Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Moja 330d-stka dymi przy przyspieszaniu, na 1 jak i na dwójce to samo. Dosyć sporo tego jest. Paliwa juz którys zbiornik leje BP ultimate, dorzucam płyn do czyszczenia wtrysków, nic nie daje.

Wiem ze były juz take tematy, czytałem ale nic nie pomagało. Może macie jakes pomysły. ?

Opublikowano

Jaki jest kolor tego dymu?

Gdy odpalisz zimny silnik też kopci na postoju?

Nie ubywa Ci oleju ani płynu chłodniczego?

Auto nie cierpi na odczuwalny brak mocy?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Jaki jest kolor tego dymu?

czarny

Gdy odpalisz zimny silnik też kopci na postoju?

gdy odpale nie

Nie ubywa Ci oleju ani płynu chłodniczego?

nie

Auto nie cierpi na odczuwalny brak mocy?

hmm raczej nie, dobrze jezdzi.czasem ruszam z jedynki take wrazenie mam jakby przypchane bylo, nie szło na pełnej mocy

Opublikowano
tez podlacze sie pod temat. autko od zrobienia nowego programu przejezdzilo juz okolo 30 tys i az do tej pory byl spokoj. zauwazylem ze zaczal troche kopcic przy wcisnieciu gazu do podlogi. wiem wiem niektorzy powiedza auto po chipie tak ma. otoz nie zgadzam sie przez 30 tys nie kopcilo ani troche a teraz jednak tak. udalem sie na diagnostyke podpieli komputer-zero bledow. wymienili filtr powietrza poogladali i tyle. nic nie stwierdzono a autko jednak kopci. na mocy nie stracilo nic.

320d po wirusie: 202KM i 406Nm


"Jeśli Bóg byłby za przednim napędem, chodzilibyśmy na rekach" :D

Opublikowano

Jeśli chcecie mieć pewność na 100% że nie ma błędów i ukrytych wad w elektronice, przepływomieżach, czujnikach strujących itp. to samo podpięcie pod kompa nie wystarcza. Niestety potrzebny jest oryginalny interface BMW bezprzewodowy, godzinka czasu i jakaś długa prosta. Wsiadamy do auta z faciem co zna betki na wskroś i wie jakie wartości powinny mieć naprzykład przepływomież przy wciśnięciu gazu na full.

Więc jeździmy i sprawdzamy a kolo musi jeszcze nieźle być opcykany w niemieckim bo ten komp tylko po szwabsku gada.

Przyczyną kopcenia może być, czego nie ma na stronie turbo julita, a mianowicie przepływomieź przy wciśniętym gazie na full pokazuje, że przechodzi przez niego więcej powietrza niż w żeczywistości. Ale to można sprawdzić tylko w jeździe. Przyczyn jest kilka: od uszkodzonego zaworu EGR (zacina Się), lub jego zaworka, elektrozaworka sterującego, albo może być wadliwy przepływomież.

Ale silnik w takim wypadku nie pokaże błędów.

Opublikowano

Na podlasiu to nie mam pojęcia. W wawie robił mi to:

NIEZALEŻNY SERWIS BMW Osowiecki ul. Ojcowska 2, 02-918 Warszawa

tel. 0 22 651 86 86

Kolesie naprawdę znają się na żeczy

Opublikowano
a kogos dobrego od BMW na slasku? no chyba ze sprobowac wymienic jeszcze filtr odmy...??

320d po wirusie: 202KM i 406Nm


"Jeśli Bóg byłby za przednim napędem, chodzilibyśmy na rekach" :D

Opublikowano
a kogos dobrego od BMW na slasku? no chyba ze sprobowac wymienic jeszcze filtr odmy...??

Odmę możesz wymienić, jeżeli tego do tej pory nie robiłeś.

 

PS. Jeździsz przeważnie po mieście, czy raczej dynamiczna trasa?

Przy miejskim 'zamulaniu' turbiny, po 'depnięciu' może wydobyć się trochę dymu.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

wiec tak zrobie odme wymienie.

 

ps. jezdze w wiekszosci po miescie krotkie odcinki , sporadycznie dalsze trasy.

320d po wirusie: 202KM i 406Nm


"Jeśli Bóg byłby za przednim napędem, chodzilibyśmy na rekach" :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

odma wymieniona i dalej to samo. wymieniony przy okazji olej, filtr powietrza.

dzwonilem do kilku specow od bmw i niektórzy twierdza ze po pewnym czasie-przebiegu kazdy diesel zacznie kopcic i ze to normalne.

znowu gosc ktory mi chipowal pow ze jesli od razu po programie nic nie kopcil (bo tak bylo przez pol rokuod zrobienia) to jest cos nie tak. tylko co skoro moje pomysly sie juz skonczyly...

320d po wirusie: 202KM i 406Nm


"Jeśli Bóg byłby za przednim napędem, chodzilibyśmy na rekach" :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
moze ktos jeszcze cos doradzi???????

320d po wirusie: 202KM i 406Nm


"Jeśli Bóg byłby za przednim napędem, chodzilibyśmy na rekach" :D

Opublikowano
moze ktos jeszcze cos doradzi???????

Masz może wykres serii i po chipie?

Może za dużo paliwa 'dodali' i przy depnięciu silnik nie jest w stanie spalić takiej ilości? :roll:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
moze przyczyna kopcenia jest zatkany filterek odmy(brak odpowietrzenia silnika)

wlasnie jestem swiezo po wymianie turbiny :dance: i powiem szczerze ze fachowiec od turbin powiedzial ze powinno wymieniac sie ten filterek odmy co wymiana oleju dlatego ze czesciowo ma wplyw na zuzywanie turbiny :norty: ja mu wierze!!!!!! :twisted2:

joke12
Opublikowano
moze ktos jeszcze cos doradzi???????

Masz może wykres serii i po chipie?

Może za dużo paliwa 'dodali' i przy depnięciu silnik nie jest w stanie spalić takiej ilości? :roll:

 

wiesz co spr5awa wyglada tak ze po zrobieniu programu przez ponad 4 miesiace nie dymil, sprawdzalismy to nawet jadac innym autem za moja bmka i gaz byl wciskany do oporu i to na nizszych biegach i wyzszych i zero dymu a od pewnego czasu dymi a ja nadal nie wiem co to moze byc...

320d po wirusie: 202KM i 406Nm


"Jeśli Bóg byłby za przednim napędem, chodzilibyśmy na rekach" :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
jest po podlaczeniu kompa -znow bylem- i wg. kompa i diagnosty jest ok. a moze filtr paliwa ma tez wplyw na to? nie zmienialem go od nowosci a mam juz 95tkm przejechane. w srode mam zmiane oleju i wymienie tez filtr paliwa i zobaczymy, jesli po tym nie przestanie dymin to juz nie wiem, wszystkie pomysly wyczerpalem.

320d po wirusie: 202KM i 406Nm


"Jeśli Bóg byłby za przednim napędem, chodzilibyśmy na rekach" :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

wracam do tematu. dalej dymi i nikt nie wie czemu. odma wymieniana ostatnio-teraz sprawdzana nie leje, egr czyste, filtr paliwa, powietrza wymieniony. szukalismy tez nieszczelnosci w ukladzie dolotowym i tez nic. autko wydaje mi sie jakby troche slabiej chodzilo niz kiedys dlatego postanowilem aby wlozyc nowy przeplywomierz i sparwdzic.. niestety nowa przeplywka nic nie dala wiec dalej jestem w punkcie zero.

pod komputerem wszystko ok turbo, wtryski podaja tak jak powinny.

 

w przyszlym tygodniu jade na hamownie i zobaczymy czy te 203KM sa jeszcze czy ich ubylo.

 

ale sprawa dymienia nie rozwiazana i to mnie najbardziej denerwuje. :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

320d po wirusie: 202KM i 406Nm


"Jeśli Bóg byłby za przednim napędem, chodzilibyśmy na rekach" :D

Opublikowano
odma wymieniana ostatnio-teraz sprawdzana nie leje, egr czyste, filtr paliwa, powietrza wymieniony. szukalismy tez nieszczelnosci w ukladzie dolotowym i tez nic. autko wydaje mi sie jakby troche slabiej chodzilo niz kiedys dlatego postanowilem aby wlozyc nowy przeplywomierz i sparwdzic.. niestety nowa przeplywka nic nie dala wiec dalej jestem w punkcie zero.

pod komputerem wszystko ok turbo, wtryski podaja tak jak powinny.

 

pytanko:

 

moadip sam wymieniałeś odmę i filtr paliwa?

 

jeśli tak to gdzie szukać odmy i czy dam radę wymienić w warunkach garażowych?

 

jeśli nie to może ktoś inny mi pomoże

 

w przyszlym tygodniu jade na hamownie i zobaczymy czy te 203KM sa jeszcze czy ich ubylo.

 

jestes gdzies z mazowsza? gdzie można zrobić "hamownie" w okolicach wawki i na czym to polega?

 

pozdrawiam

Opublikowano
wracam do tematu. dalej dymi i nikt nie wie czemu. odma wymieniana ostatnio-teraz sprawdzana nie leje, egr czyste, filtr paliwa, powietrza wymieniony. szukalismy tez nieszczelnosci w ukladzie dolotowym i tez nic. autko wydaje mi sie jakby troche slabiej chodzilo niz kiedys dlatego postanowilem aby wlozyc nowy przeplywomierz i sparwdzic.. niestety nowa przeplywka nic nie dala wiec dalej jestem w punkcie zero.

pod komputerem wszystko ok turbo, wtryski podaja tak jak powinny.

 

w przyszlym tygodniu jade na hamownie i zobaczymy czy te 203KM sa jeszcze czy ich ubylo.

 

ale sprawa dymienia nie rozwiazana i to mnie najbardziej denerwuje. :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

1.) Coprawda nie jestem mechanikiem ale coś na temat diesla moge powiedziec, wiec jesli chodzi o kopcenie na ciemno to sporadycznie jest jak najbardziej normalne, jesli kopci przy kazdym wcisnieciu gazu do konca a zmieniales juz wszytsko co piszesz to ja na twoim miejscu przyjżałbym sie wtryskiwaczom, pod komuterem nie zawsze wychodzi,że są niesprawne...

 

2.) Jesli masz E90 320d czyli juz z filtrem czastek stałych to tym bardziej jest to ciekawe, może po programie poprostu sie "przytkał"... Z tego co wiem czysci sie go specjalnym dosyc kosztownym płynem....

 

3.) jesli masz zrobiony program przez "niby" ( na zmianie programu czyt. zwiększeniu mocy w silnikach BMW niestety nie wszytscy sie u Nas dobrze się znają - jak widze tandetne badziewia na alledrogo.pl za 300zł zwane "CHIPEM" do diesla BMW to ręce do Boga się składają bo jednak ktoś je kupuje. Prawda jest taka, że jest to delikatna konstrukcja w porównaniu z TDI i powinien robic to ktoś z głową np poprzez zbadanie kondycji silnika na hamowni przed strojeniem.) fachowca to moga byc podejrzenia, że zrobił coś nienależycie...

 

4.) Wg mnie silnik diesla BMW po zmienie oprogramowania powinien bezwzględnie jezdzić na oleju MOTUL X-clean 5W40 LL04 - jest poprostu najlepszy do silników o zwiększonej mocy..

Car Detailing - zrób to z Nami :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.