25 218 KM 2005 rok .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.