Skocz do zawartości

Urwana szpilka <śruba> w kole.


dyzio255

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam wszystkich pomocnych.

Mam problem.

Pojechałem dziś do znajomego żeby mi wyważył koła.

No i przy odkręcaniu przedniego koła urwał mi szpilkę :?

Była zatarta i może zbyt pochopnie zastosował klucz z rurką.

Nie robiłem mu afery i jak przyjechałem do domu zacząłem ją wykręcać.

Łatwo nie było bo faktycznie była zatarta solidnie.

Ale po trzech godzinach było po zabiegu.

Tylko że uszkodzeniu uległ gwint w piaście.

Nie cały gwint tylko jego początek ale nie daje się wkręcić nowej szpilki :cry:

I nie wiem co dalej z tym począć?

Pomyślałem o poprawieniu gwintu.

Tylko jak to zrobić?

Czym to zrobić?

Jaki wymiar ma ten gwint?

Czy to będzie dostatecznie mocne?

Czy nie kombinować tylko zmienić piastę

Ile kosztuje piasta?

Wczoraj walczyłem z brakiem ręcznego I miałem nadzieję , że będę miał jakiś czas bez napraw a tu nagle taki temat.

PORADŹCIE PROSZĘ.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wymieniaj.Nic nie kupuj nowego.

W przypadku urwania szpilki największym problemem jest jej wykręcenie.

Ale Ty już masz to z głowy :cool2:

 

Gwint masz zjechany ale zapewne tylko częściowo.Nie wkręcaj szpilki na siłę, tylko zaopatrz się w gwintownik, który POPRAWI stary wzór.

Nie łatwo będzie to zrobić "na kolanach", więc wymontuj piastę i jazda do mechanika/ślusarza. Stół, imadło, dobry rozmiar gwintownika i gęstość gwintu i trochę czułości i po sprawie :cool2:

 

Powodzenia.

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Temat już rozwiązany.

Niestety wolałem wymienić piastę.

Jednak to ważny element. Nie chciałem ryzykować gwintowania bo można przez przypadek naciąć "nowy" gwint i wtedy to wogóle do niczego.

Żeby to wykonać prawidłowo to trzeba zabrać się do tego od wewnętrznej strony a do tego trzeba wymontować piastę.

Po nagwintowaniu miałbym połowę szerokości sprawnego gwintu a to jak dla mnie o połowę za mało.

Z wymontowaniem piasty jest troszkę pracy więc założyłem nową i będzie na dłuższy czas z głowy

Koszt 350pln.

Dziękuję wszystkim za porady pomimo tego , że i tak zrobiłem inaczej.

Jeśli ktoś chce to tamtą piastę mogę gratis oddać. Łożysko jest ok.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.