Skocz do zawartości

Z3 2.8 193 KM - M52B28 - kilka pytan tuz po kupnie :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

 

Wczoraj zakupilem BMW Z3 2.8 193 KM z 1999 roku, przebieg 118 tys wyglada na prawdziwy :) . Wydaje mi sie ze technicznie to auto jest bardzo zblizone do 328i E36 wiec temat wrzucilem tutaj :) .

 

Mam teraz pytanko, bo chce tuz po kupnie nalezycie zadbac o moj nowy nabytek :mrgreen: :

 

1. Jaki olej silnikowy zalac ? Co polecacie ?

 

2. Oplaca sie zmieniac filtr paliwa po takim przebiegu ?

 

3. Oplaca sie zmieniac plyn w skrzyni biegów ? Ktos sie orientuje ile oleju wchodzi do skrzyni ?

 

Z autem poki co mam 1 "problem" (pisze w ten sposob bo nie wiem czy to problem czy kazda tak ma) :

 

Otoz biegi dosyc ciezko wchodza - tzn. czuc przy wkladaniu kazdego biegu ze jest takie miejsce gdzie drazek nie wchodzi "jak po masle" na swoje miejsce a jest lekki opor w pewnym miejscu przu wkladaniu biegu . Przy dynamicznej zmianie biegow autko szarpnie troszke ale to pewnie kwestia braku wyczucia po przesiadce z diesleka ;) . Sprzegło chodzi lekko, ale przy puszczaniu sprzedla sluchac taki cichutki "klik" w pewnym momencie . Co to moze byc ?

 

Jesli to ma jakis zwiazek to dodam ze auto ma szpere 25% .

 

Do tego musze zmienic gumy wozka dyfra bo maja lekki luz ale to akurat jest proste do namierzenia . Pojade jeszcze raz na szarpak i sprawdze dokladnie co ma choc najmniejszy luz i pozmieniam co trzeba :).

 

Z gory dzieki za odpowiedz :)

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Wiem o tym kolego, tam tez dalem temat, sek w tym ze userow z3 2.8 jest na forum chyba z dwoch nie liczac mnie, wiec pomyslalem ze ktorys z uzytkownikow 328i szybciej mi pomoze ...

 

Wiec jak doradzicie ? :cool2:

 

Aha i swiece zaplonowe jakbym chcial zmienic - jakie zakupic ?

 

dzieki

pozdr.

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

1. Syntetyk Valvoline. Najlepiej VR Racing

 

2. Opłaca się.

 

3. Opłaca się, wchodzi 1.2 litra, jaki olej tam masz zalać - pisze na skrzyni.

 

Co do wchodzenia biegów to mam podobny problem i właśnie go rozwiązuje.

Opublikowano (edytowane)

Drifte smigasz 328i ? Jak rozwiazesz "problem" z tymi biegami to daj znac :) .

 

Fotki w swoim czasie :).

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
... sęk w tym ze userow z3 2.8 jest na forum chyba z dwóch nie licząc mnie, wiec pomyślałem ze któryś z użytkowników 328i szybciej mi pomoże

racja! :) ... każdy user BMW oprócz tego, że ma BMW to musi jeszcze działać inteligentnie gdzie wspólnym mianownikiem jest logika :wink:

Opublikowano
Z tymi biegami to koledzy z innego forum mówią, że to docisk. Docisk niby tania sprawa, ale jak już ściągać skrzynie to lepiej wymienić razem ze sprzęgłem i łożyskiem myśle. Po co 2 razy potem rozbierać.
Opublikowano
Ja miałem taki problem z biegami - też część wchodziła lekko, a część ciężko - trzeba było przesmarować cięgna i już jest wszystko ok. Ale też problem może leżeć w samej skrzyni.
Opublikowano
Raczej to wina docisku wrzuć 1 i na sprzęgłe daj na luz i znowu wrzuć 1-wchodzi lekko za drugim razem. Potem daj na luz puśc sprzęgło i znowu włącz sprzęglo wrzóć 1 jak wejdzie z oporem a tak jest u mnie to podejrzewam docisk olej zmeiniłem oring na wybieraku zmieniłem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.