Skocz do zawartości

Stuk w tylnej częsci auta przy gwałtownym wysprzęgleniu 1i2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przy gwałtownym wysprzęgleniu 1 lub 2 występuje głuchy stuk w tylnej części auta (z 3 czasami na 4 i 5 nie występuje), wydaje mi się że w okolicy tylnego mostu. Brzmi to jakby ktoś uderzył w podwozie gumowym młotkiem. Przy powolnym (normalnym) wysprzęgleniu stuku nie ma. Stuk ten jest jeszcze przy wrzucaniu biegu na 1 lub 2 lub gdy sie zmienia bieg pomiędzy 1 i 2 i z powrotem na wciśniętym sprzęgle. Może ktoś wie jaka jest tego przyczyna.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Mam cos podobnego w e36. A jak przy wstecznym.

Mi najlatwiej idze to wyprodukowac jak sie rozpedze na wstecznym i wdusze sprzeglo.

Chetnie poznam rowniez odpowiedz o zrodlo choler... :mad2:

Opublikowano
TEZ TO MIALEM W E 34 TO SILENBLOKI TYNEGO WACHACZA DOBRZE TO WIDAC JAK SIE WEJDZIE DO KANALU I KTOS ZACZNIE RUSZAC GWALTOWNIE NIE JEST TO DROGA SPRAWA
Opublikowano

witam

ma ten sam problem. Jak wrzuce dwójke dość szybko to jest takie walnięcie z tyłu że nie raz sie już wystraszyłem:) powiem szczerze że teraz sie troche obawiam takiej szybkiej zmiany biegów i jeżdzę ostrożniej:)

Ale gdzies na forum wyczytałem że to może być elestyczne połączenie wału z blokiem.

 

Czy mam rację?I ile takie cudo kosztuje w razie czego?

Opublikowano
wylatane poduszki tylnej belki (wózka) powodują takie właśnie stuki/walenia przy szybkiej zmianie biegów, miałem tak w e39, po wymianie cisza :D
Opublikowano
ja tez to mialem! wymienilem tuleje laczniki elastyczne i lipa! okazalo sie ze mialem popuszczony dyfer na srubach! po dokreceniu spokój. Zebym to wiedzial przed wymiana wszystkich lacznikow i tulei :duh:
Przeciwnik SERII.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Powracam do tematu. Sprwdziłem dlaczegu w końcu u mnie stuka ale przypominam przy wysprzęglaniu czyli jade na 1 lub 2 i gwałtownie wciskam sprzęgło, mam rozbite przeguby na półosiach :cry2:. A teraz mam dylemat czy kupić używane półosie.
Opublikowano

a mozesz powiedziec jak do tego doszedłes ze to przeguby?

btw:opisze swój problem ja mam coś takiego gdy puszczam całkem na wstecznym sprzegło pod autem rzuca całym wałem (słychac to niesamowicie przy otwartym oknie) i auto dzwnie samo przyspiesza,podobnie gdy zdejme noge z gazu na 3 biegu auto wychamowuje sie i zaczyna bujać wałem przez chwile po czym normalnie sie toczy,masz coś podobnego?mogłbys sprawdzić

Opublikowano

Nie u mnie nic takiego nie ma. Stuk pojawią się jedynie przy gwałtownym wysprzeglaniu z 1 i 2 (z dynamicznej jazdy) czasami leciutko z 3 i czasem leciutko przy wrzucaniu 1 i 2. Przy ruszaniu i spokojnej jeździe tego efektu nie ma. Wszedłem pod samochód pokręciłem wałem (był luz) i usłyszałem ten stuk oczywiście delikatniejszy ale dokładnie ten sam głuchy stuk. Sprawdziłem luzy na gumie, brak, na tylnym moście minimalne (lekkie pokręcenie za przeguby przy moście i wał też odrazu się obraca). Poszedłem dalej i pokręciłem za tylne półosie no i tu już luz był z lewej i prawej strony przy kole jak i przy tylnym moście. Nie są to jakieś gigantyczne luzy ale suma sumarum wał troszkę się przekręca z luzem.

Kiedy gwałtownie wysprzęglam nastepuje gwałtowne zwolnienie prędkości wału, koła toczą się dalej z prawie ta samą prędkością, a z wałem hamują pokolei tylny most, przegub pierwszy na półosi i ostatni przy kole no i niestety przegub hamuje a koło nie i powstaje uderzenie którego odgłos przensi się przez zawieszenie, gumy na tył auta - moja teoria

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam podobne objawy, tylko u mnie bardziej odczuwalna jest trudniejsza zmiana biegów przy np 4000 RPM. Zmieniając biegi łagodniej nie jest to tak odczuwalne.

Jak dla mnie, człowieka z odrobiną żyłki mechanika, aczkolwiek z niewielką jeszcze praktyką z BMW, jest to zniszczona guma gdzieś w mocowaniu napędu tj: skrzynia, most, czy dyfer.

Opublikowano
Nie u mnie nic takiego nie ma. Stuk pojawią się jedynie przy gwałtownym wysprzeglaniu z 1 i 2 (z dynamicznej jazdy) czasami leciutko z 3 i czasem leciutko przy wrzucaniu 1 i 2. Przy ruszaniu i spokojnej jeździe tego efektu nie ma. Wszedłem pod samochód pokręciłem wałem (był luz) i usłyszałem ten stuk oczywiście delikatniejszy ale dokładnie ten sam głuchy stuk. Sprawdziłem luzy na gumie, brak, na tylnym moście minimalne (lekkie pokręcenie za przeguby przy moście i wał też odrazu się obraca). Poszedłem dalej i pokręciłem za tylne półosie no i tu już luz był z lewej i prawej strony przy kole jak i przy tylnym moście. Nie są to jakieś gigantyczne luzy ale suma sumarum wał troszkę się przekręca z luzem.

Kiedy gwałtownie wysprzęglam nastepuje gwałtowne zwolnienie prędkości wału, koła toczą się dalej z prawie ta samą prędkością, a z wałem hamują pokolei tylny most, przegub pierwszy na półosi i ostatni przy kole no i niestety przegub hamuje a koło nie i powstaje uderzenie którego odgłos przensi się przez zawieszenie, gumy na tył auta - moja teoria

 

 

dobrze to opisałes , ja myśle jednak ze u mnie to własnie jest tym powodem luzów ,u mnie wał tez lekko sie obraca (wokół osi) a półosie dopiero z lekkim opoznieniem sie obracają,przegub elast.wału mam wymieniony łącznie z podpora,tuleje wachacza ok,tuleje mocujące sanki tez ok,wiec pozostają przeguby

Opublikowano
Tylko gdzie te przeguby dostać. Na necie szukałem i oprócz używanych pólosi z przegubami na allegro nic nie mogę znaleźć, mam jeszcze jeden namiar na sklep ale muszę dzwonić jutro bo nie mają sklepu internetowego, ale można części zamówić telefonicznie i wysyłają kurierem. Tylko ciekawe jaka cena, a myślę że wysoka.
Opublikowano
Sprawdziłem, zresztą pisałem jak. Nie wiem czy czytałeś pierwsze pytanie z tego tematu (chyba nie) ale jak przeczytasz to ni jak się to ma do tematu do którego się odnosisz (który zresztą czytałem). Ja nie mam stuków przy ruszaniu na hamulcu, nie ma przeskoków itp, i nie występuje to przy puszczaniu sprzęgła po wrzuceniu biegu tylko przy wysprzęglaniu z biegu, a to jest różnica. Czytajcie uważniej posty bo się powtarzacie po innych. A luzy jakie są w ukłądzie napędowym u mnie nie są na niczym inym bo sprawdzałem (o czym też pisałem) tylko na przegubach przy tylnej osi
Opublikowano
No to zabijasz mi ćwieka:) ale to dobrze. Tylko co z tym luzem na przegubach, u mnie on jest (uwierz że jest bo sprawdzałem) normalne że luz nie jest na 1/4 obrotu :) ale jest jakieś 5-6 stopni (tak na oko) i na 100% dlatego na wale też jest luz bo jeśli przytrzymam za przeguby (te przy półosiach) tuż przy tylnym moście to luz na wale znika (jest minimalny wynikający z przekładni tylnego mostu ale jest naprawdę mały). I jezcze jedno obracając energicznie wałem do oporu powstaje właśnie ten głuchy dźwięk z tylu samochodu (oczywiście cichszy:)). Wymieniałem przegub w skodzie felicji i tam nie było żadnego luzu, dlatego nie wydaje mi śię żeby w BMW miał on być zresztą przy przenoszeniu takich obciążeń taki luz będzie szybko prowadził do rozwalenia takiego przegubu to mało prawdopodobne żeby był on normalny. Jak będę miał okazję to znowu właże pod samochód żeby jeszcze raz wszystko sprawdzić, a co do kupna przegubu to narazie chcę się zorientować w cenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy ktoś ma może jeszcze jakieś sugestie związane z tą "dolegliwością".

Auto badałem kilak razy ja jak i mechanicy i nikt nie może zlokalizować usterki, tylko gdybanie. dodam że na stacji diagnostycznej przeszarpali mi całe zawieszenie, sprawdzali amory aby wyeliminować źródła hałasu. Półosie jak i wał bez luzów.

Odpowietrzyłem sprzęgło i żadnej poprawy. Tzn: przy szybszym wysprzeglaniu i zmianie biegów czuć stukniecie (połączone z oporem) na gałce przy zmianie biegu z 1 na 2 (czasem czuć także "stuk" przy wyrzucaniu 2). Do tego dochodzi jeszcze ten stuk dochodzący z napędu podczas gwałtownego wysprzęglania.

Dodam że przy delikatnej zmianie biegu (1-2) przy niskich obrotach np 2000 i łagodnym "zasprzęgleniu" problem "puknięcia"nie występuje lub jest mało odczuwalny.

Jakieś pomysły ???

 

:mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.