Skocz do zawartości

wisko


edi122

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Widzę , że nikt nie zrozumiał pytania.

Kolega pytal czy visko się kręci po odpaleniu i ZGASZENIU silnika.

Przypuszczam , że chodziło o siłę rozpędu.

Powtórzę , że nie powinno się kręcić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę , że nikt nie zrozumiał pytania.

Kolega pytal czy visko się kręci po odpaleniu i ZGASZENIU silnika.

Przypuszczam , że chodziło o siłę rozpędu.

Powtórzę , że nie powinno się kręcić.

 

Jak silnik jest zimny i się go uruchomi, po czym zgasi, to wiatrak może się ze względu na bezwładność kręcić, ale chwilkę. Przy im wyższej temperaturze gasimy silnik, tym szybciej wiatrak powinien się zatrzymać (różnica prędkości wiatraka i silnika jest tym większa im niższa temperatura silnika, bo czynnikiem "zlepiającym" obracające się względem siebie tarcze wisko jest olej silikonowy, który w przeciwieństwie do "normalnych" substancji gęstnieje w miarę wzrostu temperatury... Im wyższa temperatura, tym bardziej gęsty i tym bardziej "skleja" elementy wisko i tym mniejsze zróżnicowanie prędkości wiatraka względem silnika).

 

P.S. Ale jak po wyłączeniu silnika wisko kręci Ci się cholera wie ile czasu :mrgreen: to zainteresuj się, czy przypadkiem nie jest zużyte (brak oleju silikonowego???)...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Widzę , że nikt nie zrozumiał pytania.

Kolega pytal czy visko się kręci po odpaleniu i ZGASZENIU silnika.

Jak to nie zrozumiał, przecież napisałem krótko i jasno:

Na zimnym, a właściwie na lekko rozgrzanym chwile się pokręci, bo opór powinien być minimalny. Na mocno rozgrzanym (np. po postoju w korku) wtedy gdy już powinno zasprzęglać wisko powinien zatrzymać się od razu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Widzę , że nikt nie zrozumiał pytania.

Kolega pytal czy visko się kręci po odpaleniu i ZGASZENIU silnika.

Jak to nie zrozumiał, przecież napisałem krótko i jasno:

Na zimnym, a właściwie na lekko rozgrzanym chwile się pokręci, bo opór powinien być minimalny. Na mocno rozgrzanym (np. po postoju w korku) wtedy gdy już powinno zasprzęglać wisko powinien zatrzymać się od razu.

 

 

Faktycznie.

Sorki ale nie załapałem od razu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam sorki ze sie wcinam w temat,mam pytanie w ktora strone odkreca sioe wisko,chyba zgodnie z obrotami silnika,ale moze sie myle.pozd.

 

Tam jest LEWY gwint.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
a ja w swojej E34 2,4TD mam inny problem. Jak przeciagne ja po obrotach to sie zaczyna gotowac, natomiast jak jade normalnie temperatura troche przekracza polowe i sie trzyma. Stoje w miejscu, tez sie nie gotuje, gotuje sie tylko jesli ja przeciagne po obrotach(nawet i przy duzych predkosciach(rzedu 140) potrafi podnosic sie temperatura w okolice czerwonego pola. Wisko po wstepnych ogledzinach ma cos nie tak, bo nawet na silniku cieplym moge je bez problemu zakrecic(mowa o zgaszonym silniku), natomiast czy to tylko wisko? przeciez przy predkosci 140 ped powietrza tez jest silny. Czy wisko mozna tylko wymienic, czy da sie to jakos zreperowac domowa robota?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nic nie blokuj!!!!!!!

To nie jest przewidziane do ciągłej pracy na wysokich obrotach.

Poza tym odejmie ci ze 20 koni.

O hałasie nie wspominając.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mozna na sztywno, ale wtedy dluzej sie grzeje.

 

A niby dlaczego? Przecież póki się nie otworzy termostat to płyn krąży tylko w małym obiegu (silnik bez chłodnicy), a chłodzenie bloku/głowicy "wiatrem" od wentylatora wisko to jest jest chyba wydajne i do pominięcia.

 

Na sztywno to chyba wystaraczy jakas srube tam wkrecic.

 

Nie jakąś, a taką która będzie pasować do otworu który trzeba wywiercić w sprzęgle wiskotycznym na wylot, żeby skręcić "tarcze" sprzęgła po stronie wału pompy i po stronie wiatraka. A najlepiej to dwie śruby po przeciwnych stronach osi obrotu, żeby nie było bicia i obciążeń łożyska pompy.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wy panowie modzicie,jaką śrubę w jakie wisco ,co za patenty,przecież takie wisco nigdy nie obraca sie z prędkościa np. 6000 obr, chcecie rozwlic pompe wody i uszkodzić chłodnicę to eksperymentujcie,jeśli chcecie robic wynalazki to juz lepiej czujnik dwu zakresowy z np. VW i elektryczny wiatrak,jak tak miałem w e28 d ,silnik żwawszy sie zrobił i cichszy, a no właśnie na zblokowanym wiatraku auto traci przyśpieszenie i buczy jak stara syrena-pzdr... :arrow: .
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wy panowie modzicie,jaką śrubę w jakie wisco ,co za patenty,przecież takie wisco nigdy nie obraca sie z prędkościa np. 6000 obr, chcecie rozwlic pompe wody i uszkodzić chłodnicę to eksperymentujcie,jeśli chcecie robic wynalazki to juz lepiej czujnik dwu zakresowy z np. VW i elektryczny wiatrak,jak tak miałem w e28 d ,silnik żwawszy sie zrobił i cichszy, a no właśnie na zblokowanym wiatraku auto traci przyśpieszenie i buczy jak stara syrena-pzdr... :arrow: .

 

Drogi Jurku... A kto mówi, że zablokowanie wisko jest zgodne ze sztuką :mrgreen:... Ale są koledzy, którzy w ten sposób "leczą" padnięte wisko... Skutki mogą być oczywiście opłakane: zajeżdżone łożysko pompy, oderwanie łopatek wiatraka, tunel wentylatora, chłodnica, osłony dolne silnika, a nawet maska silnika...

 

... Tyle, że tego odgłosu pracy silnika z zablokowanym na stałe wisko, podobnego do odgłosu łopat bojowego śmigłowca Apache w czasie akcji nie da się na ulicy minąć nie oglądając się za siebie :norty: :norty: :norty:...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He ,He!!! :lol: śmigłowiec apacz to trafne okreslenie...pzdr. :arrow: ...

 

Ja tego wcale nie popieram i uważam, że każdy kto robi wisko na sztywno powinien sobie zdawać sprawę z potencjalnych i wysoce prawdopodobnych destruktywnych konsekwencji takiego zabiegu... Jest ryzyko jest zabawa :norty:.

 

pzdr :cool2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy idzie to visco jakos naprawic na wlasna reke - albo zaadoptowac z innego autka ( tansze - go ) .. moje visco dziala odwrotnie niz powinno na zimnym ma delikatny opor a na rozgrzanym wogole :)

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odwrotnie to znaczy padaka... Są tacy, którzy domowymi metodami "naprawiają", jeśli to można tak nazwać... Jak znajdę stronkę to podłączę link, z tego co pamiętam to było wisko od VOLVO...

Już mam:

 

http://volviki.org/tiki-read_article.php?articleId=10

 

Nie wiem tylko, czy rozwiązania technologiczne VOLVO są identyczne jak w BMW, a zatem, czy tzw. "naprawę" można w ogóle, a jeśli tak to jak przeprowadzić. Jak się otworzy strona, to na samym dole jest link do dłuuugiej serii zdjęć z naprawy...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chcecie robic wynalazki to juz lepiej czujnik dwu zakresowy z np. VW i elektryczny wiatrak,jak tak miałem w e28 d ,silnik żwawszy sie zrobił i cichszy, a no właśnie na zblokowanym wiatraku auto traci przyśpieszenie i buczy jak stara syrena-pzdr... :arrow: .

 

Witam

Nowe 5 juz tez nie maja Visco tylko elektryczne wiatraki, teraz pytanie czy Aby Visco nie jest trochę prymitywne ?(Analogowe),jet ktoś kto ma hybrydę tzn E34/39/38 z elektrycznym wiatrakiem chłodnicy ?, czy da sie zastąpić visco elektrycznym wiatrakiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.