Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do założenia tego tematu skłoniły mnie kłopoty z moim Stagiem. Robię moją betką 4 000 km miesięcznie i przy spalaniu 13,5-14l/100 km robi się górka złociszy. Postanowiłem więc założyć gaz sekwencyjny, a że na forum jest sporo dobrych opinii o stag300 wybrałem właśnie to.

Gazownika polecił mi kumpel który zagazował u niego 2 swoje samochody i jest zadowolony.

Od początku zaczęły się problemy. Po instalacji i skalibrowaniu auto jeżdziło nieżle, paliło 15 l gazu / 100km ale dusiło się i gasło na wolnych obrotach, do tego od razu po uruchomieniu silnika przechodziło na gaz i śmierdziało w aucie gazem, wywalało "check engine" i błędy składu mieszanki.

Macher wymienił reduktor i regulował ciśnieniem gazu w reduktorze i kalibrował kilka razy.

Potem wpadł na pomysł zmniejszenia dysz ( włożył 2,2 mm było 2,4, 1 ohm wtryskiwacze valtec, Red. Zavoli)

Pomogło o tyle że nie dławił się na wolnych obrotach, za to zaczął palić 25 litrów i czasem wywalało check engine.

Macher zmniejszył ciśnienie w reduktorze z 1,4 na 1,2 .

Spalanie spadło do 19 litrów.

Macher zmienił cewki na 3 ohmowe. Auto pali 18 i znów wywala check engine (skład mieszanki).

Prawdę mówiąc mam już serdecznie powyżej kokardy...............

Niech ktoś z doświadczonych kolegów napisze mi jak powinna być skonfigurowana i wyregulowana instalacja stag 300 w e39 520iA 6 cylindrów, wtryskiwacze, reduktor, dysze, ciśnienie w reduktorze, czasy wtrysków.

Chciałbym wynmusić na tym pseudo gazowniku włożenie wszystkiego tak jak być to powinno a potem pojadę do dobrego gazownika to ustawić i wyregulować.

Bardzo proszę o pomoc i namiary na dobrego gazownika który ustawi staga w buni w warszawie lub okolicach.

Help!!! :jawdrop:

Opublikowano
uuu to gazownik się nie postarał, może podjedź do innego, a spalanie 15 litrów to spore mi M50B25 pali na krótkich dystansach przy dynamicznej jeździe koło 16 litrów, a na trasie średnia 90 - 100 km/h czyli częste wyprzedzanie redukcjie itp pali 12 więc u Ciebie chyba ciut za dużo, sprawdź też szczelność instalacji u mnie była nie szczelna i paliła mi w mieście 18-20 litrów, a na trasie 14.
Kamil
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mi pali do 12 l gazu, wiec cos jest bardzo nie tak, ale ja robiłem u goscia pod wrocławiem, wiec daleko od Ciebie
Opublikowano
Matko święta zatłukł bym sku....a a ja myślałem swojego do sądu podać, kolego ja mam 528 i zapewniam Cię że nie jeżdże jak emeryt i pali mi na Stagu 300 około 12 ltr jedź do normalnego gazownika na koszt instalatora, dla Twojej informacji mam dysze żółte Valtek 2,2 ciśnienie chyba 1,1 i jest w miarę w porządku .
Opublikowano
Widzę że jesteś z wawy więc krótko: Podjedź do chłopaków z EGP http://www.egp.pl/o_nas_energy_gaz.php a tamtego partacza zlewaj. Goście naprawde znają się na gazie i potrafią to wyregulować jak trzeba. Ja swoją instalke wkładałem właśnie tam i regulacja z kompa ok 15 min. Auto jak ty mam na podwójnym vanosie i mój 2.8 pali 11-15 i chodzi jak złoto. Naprawde ich polecam (moja instalka to BRC)
Opublikowano

Dzięki wielkie. Dzwoniłem dzisiaj do EGP i umówiłem się że wpadnę w poniedziałek a oni to oblukaja i powiedzą do czego to się nadaje.

W każdym razie lipę mi odstawił ten mój gazownik.

Opublikowano

Czy komuś z was wywala "check engine" na gazie?

Jeden gazownik powiedział mi że w BMW na Stagu zawsze będzie wywalać check engine. Wydaje mi się że to bzdura, trzeba tylko wyregulować skład mieszanki..... ale ja to się nie znam.

Opublikowano

Silniki z podwójnym vanosem (od 09.1999) są wymagajace co do instalacji gazowej. Ja słyszałem od jednego gazownika że STAG ma wolny komputer i nie nadąża za kompem samochodowym korygować parametrów wtrysku + do tego dochodzi szybkość wtryskiwaczy. Check-engine zapala się właśnie w momencie niewłaściwego składu mieszanki ponieważ silniki M52TU mają sondy lambda za katalizatorem (razem 4szt). Moja rada: wymień świece, sprawdz w serwisie na kompie działanie sond lambda przy pracy na benzynie i dopiero wtedy jedź do EGP. Powodzenia!

ps. miedzy innymi dlatego zainwestowałem w BRC - była droższa od staga ok 600 zeta ale śmiga aż miło (przy spokojnej jeździe 90-120 udało mi się osiągnąć 10l gazu/100km.)

Opublikowano
Oczywiście że od 09.1998. Moja pomyłka, za szybko pisałem. Jak sie uporasz z problemem to napisz co było bo jestem ciekaw a może się komuś przyda w przyszłości.
Opublikowano

OK' sprawdze świece i jak trzeba będzie to wymienię, ale kolo od którego kupiłem auto twierdzi że we wrześniu wymienił świece, a od tego czasu auto przejechało ok 12 000 km. Poza tym na benzynie pali 13,6- 14 l/100 km i nie ma problemu z błędami jakimikolwiek a już skladu mieszanki na pewno. Ale jak mówia sprawdzic nie zaszkodzi.

Potem pognam do EGP i oczywiście jak tylko mi chłopaki rozwikłają sprawe to dam zna.

Dzieki wszystkim za cenne info.

:D

Opublikowano

Wymieniłem świece, choć stare były jeszcze znośne.

Wpadłem do kilku gazowników i popytałem, jeden z nich na powiedział że nie rozumie dlaczego jest coś nie tak bo powinno być dobrze- do tego już nie pójdę. W 2 miejscach powiedzieli mi że ktoś mi wmontował G..... i do tego na odwal się- za mały reduktor, brak filtra gazu, plastikowe trójniki pokręcona elektryka itp. Generalnie najlepiej do gemela to wszystko i robić od nowa bo sama poprawka będzie kosztować 1000- 1500 pln.

Pojechałem do mojego gazola żeby go przycisnąć, żeby mi to zdemontował. Bezczelny typ powiedział że i owszem może to zdemontować ale za 500 pln na moje życzenie, że sprzęt założył dobry i ma 14 dni na usunięcie usterki. Nie przyjmuje gość do wiadomości że usterki nie ma tylko odwalił partaninę montując najtańszy kit do mojego auta i tak to jeździć nie będzie. Chce dalej dłubać i się uczyć na moim aucie. Bujam się z nim już od miesiąca, jak go zmusić żeby mi oddał kasę i to zciągnął??? Help. Czy można mu nasłać jakąś inspekcję? Gość dodatkowo prowadzi "przyjazną" stację diagnostyczną.

Może w ten deseń polecieć. Nie wiem co robić.

Opublikowano

Stag dobrze sie sprawuje w BMW, u mnie (528) mam staga 200 i jest ok. Kontrolka zaczela mi si pkazywac, jak mu za mocno skrecilismy dawki gazu, teraz czasami tez sie pojawi (czasami zdarzy si gorszy gaz). U mnie spalanie w trasie ~13-13,5 LPG (automat i kombi).

Walcz z gazownikiem, ale pisz pisma, na ktoryc zadaj potwierdzenia. Nie chce Cie martwic, ale jezeli gosc sie stawia, niewiele dasz rade zdzialac - jedynie sad. Zadzwon do lokalnego rzecznika praw koncumenta, oni czasami potrafia pomoc, wiec moc urzedowa dziala na niektorych.

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Byłem dziś u gazownika który mi to zrobił i facet nadal uparcie chce eksperymentować na moim aucie. Zdemontować nie chce, idzie w zaparte że instalacja jest wykonana dobrze i wymaga pewnych regulacji.

Rozmawiałem z ludżmi z Białego Stoku z Auto Gaz i dowiedziałem się jaki dokładnie zestaw powinienem dostać do mojego auta.

A ten gość nadal chce eksperymentować z dyszami, reduktorem, wtryskiwaczami (oczywiście nie proponuje niczego co w tym aucie być powinno).

 

W poniedziałek robię w PZMOT ekspertyzę.

Ciąg dalszy nastąpi.

W każdym razie nie odpuszczę draniowi.

:nienie:

Opublikowano
Popieram, nie odpuszczaj a przy okazji możesz go lekko postraszyć jak koledzy pisali rzecznikiem praw konsumenta. Pytanko czy wystawił ci fakture i dał książeczkę gwarancyjną? Sekwencja bez filtra gazu :shock: :duh: .Ja brykam od stycznia na swojej seqent 56 i check engine nigdy nawet nie błysneła.
Opublikowano
Popieram, nie odpuszczaj a przy okazji możesz go lekko postraszyć jak koledzy pisali rzecznikiem praw konsumenta. Pytanko czy wystawił ci fakture i dał książeczkę gwarancyjną? Sekwencja bez filtra gazu :shock: :duh: .Ja brykam od stycznia na swojej seqent 56 i check engine nigdy nawet nie błysneła.

 

A ja nie mam filtra fazy ciekłej przy sekwencji OMVL. Czy to duży błąd? Sam aktualnie to reguluję. Regenerowałem nie dawno reduktor (samodzielnie) bo mi puszczał gaz przez podciśnienie.

 

Tak na moje oko ciśnienie gazu masz bardzo małe (do autora wątku). Ja na jałowym mam nie całe 2 bary... dużo ale 1,2 (takie jak Ty) to wiem że jeden gość miał w Punto II 70 KM czy jakoś tak :) Mi auto przed regeneracją reduktora paliło średnio 16 gazu. Teraz po regeneracji spaliło mi tyle samo ale jeszcze nie robiłem dokładnych regulacji (dopiero teraz robię) i wydawało mi się że cisnąłem za bardzo.

Ja mam instalację podobno trudniejszą w regulacji niż Stag 200.

Sekwencje nie tak łatwo uregulować, trzeba naprawdę dużo nerwów i nie wierzę w gruntowe uregulowanie przez warsztat i to jeszcze na postoju...

Najlepiej co dzień robić odcinek i korygować ustawienia.

Jak masz zacięcie techniczne kup sobie kabelek :)

Ja oczekuje spalania w trasie 11-12 litrów i tyle chce osiągnąć przy spokojnej jeździe :) Przy silniku 3.5 litra dość starej konstrukcji.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja na jałowym mam nie całe 2 bary... dużo ale 1,2 (takie jak Ty) to wiem że jeden gość miał w Punto II 70 KM czy jakoś tak :)

 

To masz dużo za dużo. Jakie masz wtryskiwacze że to wytrzymują?

Opublikowano
lechooo Daj znac jak sie uporasz z problemem bo mam ta sama instalacje i spalanie benzyny 15.4 a gazu 18 nie schodzi. DRUGA SPRAWA MAM TEN SAM PROBLEM ZE PRZERZUCA MI NA GAZ ZARAZ PO ODPALENIU, JAK BYS WIEDZIAL JUZ DLACZEGO DAJ MI ZNAC. OK??
B-bardzo M-mądry W-wybór
Opublikowano

W środę byłem w EGP, przed weekendem mieli tam straszne urwanie głowy i nie udało im sie zrobić wszystkiego. Wymienili mi reduktor i samochód zaczął jeżdzić, wyregulowali to jak się dało i na razie jeździ nieźle. Nie wywala check engine, nie falują obroty, ma mocy tyle ile potrzba, nie dusi się i nie śmierdzi w środku gazem. Wreszcie. :modlitwa:

Po weekendzie robimy resztę. I mam nadzieję że będzie wszystko grało.

Co do spalania to nie zrobiłem jeszcze zbiornika, na razie przegoniłem 100 km (weekend) i na moje oko to spalanie spadło nieco ale to jeszcze nie to czego się spodziewam. Pewnie nie obędzie sie bez wymiany dysz a i listwy nie są takie jak powinny.

Dam znać w przyszłą środę bo wtedy kończymy.

Mlody 36, co do przełączania na Pb podczas jazdy, jedną z przyczyn podobnie jak u mnie może być za mały reduktor który nie daje rady.

Ale ja się na tym nie znam więc może też być coś innego. :?:

Opublikowano
Nie powiem: a nie mówiłem - goście z EGP naprawde mają pojęcie co robią - może nie najtaniej ale profesjonalnie :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.