Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie od pewnego czasu przy chamowaniu powyżej 100km na godzine zaczeło mi trząść kierownicą drążki mam powymieniane na nowe

nic nie stuka ale kupiłem opony używane tydzien miałem spoko dobrze sie prowadził samochód wywarzone były, postał 2 tygodnie jak zaczełem jedzic to od tego czasu zaczeło sie te drgania tylko przy chamowaniu co to może byc :(

Opublikowano

a sprawdzałes jeszcze raz ciśnienie w oponach?

mi też tak trzęsło i sprawdziłem i wyszło ze w kazdym kole inne, no cóż, tak to już fachowiec napompował;) wiem ze to oni bo odkąd zmieniłem koła to mi tak sie działo.

Opublikowano
Uważajcie ludziska na ostre hamowanie i kałóże. Tarcze lubią się wtedy deformować. Także jak widzicie przed sobą wodę to najlepiej nie hamujcie :lol: Tarcze najważniejsze! No chyba, że nie obejdzie się bez strat po stronie maski i nerek :roll: :mrgreen:
Opublikowano
Uważajcie ludziska na ostre hamowanie i kałóże. Tarcze lubią się wtedy deformować. Także jak widzicie przed sobą wodę to najlepiej nie hamujcie :lol: Tarcze najważniejsze! No chyba, że nie obejdzie się bez strat po stronie maski i nerek :roll: :mrgreen:

 

to w jakie Ty kałuże wjeżdżasz, że boisz się o maske i nerki?! do jeziora nikt nie będzie wjeżdżał :mrgreen:

Opublikowano
Uważajcie ludziska na ostre hamowanie i kałóże. Tarcze lubią się wtedy deformować. Także jak widzicie przed sobą wodę to najlepiej nie hamujcie :lol: Tarcze najważniejsze! No chyba, że nie obejdzie się bez strat po stronie maski i nerek :roll: :mrgreen:

 

to w jakie Ty kałuże wjeżdżasz, że boisz się o maske i nerki?! do jeziora nikt nie będzie wjeżdżał :mrgreen:

uważaj też na maski i nerki przechodniów :lol: :wink: :norty:
Opublikowano

1. Sprawdz wyważenie kół, efektem nie wyważenie jest pojawianie się drgań na kierownicy w różnych zakresach prędkości obrotowej.

2. Jak nic nie pomoże to sprawdź luzy w zawieszeniu.

3. Jeżeli przy hamowaniu będziesz czuł "odbijanie na hamulcu" to znaczy że tarcze są zdeformowane.

LW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mimo że raz wyważyłeś to zrób to ponownie, bo opony sie układaja i po ok 500 - 1000 km powinno sie wyważac ponownie
Opublikowano

Podłącze się pod temat, bo zmartwienie mam podobne. U mnie trzęsie kierownicą pomiędzy 85 a 95 km/h.

W zawieszeniu zero luzów, amorki nowe, przednie kółeczka wyważone idealnie.

Napisałem tylko o przednich, bo na jednej tylnej mam małego guzka. I tu moje pytanie. Czy od tego mogą się przenosić drgania na kierownice :?: :?:

Opublikowano

WItam też miałem taki obiaw, gdy miałem na alufelgach założone ciężarki przyklejane, żeby na zewnątrz nie było widać...

Po przejechaniu paru km one się przemieszczają !!

Najlepsze wyjśćie to te zwykłe przybijane cięzarki

BMW - (B)undi (M)ogą (W)szystko

____________________________________

http://images28.fotosik.pl/149/a02ba562ebf79f25.png


http://www.bmw-wloclawek.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprawdź końcówki drążków. ja kierownicy nie mogłem, utrzymać przy 80km/h. po wymianie drążków i drążków stabilizatora wszystko ustało..
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Albo koła są źle wyważone albo może hamulce nie odbijają na którymś kole i cały czas jedno przyhamowuje- ja tak miałem,ale czuć było smród jak wychodziłem z samochodu. obstawiam niewyważone koła
Opublikowano

Ostatnio byłem na szarpakach i nie stwierdzono żadnych luzów. Co do wyważania i wyważającego, robiłem to dosłownie kilka dni temu i zostały wyważone do zera. Koleszka który to robił naprawdę znał się na rzeczy.

Jak wyszło 40g. to odbijał i przekręcał oponę a jak nadal było za wiele to przesuwał ciężarek po kawałku aż z 40g. zrobi się np. 25g

Dodam jeszcze że felgi są proste.

Ponowie może pytanie bo chyba gdzieś umknęło.

Czy guzek na tylnej oponie może przenosić takie wibracje na kierownicę :?:

Opublikowano
ten "guzek" nie powiniem byc odczuwalny przy hamowaniu, przy duzej z tylu pojazdu bedzie "wylo" albo beda jakies drobne drgania. Lepiej wymien ta opone :cool2:
Opublikowano

Cześć Roberto,

 

Widzę, że jesteś z Warszawy, to może zechcesz podjechać do gościa, u którego ja zwykłem zmieniać opony.

Kupiłem sobie używane Fuldy z 2007 roku, stan idealny. Niestety było już późno i mój spec od opon był zamknięty. U mnie z czasem krucho, więc podjechałem do gościa niedaleko, który miał otwarte i miał całkiem niezły sprzęt.

Opony założone i wyważone – jedną trzeba było przekręcać o 180 stopni, bo wyważarka pokazywała, że trzeba by dołożyć 150g !!!!!!.

Przejechałem się kawałek i było ok. ale nie jeździłem zbyt szybko.

Rano wsiadam do samochodu, jadę trochę dalej - telepie mi się cała buda przy 90-120.

Wracam do gości, mówię, co i jak. Poprawiają. Pokazują mi, że felgi mam trochę krzywe, itp. Itd. Robili mi ten sam manewr co tobie z przesuwaniem ciężarków i gościu mówi, że teraz na 100% będzie ok. Proponuję przejażdżkę.

Rozpędzamy się do 90, już zaczynam czuć jak mi całym autem zaczyna telepać, a kierownicą najbardziej. Mniej iż poprzednio, ale ciągle. Tym razem nawet powyżej 120 auto jakoś dziwnie się zachowywało.

Informuję gościa, że jedyne co w moim samochodzie się zmieniło, to opony i że nie sądzę aby podczas wymiany opon uszkodziło się zawieszenie.

Pan z wulkanizacji, za to znajdywał mi dziesiątki wytłumaczeń, że to nie opony, że to pewnie geometria, zawieszenie, zwrotnica, półośka, albo wał napędowy i w ogóle czego na chcę, skoro mam krzywe felgi !!!!

 

Dziś podjechałem do swego wulkanizatora, o którym pisałem w pierwszym zdaniu. Warsztat w garażu, sprzęt już wiekowy ale:

1 koło idzie na wyważarkę a tam wyniki 25/30 – zrzuca ciężarki o masie ok. 40g, przeważą, zakłada ok. 20g w sobie znanej technice.

2 koło to samo - 10-20g za dużo

3 koło to samo - 10-20g za dużo

4 koło najlepsze – 25g za dużo – a założone 70g – wylatuje pasek ciężarków 10cm długości. W to miejsce idzie ok. 20g

 

Efekt taki, że ilość ciężarków spadła o połowę.

Wyjeżdżam na radzymińską 80, 90, 100, 110, 120, 130 – nic się nie dzieje 130, 120, 110, 100, 90, 80 – nic się nie dzieje. Wracam do zakładu 80, 90, 100, 110, 120, 130 – nic się nie dzieje.

Po drodze kupuję czteropak Lecha przyjeżdżam do Pana Pawła rozliczamy się, wręczam czteropak i cieszę się jazdą.

 

Ul. Klamrowa 14 Warszawa/Ząbki – POLECAM

 

I na koniec zacytuję słowa Pana Pawła – który cieszy się moim uznaniem, gdyż jako jedyny potrafił wyważyć mi koła i to już nie pierwszy raz – Maszyna to 30% dobrego wyważenia.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
ten "guzek" nie powiniem byc odczuwalny przy hamowaniu, przy duzej z tylu pojazdu bedzie "wylo" albo beda jakies drobne drgania. Lepiej wymien ta opone :cool2:

Mi akurat nie trzęsie przy hamowaniu :D

 

vodka40

To co napisałeś jest bardzo interesujące i napewno do niego podjade.

Z tego co piszesz można wywnioskować Ze Pan Paweł to stary fachman, który myśli co robi a nie myśli przy robocie :D

Tylko musze najpierw dwie oponki wymienić...

A można u niego kupić jakieś ciekawe używki :?:

Opublikowano

Roberto,

 

Hehe, Pan Paweł nie taki jeszcze stary, ale jak pisałem wydaje mi się, że na oponach to zjadł zęby :)

Ja już nie wnikam co on robi, bo po prostu wie co robi, mimo, że patrząc na sprzęt można odnieść mylne wrażenie, jakoby nie był to najlepszy serwis opon.

Ma używki, ale ostatnio nie widziałem nic ciekawego.

 

Za to z czystym sumieniem od opon mogę polecić tego pana na ulicy Mińskiej:

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=9406559&order=p

 

Kupiłem u niego kiedyś 2 zimówki i teraz komplet na lato, wszystkie oponki w stanie rewelacyjnym, żadnych zastrzeżeń, dobra cena, ale ma ograniczony wybór jeśli chodzi o rozmiary.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Podpinam sie pod temat ,założyłem prawie nowe opony,2x wywazane,ponieważ sa dystanse 15 mm przy ET 30, więc nie wyszedłem poza normę,ET-15 to nie jest wielkie halo,przy 92-98 rusza kiera i wówczas jak zahamuję trzęsie, powyzej ani ponizej tej prędkości nic sie nie dzieje, myslę ,że jakieś tuleje albo sforznie-muszę do mechanika sie udać i popatrzeć ,na zimowych było oki,ale było Et 20 i 195 szer ,opony,teraz jest 205 i już wyłazi szydło z worka, gdzies sa luzy i tyle,teraz jakiej firmy kupować części ,lemforder drogi a reszta nie wiem co warta,może ktoś coś powie...pzdr
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano
Podpinam sie pod temat ,założyłem prawie nowe opony,2x wywazane,ponieważ sa dystanse 15 mm przy ET 30, więc nie wyszedłem poza normę,ET-15 to nie jest wielkie halo,przy 92-98 rusza kiera i wówczas jak zahamuję trzęsie, powyzej ani ponizej tej prędkości nic sie nie dzieje, myslę ,że jakieś tuleje albo sforznie-muszę do mechanika sie udać i popatrzeć ,na zimowych było oki,ale było Et 20 i 195 szer ,opony,teraz jest 205 i już wyłazi szydło z worka, gdzies sa luzy i tyle,teraz jakiej firmy kupować części ,lemforder drogi a reszta nie wiem co warta,może ktoś coś powie...pzdr

 

Jerzy - sprawdź jednak lemfordera, bo ostatnio ceny mocno poszły w dół.

Ja kupuję osobiście u chłopaków w Łodzi - a oni sprzedają przede wszystkim na allegro jako MARTOM.

Jakby co to dzwoń do nich na numer 0-508 800 422 Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.