Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie,

 

Kolega zapytał, czy ktoś zagazował E60, a rozpoczyna się wojna o to czy gaz w BMW.

Jednym słowem nikt z nas nie udzielił odpowiedzi.

 

Ja od siebie powiem tylko, że kupiłem swoje Bmw już z gazem i bardzo przyjemnie się robi 300km za 80 PLN, tylko z ciekawości od czasu do czasu sprawdzam ile mi samochód pali.

 

Natomiast gaz ma minusy, np: częstsze czynności serwisowe auta, dodatkowy serwis instalacji,, a butla zabiera cenne miejsce w bagażniku.

Nie przerabiałem tematu zakładania gazu, ale to dodatkowo zawsze to ingerencja w silnik i jednak jakieś ryzyko. Ponoć LPG wpływa też na szybsze wypalanie się gniazd zaworowych (???)

Natomiast korzyści wynikające z stosowania dużo tańszego paliwa są oczywiste.

 

Brando,

Szanuję twoje zdanie, że zakładanie gazu do BMW to profanacja.

Jeśli zatem tak uważasz, to napisz w kilku zdaniach, dlaczego, a zapewne autor wątku przemyśli twoje uwagi.

 

/Andrzej

300 km za 80 zł to moze robisz ale na trasie :!: W miescie łyka ci minimum 15 l

  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Co do gazu w e60 - czemu nie?

Jeśli to auto do codziennej jazdy to w celu zmniejszenia kosztów użytkowania założyłbym jak najbardziej. Gazu nie założyłbym do swojej 850 czy innego auta które ma jeździć dla frajdy. Gdyby moja e39 była w benzynie tez pewnie założyłbym gaz, tym bardziej ze pokonuje miesięcznie ponad 10 tys. km - wiec pewnie szybko by mi sie zwróciło (dzisiaj widziałem jak u znajomego w warsztacie montowali gaz do babusa 55 v8 - to jest profanacja a nie montaż gazu w aucie codziennego użytku).

 

Jeśli możesz to napisz jak ci sie sprawuje autko po zagazowaniu, bo pewnie niedługo zmienię na e60 i zastanawiam sie nad benzyna ;].

 

A do kolegów dla których gaz jest profanacją - a jazda bez dresu też jest skazą dla właścicieli bawarek?

 

pzdr

zderek

Opublikowano
Dziękuję wszystkim za info wprawdzie spodziewałem więcej konkretów (kilka znalazłem) . Zapytałem o konkrety a tu się jazda zaczęła. Dziwne dlaczego wszystkie marki pracują nad alternatywnymi paliwami. Dla mnie też było profanacją wprowadzenie do sprzedaży Bejc z grzechotnikiem, ale szybko zmieniłem zdanie (skąd się wzięła ta zmiana w BMW z oszczędności Niemców dlatego ich kraj tak wygląda - nasz tak). Co do mądrych „postów” miałem 1 Bejce-3 wspaniałą 2-litrową 6 cylindrową rekinkę na te czasy to był wypas w Polsce ( nie wiem czy ci „pseudo fanatycy” tej marki wiedzą o co chodzi) paliła 18 litrów i było ok na te czasy. Teraz mam inne podejście do kasy i dlatego mnie stać na to co mam. Znudziły mi się diesle i dlatego powróciłem do benzyny 6 cylindrowej, która ma swój charakter w Bejcach od lat. Myślałem, że to forum to mądra i fachowa wymiana doświadczeń użytkowników, fanatyków i miłośników tej marki a tu targ się zrobił. Jeszcze ponawiam raz jak ktoś ma doświadczenie z gazem w tym modelu proszę o cos konkretnego. Dzięki
Opublikowano

Zderek napisał

A do kolegów dla których gaz jest profanacją - a jazda bez dresu też jest skazą dla właścicieli bawarek?

 

Hehe dobre...

Kolejna dyskusja bez sensu, jakby BMW było 8 cudem świata... albo co najmniej Ferrari :duh: Kocham ta markę i nie zmienię nigdy na nic innego, ale wybaczcie - nie stać by mnie było na jeźdźenie 30tyś rocznie przy spalaniu 10-12l Pb. A przyzwoity gaz nie zabiera przyjemności z jazdy a dodaje dużo radości przy dystrybutorze. I przestańcie w końcu pisać o problemach z instalacjami bo się słabo robi. Jak ktoś nie zainwestuje w porządną instalację to znaczy że jest kretynem i traktuje to auto jak każde inne tzn. byle taniej, 100tyś bez regulacji, wymiany filtrów i do Żyda. A później człowiek czyta, że gaz to same problemy. Ja bym za to w życiu diesela nie kupił, chyba że nowego :cool2: Pewnie że możesz zagazować e60 i cieszyć się bezproblemową, tanią jazdą. A podniesienie akcyzy na gaz aż o tyle nie przejdzie bo by ich 2 mln kierowców zabiło... I przestańcie się czepiać Dacii Logan... :mrgreen:

Tomek
Opublikowano
15L LPG "łyka" w mieście M62B44 ....

 

Przeczytaj post, takowy był na temat eksploatacji 540i i gazu sekwencyjnego w niej. 16 litrów to praktycznie nieosiągalne w ruchu miejskim, mowa oczywiscie o mieście a nie paru skrzyzowaniach na krzyż :) w tym poście koledzy wypowiadali sie ktorzy posiadaja takie silniki ile im spala :) i norma jest raczej 18-20 litrów gazu przy normalnej jeździe w miescie tzn troche korki, troche jazdy czasem depnięcie, czyli norma :)

Opublikowano

Ja mam kolesia, ktory przed rokiem zagazowal 550i - zalozyl instalacje Icom JTG LPI (cos takiego jak Prins) i samochod sprawuje sie super.

A ostatnio widzialem Alpine B3 Biturbo przerobiona na LPG :lol:

 

Gadanina typu "masz E60 a nie stac cie na benzyne" to brednie. Jest roznica, czy zatankujesz do pelna benzyne 98oktanow za 100€ czy gazu za 40€. Mysle, ze jak ktos sobie pozwolil na taki drogi samochod, to i moze sobie spokojnie pozwolic, zeby go zatankowac. Ale czy on chce sobie na to pozwalac, skoro moze placic mniej niz polowe?

 

Tutaj sa rozne BMW przerobione na LPG (to chyba nawet jest jakas polska firma dzialajaca w De, nie jestem pewny)

http://www.ekogas.de/galerie.php?galeria=bmw.php

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
dokładnie o tym pisałem na początku, pozatym jesli jest to dobra instalka, dobrze załozona i auto jest w dobrym stanie technicznym, to będzie jeździło bezproblemowo i praktycznie bez różnicy, mity i legedny o LPG jak sądze biora się stad, że jak ktos zaklada instalke u "paproka" albo skąpi na tym, to później ma problemy, stąd te mity, pozatym jesli ktoś nie dba o auto to z LPG wyjdzie mu to szybko bokiem. Podstawa to dobry stan silnika itp, a dopiero zakładać instalkę
Opublikowano

O zakładaniu gazu było 1000 tematów, napiszę tylko tyle, że nikt nie zakłada gazu bo bardziej mu podchodzi od benzyny. Gdyby ludzie zarabiali godziwe pieniądze, a ceny paliwa były przy tym normalne, a nie powiększone 3 razy o podatki to mało kto gaz by zakładał, taka jest prawda. Problemem zawsze są pieniądze, to że ktoś zarabia ich dużo nie znaczy, że dla niego zalanie 20 litrów na 100km to jest pikuś i w ogóle nieistotna sprawa, gdyby tak było nie zakładałby instalacji.

"Wolę wydać zamiast na paliwko na coś innego" to tylko popularne tłumaczenie, nie ma się czego wstydzić, gdyby w moim przypadku zrobienie więcej niż 1200km miesięcznie nie było świętem lasu jeszcze dziś szukałbym dieselka albo założył instalkę.

Opublikowano

mam podobny silniczek tyle że M54B25 ale w e39 i też bede go gazował będę bo to się opłaca po prostu. Zakładam staga 300 z wtryskiwaczami valteka i większym parownikiem koszt instalacji 3400 czyli ok.

Wtrysk ciekłego gazu to wedlug mnie troszke przerost formy nad treścią samochod kosztował 10000 euro a ja mam dać prawie 1/3 ceny za zagazowanie może jak ktoś robi naprawde dużo km-ów to sie opłaca ale dla normalnego użytkownika raczej średnio.

Jeżeli ktoś szanuje swoje pieniądze to napewno gaz bedzie dla niego ile by ich tam nie miał

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano

to zdjecie jest nalepsze!!

http://www.ekogas.de/ebay/autos/bmw/PICT3589.JPG

gaz to pozorne oszczednosci, potem sie sypie , wiem co mowie bo mialem z tym stycznosc przez jakis czas, mialem instalke sekwencyjna co w tamtych czasach zaplacilem 10 tys. pln, nikomu nie polecam, ja wiem ze ludzi ktorzy jezdza na gaz wmawiaja wszystkim na sile ze nie ma zadnych problemow, a przeciez to czeste wizyty w serwisie plus wizyty w serwisie u gazownika, ciagle sie cos rozstraja,a po przejechaniu kilkudziesieciu tysiecy km i tak sie rozwali cala instalka, przy okazji problemy z ukladem chlodzenia i popekane weze, NIE POLECAM! :)

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a ja swojego nie będę gazował bo nie mam czasu na pierdoły i problemy.

 

dziekujemy za jak zwykle elokwentny komentarz :cool2:

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
dziwi mnie to podejście że niby problemy jeżdże na gazie dobrych 8 lat roznymi samochodami i nigdy nie było żadnego problemu.

a co z pierdołami?

PawełH
Opublikowano
a ja swojego nie będę gazował bo nie mam czasu na pierdoły i problemy.

 

dziekujemy za jak zwykle elokwentny komentarz :cool2:

jaki temat taki komentarz

PawełH
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedyna firma robiaca wtrysk gazu cieklego bylo do tej pory Vialle, koszt instalacji ogromny ale znakomite parametry.

Ponizej kody silnikow, do ktorych Vialle jest zaadaptowana:

 

Mylisz się. Od dawna robi je też PRINS - chodzi o instalację PRINS VSI + japońskie wtryski Keihin

 

Koszt do R6 to obecnie 5500zł

 

http://www.egp.pl/instalacje_gazowe_energy_gaz.php

Opublikowano

Ja proponuję tym co nie lubią LPG o założenie fundacji na rzecz ratowania BMW skażonych gazem lub zbieranie kasy i dopłacenie tym co mają LPG do benzynki 98.

 

Mogą wtedy prosić o 1% podatku na swoją fundację.

 

Pozdrawiam tych co lubią alternatywne paliwa i oszczędności.

BMW i V8 to idealne połączenie :)
Opublikowano
to zdjecie jest nalepsze!!

http://www.ekogas.de/ebay/autos/bmw/PICT3589.JPG

gaz to pozorne oszczednosci, potem sie sypie , wiem co mowie bo mialem z tym stycznosc przez jakis czas, mialem instalke sekwencyjna co w tamtych czasach zaplacilem 10 tys. pln, nikomu nie polecam, ja wiem ze ludzi ktorzy jezdza na gaz wmawiaja wszystkim na sile ze nie ma zadnych problemow, a przeciez to czeste wizyty w serwisie plus wizyty w serwisie u gazownika, ciagle sie cos rozstraja,a po przejechaniu kilkudziesieciu tysiecy km i tak sie rozwali cala instalka, przy okazji problemy z ukladem chlodzenia i popekane weze, NIE POLECAM! :)

:clap: Jest coraz wiecej ludzi myslacych pozytywnie :hand:

Opublikowano
to zdjecie jest nalepsze!!

http://www.ekogas.de/ebay/autos/bmw/PICT3589.JPG

gaz to pozorne oszczednosci, potem sie sypie , wiem co mowie bo mialem z tym stycznosc przez jakis czas, mialem instalke sekwencyjna co w tamtych czasach zaplacilem 10 tys. pln, nikomu nie polecam, ja wiem ze ludzi ktorzy jezdza na gaz wmawiaja wszystkim na sile ze nie ma zadnych problemow, a przeciez to czeste wizyty w serwisie plus wizyty w serwisie u gazownika, ciagle sie cos rozstraja,a po przejechaniu kilkudziesieciu tysiecy km i tak sie rozwali cala instalka, przy okazji problemy z ukladem chlodzenia i popekane weze, NIE POLECAM! :)

:clap: Jest coraz wiecej ludzi myslacych pozytywnie :hand:

 

 

W 100% sie zgadzam ja nie nie chce gazu NIGDY. I nie polecam nikomu.

Opublikowano
Jeżeli jest cie stac na e60 bądź e61 to nie rób z siebie dziada!!!! Kup sobie lepiej lanosa albo civica i zagazuj!!! Jak można w ten sposób robić?? Niby chce się pokazać że ma się pieniądze na samochód a tak naprawde to nie jest cie stac na utrzymanie go i gaz zakładasz!!!
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Jeżeli jest cie stac na e60 bądź e61 to nie rób z siebie dziada!!!! Kup sobie lepiej lanosa albo civica i zagazuj!!! Jak można w ten sposób robić?? Niby chce się pokazać że ma się pieniądze na samochód a tak naprawde to nie jest cie stac na utrzymanie go i gaz zakładasz!!!

lub dacie logan

Opublikowano

niedługo jazda samochodem i tak stanie sie luxusem , oszczędne podejście do sprawy jest wynikiem zdrowego rozsądku i pozytywnego myślenia , no ale autorowi tego tematu chyba i tak to powiewa czy komuś się gaz podoba czy nie , już zadecydowal że będzie gaz , problem tkwi raczej w doborze instalacji , ja osobiście mam sekwencje brc , niby włoskie nietrwałe , zrobiłem jak na razie około 28 tyś. jeden serwis gazu po 15 tyś z wymianą filtra koszt 40 zł śmieszny zresztą ! i nic się niedzieje , jedyna wada to że tanio jeżdże !!! i niebawem koszt założenia instalacji mi się zwróci , , w lipcu zmiana modelu na e90 330i zza oceanu i odrazu gaz ale prins w fazie ciekłej .

 

pozdrawiam :dance: :dance: :dance:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.