Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, na poczatku chciałbym przeprosić za kolejny temat o felgach, ale chce zmienic swoje 16 stki na 17 stki głownie interesuje mnie sprychówki nivc wiecej. poniżej przykładowe linki felgi z oponami :

 

http://moto.allegro.pl/item344136270_kola_alufelgi_235_45_17_17_bmw_e39_alu.html

 

http://moto.allegro.pl/item340850422_alufelgi_bmw_e39_z_oponami_235_45r17.html

http://moto.allegro.pl/item344194327_bmw_5x120_rantoryginalnywzor_bmw_e36_e46_e39_e38.html

 

Co sądzicie o tych felgach, interesuje mnie zakup juz z oponkami prosze o opinie, wiem ze ET 20 powinno byc dla E-39 a co z innym Et, czy w ogole jeżdząc na 17 stkach nalezy jakos ingerowac w zawieszenie czy wystarczy ze zmienie koła same???

Edytowane przez lukas23
Opublikowano

żaden z linków nie działa

 

edit: już działa tego slasha trzeba usunąć z każdego z nich na końcu :)

 

wg mnie te z drugiego linka najładniej wyglądają na E39, może dlatego, że najwięcej tych modeli widziałem właśnie na takich felgach, ale prezentują się naprawdę zacnie :D

POLSKA TO JEDYNY KRAJ W KTÓRYM PREZYDENT MA SWOJĄ KOPIĘ ZAPASOWĄ
Opublikowano
też uważam że link nr.2 prezentuje najładniejsze felgi, chodzi mi o to aby nie ingerowac w zawieszenie ani nie poszerzać nadkoli itp, ma wyglądać ładnie o oryginalnie, uwazacie ze te z linku nr. 2 nadaja sie ??
Opublikowano

Nie bedzie trzeba poszerzac nadkoli na rozmiar 235/45/17, 8x17, ET 20 ( przy mniejszym ET moze obcierac, bo im mniejsze ET tym felga wystaje bardziej na zewnatrz).

Napisz do sprzedajacego link nr 2, zeby podal Tobie ET felg, ale nie sugeruj w stylu; ,, czy felgi maja ET 20'', tylko napisz ,,jakie ET maja te felgi''. Jak ma to niech podesle przy okazji foto z zamontowanymi na aucie tymi felgami.

 

http://www.opony.com/felgi/konfigurator2.asp?link=&ID_AUTA=75&srub=5&z=1 tu mozna zobaczyc jak wygladaja wzory felg na aucie

Opublikowano
Dzieki, autko identyczne jak moje nawet tylko ja mam białe kierunki he :D ale konfigurator kiepsko pokazuje jest w tym pewna sztucznosc to tylko tak pi razy oki jak to się mówi, ale dzieki, czyli mowicie ze felgi nr.2 moga zainteresowac??
Opublikowano

To ja może dorzucę coś z własnego doświadczenia, niedawno zmieniałem koła z zimowych (felgi stalowe 15", opona 195) na letnie (alufelgi 17", opona 225):

- komfort jazdy na letnich jest niestety straszny (główna wina to nasze drogi) choć jak droga jest w dobrym stanie (bez kolein) to jeździ się świetnie, ale ogólnie uważam , że jest to za szeroka opona nasze drogi choć autko wygląda super :),

 

- przy wymianie kół okazało się że alumy trzeba było prostować a to już nie jest miła niespodzianka, ja za komplet zapłaciłem 300 zł. :(

 

- autko już kupiłem z 17" ale jak zużyję opony to planuje zakup 16" (troszkę węższe od obecnych czyli cos ok 195-200) one tez fajnie wyglądają ale ze względu na nasze drogi zaoszczędzę dużo kasy na prostowaniu felg.

Opublikowano
No dzięki za sugestie, tylko szerokośc o jakiej mówisz czyli 225 to jest seryjna na 16 stkach z profilem bodajże 55 i tak seryjnie wychodziło na seryjnych felgach 16 stkach takich sprzychówkach. Ja na takich jeżdzę teraz wiosną narazie, ale jednak wole zmienic na 17 stki, ładniejsze :D Nie przeadzaj kolego ze miedzy 16 stkami a 17 stkami jest taka kolosalna różnica :roll: , masz na słupku jakie szerokości opon są do tego auta i z tego co pamietam, bo nie chce mi sie schodzic na dół to 205 to najwęższe oponki do tego auta jakie wolno montować, ja takie mam na zime na 15 stkach felgach i pomimo wyzszego profilu opony zimowej na 15 stkach gorszy komfort, teraz jak zmienilem z powrotem na 16 stki 225 profil 55 ,bo lato idzie oczywiści :D , to o niebo lepiej pomimo że moja letnia continentalka ma niższy profil od zimówki jest miekko natomiast bardziej pływa mi auto na drodze, bo drogi u mnie są jak na księzyciu górki dołki itp. Na E-39 225 wygląda ok, wiadomo szersze jeszcze lepiej :) ale ja szerszej niz 225 no góa 235 nigdy nie zaloze, mam tylko 2,5 silnik :)
Opublikowano
Dzieki, sprzedający może weźmie moje felgi w rozliczeniu to tak apropos, chodzi mi o to, czy one nie są za twarde, czy faktycznie komfort tak ucierpi, u mnie w Łodzi drogi są masakryczne, i chodzi mi o to czy nie będę musiał ciągle biegac aby prostowac felgi albo robic koncówki tak jak mi mowil sprzedajacy, glownie z tego powodu sie ich pozbywa bo dla niego za mało komfortowe
Opublikowano
U mnie śmigają 17'' z przodu 235/45 i tył 255/45 i co wam powiem że nasze drogi się nie nadają. Fakt - wygląda super - taka szeroka żaba ale już 3 felgi musiałem prostować i już widziałem że następna mówi - wyprostuj mnie !! Osobiście kupiłbym teraz coś węższego ( spalanie, tarcie itd) - no ale już na takich kupiłem auto w Niemczech więc jeszcze trochę pojeżdżę.
Opublikowano
Owszem moze i masz rację, jesli w polsce mielibysmy dorgi takie jak np. a anglii, byłem to powiem ze bija na głowe nawet te w niemczech, to moznaby było sobie pozwolic. A notabene - Ty masz 530d :) a ja 2,5 benzynka 170km, wiec takie szerokie kapcie troche za duze, auto straciloby na przyspieszeniu spalanie wieksze no i inaczejby sie prowadziło. Do 2,8 owszem moznaby bylo wrzucic coś takiego ale sadze ze do 2,5 benzynki to 235 to juz max, ja osobiscie chciałbym załozyc 225 na 17 stki jesl;i takowe dostane co mnie zainteresuja
Opublikowano
Owszem moze i masz rację, jesli w polsce mielibysmy dorgi takie jak np. a anglii, byłem to powiem ze bija na głowe nawet te w niemczech, to moznaby było sobie pozwolic.

Chyba tego to wszyscy byśmy sobie życzyli... :modlitwa: chociaż w Anglii nie byłem - to nie wiem:) jesteś z Łodzi to też musisz wziąć pod uwagę stan dróg w mieście.. wiem że bez sensu ale niestety coś za coś.. ja mogę życzyć jak najmniej dziur w jezdni :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie śmigają 17'' z przodu 235/45 i tył 255/45 i co wam powiem że nasze drogi się nie nadają. Fakt - wygląda super - taka szeroka żaba ale już 3 felgi musiałem prostować i już widziałem że następna mówi - wyprostuj mnie !! Osobiście kupiłbym teraz coś węższego ( spalanie, tarcie itd) - no ale już na takich kupiłem auto w Niemczech więc jeszcze trochę pojeżdżę.

 

Od 6 lat jeżdżę na oponach niskoprofilowych i nigdy nie prostowałem żadnej z felg. Teraz w e39 mam 235/45/17 i 255/40/17. Bardzo dużo jeżdżę po Łodzi i genialnych łódzkich torowiskach. Fakt zawieszenie dostaje ale felgi i opony mają się bardzo dobrze. Podejrzewam że jest to kwestia umiejętności uważnej jazdy. Trzeba omijać dziury i uważać na krawężniki a do tego dobre opony i felgi.

Opublikowano
U mnie śmigają 17'' z przodu 235/45 i tył 255/45 i co wam powiem że nasze drogi się nie nadają. Fakt - wygląda super - taka szeroka żaba ale już 3 felgi musiałem prostować i już widziałem że następna mówi - wyprostuj mnie !! Osobiście kupiłbym teraz coś węższego ( spalanie, tarcie itd) - no ale już na takich kupiłem auto w Niemczech więc jeszcze trochę pojeżdżę.

 

Od 6 lat jeżdżę na oponach niskoprofilowych i nigdy nie prostowałem żadnej z felg. Teraz w e39 mam 235/45/17 i 255/40/17. Bardzo dużo jeżdżę po Łodzi i genialnych łódzkich torowiskach. Fakt zawieszenie dostaje ale felgi i opony mają się bardzo dobrze. Podejrzewam że jest to kwestia umiejętności uważnej jazdy. Trzeba omijać dziury i uważać na krawężniki a do tego dobre opony i felgi.

Naprawdę? A myślałem, że trzeba szukać tych największych i najgłębszych dziur - a krawężniki tylko od 20 cm wzwyż.. :) dużo kolego zależy od felgi, jej budowy - moje mają dosyć szeroki parapet i w tym miejscu, bo nie jest niczym wzmocnione najczęściej dochodzi od uszkodzenia po zewnętrznej stronie felgi. A takie rady, że trzeba uważać i omijać .... bez komentarza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdybyś zrozumiał to co napisałem to byś wiedział dlaczego niektórzy prostują felgi co pół roku. Najwyraźniej nigdy nie widziałeś jak osoby nieobyte z niskim profilem potrafią jeździć..

 

Wg mnie w 70% decydują umiejętności kierowcy , refleks, wiedza (np. to że należy puścić hamulec tuż przed wjechaniem w dziurę),mniejsza prędkość na dziurawej drodze szczególne podczas deszczu, a 30% to jakość felg i opon. Jak pojedziesz za szybko i wpadniesz w dużą dziurę to nawet kute felgi nie pomogą.

Opublikowano
Gdybyś zrozumiał to co napisałem to byś wiedział dlaczego niektórzy prostują felgi co pół roku. Najwyraźniej nigdy nie widziałeś jak osoby nieobyte z niskim profilem potrafią jeździć..

 

Wg mnie w 70% decydują umiejętności kierowcy , refleks, wiedza (np. to że należy puścić hamulec tuż przed wjechaniem w dziurę),mniejsza prędkość na dziurawej drodze szczególne podczas deszczu, a 30% to jakość felg i opon. Jak pojedziesz za szybko i wpadniesz w dużą dziurę to nawet kute felgi nie pomogą.

Nie wiem, nie widziałem, nie znam się ... ok? nie dyskutuje.

Opublikowano

powiem tak, 17 to zamalo na e39...u siebie mam e39 i bez obnizenia samochodu kiepsko to wyglada

 

teraz stoje przed dylematem czy wymieniac kola czy obnizac...i chyba bede kupowal 19 calowki:D

Opublikowano
Okej panowie, ale czy 17 stki można zakłądać bez obniżania auta, sądze że tak, mnie osobiscie zalezy na czymś między wyglądem a komfortem, więc sądze ze 17 stki będą w sam raz, poluje na alpinki ale ciężko dostać :( jak dla mnie to najładniejsze felgi do BMW
Opublikowano

Jasne, że można. Według mnie nawet nie powinno się obniżać auta jeżdżąc po naszych drogach, jeżeli już to max. 2-3 cm. Tylko po co?

Autko na 17" felgach będzie wyglądało bardzo fajnie przy seryjnym zawieszeniu. Ja dwa tygodnie temu założyłem taki komplecik:

http://images32.fotosik.pl/34/d30405904c14a79cm.jpg

Są to felgi MAK VOLARE MIRROR 8x17"

Do tego mam Pirelli P Zero Rosso 235/45ZR17 94Y - produkcja 2008 :D

Felgi i opony kupiłem tutaj: http://www.alufelgi.pl

 

Po przejechaniu kilkuset km wrażenia sa następujące:

:arrow: Prowadzenie O NIEBO LEPSZE - poprzednio jeździłem na 225/55R16

:arrow: Komfort nieco mniejszy, ale to nieprawda, że trzęsie jak na wozie drabiniastym. Jak masz zawieszenie w dobrym stanie to nie ma na co narzekać.

:arrow: Koleiny wymagają nieco uwagi, ale znów wracam do zawieszenia i układu kierowniczego - jeżeli masz w dobrym stanie to nie jest to coś co przeszkadza czy utrudnia jazdę

:arrow: osiągi - nie wykorzystuję na codzień maksymalnych osiągów (zresztą jak większość z nas), więc trudno powiedzieć czy się pogorszyły - nie zauważyłem specjalnych zmian w elastyczności na trasie

:arrow: spalanie - na razie tylko 1 tankowanie na tych kołach i wychodzi mi w stosunku do zimówek 205/60R16 ok. 1,5l/100km więcej. Czyli nic strasznego.

 

Podsumowując - 235/45R17 to chyba najrozsądniejsze połączenie w E34/E39 zapewniające dobrą precyzję prowadzenia i zadowalający komfort. No i atrakcyjny wygląd oczywiście :D

 

A teraz najważniejsze - ponieważ przesiadam się na 18" to moje nowiutkie kółeczka tutaj opisane są NA SPRZEDAŻ!

I pasują do E39 :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.