Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chyba zacznę się specjalizować w mniej lub bardziej sensownych tematach porównawczych :D Ale do rzeczy:

 

Aktualnie jestem w trakcie generowania pomysłu na nowe auto. Moja druga połowa ciągnie w kierunku terenowych wynalazków (Infiniti, Jeep), ja jednak wolałbym zostać przy jedynie słusznej marce :wink:

Jeśli tak by się stało to w grę wchodziłaby raczej tylko "7mka" (X5 odpada ze względu na abstrakcyjne ceny w relacji do stanu i rocznika).

Silnik wyłącznie benzyna.

 

I tutaj moje rozważania:

Czy lepiej byłoby kupić e38 740i z końca produkcji czy dołożyć trochę grosza i łyknąć e65 745i (2001-2003)?

Tak jak ja to widzę, to są to praktycznie dwa zupełnie różne różne auta, które łączy tylko to że są duże i są 7mkami.

Oczywiste jest że koszty serwisu będą wyższe w przypadku e65, ale czy dużo wyższe?

Zostanę pewnie za to zlinczowany :mrgreen: ale masywna sylwetka e65 podoba mi się przynajmniej tak samo jak smukłe e38.

 

Jestem ciekawy Waszych opinii, co byście wybrali? Jakie są wg Was plusy i minusy jednej i drugiej opcji?

Z góry dzięki.

 

Przy okazji serdecznie pozdrawiam kolegę Zodiac, który podrzucił mi garść informacji odnośnie e65 :modlitwa: :cool2:

Opublikowano

Jestem w podobnej sytuacji jak Ty, mam ochote na 7er i rozglądam się między e38 z końca produkcji a e65 i jakoś bardziej jestem przekonany na e65. Jest to auto zupełnie innej generacji a co za tym idzie komfort większy.

Jedyne czego się boję to awarie elektroniki i reszty tego co zostało dorzucone w tym aucie .... choć szczerze przyznam że jeszcze nie za bardzo się orientowałem co w e65 sie psuje ... trochę za mało osób je ma.

 

Czy Zodiac podrzucił Ci info na mail ? Tez bym chetnie poczytał co nie co ...

Opublikowano

Mialem okazje przejechac sie E65 - w srodku samochod bardzo mi sie podobal, wrazenia z jazdy rewelacyjne, ale na zewnatrz to po prostu 'banglowoz', E38 jest dla mnie poki co najladniejsza siodemka wszechczasow.

No, ale gusta bywaja rozne.

 

Moim zdaniem nie warto kupowac zadnego samochodu z samego poczatku produkcji, zeby nie trafic na egzemplarz dotkniety 'chorobami wieku dzieciecego'.

Lepiej, zeby dany model byl chociaz rok-dwa produkowany, to najczesciej wystarczy, zeby producent wyeliminowal wiekszosc usterek.

E65 jest samochodem bardzo skomplikowanym i balbym sie usterek chociazby wszelkiej masci czujnikow elektronicznych (szczegolnie w dieslach).

 

W testach awaryjnosci zarowno E38 z konca produkcji, jak i E65 plasuja sie bardzo wysoko.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Kolego jak masz możliwości to nie stój w miejscu, masz teraz E39, więc na co Ci E38. Trzeba iść do przodu teraz kolej na całkiem coś nowego czyli E65 :8)
Opublikowano
Kolego jak masz możliwości to nie stój w miejscu, masz teraz E39, więc na co Ci E38. Trzeba iść do przodu teraz kolej na całkiem coś nowego czyli E65 :8)

 

O, i to jest logika która do mnie trafia :8) :clap:

 

A tak poważnie, to na dzień dzisiejszy tez jestem raczej za e65 ale myślałem że może posypie się grad argumentów za e38 (przy całym szacunku do tego co napisał Panfil :cool2: i skłoni mnie to do refleksji :D

Opublikowano
e38 vs e65 Wszystko kwestia gustu. E38 zawsze mi sie podobala i podobac sie bedzie. Malo jezdzi prawdziwych E38 (mam na mysli na skazonych LPG) po naszych drogach a jeszcze mniej e65. Wiadomo ze auto z konca produkcji jest "dopracowane" niz auto z poczatku produkcji. Jednak majac tyle kasy kupilbym e65 :8)

BMW - to jedyna rzecz dla której warto żyć!!!

Pozdro dla wszystkich posiadaczy BMW bez LPG

Opublikowano

heh, widze ze kolega BarteqMW ciagle ma dylemat pt. co wybrac :)

 

 

 

ja stwierdzilem, ze nie zejde z tego swiata nie cieszac sie wczesniej najpie

kniejsza 7er, czyli e38 :mrgreen:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Kolego jak masz taka mozliwość(finansową) zaopatrzyc sie w e65 to sie nie zastanawiaj nie bedziesz zalowal sam kupilem taka jakis miesiac temu Model 745Li Kozak Kozak Kozak Spróbuj a zrozumiesz :twisted: jedyny problem jaki z nia mam to nie dziala mi pilot do otwierania i zamykania drzwi ponoc do wymiany bateria ale nie wiem jak rozłozyc kluczyk a nie mam mozliwosci jechania do serwisu (jestem za granica i nie predko wroce:( )pytałem na forum ale nikt nic nie wie :cry:

Pozdrawiam!!!

Opublikowano

Za e65 przemawia młodość,, nie wiem jak wam ale mi się jakoś ta sywetka nie widzi,,, nie wiem dla czego ale nie umie się do niej przywyczajić,,,

może następca e65 będzie lepszy,, a już niedługo się pojawi :D

 

Osobiście na jesień będe się rozglądać za e38 z końca produkcji tak 2000r najlepiej

kolor czarny srebrny ewentualnie wisieńka

koniecznie z kremowym wnętrzem

autko odrazu do lakiernika prysnąć progi i zderzaki pod kolro nadwozia

i tyle

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Opublikowano

ja przed kupnem e38 miałem identyczny dylemat

czy lepiej e38 z końca produkcji, czy może e65 tak rocznik jak Ty

ostatecznie skusiłem się na individuala z 99r gdyż był najładniejszy i najlepiej wyposażony ze wszystkich aut jakie widziałem :D ( a miał być rocznik 01 xD – los płata nam różne figle)

i za e38 przemawiały mi:

niższe koszty eksploatacji

mniej rzuca się w oczy (przy moim trybie życia to bardzo ważne! :D)

no i pół roku przed moim zakupem sąsiad po 8 latach na e38 przesiadł się na e65 i nie jest zbytnio zadowolony, to nie jest już to (ciężko jest zrobić nowy model który ma zastąpić i tak już idealny samochód)

na Twoim miejscu kupiłbym e38 a najwyżej za 2-3 lata przesiadł się na e65 ale już na wersje po lifcie pozbawioną młodzieńczych wad

jest jeszcze jedna sprawa

w następnym roku wchodzi nowa 7 więc ceny e65 polecą ostro na dół więc radze się wstrzymać do tego czasu (jak się uprzesz na e65)

pozdr.

i zapraszam na forum 7er.pl – kopalnia wiedzy o serii 7 :)

Opublikowano
Panowie mialem 3 szt E38 4,4 v8 od 96 do 00 i od jakiegos roku borykalem sie czy kupic e65. Powiem krotko, bez zastanowienia E65 , jest to wogole inna epoka jezeli chodzi o komfort, prowadzenie, system multimedialny i wogole elektronika. Ja oczywiscie kupilem V8 745iA z 2003/7. CHŁOPAKI BEZ ZASTANOWIENIA E65 jak ktos sie wacha. Koszta sa smieszne, sluchajcie dzis zamowilem nerki, innaczej wklad czyli same pionowe nery bez chromu, 270zl nowe w bmw smorawinski. Swiece po 30zl platinium, plastiki pod zderzak potrzebowalem to za 3 elementy zaplacilem 140zl, smiech na sali, myslalem ze beda kosztowaly z pińcet jak nic. A grill jak zapytalem to nie chcialo mi sie wierzyc. Zapewne elektronika i elementy typowo mechaniczne to juz bedzie inna cena. Podsumowujac jako doswiadczony użytkownik E38 polecam przesiadke na E65 bez żadnego ale. Pozdrawiam
WW.NAVIBOCIAN.PL
Opublikowano

No ja właśnie jestem na etapie wyboru samochodu, co prawda e38 nie brałem pod uwagę, w gre wchodziło tylko e65, a8 d3 i s-klasse, ale te szybko odpadło z rywalizacji.

Po mojemu to prosty wybór przy e38 a e65. Z pewnością e65, z jednej prostej przyczyny- e 38 było od 1995 roku(?), co prawda były wprowadzanie jakieś modyfikacje, ale jednak główne technologie zostały bez zmian, z kolei e65 2001rok (?) a w tych latach skok technologiczny ogromny był, kup sobie jakieś 745 w longu i "będzie Pan zadowolony..."

A tak na marginesie, skłoniłem się do a8L 4.0tdi, naprawdę patrząc okiem człowieka który nie ma nic z BMW to jest lepsze, z drugiej strony, jeżdzę BMW od tylko 3 lat, ale jakoś weszło mi w krew te auto i ciężko było by przejsc na audi, jednak coś ma z tych niższych modeli- chociażby kluczyk- no sory ale żeby kluczyk flagowego okrętu koncernu wyglądał tak samo jak w golfie, to przesada.

E65 zaś różni się prawie wszystkim od mniejszych beemek.

 

ale zamierzam kupić audi bo w polsce nadal takie przekonanie o bmw jest ze sie psuja, pala duzo itd kazdy wie o co chodzi. Za to audi dla polaka to szczyt marzen, nie ma lepszego samochodu na swiece jak audi. No cóż taki mamy kraj, zanim ine kupiłem bmw też miałem takie zdanie, a kupiłem je przez przypadek, impuls, kaprys- przejezdzałem, zobaczyłem i kupiłem tego samego dnia:D

 

Ale po mojemu to bierz e65 a nie e38, jak masz kase to nie zastanawiaj sie

BMW E9 2800CS 1970. Coming Soon :p
Opublikowano
ale zamierzam kupić audi bo w polsce nadal takie przekonanie o bmw jest ze sie psuja, pala duzo itd kazdy wie o co chodzi.

 

No ja nie wiem o co chodzi, czyli mam rozumieć że kupując samochód, kierujesz się przekonaniem innych a nie swoim??

Opublikowano
Obiektywnie mówiąc bo robie Pl menu w nawigacjach A6,A8,S6,S8,A5 po 2003r i troche mam okazje popatrzec i moge powiedziec ze materialy uzyte i jakos wykonczenia w E65 jest zdecydowanie lepsza. A jeszcze przed zakupem E65 czyli 2tyg tez mialem dylemat A8 D3 czy E65. Audi napewno kupisz nowszy rok z dobrym wyposazeniem, ewetnualnie tak jak pisze kolega o audi 4.0TDI V8. A na marginesie audi A8 D3 jak jest z przed liftingu to wygląda jak A6, a wymiana przodu to min 10tys. A to 4.0TDI to na dzis moim zdaniem nieciekawa alternatywa jak ropa droższa od benzyny. Te 4.0TDI pali na trasie min 10l, kolega ma taką ;-) A moja E65 333KM pali 11 benzyny, troche wieksza oszczednosc jest zapewne przy jezdzie na miescie, ale ;-) Diesel to wymiany rozrządu w przypadku A8 kosztuje to zapewne powyzej 5tys ( kolega w aso audi wymienial rozrzad w pasacie b5 2003 i fakturka na 3tys) Nerka
WW.NAVIBOCIAN.PL
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za to audi dla polaka to szczyt marzen, nie ma lepszego samochodu na swiece jak audi.

 

Nie należy z tym Audi tak przesadzać, jak dla mnie produkt przereklamowany. Silniki Audi palą sporo, jak kolega mówi 4.0 tdi oszczędny nie jest, a eksploatacja to masakra. Mój kolega, który ma serwis Mercedesa, powiedział mi kiedyś jedną BARDZO ważną rzecz gdy pytałęm o poradę (planując zakup 530d) - auta z dużymi silnikami diesla, to auta dla ludzi bogatych, dla których wydanie od tak sobie 10 tys na wymianę wtrysków i paru innych rzeczy (V8 diesel...) to zupełnie nieodczuwalna kwota (jak dla mnie to dużo kasy więc jeżdże benzyną).

 

Szanujmy się, nawet spalanie 5l / 100km nie zwroci kosztów eksploatacji zajechanego diesla V8. Ja wiem, że to modne mieć diesla, że Audi mimo tandetnego środka dla osoby nieuczulonej na nadmiar plastiku może się podobać, ale nie powiedziałbym że Audi to szczyt marzeń rodaków.

 

Po prostu to jest klasa na którą ludzi coraz więcej stać, a BMW dzięki ASO i ich obsłudze klienta ("jak dla Pana 300 a 500 tys za auto to jest duza roznica, to prosze nie dzwonic") oraz cenom części zamiennich jest autem po prostu drogim w utrzymaniu. Już merc jest tańszy (potwierdzone przez w/w kolegę, właściciela serwisu merca). Do tego Audi to marka populrna, wielu zaczyna od używanych A4, A6 i A8 i potem kupuje nowsze i lepsze modele, gloryfikując je (nie sa złe, tanie w utrzymaniu np).

 

Sam jeździłem Audi, poza A8 (osobiście). W porównaniu do BMW się nie umywa i nie przemiawia do mnie nawet quattro, no chyba że właśnie w A8 przy mocnym silniku. Ale quattro nie rekompensuje wielu minusów tej marki i przede wszystkim nie daje tego, co auta marki BMW.

Opublikowano
Jakie są wg Was plusy i minusy jednej i drugiej opcji?

e65 to wiekszy lans, e38 masz przetarte szlaki na wszelkich polach i jak ci odbije zaczac ja tuningowac albo doposazac to napewno bedzie ci latwiej i taniej... jesli chcesz kupic i jezdzic to e65, jesli samochod szybko ci sie nudzi i chcesz go ukladac pod siebie to wez e38, bedzie latwiej.. osobiscie mi sie bardziej podobaja beemki w wersjach po liftingach, tak wiec e65 genI imo przy genII wyglada mniej dostojnie.. e38 jest u mnie na podium beemek pod wzgledem wygladu i charakteru, ale nie oszukujmy sie - juz prawie 10 lat od zakonczenia produkcji, jesli potrzebujesz czegos 'nowszego' to bierz e65. chyba ze sie pokusisz np na e38 ale w wersji alpina :D?

Opublikowano
auta z dużymi silnikami diesla, to auta dla ludzi bogatych, dla których wydanie od tak sobie 10 tys na wymianę wtrysków i paru innych rzeczy (V8 diesel...) to zupełnie nieodczuwalna kwota (jak dla mnie to dużo kasy więc jeżdże benzyną).

nie do końca prawda w benzynie mojej żonki padła nagle elektronika (zgasł w czasie jazdy dobrze ze w korku)

dokładnie brak iskry i jest w warsztacie tydzień u speca ( nie w ASO) i sprawa ciężka narazie kaplica,zobaczymy ile wyjdzie kasy

hej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.