Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałem się zapytać czy ma ktoś problemy z tarczami hamulcowymi...a mianowicie podczas hamowania z większych prędkości strasznie rzuca kierownicą. Nie wiem czym to jest spowodowane, raz już mechanik wymienił mi tarcze z klockami i po pół roku jest to samo. Wiadomo tarcze mogą się wykrzywić po hamowaniu na dziurach, czego unikam. Nie wjeżdżam też na rozgrzanych hamulcach w żadne kałuże no chyba, że jest jakaś awaryjna sytuacja i trzeba wpaść żeby ujść z życiem, ale nawet gdyby to tarcze powinny być odporne na takie sprawy, może sie mylę...

 

Mam zamiar zrobic z tym porządek i chciałbym żeby ktoś mi fachowo doradził jaki zestaw tarcz i klocków na przód mam zamówić, żeby znowu po pół roku nie było tak samo. Chodzi o tarcze do e39 530d z 2001 r.

 

Pozdrawiam i czekam na rady

Opublikowano

A jakie tarcze zakupiles??

 

Ja polecam brembo - tylko zwykle a nie jakies sportowe i powinno byc OK.

No i nalezy od razu wymienic klocki i tez nie polecam tych najtanszych

Opublikowano

Mam zaufanego mechanika, który zawsze załawtwia sam podzespoły i nic do tej pory mnie nie interesowało, dlatego nie mam pojęcia jakie tam są:)

Winy na niego zwalać jednak nie mogę, bo chłopak stara się zawsze jak najtaniej wszystko zrobić i może włożył jakies tańsze - nieodpowiednie.

Tym razem wolę sam kupić i zawieźć tylko do montażu....

Opublikowano
wiesz w innym aucie nawet na 4maxach bedziesz jezdzil, ja kupilem trw i czuje ze mi sie po miesiacu juz pokrzywily, niestety tu jest dosc ciezko i niekazda tarcza jezdzi, kup wspomniane brembo, textara lub jurida i bedziesz jezdzil
www.auto-optima.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
poszukaj mojego post nt. ATE - po 3k km mi sie wygiely, wymienilem na oryginaly z ASO i jest tak jak powinno byc

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na tarczach nie zauwazylem nazwy producenta, klocki to jurid

 

tarcze poliftingowe na przod to ok 420zl/szt

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Napewno kupiłeś tarcze ATE, to największy chłam od jakiegoś czasu.

Wiele osób ostatnio strasznie narzeka na te tarcze, w tym ja.

Opublikowano

Brembo to tez straszny syf. Na innym aucie domowym pogieły się podczas pierwszego deszczu.

 

Natomiast co do ATE to nie mogę powiedzieć złego słowa (m.in VW zakłada je na pierwszy montaż), chociaż ze w BMW mam oryginały :)

Opublikowano

ja niestety tez mam problem z tarczami ATE tj. drgania moze nie sa wielkie [tak przy predkosci ok 80-50 km/h] ale jest to wkurzajace

 

w przyszłości planuję wymianę tego badziewia na zimmeran sport - przynajmnie mi takie polecono .....

 

pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem jak sie sprawuje zimmermann sport w e39, kolega w audi allroad ma od niedawna drgania na kierownicy przy hamowaniu, stosunkowo niedawno zainstalowal wlasnie te tarcze

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
Chciałem się zapytać czy ma ktoś problemy z tarczami hamulcowymi...a mianowicie podczas hamowania z większych prędkości strasznie rzuca kierownicą. Nie wiem czym to jest spowodowane, raz już mechanik wymienił mi tarcze z klockami i po pół roku jest to samo. Wiadomo tarcze mogą się wykrzywić po hamowaniu na dziurach, czego unikam. Nie wjeżdżam też na rozgrzanych hamulcach w żadne kałuże no chyba, że jest jakaś awaryjna sytuacja i trzeba wpaść żeby ujść z życiem, ale nawet gdyby to tarcze powinny być odporne na takie sprawy, może sie mylę...

 

Mam zamiar zrobic z tym porządek i chciałbym żeby ktoś mi fachowo doradził jaki zestaw tarcz i klocków na przód mam zamówić, żeby znowu po pół roku nie było tak samo. Chodzi o tarcze do e39 530d z 2001 r.

 

Pozdrawiam i czekam na rady

 

Jakie Tarcze ktoś wyżej polecał i na pewno nie oszczedzaj na nich

Pamietaj, że po wymianie tarcze i klocków pomału je docieraj, unikaj gwaltownych hamowan oraz nie rozpedzaj sie ile fabryka tylko po to żeby zaraz hamować.

Pozdr

brokat_
Opublikowano

Jakie Tarcze ktoś wyżej polecał i na pewno nie oszczedzaj na nich

Pamietaj, że po wymianie tarcze i klocków pomału je docieraj, unikaj gwaltownych hamowan oraz nie rozpedzaj sie ile fabryka tylko po to żeby zaraz hamować.

Pozdr

 

Tu bym sie nie zgodził. Kolega miał sporo problemów z tarczami w e39. Zakładał Brembo. Po około 2 tys km trzepało kierownicą. Doradzono mu nieszczęsne ATE. Założył i również po około 2 tys biła kierownica. Wkurzył się pojechał do ASO. Założono mu klocki odziwo ATE a tarcze nie pamiętam ale nie były to ani ATE ani Brembo. Na pytanie czy docierać hamulce pan servisowy powiedział absolutnie. Jak mają paść to odrazu. Koleszka zdziwony faktycznie wyjechał i dał tarczom do wiwatu. Rozpędzał auto do 150km i wyżej i do zera. Kilka prób "łosia" tarcze złapały czerwieni i odziwo nic. Hamownia jak lala. Zrobił obecnie około 20 tys km i jak było tak jest. Czyli wszystko oki. Tez byłem zdziwiony ale że nie trzeba oszczędzać nowych tarcz no ale przykład mam na znajomym. Układać to raczej jak zmienia sie tylko klocki wówczas z wiadomych względów należało by łagodnie pośmigać żeby dotrzeć klocki do tarcz. Pozdrawiam.

Opublikowano
Jakie Tarcze ktoś wyżej polecał i na pewno nie oszczedzaj na nich

Pamietaj, że po wymianie tarcze i klocków pomału je docieraj, unikaj gwaltownych hamowan oraz nie rozpedzaj sie ile fabryka tylko po to żeby zaraz hamować.

Pozdr

 

Tu bym sie nie zgodził. Kolega miał sporo problemów z tarczami w e39. Zakładał Brembo. Po około 2 tys km trzepało kierownicą. Doradzono mu nieszczęsne ATE. Założył i również po około 2 tys biła kierownica. Wkurzył się pojechał do ASO. Założono mu klocki odziwo ATE a tarcze nie pamiętam ale nie były to ani ATE ani Brembo. Na pytanie czy docierać hamulce pan servisowy powiedział absolutnie. Jak mają paść to odrazu. Koleszka zdziwony faktycznie wyjechał i dał tarczom do wiwatu. Rozpędzał auto do 150km i wyżej i do zera. Kilka prób "łosia" tarcze złapały czerwieni i odziwo nic. Hamownia jak lala. Zrobił obecnie około 20 tys km i jak było tak jest. Czyli wszystko oki. Tez byłem zdziwiony ale że nie trzeba oszczędzać nowych tarcz no ale przykład mam na znajomym. Układać to raczej jak zmienia sie tylko klocki wówczas z wiadomych względów należało by łagodnie pośmigać żeby dotrzeć klocki do tarcz. Pozdrawiam.

 

Nic innego tylko bić :clap:

Rozpędzał auto do 150km i wyżej i do zera... bardzo mądrze na niedotartych klockach i tarczach :clap: :clap: dla tego mechanika co mu tak doradzil przeciez po wymianie klockow i tarcz potrzeba zrobic pare km zeby sie dopasowały przeciez tarcze maja male rowki nie sa przcież gładkie jak szkło :) ale cóż mechanik wie lepiej od szarego czlowieka

 

PS

Kolejny mechanik do działu warsztaty których nie polecamy

brokat_
Opublikowano
a znacie może tarcze firmy Mikoda??

 

Slyszalem. Mi ostatnio probowali je wcisnac.

Roznica w cenie niewielka miedzy ATE, maja na tym wieksza marze, bo polski produkt - brac ATE.

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu bym sie nie zgodził. Kolega miał sporo problemów z tarczami w e39. Zakładał Brembo. Po około 2 tys km trzepało kierownicą. Doradzono mu nieszczęsne ATE. Założył i również po około 2 tys biła kierownica. Wkurzył się pojechał do ASO. Założono mu klocki odziwo ATE a tarcze nie pamiętam ale nie były to ani ATE ani Brembo. Na pytanie czy docierać hamulce pan servisowy powiedział absolutnie. Jak mają paść to odrazu. Koleszka zdziwony faktycznie wyjechał i dał tarczom do wiwatu. Rozpędzał auto do 150km i wyżej i do zera. Kilka prób "łosia" tarcze złapały czerwieni i odziwo nic. Hamownia jak lala. Zrobił obecnie około 20 tys km i jak było tak jest. Czyli wszystko oki. Tez byłem zdziwiony ale że nie trzeba oszczędzać nowych tarcz no ale przykład mam na znajomym. Układać to raczej jak zmienia sie tylko klocki wówczas z wiadomych względów należało by łagodnie pośmigać żeby dotrzeć klocki do tarcz. Pozdrawiam.

 

:D dobre :D

 

w pudelku z oryginalami jest karteczka, aby przez pierwsze 200 km unikac gwaltownego hamowania... jest to przeciez jasne jak slonce, ze na poczatku klocek nie dotyka tarczy cala powierzchnia i ta powierzchnia tarczy, ktora sie styka z klockiem nagrzewa sie bardziej niz powinna...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
no seryjnie mówię. Tak zrobił bo tak mu powiedzieli i w sumie nic złego sie nie stało. To jednak stara teoria sie potwierdziła że servisy są do ...y hehe. Sam sie zdziwiłem ale cóż.
Opublikowano

Witam,

Przed zmiana klockow sprawdz stan zawieszenia. Przednie tuleje dolnych wachaczy przede wszystkim. W e39 tarcze lubia bic niestety. NIe wiem dlaczego, ale wiem, ze najczesciej problemem sa luzy na wachaczach.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

U mnie też kierownica lekko drży, mam tarcze Zimmermana od ok 9 miesięcy i klocki Jurid, Wymienioną tuleje w wahaczach przednich górnych, czyli wzdłużnych.

 

Ale w poprzecznym też jest tuleja?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Mikody kupowałem do e-36 - zrobiłem na nich około 80 tys. km (głównie trasy zatem hamowania mniej) i złego słowa o nich powiedzieć nie mogę. Istotne aby podczas wymiany idealnie wyczyścić piastę bo później są problemy z biciem. Wejdź na stronę www.mikoda.pl i tam sprawdź cenę.

Pozdrawiam.

Sama radość :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.