Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

szukałem po forum i ciężko mi coś wywnioskować,

 

autko czasami przy hamowaniu z ok. 140 do 80 trzęsie kierownicom,nie zawsze

przy powolnej jeździe np. ok. 60-80km/h nieraz drga kierownica, tak delikatnie i systematycznie,

 

od razu mówię że tarcze hamulcowe i koła 100% OK :-)

 

wahacze nie mają żadnych luzów,

 

tuleje wahaczy przednich przy skręcaniu kołami tak ładnie pracują na boki i tu pierwsze pytanie, czy tak ma być ?

wyglądają na "oko" że są OK

 

!!!! i teraz drążki kierownicze, końcówki nie mają żadnych luzów, na przekładni kierowniczej nie zauważyłem (nie czuję) NIC

natomiast kiedy trzymam ręką drążek (ten do którego jest przykręcona końcówka drążka) czuć wyraźne stukanie

z jednej strony bardziej, z drugiej mniej.... czy to tylko drążek do wymiany czy może być coś z przekładnią ?

 

wymienię to sam czy to jest jakiś problem ? (oczywiście potem na geometrię trzeba jechać :-)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
może być drążek kierowniczy, u mnie wyczułem dziwne drganie, wręcz pukanie przy prędkości powyżej 140 km/h i okazało się że to lewy drążek miał luz po wymianie jest ok
Opublikowano
Sprawdz koncowki drazka stablizatora.
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Sprawdz koncowki drazka stablizatora.

 

jak najszybciej to zrobić ?

 

jeszcze raz sprawdziłem drążki i tak jak by na "jabłuszkach" nie było bicia tylko gdzieś wewnątrz przekładni, czy tam coś może się wybić ?

 

na kierownicy nie czuć najmniejszych luzów, a w okolicach maglownicy nic nie leje...

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

Normalne w E46, to stukanie to luzy na maglu, ale to raczej nie powinno powodowac drgania kierownicy .

 

Złap za drazek stabilizatora i mocno nim poruszaj, z calej sily, za ta obejma mocujaca go do podluznicy, w kierunku gora-dol . Jesli nie czujesz zadnego luzu ani nie slyszysz stukania to poruszaj jeszcze sama koncowka stabilizatora - tj. obiema koncowkami z obu stron auta . Wg mnie gdzies wlasnie masz luz na "jabluszkach" koncowek stablizatora .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Mi drży przy hamowaniu ale nie kierownica a cała buda:) jestes pewnien że to kierownica? Może masz to co ja u sibie podejrzewam tzn. poduszka pod silnikiem albo podpora wału i tak nim trzęsie...

Ja właśnie dziś byłem na przeglądzie i wyszły mi też końcówki drążków kierowniczych, ale luz jest jeszcze mały i kazali jeździć ale gorsze mam łączniki stabilizatora i delikatnie sie już z przodu tłucze na nierównosciach.

A jak jedziesz to auto pływa?bo u mnie delikatnie ucieka na koleinach więc być może to że się trzęsie w połączeniu z pływaniem to faktycznie mamy drazki kierownicze do wymiany....

Opublikowano

u mnie raczej tylko kierownica, czy pływa po koleinach... myślę że tak ale to przyjmuję za standard na 17" :-)

 

ja zapewne wymienię stabilizatory i końcówki drążków, a że trzeba zrobić zbieżność to pewnie też końcówki drążków...

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

jeszcze jedno pytanie,

 

mam sam wymieniać te drążki czy zlecić to komuś ?

 

jest przy tym dużo roboty? ile to może kosztować ?

 

nie uszkodzą się te osłony gumowe na maglownicy ? powinienem od razu kupić nowe ? (stare są super!)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

Gumki Ci sie nie uszkodza ma maglu, te zaciski na nich moga sprawic problem przy zdjeciu ale nie musza .

 

Mozesz sie nieco naklac przy wymianie, mozesz to rzucic z nerwow w polowie pracy, ale moze Ci pojsc calkiem gladko . Nie wiem, nie znam twoich umiejetnosci mechanicznych :lol: .

 

Zmienic koncowki stabilizatora jest latwo, ale jak nie masz sciagacza do przegubow kulowych to z wymiana koncowki drazka kier. mozesz miec problem nie do pokonania . Ja nie poradzilem sobie bez owego sciagacza, kupilem go na allegro za 45 zl plus wysylka.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

arturb, to nie jest jakiś problem ;-) nie żartuj,

 

taki stabilizatorek to albo delikatnie młoteczkiem + WD40 albo trzeba kupić najprostszy ściągacz :-)

 

szkoda kasy u mechanika, a sam sobie najdokładniej to zrobisz.

Ja wymieniam sam ;-)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
Gumki Ci sie nie uszkodza ma maglu, te zaciski na nich moga sprawic problem przy zdjeciu ale nie musza

 

a czy te obejmy metalowe ulegają zniszczeniu czy można je ponownie założyć ? (lepiej kupić nowe, to są jakieś specjalne ?)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
Łącznik stabilizatora oczywiście że tak bo sam już wymieniałem, ale za drążki kierownicze jeszcze sie nie brałem stąd moje pytanie czy da sie to zrobić tak samo prosto jak przy łączniku stabilizatora...
Opublikowano

Te obejmy gum na maglu nie zniszcza sie, jesli bedziesz je umiejetnie zdejmowal - najpierw nalezy wkretakiem odgiac delikatnie taki jezyczek spinajacy obejme, potem podwazyc wkretakiem za koniec tasmy obejmy i wypiac ja - kwestia wprawy, a za pierwszym razem cierpliwosc :) .

 

koncowki stabilizatora - owszem - prosta robota, nie potrzeba specjalnyc narzedzi, choc klucz oczko i nasadka 16 sie przyda a to tez nie jest super typowy rozmiar .

 

Drazki kierownicze - ich koncowki wyjac ze zwrotnicy jest trudno - tez tak myslalem ze mlotek, wd40 i pojdzie - w efekcie kombinowalem z kumplem 2 godziny i przegub nie wyszedl zadna "domowa metoda" :duh: . Mozesz sprobowac nasuwac mlotem z boku oczka w zwrotnicy , podobno ma pomoc, ja nie probowalem takiej kowalskiej metody, tylko poczekalem tydzien z naprawa i kupilem sciagacz przegubow kulowych z allegro, nim juz poszlo gladko :) . Taki duzy, na klucz 22, firmy FRAME .

 

powodzenia :)

 

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

drążki z końcówkami zmienione, wszystko poszło gładko... :-)

 

końcówki nie chciały wyjść z wahaczy ale w końcu się udało...

 

problem jest natomiast inny, stare elementy były jak nowe :-( (widać że nie były zmieniane, a auto ma 180tys! ... niemieckie drogi to są drogi!)

 

i co teraz... kierownica nadal "czasami" drga, jak jadę po prostej to tak trzęsie się o jakiś 1cm. ... innym razem jest idealnie i jedzie jak "po sznurku)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

Ale ktore koncowki zmieniles ? Drazkow kierowniczych czy stabilizatora ?

 

Z wahaczem zadne z wymienionych nie lacza sie, ale pewnie chodzi Ci o koncowki drazkow kier. , prawda ? (sa przykrecone do zwrotnicy) .

 

Zmien koncówki drązka stabilizatora, to one najczesciej powoduja drgania kierownicy .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Ale ktore koncowki zmieniles ? Drazkow kierowniczych czy stabilizatora ?

 

Z wahaczem zadne z wymienionych nie lacza sie, ale pewnie chodzi Ci o koncowki drazkow kier. , prawda ? (sa przykrecone do zwrotnicy) .

 

Zmien koncówki drązka stabilizatora, to one najczesciej powoduja drgania kierownicy .

 

zmieniłem drążki kierownicze wraz z końcówkami drążków,

 

Proponujesz zmienić ten łącznik z dwoma gałkami ? (ten tani element ?) badałem go i nie ma najmniejszego luzu, zaznaczam że w zawieszeniu NIC nie stuka, nic nie puka.

 

dzisiaj znowu testowałem autko, 2 km jedzie super, a po chwili kierownica "drga" ... nie daje mi to spokoju (zaznaczam, że na oponach 225 był dramat, a na 205 jest już tylko "źle")

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
tak chodzi mi o ten "pret" z dwoma przegubami ...to dziwne, napewno najmniejszych nawet luzow tam nie masz ? :|
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
tak chodzi mi o ten "pret" z dwoma przegubami ...to dziwne, napewno najmniejszych nawet luzow tam nie masz ? :|

 

sprawdzałem i raczej nie, no nic, wymienię i zobaczymy...

potem zostanie już tylko wahacz i tuleja :-)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

Łącznik stabilizatora pracuje podczas skrętu, podczas jazdy na wprost raczej się nie wyczuwa zużycia. Sprawdź sworznie wahacza, oraz tuleje.

W sumie dlaczego nie pojedziesz na diagnozę na stacji, zamiast wymieniać w ciemno części, których nie dokończa jesteś pewny, czy wymiany potrzebują?

koszt badania to ok 50zl, a może i mniej.

Pozdrawiam

Opublikowano
Łącznik stabilizatora pracuje podczas skrętu, podczas jazdy na wprost raczej się nie wyczuwa zużycia. Sprawdź sworznie wahacza, oraz tuleje.

W sumie dlaczego nie pojedziesz na diagnozę na stacji, zamiast wymieniać w ciemno części, których nie dokończa jesteś pewny, czy wymiany potrzebują?

koszt badania to ok 50zl, a może i mniej.

Pozdrawiam

 

nie ufam diagnostą z uwagi na przejścia z A4, jeździłem, płaciłem i zawsze było OK ! wahacz pukał, a fachowiec kazał mi sobie radio pogłośnić... co jeden to lepszy :-(

 

a może jest jakiś w Krakowie do polecania ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano

Od trzech dni kierownica nawet troszkę nie "zadrży" :-)

 

problem zniknął.....

 

co zrobiłem, ... ? rzecz najprostszą w którą sam bym nigdy nie uwierzył ! zmieniłem przednie koła na tył !

 

kiedy u "fachowca" wyważałem koła z nowymi oponami gwarantował mi że kółeczka są jak z fabryki, idealnie wyważone i idealnie PROSTE !!!

sam przyglądałem się jak to robił i faktycznie żadnych, najmniejszych bić ani wzdłużnych ani poprzecznych !

 

SZOK !

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.