Skocz do zawartości

!!! Wymiana części po raz pierwszy po 9 latach !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich clubmanów !

 

Moja trójka po 9 latach domaga się wymiany przednich wahaczy wraz z tulejami i mam problem z hamulcem ręcznym, który nie działa tzn. zaciągasz i jedziesz dalej. Po diagnozie mechanika okazało się , że to klocki się wytarły czy coś w tym stylu już nie pamiętam (ale powiedział że będzie w tym trochę grzebania) i takie sprawy jak paski też są do wymiany. Wahacze wraz z tulejami polecił mi bilstein'a.

Przebieg bmw to 133 000 km . I teraz mam takie 1 pytanie i 1 prośbę do was moi drodzy:

 

1. Po tylu kilometrach od nowości jest możliwe że te usterki musiały wyjść na światło dzienne czy mogę mieć podejrzenia, że przebieg jest kręcony?

 

2.Najważniejsze oszacujcie mój wydatek na części wraz z kosztami robocizny wahacze wraz z tulejami od bilsteina a reszta części to nie wiem ale nie badziewie!

 

A ja powiem wam ile mnie powiedzieli za koszta takiej naprawy. :twisted2:

Opublikowano
Mojej niedawno stuknęła dopiero "setka" (ale od nowości jeździła tylko po polskich drogach) i wahacze też się już upomniały o wymianę i nie sądzę żeby te twoje 130 tys. było jakimś dziwnym przebiegiem do ich wymiany. Poza tym na elementy gumowe wpływ ma nie tylko przebieg ale i po prostu upływający czas, po 9 latach to bez względu na przebieg mają prawo odmawiać posłuszeństwa.
Opublikowano
co do części na allegro wachacz meyle ok 370 pln szt(pózniej wymieniasz tylko same sworznie) a tuleja ok 100pln szt , tuleje polecam wzmocmione meyle bo u mnie febi wytrzymały nieco ponad 25tkm a co do robocizny to zależy już od mechanika (ja wymieniałem sam) po wymianie wachaczy konieczne ustawienie zbieżnosci koszt ok 110pln a ręczny to może tylko czyszczenie bębna z rdzy(lub przetoczenie) i regulacja szczęk bo nie sądze że szczęki padły no chyba że były intensywnie eksplatowane nowe można kupić za ok 90pln
Opublikowano

a co sądzicie o tych częściach :

 

TRW JTC wahacz prawy i lewy

FEBI drążek kier

ATE szczęki

FEBI zestaw napraw. wahaczy

 

i koszt zbieżności za 40 pln na stacji diagnostycznej ...

Opublikowano
Kolego chcesz robić za 20-40 tys i znowu mieć wybite sworznie na naszych drogach to kupuj takie wahacze jak wymieniasz (sachs, lemforder, febi) chcesz zrobić znowu 100 tys lub więcej kup oryginały, lub bardzo dobre tak jak pisze kolega Meyle (cena raczej skłania do kupna itych drugich i potem wymieniasz tylko sworzeń wiec sie opłaca). Nie wspominam nawet o wahaczach no name na nich zrobisz z 10-15 tys i pójdą spać
Opublikowano

Ja takze polecam wyroby firmy Meyle :) mam sworznie wahaczy meyle , 40 tys przejechane i poki co nic sie nie dzieje.

 

Sorki ale ....schrzaniles kolego z tymi wahaczami, za 370 zl bys mial wahacz meyle ...

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Kolego poczytaj na forum temat wahaczy. Wypowiadają sie ludzie którzy mieli doświadczenia z wahaczami. To nie ma znaczenia czy dobra firma siadają sworznie najlepszych firm. Polskie drogi to horror. Dlatego ponoć godne uwagi są oryginały albo Meyle reszta sie do nich nie umywa.

 

Druga sprawa ciekawe czy w tym TRW jest wymienny sworzeń chyba tak, ale jeżeli nie, to drugi totalny minus tego wahacza.

 

Teraz to już musztarda po obiedzie jak już zamówiłeś. Tylko nie rozumie po co teraz pytasz jakie kupić jak już kupiłeś. Moim zdaniem też schrzaniłeś ostro.

Opublikowano
nie koniecznie ... zobaczymy drogi kolego ile kilosów zrobię na nich ... ewe. następne części zamówię oryginalne lub innej firmy ... ale na tych da rade zdusić więcej
Opublikowano
zdam wam relacje jak zrobię najbliższe 30 tys km co z nimi chyba że wcześniej polecą choć nie chciałbym ... a gdzie można zamówić oryginały?
Opublikowano
no przekonamy się na razie to daleko będzie mi do tych 30 tys a jak już je zrobię to sprawdzę czy faktycznie są takie do dupy =] bo na innych forach piszą że te TRW nie są złe ale też nie wybitnie zajefajne jak na nasze drogi ...
Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie do was ...

np. rano zapalam silnik na "zimno" ... otwieram maskę i jak jest wszystko okej z chłodnicą i wiatrakiem to ... powinienem słyszeć wiatrak ? czy on się włączy dopiero po osiągnięciu jakiejś temp w silniku ? pomóżcie bo to moje pierwsze autko więc nie wiem...

 

wiem ze są dwa wiatraki jeden bezp. na silniku i drugi na chlodnicy , który powinien działać na wstępie po odpaleniu na zimno... ?

Opublikowano
Nigdy wentylator nie działa na zimnym silniku czy to elektyczny czy visco. elektryczny załącza sie tak samo jak visco przy osiągnięciu pewnej temperatury z takim wyjatkiem ze visco kreci sie wolno ale sie go raczej nie słyszy (kreci sie bo jest nakręcony na ośkę pompy wody) dopiero jak sie załaćzy kreci sie szybciej i wtedy go slychac
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak się wentylator kręci to raczej działa :D A zasada działania wisko jest taka, że ze wzrostem temperatury sprzęgło mniej ślizga ale jako takie wentylator kręci się ciągle tyle, że z mniejszą prędkością.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.