Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pytanie jakie jest rzeczywiste spalanie w BMW E90 325i ? Katalogowe dane są szokująco niskie i pewnie ni jak mają się z życiem. Bede wdzięczny za odpowiedź.

Opublikowano

Spalanie w mieście przy ostrej jeździe przekracza 18 litrów. :|

Przy dość spokojnej spala około 14.

W trasie jeszcze nie byłem :lol:

Pisze to na podstawie własnych spostrzeżeń.

Dodam,że silnik jest 3 litrowy o mocy 218 koni,skrzynia automat.(wersja amerykańska).

89fd7c4724419b3am.jpg
Opublikowano
Spalanie w mieście przy ostrej jeździe przekracza 18 litrów. :|

Przy dość spokojnej spala około 14.

W trasie jeszcze nie byłem :lol:

Pisze to na podstawie własnych spostrzeżeń.

Dodam,że silnik jest 3 litrowy o mocy 218 koni,skrzynia automat.(wersja amerykańska).

 

dokładnie o taki silnik mi chodziło, jak będziesz wiedział ile Ci pali na trasie to napisz :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mi pali w granicach 12-13 litrow (wersja 330i 258 kM/190kW) , nie mam ciezkiej nogi wiec moze dlatego... ale czasami lubie sobie poszalec :twisted: i tak czy siak spalanie trzyma sie w granicach 12-13 litrow... skrzynia manual. w trasie jakies 11l

 

pzdr

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Spalanie w mieście przy ostrej jeździe przekracza 18 litrów. :|

Przy dość spokojnej spala około 14.

W trasie jeszcze nie byłem :lol:

Pisze to na podstawie własnych spostrzeżeń.

Dodam,że silnik jest 3 litrowy o mocy 218 koni,skrzynia automat.(wersja amerykańska).

 

Powiedz mi czy po sprowadzeniu musiales wymieniac swiatla z amerykanskich na polskie? Przod to masz chyba ksenony to nie trzeba wymieniac, a tyl ( czerwone kierunkowskazy itd)?

Opublikowano

Z przodu mam teraz bixenony,ale fabrycznie ich nie było.

Auto miało skasowany przód,a że i tak musiałem kupować przednie lampy,założyłem xenonki.

Mimo to świecą mi się na pomarańczowo kierunki na stałe.

Podobno jest to do ogarnięcia,musze kogoś znaleźć,kto się tym zajmie,bo wedle polskiego prawa jest to niedopuszczalne.

Z tyłu natomiast miałem czerwone kierunki.Kupiłem na allegro całe lampy z serii black line i jest git :)

Amerykańce nie mają również tylnego przeciwmgielnego,ale jakoś przegląd mi przeszedł :lol:

89fd7c4724419b3am.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ponawiam temat. Bede mial kilka pytan odnosnie tego modelu (325i E90 wlasnie automat z USA).

 

Stoje przed wyborem gabloty i poki co moje oczy skupily sie wlasnie na 325i (2006-2007) i Golfie GTI DSG - wiem, wiem, to forum BMW, wiec lepiej nie bede pytal o zdanie na temat Golfa. Tez ma swoje zalety, niewatpliwie jednak auto klasowo, trakcyjnie i wizerunkowo lepsze to 325i. Generalnie autko praktycznie musze miec z automatem - nie tylko ja bede nim jezdzil, chyba wlasnie dlatego wybor kroi mi sie w okolicach tej dwojki. A jesli chodzi o 325i, to oczywiscie najlepiej z USA - wiadomo sprawy cenowe. Ok, koniec marudzenia, teraz pytania, ktore sie nasuwaja:

 

1) Czy nie jest to przypadkiem silnik 2,5l, a nie 3 jak obecnie w Europie? Bo kilka rzeczy mi sie tu nie zgadza - m.in. moment obrotowy, na stronie BMW Polska jak wol stoi 270Nm, na stronach amerykanskich 251Nm...

 

2) Moze wlasnie stad to wysokie spalanie, wiadomo - inaczej konstruuje sie silniki na USA, inaczej na Europe... Czy ktos oprocz Loopa mial jeszcze okazje (wlodar moze juz wszedles w posiadanie 325i?;)) jezdzic tym modelem i moze okreslic czy to tylko ten konkretny egzemplarz Loopa tak ma (18 czy 20l to faktycznie ogromne wartosci, nawet jak na b. dynamiczna jazde)?

 

3) Jakie sa orientacyjne koszty przygotowania takiego modelu z USA do (zgodnej z prawem) jazdy w Polsce? Na cos oprocz lamp trzeba zwrocic uwage?

 

4) Konkretnie do Loopa i innych uzytkownikow 325i - jak przedstawia sie dynamika tego modelu? Czy rzeczywiscie ta skrzynia jest tak zmulona? Moze to wina wlasnie tego, ze to model z USA (choc akurat wydaje mi sie, ze skrzynie BMW robi te same na Ameryke i Europe)? Silnik 2.0TFSI VAG znam bardzo dobrze, natomiast kompletnie nie wiem nic o jednostkach BMW... Z jednej strony nizszy moment obrotowy niz w przypadku wyzej wymienionego turbinowego, jednak z drugiej R6 i RWD, co pewnie rekompensuje to w zupelnosci...

 

Czekam wiec na porady i odpowiedzi, dziekuje z gory, pozdrawiam:)

Opublikowano

Pojemnosc i moc zależą od rocznika. Wersje europejskie E90 było-jest:

325i/2500/218KM/250Nm-325i/3000/218KM/270Nm,

330i/3000/258KM/300Nm-330i/3000/272KM/315Nm.

W USA 325i/3000/, 328i/3000/231KM. Najprościej sprawdzić konkretne auto po nr VIN. :wink:

Z dieslami to samo, obecne 325d to nie 2500, tylko 3000, ma ten sam silnik 3000 co 330d, ale o mniejszej mocy i momencie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zacząłem troszke delikatniej operowac gazem i spalanie spadło do około 15-16 po mieście. :wink:

Mimo to nie jest to mało jak na zaledwie 218 kucyków.

Dynamika nie jest taka zła,jak masz ochote,możemy się spotkac,to sam ocenisz.

Czasem tylko ta skrzynia lekko zamula nie wiedziec czemu.

Myśle,że musze się rozejrzec za jakimś specem.który mi ją przejrzy.

89fd7c4724419b3am.jpg
Opublikowano

Witam ponownie

 

Ponawiam temat. Bede mial kilka pytan odnosnie tego modelu (325i E90 wlasnie automat z USA).

 

Stoje przed wyborem gabloty i poki co moje oczy skupily sie wlasnie na 325i (2006-2007) i Golfie GTI DSG - wiem, wiem, to forum BMW, wiec lepiej nie bede pytal o zdanie na temat Golfa. Tez ma swoje zalety, niewatpliwie jednak auto klasowo, trakcyjnie i wizerunkowo lepsze to 325i. Generalnie autko praktycznie musze miec z automatem - nie tylko ja bede nim jezdzil, chyba wlasnie dlatego wybor kroi mi sie w okolicach tej dwojki. A jesli chodzi o 325i, to oczywiscie najlepiej z USA - wiadomo sprawy cenowe. Ok, koniec marudzenia, teraz pytania, ktore sie nasuwaja:

 

1) Czy nie jest to przypadkiem silnik 2,5l, a nie 3 jak obecnie w Europie? Bo kilka rzeczy mi sie tu nie zgadza - m.in. moment obrotowy, na stronie BMW Polska jak wol stoi 270Nm, na stronach amerykanskich 251Nm...

 

2) Moze wlasnie stad to wysokie spalanie, wiadomo - inaczej konstruuje sie silniki na USA, inaczej na Europe... Czy ktos oprocz Loopa mial jeszcze okazje (wlodar moze juz wszedles w posiadanie 325i?;)) jezdzic tym modelem i moze okreslic czy to tylko ten konkretny egzemplarz Loopa tak ma (18 czy 20l to faktycznie ogromne wartosci, nawet jak na b. dynamiczna jazde)?

 

Czekam wiec na porady i odpowiedzi, dziekuje z gory, pozdrawiam:)

 

Wybor prosty- B M W :lol:

 

Ad. 1) silniki 325i 328i 330i 335i to ta sama jednostka 3 litrowa BMW (jak kolega wyzej napisal pojemnosc i moc zaleza od rocznika poniewaz byly wprowadzane drobne zmiany (podniesli moc i moment) i w stanach juz nie ma dostepnych w salonie silnikow 325i i 330i, sa tylko 328i oraz 335i

 

Ad. 2) Raczej inaczej sie nie konstruuje silnikow na rynek eu i usa (na pewno nie tak by wiecej spalaly w usa niz w eu, generalnie to identyczny silnik :)) . Tak wysokie spalanie u Loopa nie jest normalna rzecza i powinien poszukac co jest powodem taak duzego spalania :worried: , genaralnie to szukaj od razu 330i (mi przy naprawde ostrej jezdzie spala do 13.5 ale to przy jezdzie non stop do czerwonego pola- troszke spokojniej i jest spalanie do 13 litrow paliwa a silnik mam mocniejszy niz Loop- i w zasadzie spalanie 325i oraz 330i jest niemal identyczne)

 

W instrukcji katalogowe spalanie wynosi w MIESCIE:

-325i manual: 12,1

-325i automat: 12,9

-330i manual: 12,7

-330i automat: 12,9

 

wiec dane te nie odbiegaja zbytnio od prawdy :dance:

A osiagi to odpowiednio:

-325i manual: 0-100 7 sek.

-325i automat: 0-100 7,7 sek.

-330i manual: 0-100 6,3 sek.

-330i automat: 0-100 6,6 sek.

 

wiec duzo korzystniej wypada kupienie 330i spalanie identyczne a osiagi o niebo lepsze. Jesli potrzebujesz jakis jeszcze info chetnie udziele.

 

pzdr

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mój dobry kolega ma e92 (takie jest znaczenie dla coupe ?) Z 2006 roku, 325i (218km) z automatem. Przejechał nim już ponad 25 tys km, a i ja trochę się z nim najeździłem. Z obserwacji wychodzi spalanie na poziomie 12-13 po mieście przy normalnej-spokojnej jeździe i ok 14 litrów przy dynamicznej. Na trasie ok. 9 litrów. Wyniki jak najbardziej powtarzalne, ale obliczane tylko z kompa pokładowego. Mierzone w Krakowie także luźno na drogach też nie jest, ale troche lepiej niż w Wawie.

 

Jak na tą pojemność, moc i masę auta, wyniki są bardzo dobre. Na początku byłem nawet zaskoczony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.