Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
forumowicze mam pytanko, w mojej e39 coraz czesciej zaczelo sie dziac ze podczas przyspieszania miedzy 1000 a 2000 obr szarpie mi autem, kangurek, powyzej juz jest ok, na pierwszym biegu mniej zauwazalne bo szybko osiąga wyzsze obroty wiadomo, ale na 2 3 4 juz porazka, autku nie brakuje chyba mocy bo jezdzi sie naprawde dobrze, nie wiem o co moze chodzic, czy sie zapchał czy to od zamulającej jazdy na tempomacie :P albo jakie swiece?? nie mam pojecia o co moze chodzic...
Opublikowano
nie piszę tu o sciganiu się tylko normalnej jezdzie, poprostu podczas wcisniecia zarówno lekko pedału gazu jak i mocniej miedzy 1000 a 2000obr szarpie mi auto zachowuje sie jak kangur kilka razy a potem sie uspokaja i przyspiesza normalnie powyzej 2 tys. Odczucie jest podobne jak gasnie wam auto na biegu, tyle ze w moim przypadku dzieje się tak podczas jazdy, prosze was o opinie bo naprawde nie wiem co zrobic z tym problemem
Opublikowano
no chyba dawnawo... niedawno kupilem ją ale kolo przede mną jezdzil prawie rok i nie zmieniał, a dodam ze wczoraj jak odpalilem autko chwile po jezdzie jak odjezdzalem ze sklepu to strasznie dziwnie chodzila, spadła moc i przy dodawaniu gazu nie bylo ladnego plynnego dzwieku tylko bardziej nierowne dudnienie na pedale od gazu bylo czuc, ale odpalilem ponownie i juz bylo normalnie, moze to sie z tym wiąze. A jesli chodzi o świece to jakie mam kupic jakie tam wchodzą jakiej marki najlepiej i jaka cena :>?
Opublikowano

Najlepiej NGK, do Twojego modelu jeśli był wyprodukowany przed wrześniem 1998 to model BKR6EK, jeśli po 09.1998 to wtedy BKR6EQUP Są najlepsze, stosunkowo tanie i dostępne wszędzie, na allegro też w cenie niecałych 12 zł za sztukę.

 

Wymień najpierw świeczki, ja kiedyś miałem podobny problem w poprzednim aucie i winą był z kolei termostat. W grę wchodzą jeszcze kable, może nie trzymają napięcia. Jeśli masz założony gaz to od niego bym zaczął.

Opublikowano

Hej Karolass,

 

Ostatnio u kolegi w 528 przerabiałem szarpanie przy wkręcaniu się na obroty, które ujawniało się w miarę rozgrzewania silnika.

 

Objawy wskazywały na układ zapłonowy, czyli: cewki, fajki lub świece, niestety sprawdzenie tych elementów nic nie wyjaśniło.

 

Po podpięciu pod kompa w Mcars od razu wyszła przyczyna - uszkodzony czujnik położenia wału korbowego.

 

Po wymianie wszystko idealnie.

 

Sugeruję oprócz weryfikacji układu zapłonowego podpiąć auto pod kompa.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

Mam to samo do tego dochodzi drżenie auta, niestety objawy wskazują na dwumasówkę którą już kupiłem, ale mechanior powiedział że to może być inna przyczyna i nie wiem co qrwa robić. Świece mam nowe więc nie wymieniaj szkoda kasy.

Pod kompa podłączałem i nic nie wyszło. BMW .

Opublikowano (edytowane)

Panowie również mam kilka problemów ze swoim samochodem i ...nie ma fachowca ,nawet w ASO . Wszędzie tylko "pod kompa" ,ale komp na to "null" "zero" problemów .Czy już nie potrafią sprawdzac krok po kroku specjalnymi narzędziami ? Czy już nie ma fachowców do tych samochodów ? Bardzo staram się dbac o swój samochód ,ale w Polsce trudno o ludzi ,którzy podchodzą do swojej pracy z sercem ,nawet ci dobrze zarabiający lub nawet właściciele warsztatów :mad2: . Gdzie nie byłem to czuję jakąś wielką łaskę z ich strony ,ale jak już dochodzimy do kwestii kasy to łapy mają ogromne ,najchętniej tirem po kase by przyjechali . Wiem NIESTETY jedno ,że moim następnym samochodem nie będzie BMW :cry2: . Nie dlatego ,że to kiepskie samochody ,ale dlatego ,że ASO BMW i mechanicy specjalizujący się w tej marce są do d.....................y i lecą na ilosc ,a nie na jakosc usług . Przez rady tych "fachowców" wymieniłem NIEPOTRZEBNIE : opony-nówki 2000 w plecy ,przepływomierz (1000 zł w plecy) ,czujnik (350 zł w plecy) ,tarcze 2x ,a problem jaki był tak jest ,a nawet po wyjeździe z warsztatu od jednego "mechanika" ,który oficjalnie należy do znajej sieci serwisów ,pojawiły się następne 3x problemy !!!!! Bandyta się wypiera ,że to nie jego wina i że to napewno zbieg okolicznosci ,albo że już z takim przyjechałem do warsztatu :mad2: ,a przyjechałem ...z zupełnie innym problemem ,a wyjechałem goły o pare stów i z zepsutym samochodem ! Gdyby w Polsce była ogólnie dostępna broń to wpadłbym w niezły szał i jak w USA powystrzelał tych głąbów . To już nie chodzi o martwą rzecz jaką jest samochód ,ale o zasady . Ktoś mnie dosłownie OKRADŁ w biały dzień ,a samochód stwarza zagrożenie dla mnie i dla innych na drodze . Zbrzydła mi ta marka dzięki naszym specjalistom . Ku....wa <==== OSTRZEŻENIE zjeździłem pół Polski ,żeby coś zdiagnozowac !! Dziękuję za umożliwienie wyrzucenia z siebie moich frustracji :lol: . BMW piękne samochody z piękną techniką ,ale nie na Polskę kraj pełen mechaników-bandytów-idiotów-czarodzieji-złodzieji czasu i pieniędzy .

 

Następnym razem proszę o stosowanie się do regulaminu a może nawet przeczytanie go jeszcze raz bo widać że tego nie robiłeś. Na tym forum nie przeklinamy.

 

pozdrawiam

 

tommekz

Edytowane przez szerszenkiler
Opublikowano

Wracając do tematu to NGK BKR6QUP to najtaniej kupowałem coś ok 26,5 za sztuke, to są 4 elektrodowe (do silników z podwójnym vanosem od 09.98.) Jak sie nie poprawi to warto podjechać na kompa bo może to być przepływka bądź czujnik położenia wału.

ps. Zgadzam sie w 100% z kolegą szerszenkiler i też mocno zastanawiam sie czy następna bedzie Beti a ta jest moją drugą.

Opublikowano
...BMW piękne samochody z piękną techniką ,ale nie na Polskę kraj pełen mechaników-bandytów-idiotów-czarodzieji-złodzieji czasu i pieniędzy .

 

Powiedziałeś to czego wielu kolegów wstydzi się powiedzieć! :clap:

Sam doświadczyłem, że w wielu przypadkach cena podstawowych prostych czynnosci serwisowych jest dużo wyższa ze względu na markę niż w innych - tańszych samochodach.

W takich sytuacjach radzę sobie sam, albo dogaduję się wcześniej co do ceny.

Przy większych kłopotach pomagam sobie czytając forum i grzebiąc w necie, bo poza dużymi aglomeracjami - naprawdę dobrych fachowców - znających się na marce to ze świecą szukać! :(

Opublikowano

Ja kiedy robiłem standardowe rzeczy w tej i poprzedniej Beemce w warsztacie zawsze słyszałem to samo : "uuuu, w BMW to jest bardziej skomplikowane ble, ble, ble" :mrgreen: Dodatkowo za każdym razem są inne ceny, np. w najlepszym warsztacie w mieście : sam koszt usługi wymiany płynu we wspomaganiu w E39, w rozmowie przez telefon 30-40 zł, rozmowa z właścicielem 80 zł, rozmowa z seretarką 25 zł. :duh:

 

Gdybym miał jechać do warsztatu i zostawić auto do naprawienia ograbili by mnie z wypłaty. :cool2: Zawsze jadę już z jakąś gotową diagnozą (osobiste doświadczenia, pomoc znajomych, Forum itd.), konfrontuje to z innym warsztatem (np. szarpaki w dwóch różnych miejsach, gdy do roboty jest coś w zawieszeniu), później kupuję SAM części (jest dużo taniej jeśli mamy gdzieś zniżki) i zawsze zabieram części stare po wymianie, to podstawa. Jeśli jest jeszcze możliwość staram się być obecny przy naprawie i przede wszestkim dobry, sprawdzony warsztat, żadnych przypadkowych Panów Jasiów. Wydaje mi się, że tylko postępując w taki sposób Beemkę można mieć nie załamując się. :wink:

Opublikowano

Co fakt to fakt Polak to krętacz i motacz, taki mech. jak Cię widzi w BM-ce zaciera te swoje brudne łapska weźmie kasę i ma Cię w d....

Chociaż ostatnio znalazłem mechszpeca który naprawił uszkodzoną matę siedzenia pasażera i poducha już nie świeci, usunął wszystkie błędy z komputera, wymienił jakieś tam tulejki na wahaczach zawieszka już nie stuka :D sprawdził olej w skrzyni, usunął luzy na kierownicy (przez co ciężko chodzi jak cholera) i to wszystko za 220 zł!!

Oczywiści nie zachwalam ani nie marudzę.

Co Wy na to? :roll:

Opublikowano
jesli chodzi o swiece to 6 świec po 30 to troche kaski jest ;/ no ale trudno, a jesli chodzi o czujnik polozenia walu korbowego to z tego co pamietam przy kupnie samochodu jak sprawdzalem to cos takiego bylo..... mozecie mi sprecyzowac gdzie takie cos sie znajduje i czy to jest oczywiscie wymienne i za ile to mozna dostac i czy duzo roboty przy tym.... ??? czy moze po wymianie swiec blad zniknie?? kolega VODKA 40 napisal ze chyba po wymianie czujnika polozenia walu korbowego wszystko ok ale dokladnie nie wiem co i jak
Opublikowano
wczoraj po odpaleniu silnika na postoju na poczatku kilka razy wcisnalem gaz i wydobywal sie dzwiek lekkiego strzalu, a pod pedalem gazu bylo to mocno czuc, a i jeszcze jedno.... nie jestem pewien w sumie czy chodzilo o czujnik polozenia walu korbowego czy walka rozrzadu ;/ jade popoludniu na kompa sprawdzic dokladnie a jesli chodzi o te strzaly przy dodawaniu gazu to mi sie to nie podoba moze to te swiece ? bo te cewki to nie wiem co i jak ;/
Opublikowano
Skąd ty znalazłeś swiece za 30zł, za 15zł masz do swojego modelu NGK :) a tutaj zgodze się z kolegą co wyzej napisał, że trzeba najlepiej sammeu zdiagnozowąc przy pomocy znajomych lub kogoś kto ma pojęcie i później z gotową diagnozą i najlepiej częściami jechać do mechanika i najlepiej byco becnym przy naprawie, ja tak zrobilem z chłodnica. Zawiozłem wraz z płynem i wymieniałem ją wraz z mechanikiem patrzac mu na rece, oczywiscie nie na chama, tylko jako wspolpracujący :mrgreen: i jest ok:) koszt wymiany 60zł
Opublikowano

Lukas,

 

Też w pierwszej chwili myślałem, ze do Krolass-a ida BKR6EK (kupowałem na allegro po 12 PLN), ale on ma chyba M52TU (montowany od 09/98) a tam idą BKR6EQUP (~25-30 PLN).

Chociaż pewnie jakby wsadził BKR6EK to tez by pojechał… :)

Natomiast w pełni podpisuję się pod tym, że najlepiej patrzeć na ręce jak ktoś coś robi.

Ja mam właśnie nieprzyjemne doświadczenia po tym ja mi gazownik szukał uszkodzonej cewkę i teraz mam kilka ukręconych gwintów. Od tamtej pory, co tylko mogę to robię sam, ewentualnie z pomocą znajomych.

 

Karolass

A powiedz, czy wiesz kiedy ostatnio były wymieniane świece??

Dobra iskra to podstawa, świece trzeba wymieniać jak się nic nie dzieje, w odstępach czasu, bo zużyta świeca zanim da o sobie znać, to najpierw lubi uszkodzić cewkę !! Sam tego nie weryfikowałem (choć prawdopodobnie padłem ofiara tego wskutek zaniedbań poprzedniego właściciela), ale są to słowa osób, dzięki którym sam uporałem się z układem zapłonowym.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
dokladnie ja mam NGK BKR6QUP te OD 25ZŁ w góre za szt. :) a jesli chodzi o swiece to autko ma 168 tys. na 100% i nie wiem czy ktos wymienial swiece czy nie ale po 100 tys. podejrzewam ze napewno bo do tej pory juz by kipnął ;p
Opublikowano
Widzę że jesteś z Łodzi, podjedz do braci Jagiełło na świętej Teresy, oni zajmują się beemkami i całkiem niedrogo. Musisz tylko zadzw wcześniej bo przeważnie mają dużo roboty (kilka aut w kolejce) tlf do nich: 889212012. Sam też byłem tam ze dwa razy.
Opublikowano
dzieki wielkie :) tak wlasnie myslalem tam wpasc ale dokladnie to mieszkam 60 km od Lodzi :) zadzwonie i moze mnie przyjma w weekend chociaz mi cos podpowiedza... SPRAWDZIŁEM NA KOMPUTERZE I WYSKOCZYŁ BŁĄD CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁKA ROZRZĄDU.... co powiecie o tym?? qmpel powiedzial ze wymienic czujnik a jak nie pomoze to cos z Vanosem ze zmianą faz rozrządu czy cos i to juz ASO sie kłania ;/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.